مبارزه با خرافات، پرهیز از غربزدگی، وحدت داخلی و منزوی کردن افراطی‌گری همان خط ائمه اطهار، خط انقلاب اسلامی و خط امام و رهبری است که می‌تواند ما را به اهداف عالی خود برساند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام شیخ حسن روحانی حالا هفتمین کسی است که ردای ریاست‌جمهوری اسلامی ایران را بر تن می‌کند. او در 24 خردادماه 92 اعتماد بیش از نیمی از رای‌دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را جلب کرد و حالا با کسب ۱۸ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۳۲۹ رای، می‌رود تا کلید ساختمان پاستور را از محمود احمدی‌نژاد تحویل بگیرد و «دولت تدبیر و امید» را تشکیل دهد.

اما شاید بسیاری از ایرانیان و حتی جمع گسترده‌ای از مردمانی که او را به عنوان رئیس جمهورشان انتخاب کردند از نظرات و دیدگاه های گذشته او اطلاع دقیقی نداشته باشند. در ادامه به بازخوانی برخی دیدگاه های منتخب مردم ایران در روزها و سال های گذشته می پردازیم.


غربزدگی و افراطی‌گری بلای امروز جامعه است

حسن روحانی در تاریخ 8 آذر 1387 در مراسم نماز جمعه شهرستان گرگان طی سخنانی با اشاره به سالروز شهادت جوادالائمه (ع)، گفت: اگر خدای ناکرده خطوط انحرافی جامعه را فراگیرد، سختی‌های فراوانی در انتظار ایران خواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت مسیر اعتدال در جامعه تاکید کرد و افزود: تحجر، غربزدگی و افراطی‌گری از جمله انحرافاتی است که خطر آن این روزها احساس می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خداوند از بندگان خود خواسته است که اهل فکر و تفکر و اندیشه و دانش باشیم. بر همین اساس، اداره کشور نیز بایستی در چارچوب اصول اسلامی اما بر اساس علم و دانش و تجربه بشری باشد. همان طور که رهبری معظم انقلاب تاکید کرده‌اند، دهه آینده باید دهه پیشرفت و عدالت باشد و در این مسیر حرکت کنیم.

روحانی با هشدار نسبت به خطرات رواج خرافات در جامعه گفت: اگر به سمت خرافه و تحجر حرکت کرده و از علم و تجربه و دانش بشری استفاده نکنیم، عقب می‌افتیم.

یس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تحجر، غربزدگی و افراطی‌گری می‌تواند بلای جامعه باشد. نباید بگذاریم یک عده افراطی در جامعه شکاف ایجاد کنند. ما دشمنانی قوی پنجه داریم که به رغم آن که بینی آن‌ها به خاک مالیده شده است اما همچنان اطراف کشور ما را محاصره کرده‌اند. در این شرایط، همه باید دست به دست هم بدهیم و افراطیون و افراطی‌گری را منزوی کنیم.

روحانی با اشاره به این که «کشور با یک گروه و جناح اداره نخواهد شد»، تصریح کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم و بدانیم که گسست و تفرقه ما را به نتیجه نمی‌رساند. در کنار رقابت‌های سیاسی سالم و اخلاقی باید همواره به یاد داشته باشیم که همه با هم برابر و برادریم. همه مسلمانیم و همه ایرانی هستیم و همه یک قانون اساسی را قبول داریم و همگی از یک رهبر تبعیت می‌کنیم. نقاط اشتراکمان را نباید فراموش کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد: مبارزه با خرافات، پرهیز از غربزدگی، وحدت داخلی و منزوی کردن افراطی‌گری همان خط ائمه اطهار، خط انقلاب اسلامی و خط امام و رهبری است که می‌تواند ما را به اهداف عالی خود برساند. (لینک خبر)


سرمایه‌های مادی مشکلات کشور را حل نمی‌کند/قبل از هر چیز نیازمند یک «جنبش نرم‌افزاری» هستیم

حجت‌الاسلام حسن روحانی همچنین در تاریخ 8 آذر 1387  در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی و نخبگان فرهنگی استان گلستان  با تاکید بر این که «تاریخ نشان داده است سرمایه‌های مادی مشکلات کشور را حل نمی‌کند» گفت: ما قبل از هر چیز نیازمند یک جنبش نرم‌افزاری هستیم. قبل از هر چیز باید دیدگاه‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت‌ها درست شود. این که مقام معظم رهبری در اظهارات خود دائماً بر «نهضت نرم‌افزاری» تاکید می‌کنند، به همین دلیل است.

روحانی تصریح کرد: در این نهضت نرم‌افزاری باید تمام نخبگان کشور، اساتید و دانشگاهیان، فعالان سیاسی، فعالان اقتصادی و خلاصه همه اقشار جامعه نقش خویش را ایفا کنند. با انداختن مشکلات گردن این و آن، چیزی حل نخواهد شد. باید همگی فعال شویم و دست به دست هم بدهیم. باید در صحنه انتخابات‌ به صورت جدی حضور داشته باشیم و افراد اصلح‌ را برای مجلس، شوراها، خبرگان و ریاست‌جمهوری انتخاب کنیم.

روحانی در ادامه با تاکید بر این که آرای مردم بسیار ارزشمند است، از مسئولان برگزاری انتخابات خواست زمینه‌ای را فراهم کنند تا تمام نامزدها و احزاب بتوانند ناظرانی را در پای صندوق‌های رای از جمله هنگام شمارش آرا داشته باشند. وی گفت:حتی می‌توان در سالن‌های برگزاری انتخابات و شمارش آرا دوربین نصب کرد و ناظران احزاب و نامزدهای انتخاباتی از اتاق دیگری و از طریق دوربین مدار بسته بر فرآیند انتخابات نظارت کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در پاسخ به سئوالی پیرامون انکار دستاوردهای دولت‌های قبلی گفت: چرا باید برخی از مسئولین بگویند که دیگران کاری نکرده‌اند. تمام دولت‌های قبلی تحت نظارت رهبری نظام بوده‌اند و ایشان بر عملکرد این دولت‌ها نظارت داشته‌اند. علاوه بر تایید رهبری، مجلس شورای اسلامی نیز همیشه بر دولت‌های قبلی نظارت داشته است. کدام فرد را سراغ دارید که بدون رای اعتماد مجلس، وزیر شده باشد؟ کدام رئیس‌جمهور بدون تنفیذ مقام معظم رهبری کار خود را آغاز کرده است؟

روحانی با تاکید بر این که «نباید کار دیگران را کم ارزش و کار خود را بیش از حد واقعی جلوه دهیم»، افزود: اساساً چرا باید این اندازه سخنرانی کرد و حرف زد؟ به جای حرف زدن بایستی بیشتر کار کرد. (لینک خبر)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 1
    درود بر هاشمی و روحانی ...باقی حرفا تعارفه...
  • علی ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    با سلام اکنون ما .... میبینیم. البته امیدواریم اینگونه نباشد و البته برخی از نزدیگان و نمایندگان ایشان نیز به نظر کندرو هستند و زیاد اعتقاد به حرکت جهادی دهه 60ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس