کد خبر 226620
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱

الجزیره در گزارشی درباره غائله کشتار چهار شهروند شیعه مصری، مدعی شد این اقدام به علت نفرت مردم مصر از شیعیان در سوریه، لبنان و ایران و رفتارهای آنها با اقلیت سنی این کشورها بوده است!

به گزارش مشرق به نقل از ابنا، پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره در گزارشی به موضوع کشتار وحشیانه تعدادی شهروند شیعه مصری در شب نیمه شعبان پرداخت که در آن هر چه تلاش کرده تا آن را واقعه ای بی ارتباط به تبلیغات سنگین وهابیت علیه شیعیان نشان دهد، از زبان یک به اصطلاح کارشناس مجهول الهویه مدعی شده این اقدام چند سلفی وحشی، به دلیل نفرت عمیق اهل سنت از اقدامات بشار اسد در سوریه و حمایت ایران و حزب الله شیعی از وی بوده است!

الجزیره که تلاش دارد تا مردم مصر را مردمی میانه رو و اعتدال گرا بخواند، در ادامه می گوید: ماه ها بود که مردم روستاهای اطراف روستای "زاویه ابومسلم" از رفت و آمد شیعیان به این روستا ناراحت بودند! به گفته الجزیره، مردم روستاهای استان الجیزه، روستای ابومسلم را "قریة الشیعة" (روستای شیعیان) نامیده بودند که دلیل آن تشرف تعداد زیادی از اهالی این روستا به مذهب حقه شیعه جعفری در ماه های اخیر بوده است.

الجزیره در گفت وگو با یکی از ساکنان این روستا، به فتنه بودن این اقدام سلفی ها اشاره کرده و خطاب به دولت گفته است نیروهای امنیتی مصر باید از اقلیت این کشور محافظت بیشتری در برابر افراطیون داشته باشد.

گفتنی است اکثر خوانندگان و مخاطبان این سایت، در انتهای این خبر با نکوهش افراط گرایی برخی دولتمردان و نمایندگان مجلس مصر و حمایت طیف افراطی اخوان المسلمین از سلفی ها، به الجزیره خاطرنشان کرده اند که این اقدام، به دلیل تبلیغات رسانه های وابسته به آل ثانی و آل سعود برای ترغیب مردم به ارسال پول و تروریست به سوریه بوده که نتیجه آن تبدیل تعداد اندکی از مردم اعتدال گرای مصر، به عده ای اوباش و خونریز بوده است.

شب نیمه شعبان در حالی که تعدادی از شیعیان روستای زاویه ابومسلم در استان الجیزه مصر در جنوب قاهره و نزدیک به اهرام این کشور، در حال برپایی جشن ویژه میلاد امام زمان (ع) بودند، عده ای اوباش سلفی و افراطی با چوب و چماق و سنگ به منزل شیخ شحاته حمله کرده و ضمن به شهادت رساندن وی، سه تن دیگر را نیز به شهادت رساندند. رویترز در خبری اعلام کرد علت شهادت این شیعیان، "ضرب و جرح به قصد کشتن" بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    1 0
    آره رفتاری محترمانه ای که جنایتکارانان با زنان زنان و مردان و کودکان شیعه در پاکستان و عراق و سوریه و لبنان می کنند حتی قابل تقدیر هست فقط با یک سرچ در اینترنت رفتارهای محترمانه ها دیده خواهد شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    1 0
    خدا این ظالمان رو لعنت کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس