کد خبر 225988
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱

دو افسر قطری در انتقال مواد شیمیایی و رساندن آن به دست گروه های مسلح در سوریه دست داشتند.

به گزارش مشرق به نقل از العالم، روزنامه "الاخبار" لبنان تأکید کرد: مواد شیمیایی که در حمله به منطقه "خان العسل" از آن استفاده شد، به وسیله دو افسر قطری از طریق خاک ترکیه به دست عناصر مسلح رسانده شده بود.

این روزنامه به نقل از منابع اطلاعاتی خود تأکید کرد، مدارکی وجود دارد که دخالت 2 افسر قطری در این عملیات شیمیایی را ثابت می کند .

الاخبار افزود، این مدارک بیانگر آن است که این عملیات با اطلاع مسئولان ترکیه انجام شده و جزئیات این پرونده در اختیار دستگاه اطلاعاتی روسیه قرار گرفته است.

الاخبار خاطرنشان کرد، این دو افسر قطری "سعید الهاجری" و "فالح بن خالد التمیمی" نام دارند.
عناصر مسلح در سوریه در 29 اسفند 1392 با یک موشک حاوی مواد شیمایی منطقه "خان العسل" در حومه شهر "حلب" را هدف قرار دادند که بر اثر آن 25 شهروند کشته شدند.

با وجود شکایت رسمی سوریه و درخواست برای انجام تحقیقات بین المللی در خصوص این حمله، این تحقیقات با کارشکنی های آمریکا و حامیان گروه های مسلح انجام نشد.

این درحالی است که آمریکا با مطرح کردن ادعای استفاده سوریه از سلاح شیمیایی ضد مخالفان مسلح، اکنون همه تلاش خود را جهت ارسال هرچه بیشتر سلاح برای مخالفان مسلح و کمک به آنها به کار گرفته است. ادعایی که از سوی کشورهای مختلف مانند روسیه و سازمانهای بین المللی رد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    0 0
    این قطر هم که اندازه قطره ایی در دنیا اسلام جای ندارد از بد روزگار چه جولانی در ظلم به مردم سوریه میدهد
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    0 0
    29 اسفند 1391 درست می باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس