حجت‌الاسلام عبدالعلي گواهي گفت : خانواده نقش فوق‌العاده‌اي در پيشبرد زندگي روزمره دارد، خداوند هيچ بنياني را محکم‌تر از خانواده نمي‌داند، اگر خانواده درست بشود همه جامعه اصلاح خواهد شد.

 

به گزارش گروه  دفاع و امنيت مشرق ، حجت‌الاسلام عبدالعلي گواهي در همايش بنياد خانواده و روشنگري اقتصادي با اشاره به احاديث و روايات معصومين (ع) درباره زن و خانواده در برسي نقش خانواده در جامعه، گفت: اگر خانواده آسيب ببيند، ترديد نکنيد که همه  اجتماع آسيب خواهد ديد، نقش خانواده بود که حادثه کربلا چه در بعد مثبت و چه در بعد منفي به وجود آمد. اگر اصالت و ريشه خانوادگي قاتلان اباعبدالله الحسين اصيل بود هيچ موقع اين حادثه پيش نمي‌آمد چون معلوم نبود از چه خانواده‌اي هستند. لذا اولين سوالي که امام حسين (ع) قبل از شهادت طرح مي‌کنند، مي‌فرمايند؛ آيا شما مرا مي‌شناسيد يا نمي‌شناسيد، اگر نمي‌شناسيد، خودم را معرفي کنم.

گواهي با تاکيد بر اين‌که خانواده مهمترين فاکتور براي ارزيابي يک جامعه و معرفي شخصيتي افراد است؛ تصريح کرد: لذا اگر ما بخواهيم ببينيم در چه جايگاهي به سر مي‌بريم، بايد ببينيم وضع خانواده‌هاي ما چگونه است.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه محمد رسول‌الله (ص) افزود: استحکام خانواده استحکام جامعه است، مثل خانواده مثل درخت است که ريشه‌هاي آن را زنان تشکيل مي‌دهند و مردان تنه آن را. بچه‌ها شاخه و برگ‌هاي آن هستند، اگر شاخه‌هاي آن را قطع کنند، باز هم اين درخت جوانه مي‌زند ولي اگر ريشه‌هاي آن آسيب ببيند کم کم خود درخت خشک مي‌شود و اين هم جايگاه زن را مي‌رساند. لذا مي‌بينيم آقا امام زمان (عج) تا امروز بعد از 1400 سال همچنان به ياد مادرشان هستند و عزداري مي‌کنند. امام حسين (ع) بعد از 50 سال از شهادت مادرش و حتي شمشير به پهلويش مي‌خورد، مي‌فرمايد به ياد مظلوميت مادرم افتادم آن هنگام که تازيانه به پهلوي او زدند.

بر اساس اين گزارش، همايش بنياد خانواده و روشنگري اقتصادي با حضور بيش از يکصد نفر از خواهران بسيجي با بررسي چهار موضوع: هل اتي، تهديد نرم، حماسه نهم دي و هدفمندي يارانه‌ها در ناحيه مقاومت بسيج کميل سپاه محمد رسول الله (ص) تهران برگزار شد.

اين همايش به همت بسيج خواهران ناحيه مقاومت کميل در سالن کوثر شهرداري منطقه 13 که تمامي مقاطع سني شرکت داشتند، به منظور آگاه‌سازي زنان از اهميت نقش خود در کانون خانواده و تاثيرگذاري حضور آن بر ديگر اعضا برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس