روزهای آینده باید شاهد فاصله گرفتن بیشتر اصلاح طلبان از روحانی باشیم. این فاصله خود را در نوع کناره گیری عارف و عدم تبریک خاتمی به روحانی نشان داد.

به گزارش مشرق؛ پس از انتخاب حجت الاسلام حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران اسلامی بسیاری از شخصیت ها و چهره های سیاسی کشور به وی تبریک گفتند.

در این میان اصولگرایان پیشتاز بودند و به عنوان مثال افرادی نظیر آیت الله مهدوی کنی، علی لاریجانی،‌ نادران و ... و همچنین کاندیدای های اصولگرا پا به عرصه تبریک و اعلام همکاری با رئیس جمهور گذاشتند.

اما تاکنون با گذشت چهار روز از انتخاب روحانی چهره های شاخص اصلاح طلب و در راس آن محمد خاتمی هنوز به رئیس جمهور منتخب تبریک نگفته اند.

این عدم تبریک در نوع خود جای تامل دارد؛ چرا که محمدرضا عارف با نظر محمد خاتمی به نفع روحانی کنار کشید و موجبات بالا رفتن رای روحانی را به وجود آورد و انتظار می رفت که وی به عنوان اولین نفر به رئیس جمهور منتخب تبریک بگوید.

ریشه این عدم تبریک ها را می توان در مواردی مختلفی جستوجو کرد؛ مواردی نظیر عدم اعلام صریح موضع اصلاح طلبی از سوی رئیس جمهور منتخب و اعتراض گروهی از اصلاح طلبان به این مساله. البته در همین راستا اخباری نیز وجود داشت که تعدادی از اصلاح طلبان در جلسه نهایی برای معرفی کاندیدا با انتخاب دکتر روحانی شدیدا مخالف بودند.

خاتمی اکنون انگار به این نتیجه رسیده است که این کار قبل از اینکه به سود اصلاح طلبان تمام شود به سود هاشمی رفسنجانی تمام شده است. زیرا تاکنون حسن روحانی هیچ جا اعلام نکرده است که یک اصلاح طلب است. وی خود را میانه رو و اعتدال گرا می نامند.

رئیس جمهور منتخب ایران البته در اولین پیام تصویری خود که از هاشمی رفسنجانی و خاتمی تقدیر کرد ولی خبری از پیام تبریک خاتمی به وی نشد.

نکته جالب تر اینکه که به گفته فرزند محمد خاتمی حسن روحانی اولین نفری بوده است که در سال 76 به پدرش تبریک گفته است ولی چنین رفتار متقابلی از سوی خاتمی تکرار نشد.



شواهد دیگری هم وجود دارد که نشان می دهد که برخی اصلاح طلبان به آینده همراه با حسن روحانی با تردید نگاه می کنند.

رئیس جمهوری منتخب ملت در اولین کنفرانس خبری به نکات جالبی اشاره کرد. وی در طول مصاحبه به هیچ وجه وارد فضایی که از سوی برخی خبرنگاران رسانه های اصلاح طلب برای گرفتن پاسخ های رادیکال از وی ایجاد شده بود؛ نشده و با تیزهوشی به سوالات پاسخ می داد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره بکارگیری از افرادی نظیر عارف در پاسخ جالبی گفت: "من از همه افراد درخواست میکنم که به صحنه بیایند." وی البته در ادامه و در برابر اصرار خبرنگار برای مطمئن شدن از حضور عارف در کابینه روحانی با خنده پاسخ داد: " من که نمی توانم افراد را مجبور کنم به کابینه بیایند!"

این اظهارات در حالی است که حامیان اصلاح طلب روحانی تاکید داشتند که عارف باید معاون اول وی باشد اما رئیس جمهور منتخب نشان داد که برنامه هایش برای آینده شاید کمی متفاوت با برنامه اصلاحات باشد.

جای اشاره به این موضوع نیز وجود داره که برخی حامیان افراطی اصلاحات دقایقی پس از انتشار اخبار اولین رئیس جمهور منتخب ملت نسبت به عدم موضع گیری شفاف وی درباره سران فتنه و آزادی آنان در شبکه های اجتماعی موضع تندی گرفتند. اصلی ترین انتقاد این طیف به عدم اصلاح طلب بودن روحانی است؛ آنها معتقدند اگر یک رئیس جمهور از طیف اصلاح طلب بر سر کار می آمد بهتر می توانست مطالبات آنها را پیگیری کند.

البته به نظر می رسد که این ابتدای کار اصلاح طلبان و حسن روحانی خواهد بود. در روزهای آینده که قرار است کابینه وی نهایی شود بدون شک حامیان تند اصلاح طلب رئیس جمهور منتخب بیشتر به فکر فرو می روند و این احتمال وجود دارد که حتی برخی از کرده خود پشیمان شوند!

وی در نشست خبری خود با تاکید کرد بر اینکه در کابینه اش از همه سلیقه ها، چه اصولگرا، چه اصلاح طلب و چه مستقل استفاده می کند و این موضوع نوید این را می دهد که اصلاح طلبان نه کل کابینه بلکه احتمالا چند وزیر از طیف خود را در دولت یازدهم ببنند؛ موضوعی که تحمل آن برای برخی از اصلاح طلبان سخت به نظر می رسد.

محمد خاتمی باید به این سوال پاسخ دهد که چرا هنوز به رئیس جمهوری از طیف راست سنتی که برای رای آوردنش یک اصلاح طلب را از میدان خارج کرده است؛ تبریک نگفته است؟ این عدم تبریک از سوی وی و شخصیت های مطرح اصلاحات و همچنین گروه های اصلاح طلب چه معنایی می تواند داشته باشد؟

 روزهای آینده باید شاهد فاصله گرفتن بیشتر اصلاح طلبان از روحانی باشیم. این فاصله خود را در نوع کناره گیری عارف و عدم تبریک خاتمی به روحانی نشان داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 169
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • محمد ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اینا تبریکشون پشت پرده است.یکم سیاسی باش لطفا.
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    خاتمی به صراحت گفته است به روحانی رای می دهد و عموم را دعوت کرده است که چنین کنند. حال که مردم به شما تو دهنی سختی زدند میخواهید با این سخنان خود را خنک کنید و عقده گشایی نمایید؟
  • علی ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مشرق خیلی کوته فکری یادت نره با چه شعارهایی آقای دکتر روحانی رای اورد . در تفکر آقای هاشمی اون کله شقی های رایج وجود ندارد همانطور که تو این چند سال این کار ها رو نکرد...
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    واقعا نفهمیدی چرا؟
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    این چه کامنتی بود خوانندة محترم. فکر میکردم خوانندگان مشرق، چه موافق و چه مخالف، سطحشون بالاتر از این ها باشد.
  • میترا ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    وقتی گفتی کله شقی ! همینطور الکی یادفتنه 88 افتادم که چطوری بعضییا در مقابل رای ملت کله شقی کردن!
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    1 0
    ما که داریم میگیم روحانی راست سنتیه و به نفع هاشمی و راست سنتی شد اصلاح طلب این دفعه هم رو دست خورد چه خاص که دیگه به دنبال مطالبات سران فتنه ان !!!!!!!!!!!!
  • بی نام ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    1 0
    عالی بود مرسی
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    1 0
    خود کرده را تدبیر نیست مصداق خودم کردم که لعنت بر خودم باد
  • میلاد ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    1 0
    شهید جهان اراء: بچه ها اگر شهر سقوط کرد نگران نباشید دوباره فتح میکنیم . ( مراقب باشید ایمانتان سقوط نکند ) از اقای روحانی تا زمانیکه در خط ولایت ورهبری باشند حمایت می کنیم
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    این حرفارو بگید بلکه سوزشتون کمتر بشه . مهم اینه که کاندید شما رای نیاورد خدارو شکر .
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    کاملا موافقم این نوع خبر پراکنی های شما نشان دهنده عمق شکست مفتضحانه یش شماست
  • حمید ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    آی کیو عزیز محمد جان اتفاقا تبریک جبوی پرده و نه در پشت پرده سیاسیه اینکه پشت پرده تبریک بگن میشه با دید سیاسی ای که داری توضیح بدی کجاش باعث فعل و انفعالات سیاسی میشه؟؟؟؟؟؟؟!!!!! کافیه که کمی مطالعه بیشتری داشته باشی عزیز دل برادر
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اذیتشون نکن . گناه دارن . بذرا فعلا سرشون با اینکه کی باید به نفع کی میرفت کنار که اصولگراها پیروز بشن گرم باشه .
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مردم همون افراد انقلابی و با شعوری هستند که 9دی 88 و در انتخابات 92 و .... به صحنه اومدن . نه مزدوران و قانون شکنان و حامیان نوکری غرب
  • داود ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اصلاح طلب یا میانه رو. هیچ فرقی نداره. آقای خاتمی علنا از ایشون حمایت کرد و ایشون دست راست آقای هاشمیه. وقتی با کاندیدا شدن آقای هاشمی همه اصلاحات پشتش وایساد مسلما فکر همه جا رو کرده بودن که بعدش اومدن پشت آقای روحانی. پس بیخود زور نزن برادر.
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اصلاح طلبان اگه به خودشون اعتماد داشتن معاون اول خاتمی رو به نفع یه نفر دیگه کنار نمیزاشتن . هیچ کسی با مهره های سوخته بازی نمیکنه . همونطور که مردم باز هم به صحنه اومدن و رای دادن و یک روحانی رو انتخاب کردن .
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    تا چشم همه تفرقه افکن ها و گندزنندگان به حیثیت اسلام و ایران کور و دنده شان نرم شود.
  • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    میخواستم یه جواب در خور این نوشته بدم که یادم اومد بی ادبی را با بی ادبی پاسخ نمیدهند
  • عماد ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    آقایون و خانمها دوره افراطی گری چه از طرف اصولگراها و چه از طرف اصلاح طلبان گذشته و مردم پشتیبان رییس جمهور منتخبشون هستند.پس افراطیون سعی نکنند با این تهمت ها بین مسولین نظام فاصله بیاندازند. درود بر رهبری ، هاشمی ، خاتمی و روحانی
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    1 0
    اولا مردم که میگی ، مگر مشرقیها از مردم نیستند! دوما این تو دهنی زنندگان 18 میلیون نفر هستند از 70 میلیلون ایرانی و 50 میلیون حق رای داشتگان !
  • رها راد ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    حالا بذارین.... نه به باره نه بداره... شایدم فردا پس فردا بخواد یه استفاده ی سیاسی از این تبریک نگفتنش ببره......
  • ماهان ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی عزیز و بزرگوار که پیشرفت کشور مدیون کارهای جهادی ایشان است همان روز بعد از انتخابات جناب آقای خاتمی به حضرت حجت الاسلام و والمسلمین حسن روحانی تبریک گفتند مشرق آنلاین باش . . .
  • مهدی ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    دوست عزیز اصلاح طلب و البته ساده من دوباره دورتون زدند.واقعیت را بپذیرید
  • محمد ب نیشابور ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ما روحانی رو دوست داریم او مردی انقلابیست... و در حادثه کوی دانشگاه موضعی شدید در برابر دانشجویان متجدد داشت او دنباله رو هاشمیست همان هاشمی که در زمان ریاست جمهوریش نوار جرات نداشتی بذاری دوست داریم روحانی
  • فوت مشکوک ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 1
    اصلاح طلبان مثبت و سالم به زودی آرزوی فردی چون احمدی نژاد را خواهند کرد
  • مهدی ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    بدا به حال اصلاحات که این رهبران سست و بی سیاست را دارد.خیلی زود روزهای میرسد که ارزوی دولت نهم و دهم و احمدی نژاد را بکنید
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    لایک به کامنت میترا خانم خدمت علی آقا هم عرض کنم که مونده تا هاشمی روبشناسی !
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    تو این چند سال هم برای مقام معظم رهبری نیت خوانی کردیم هم برای مردم....دیگه بس است مشرق جان....اخبارتان بی نظیره است ، اما بعضی وقتها خوب نمینویسی.
  • محمد ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اخه رای 50/7 رصدی هم انقد افتخار داره؟؟!!
  • امير احمد اكبري اسبق از تبريز ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    آقاي روحاني بسيار بزرگوار تشريف دارند و درك بالائي از نوع راي مردم دارند مطمئنم آقاي روحاني با شايسته سالاري مناسبي از اعتداليون جريان اصلاح طلبي بهترين استفاده رو در كابينه شون خواهند كرد و من نوعي اصلاح طلب هم مطمئنا به تركيب كابينه شايسته سالارشون احسن خواهم گفت
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    احسنت منتظر یه همچین مطلبی بودم! عالی بود ! ایول بصیرت! تازه میدونین بدیش واسه اصلاح طلبها چیه ؟ اینکه چون در حد انفجار از پیروزی خوشحال شدن نمیتونن اعتراضی بکنن چون به معنای اعتراف به رکب خوردن ازهاشمیه و حالا هاشمی هر کاری هم بکنه مجبورن به سازش برقصن ! این 4 سال به اونها سخت تر خواهد گذشت !
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    من یک اصلاح طلب هستم . از برخورد اقای روحانی در تعجب هستم . او باید صراحتاً اعلام نماید اصلاح طلب است .
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    همانی هستم که این کامنت را نوشته است در پاسخ به یادداشت اول : این همان ادبیاتی است که طی 8 سال گذشته اصولگرایان پیوسته نثار مردم کردند البته بنده از واژه های زشت و تحقیر آمیز آنها دوری جستم....
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مشرق جان آبو بریز اونجایی که میسوزه
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    شما که سطحت بالاتر از این حرفاست جواب این کامنتو بده لطفا...فرافکنی نکن برادر!
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مقاله خوبی بود امیدوارم روحانی همه خیانت کاران به این نظام داخلی وخارجی را ناامیدو مردم را شاد و خوشحال کند
  • ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    فقط بحث منافع از یاد رفته است و این طور بنظر میرسد بیش از هر چیزی به منافع گروهی و شخصی فکر میکنیم بنده فکر میکنم آقای خاتمی برایش منافع بیش از منافع گروه اهمیت دارد و بعضی وقتها در گذشته مردم با خدا معامله میکنند حالا نمیدانم این واژه مفهوم داره یا نه
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    خب بی عقل تموم مخالفاش بهشون تبریک گفتند چرا خاتمی بعداز گذشت نذدیک به یک هفته یک تبریک خشک وخالی نگفته تازه همه به دیدارشون رفتن
  • علی ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    نه اتفاقا به نظرم محترمانه تر از این نمی شد درباره این مطلب نظر گذاشت...! اینا دنبال تفرقه بین همه می گردن!! خودشون هم با خودشون مشکل دارن به وحدت بین ما حسادت می کنن!!!
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    تو دهنیو شما از مردم در تاریخ 9 دی خوردید که طومار فتنه رو در هم پیچید و اصلاحات رو به زباله دان تاریخ هدایت کرد
  • محمد کریمی ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    چرا قضیه را از این زاویه نگاه نمی کنید که: خاتمی و اصلاح طلبان برای این که روحانی دچار هزینه های سنگینی از بابت دفاع از اصلاحات نشود سعی کرده اند با این شیوه برخورد کنند؟
  • نشلجی ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    درست همان میانه روی است. باید ازهمه سلایق استفاده کند.شایسته سالاری نه راست سالاری یا چپ سالاری
  • امیر ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    واقعا که ... باز هم مشرق و باز هم غرض ورزی!
  • شهریار ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    بابا بیخیال این حرفها به فکر بهترشدن وضع کشور باشید
  • b4gher ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    مشرق يا تو خيلي ساده اي يا فكر كردي اقاي خاتمي خيلي ساده هست اين فاصله گرفتن تا تحويل رسمي قدرت طبيعيه.
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    هیچ کس حق ندارد روحانی را منحصر به خود بداند چه اصلاح طلب و چه اصول گرا ایشان اعلام کردند که کاندیدای مستقلند و میانه رو .
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    عجب!!! و این یعنی کشکککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککک
  • کمال گنجه ای ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    خاتمی وزیر آقای روحانی نمی شود ولی مشاورش می شود و تمامی وزرا را اداره می کند.
  • محسن مهرابی ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    در مورد سطح شعور دو جناح همین بس که ما تبریک گفتیم و اصلاحات آشوب راه انداخت...
  • علی ت ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    میترا خانوم پاسخ تون کاملا بجا بود... راستی کی گفت اگه فلانی رای نیاورد مردم بریزن تو خیابونها؟
  • علی ت ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    عجب!!!! پس رئیس مجلس که دیدنشون رفت چرا باز پیام تبریکم داد؟؟؟ الان شما با این هوش سرشارت مثلا سیاسی یی؟؟؟؟!!!!!!
  • Roham ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    با این کارا نمیتونی تفرقه ایجاد کنی مشرق
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اعتدال به حق نردیکترازچپوراسته
  • ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    مثلا د ارین جو سازی میکنین؟ بدبختین
  • روزبه ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    مشرق اگر به عدالت رفتار می کنی منتشر کن! یک سوال از شما دارم آیا ایجاد ارتباط بین افراد نباید دوطرفه باشد. شما حتما می دانید که ارتباط یکسو منجر به شکست ارتباط می شود اصلاح طلبان با حمایت همه جانبه برادری خود را اثبات کردند و باز هم از شما دوستان اصواگرا می پرسم، نوبت کیست که به عهد خود وفا کند؟( منظور من سهم خواهی اصلاح طلبی نیست بلکه قدر شناسی از اصلاح طلبی است) ودر آخر امیدوارم دکتر روحانی جدا از بحث جناحی دولتی مقتدر تشکیل دهد.
  • ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    منم هنوز تبریک نگفتم!
  • حامد ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اين همه انرژي ميگذاريم حرفهاي ضد و نقيض ميزنيم كه چي رو ثابت كنييم؟؟ فقط گيجي خودمون رو ثابت ميكنيم بعد از شكست اصولگرايي و آبرومون رو پايين مياريم. اينجوري خوبه كه ملت برامون جوك بسازن و بهمون بخندند؟ وقتش نشده كه از اين شكست درس بگيريم و با واقعيات كنار بيايم؟ يه سر بزنيد به سايتهايي كه نظرات مخالف رو تاييد ميكنند ببينيد چقدر با اين تحليلهاي خنده دار ما حزب الهي ها رو داريد تحقير ميكنيد. حيف انرژي و وقتتون نيست. اين انرژي و وقتو بزاريد كه مملكتو با هم آباد كنيم.
  • ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اصلن گفتن این حرف اشتباه است. مگه آقای روحانی نگفتن که فصل همدلی شروع شده پس فاصله گرفتن وقتی که همه با هم همدل هستیم چه معنی میده. ضمن اینکه آقای روحانی بارها گفته دولتش فراجناحیه و از همه سلیقه ها دعوت میکنه.
  • علي ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    به توچه........مشرق 2/3روزي بود لال بودي.دوباره دم دراوردي.
  • علي ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    مشرق همون دوسه روزي كه لال بودي خيلي خوب بود.جو نده به امت
  • علي ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    تو ديگه واقعا خولي
  • ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    تبریک گفت/ شما که اطلاع ندارید چرا سخن می گویید ولی مشخصا تلویزیون ایران پیام ایشان را پخش نکردند.
  • بلد ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    بی سوادها ... حسن روحانی و هاشمی و خاتمی و اعوان و انصارشون یک آشی برای مملکت پختند که یک من روغن روشه... بزودی هم شما و هم مردم میفهمید چه کرده اید
  • ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    عدو سبب خیر شود اگر خدا خواهد هر رای ، رای به نظام جمهوری اسلامی ایران میباشد.
  • ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    شما چطور آمار پسر خاتميو داريد ؟! بلا ناقلا اب بريز همون جا هيزم کش
  • احسان ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    خاتمی در ویدئو حمایت از روحانی خودش گفت "روحانی جزو اصلاح طلبان نبوده، اما مطالبات اصلاح طلبانه رو با قدرت مطرح کرد". حالا شما داری شایعه درست می کنی خاتمی ناراحته چرا روحانی اعلام نکرده که اصلاح طلبه؟!
  • حضرتی ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    آقای مشرق واقعاً خیلی خرید!!!
  • ناشناس ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اي كاش عارف كنار نمي رفت وخاتمي از همان اول پشت عارف مي ايستاد ودر تمام سفر هاي استاني اورا همراهي ميكرد وحتما با اين كار موج ايجاد مي شد چشمم از روحاني آب نمي خورد با شعارهاي اصلاح طلبي آمد ولي دولتش را با مردان اصولگرا خواهد بست سياست كه پدر مادر نمي شناسد خدا كند اشتباه كرده باشم وتحليلم درست نباشد
  • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    دنبال فضول می گشت که شکر خدا به همین سرعت پیدا شد!
  • علی ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    خدا میدونه از حماسه سیاسی اینقدر خوشحال شدیم و هستیم که نامزد مورد نظر ما رای نیاورد برامون مهم نبود اما چهار سال پیش شما چه کارها که نکردید در ضمن آقای روحانی منتخب مردم هستند وبرای ما مورد احترام نه منتخب اصلاح طلبا
  • م ص ر ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    ناشناس محترم، مردم به کسی تو دهنی نزدند جز دشمنان ایران و اسلام... از این حرفای مسخره اینجا میزنی همه میفهمن سیاست زده عقده ای هستیااااااااااا
  • م ص ر ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    ناشناس این که گفتی همون معنی شتر در خواب بیند پنبه دانه رو میده یا کبوتر با کبوتر غاززززززز با غازززززز
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    حمایت به صورت علنی ولی تبریک مخفیانه ...!؟؟؟ یکم فکر کنید
  • علی ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اخه برادر من یعنی این شکست اینقدر براتون سنگینه که نمیتونید دست از سر اصلاح طلبان بردارید؟اصلاح طلبان از منافع خود به نفع ملت گذشتند .اما شما چی؟ یه بار میگید عارف از روحانی حمایت نکرد .دوباره میگید خاتمی تبریک نگفت . ول کنید این حرفا رو به فکر مردم باشید
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    از اولم گفته بود اعتدال گرا به همین خاطر بهش رای دادیم
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    250 هزار راي كه تو دهني نيست. تو دهني، اون يازده مليون راي بود كه متاسفانه فتنه گران، شادي را به كام ملت تلخ كردند و چهار سال فرصت مردم را هدر دادند و الان هم مردم بخاطر ترس از خرابكاري آنها كه اين چهار سال ادامه داشت، به روحاني راي دادند تا شايد كمي از لجبازي هايشان كم شود و دست از سر ملت بردارند. شماها هم لطفا جوگير نشويد. روحاني خاتمي نيست.
  • حسین ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    ما هم اصلاح طلبیم همینکه هاشمی سر شده کیف می کنیم به امید روزهای خوش
  • مهرشاد ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اصلا از روحانی خوشم نمیاد کاش عارف کنار نمی رفت و مردم بهش رای میدادند
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    به نظرم بايد روحاني به نفع عارف مي رفت كنار. خاتمي هميشه كوتاه مياد واين بده
  • امین ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    عشق من خاتمی .حال میکنم میسوزین
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    درحالیکه یکی از روزنامه ها، مدعی شده «خاتمی حاضر نيست به منتخب مردم تبريک بگويد» اطلاعات خبرنگار «انتخاب» حکایت از بی اطلاعی این روزنامه در این زمینه دارد. به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ پس از پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، سید محمد خاتمی یکی از اولین افرادی بوده که به صورت تلفنی به روحانی تبریک گفته است. خاتمی در این تماس برای روحانی آرزوی موفقیت کرده است. روحانی نیز در این تماس نسبتاً طولانی، از رییس جمهور سابق کشورمان تشکر کرده است
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    مشرق جان ، فکر کنم هنوز از شوک حماسه اصلاح طلبان بیدار نشده ای !!!! روحانی یعنی خاتمی و هاشمی ...
  • ناشناس ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    چه فرقی میکند رئیس جمهور از چه طیفی باشد مهم این است که به کشور خدمت کنند اگر تنگ نظریها نباشد.
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ پس از پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، سید محمد خاتمی یکی از اولین افرادی بوده که به صورت تلفنی به روحانی تبریک گفته است. خاتمی در این تماس برای روحانی آرزوی موفقیت کرده است. روحانی نیز در این تماس نسبتاً طولانی، از رییس جمهور سابق کشورمان تشکر کرده است.
  • zoheir ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    چه ربطی به پشت پرده داره مثلا اینکه پشت پرده تبریک بګه چه سودی داره براشون؟؟؟؟؟؟؟؟
  • zoheir ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    چه طرزه حرف زدنه..... اینجا رو با یه جای دیګه اشتباه ګرفتی.... فقط ادعای فرهنګ و شعور زیادیتون میشه. درست حرف بزن... خواستن توانستن است.
  • منطقی ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    الان دیگه با اوضاع کنونی کشور وقت اینجور موضع گیری ها و خودخواهی ها نیست همه باید با هم همدل و هم صدا شوند تا کشور از این وضعیت در بیاد -باید فرا جناحی نگاه کرد و این مطالب به غیر از اینکه اختلاف ایجاد کند هیچ سودی نخواهد داشت
  • zoheir ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    کله شق ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آقای هاشمی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تفکر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ علی جون استراحت کن عزیزم
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    حامد دوسسسسست داریم ما همه آدمهای منطقی رو دوست داریم از اصلاح طلب گرفته تا اصولگرا و فراجناحی که تفرقه ایجاد نکنند
  • شباهنگ ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    خیلی سعی داری که خودت را متقاعد کنی
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    جناب محمد ب نیشابور : حتما بخاطر همین علاقه شدیدت به جلیلی شایدم قالیباف رای دادری؟؟؟ ضمنا روحانی البته دنباله رو هاشمیه اما هاشمی همونیه که سال 88 از حقوق ملت دفاع کرد.
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    به قول رییس جمهور محبوبتون : آبو بریزین اونجایی که میسوزه.
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اگه خاتمی حاضر نیست به روحانی تبریک بگه پس چرا ازش حمایت کرد؟ چرا بدون اجماع با سایر اصلاح طلبان از عارف خواست کنار بره؟ دلیل تبریک نگفتن علنی خاتمی این بوده که نخواسته شما برای رئیس جمهور منتخب بساط تخریب راه بندازید. وگرنه مطمئن باش اولین کسی که به روحانی تبریک گفته همین سید خندان بوده.
  • مظلوم ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    سید محمد راهی جز رای دادن به روحانی نداشت
  • مهدی ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    آخ چه سواری دادن این اصلاح طلبا به روحانی... حالا منتظر باشید احتمالاً از آبنبات هم خبری باشه... حالا معاون اول نشد ایرادی نداره... پست آبدارچی مدرسه خالی داریم صد در صد... یادتونه تو دوره اصلاحات از وزرا تا آبدارچی های مدرسه اصلاح طلب بودن... خوب حالا تنها اصلاح طلب باقی مونده رو بذاره ابدارچی مدرسه چی میشه... مهم خدمته...
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اینها باهم هستن آدم به خودش که تبریک نمیگه تازه ناطق نوری و سید حسن خمینی هم تبریک نگفتن و خیلیای دیگه
  • بنده خدا ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    میخواهد ببیند فوضولش مشرق است یا فارس
  • امیر ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اقای خاتمی روز بعد از انتخابات تبریکشو به صورت تلفنی به اقای روحانی اعلام داشتنند
  • سحر ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    منم با نظرت موافقم به نظرم عارف خیلی برجسته تر بود از هر لحاظی
  • ارزو ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    من خودم طرفدار قالیباف بودم به نظر من این یکی از شگردای سیاسته که ما از اون بیخبریم چون اقای روحانی تا قبل از اینکه عکس هاشمی و خاتمی کنارش نزده بود طرفدار زیادی نداشت وبیشتر طرفدارا قالیباف بودن ولی وقتی اینکار کرد طرفداراش زیاد شدمن و مسلما از طرف انها ساپورت میشد
  • جوزه ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    یه مشت شعر و ور گفتین در این بی بند و باری بین و بد و بدتر حداقل بد از بدتر بهتره اهای تو که داری منطق میپرونی حقت همون احمدی نژاد بود تا یک سال دیگه غذا خوردنت هم تحریم میشد اونم شما که جرات به خیابون امدن ندارین و گنج خونه مخفی شدین . لطفا یکم فکرکنین بعد بنویسین . گند زدین بخدا حداقل آقای روحانی از بی پدری و ظلم تو این کشور بهتره که ... متاسفم برای این ترز فکرتن...
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    عزیزان مشرقی خوش داشتین با این ادبیات جوابتونو بده که ابو بریزید اونجایی که ....!؟شما یه عمره هرچی دلتون خواسته نثار ملت کردین حالا تحمل دو کلمه حرف مخالف رو هم ندارین !پس سعه‌ی صدر!!تون کجا رفته عزیزان بصیر!
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    ما که ندیدیم
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    شما هم خیلی بی تربیت
  • علیرضا ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    پس از پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، سید محمد خاتمی یکی از اولین افرادی بوده که به صورت تلفنی به روحانی تبریک گفته است. خاتمی در این تماس برای روحانی آرزوی موفقیت کرده است. روحانی نیز در این تماس نسبتاً طولانی، از رییس جمهور سابق کشورمان تشکر کرده است. اما یکی از روزنامه ها، مدعی شده «خاتمی حاضر نیست به منتخب مردم تبریک بگوید».
  • نیلوفر ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    کی از منافع خود گذشتند حاضرند برای منافع خودشون مملکت رو شخم بزنند فتنه 4سال پیش یادتون رفته ؟ مملکت رو به گند کشیدند آرامش از کشور رفته بود.
  • نیلوفر ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    صد در صد موافقم بهترین گزینه نه افراط نه تفریط
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    فقط اعتدال
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    فقط اعتدال
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    دیگه ماله کشی نکن اینا دستشون تو یک کاسه است خودتم میدونی پس بیایم خودمان را توجیه نکنیم
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    احسنت
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    بازم توجیه !!!!!!!!!!! بابا قبول کنین که هاشمی دورتون زد
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    حقیقته . تلخه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • دادا ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    برا تطهیر کردن برا مظلوم نمایی برا جون گرفتن برا و...............
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    چون تو شوک بودی ندیدی ساندیس خور!
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    ای که می سوزین حالا زیاد غصه نخورین
  • حامد ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    مشرق آبو بریییییز همونجا که میسوزه
  • نادر ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    مشرق جان نظرات بچه گانه وتهی از بینش ودیدگاه را تو سایت نذار لطفا. وقتمان با خواندن نظرات پوچ گرفته میشه
  • لاله ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    شما منافقین واقعی هستین همون که در کتاب آسمانی آمده کار شما فقط تفرقه انداختن هست ببینم کامنت منو سانسور نمیکنید؟!
  • سحر ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    شما کمال بی انصافی دارین تموم میکنین دیگه همیشه فقط تحریم میبینیدچرا خدمات ارزنده دیگه احمدی نژاد نمیبینید چرا طرح مسکن مهر نمیبینی که خیلیا که فکر خونه دار شدن هیچ وقت نمیکردن صاحب خونه شدن چرا یادتون نمیاد مردم قبلا یه خط تلفن نمیتونستن بخرن ولی الان دست بیشتر مردم دو سه تا خط همراهه چرا اکیپ دکترای متخصص که به مناطق محروم روستاهای و عشایر نشین میرفتن و درمانشون میکردن که بعضیاشون از شدت مریضی حال وخیمی داشتن یا ارودهای جهادی که میرفتن و برای انها ساختمونایی که نیاز داشتن احداث میکردن یا ماهوارههایی که پرتاب شد یا همین قانون یارانه که برا خیلی اقشار جامعه یه پس انداز جا گرفت و... درسته که تحریم بود و وضعیت اقتصادی مردم بده ولی الان که بدتر از زمان جنگ نبود ما تونستیم اون 8 سال تحمل کنیم پس الانم اگرچه سخته ولی قابل تحمل بود در عوضش تن به ذلت و خفت کشورهایی مستکبر نمیدادیم مثل افغانستان یا عراق و.....
  • مرتضي ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    يك سوال ؟ اگر دكتر روحاني در سال 84 در انتخابات شركت مي كرد و خبري از آقاي هاشمي نبود آيا باز هم براي راي آوردن خود را پيرو آقاي هاشمي و خاتمي معرفي مي كرد ؟آقاي هاشمي براي اينكه در سطح افكار عمومي تغيير وجهه دهد چرخشي 180 درجه نسبت به مواضع قبلي خود در اين 8 سال پيدا كرده.حتما ويدئوهاي بخچه پيچ از يادمان نرفته!
  • نا شناس ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    مشرق جوون عارف هیج جا نگفته که به نفع کسی کنار رفته. منبع:alef.ir
  • عباس عارف ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    درود بر خاتمی - سلام بر روحانی
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    ای ناقلا شنود کار گذاشته بودی ؟!
  • سایه ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    شما آخه از هاشمی چی دیدین که اینهمه سنگشو به سینه میزنین؟؟ کسی که خانوادش... متاسفم برای اون کسایی که عزتشون رو فدای شکم کردن
  • جواد ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    پس از پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، سید محمد خاتمی یکی از اولین افرادی بوده که به صورت تلفنی به روحانی تبریک گفته است. خاتمی در این تماس برای روحانی آرزوی موفقیت کرده است. روحانی نیز در این تماس نسبتاً طولانی، از رییس جمهور سابق کشورمان تشکر کرده است.
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    انتخاب یک سایت اصلاح طلبه . حتما این سایت درست تر میگه
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    شما خوبی؟ مگه ما دنبال اینیم که ببینیم که کشور دست کدوم طیف چ
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    شما حزب اللهی ها؟؟؟؟؟
  • امیر ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    چند سوال خیلی مهم. 1-چرا ناطق نوری با حمایت هاشمی رای نیاورد(76)؟ 2-چرا معین با حمایت خاتمی رای نیاورد(84)؟ 3-چرا هاشمی رای نیاورد(84)؟ 4-چرا هاشمی با حمایت خاتمی رای نیاورد(84)؟ 5-چرا موسوی با حمایت هاشمی و خاتمی رای نیاورد(88)؟ 6-آیا روحانی با حمایت هاشمی و خاتمی رای آورده است(92)؟
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    بس کنید بابا . دیگه دارین شورشو درمیارین
  • مهدی ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اتفاقا واقع بینانه بود دوست عزیز اگر در کارنیت خالص نبود اینطور کلاه سرت میره مثل اصلاح طلبهای زبان بسته
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اگه اصلاح طلبا فکر میکنن که پیروز شدن به فرض محال چرا دیگه اینقدر دست و پا میزنین؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    بعد از باخت اینم یه توجیه ابکی
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    از ادبیات شما همین انتظاره در ضمن با خانم سحر موافقم درود بر احمدی نژاد
  • پولاد ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    تو همیشه درحال سوختنی ماکه باروحانی مشکلی نداریم هههههههههههههههههه
  • پولاد ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    یه کم عقل داشته باش
  • پولاد ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    احمدی نژادمردی بودکه....
  • سعید ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    1. به جای این حرف های توهین آمیز بشین کمی مطالعه کن. 2. همه مشاغل شریف هستند، اینطور حرف زدن جای تاسف داره. 3. جناب عارف در مناظره 3 در جواب آقای حداد عادل صریحا به حضور اصولگرایان در دولت جناب خاتمی اشاره کردند. در دولت اصلاحات حتی وزیر اصولگرا هم داشتیم مثلا آقای دری نجف آبادی. 4. حقیقتا اصل خدمت کردن است و این یک طعنه و یا شعار نباید باشد.
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    شام باش
  • ناشناس ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    به ناشناس دوم: هموطن عزیزم شاید همه بسیجیها ساندیس خور باشن اما همه ساندیس خورا بسیجی نیستن!یا حق
  • ناشناس ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    چه قدر ادبیات سخیفی دارید شما!! اون آقایی که بار اول این حرفو زد اصولگرا نبود و بارها هم گفت نیست !اما ادب حامیان اصلاحات این روزا واقعا منو متعجب کرده!
  • انوری ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    پاسخت را عشق است!
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    معلومه بخاطر عملکرد ضعیف احمدی نژاد فقط در 2 سال اخیر بود
  • گمنام ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    بگذریم
  • ندا ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    همتون ساکت شین درود بر حسن روحانی بزاریه مملکتی بسازه که حال کنیدالکی جو ندین لطفا
  • ندا ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    سوالات به دردخودت میخوره.روحانی هرچی باشه ازبقیه بهتره منطقت منوکشته برادر
  • ارزو ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    به نظر من عملکرد احمدی نژاد در این 8 سال ارزنده بود فقط این دوسال اخر از لحاظ اقتصادی و مردم را ازرده خاطر کرد که این هم اسمش تحریم بود ولی خوب تا حدی هم دست مافیای ثروت وقدرت کوتاه نبود در این مساله وگرنه در عرض دو روزر پس از انتخابات قیمت سکه کاهش پیدا نمیکرد به نظرم این تورم در زمان احمدی نژاد یه قسمتیش برا تخریب ایشون واصولگرا ها بود بعد هم اقای محترم بله چون وقتی مردم از تورم خسته شدند و کاندیدای اصلاح طلب در مناظره و صحبتاشون وعده میدادند و بیشتر قشر ثروتمند حامی هاشمی بودن دیگه چه انتظاری داشتین ؟؟؟؟
  • سحر ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    احمدی نژاد مردی بود که مخلصانه کار کرد و حقیقت را کتمان نمیکرد حیف که این اخر تخریب شد
  • سینا ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    دلش نخواسته تبریک بگه مگه به تو ربطی داره؟ حال کرده تبریک نگه تا چشمتون در آد!!!!!!!!!!
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    واقعا که همه ی حامیان خاتمی ادب را قورت داده اند!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • رضا ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    ماشاا... داداش یه کم منطقی حرف بزن لطفا
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    شنود گذاشته بودی ناقلااااااااا!
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    امیر در سوالاش جوابش نهفته اس
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    اینجا سایته سیاسیه نه مهد گلم اشتباه اومدی
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    سربلند باد ایرانه من
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    سربلند باد ایرانه من
  • وحید ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    0 0
    ادب مرد به ز دولت اوست. آقا مهدی ، از کوزه همان برون تراود که در اوست.
  • نادر ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    0 0
    ای گفتی خوشم امد.
  • صادق ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    0 0
    این بزرگوار در سخنانشان گفتند که من از هیچ خط فکری گروهی پیروی نمی کنم من رای مردم را دارم و از مردم استفاده می کنم.
  • داود فنی ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    0 0
    بندم می خواستم همین را بگم.
  • شناس ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    0 0
    خب نیست مگه زوره.
  • دانا ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    0 0
    این بی ادب چون سوخته این حرف را می زند.
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    0 0
    شاید توبه کرده.
  • خوشبین ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    0 0
    می خواهی بری خرید خب زنبیلت را بیاور.
  • نادر ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    0 0
    خب پشیمون شده حالا گوشه گیر.
  • مصطفی ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    0 0
    رای نداشتن دیدن ابروشون می ره عارف رفت.
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    0 0
    تا ببینیم چه خدمتی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس