کد خبر 224685
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳

میلیون‌ها شهروند برزیلی مجدداُ در اعتراض به افزایش هزینه‌های حمل‌و نقل در چندین شهر بزرگ این کشور تجمع کرده و تظاهراتی گسترده‌ برگزار کردند.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، میلیون‌ها شهروند برزیلی شب گذشته (دوشنبه) در شهرهای بزرگ این کشور همچون، برازیلیا، پایتخت این کشور، ریو دوژانیرو، سائو پائولو و سالوادور در اعتراض به سیاست‌های دولت برای افزایش قیمت‌های حمل و نقل، آموزش و بهداشت و درمان تجمع کردند.

فراخوان برگزاری این تظاهرات از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر شده بود.

شرکت کنندگان در این تظاهرات اعلام کرده‌اند که دولت نباید هزینه های هنگفت این چنینی را صرف جام جهانی 2014 کند.

دولت برزیل اعلام کرده است که این بزرگترین تظاهرات کشور  در 21 سال اخیر  بوده است.

رهبران اتحادیه‌های مختلف علت شرکت در این تظاهرات را چنین شرح داده‌اند: ما در تمام برزیل تجمع کرده‌ایم زیرا که وضعیت سلامت افراد بسیار وخیم است، کیفیت سیستم آموزش کشور بسیار پایین آمده است و دولت با مشاهده چنین مشکلاتی مبالغ هنگفتی را صرف هزینه‌های جام جهانی می‌کند و شرایط زندگی را برای ما روز به روز دشوار تر می کند.

یکی دیگر از رهبران معترضین گفت: ما آمده‌ایم تا اعلام کنیم در برزیل تنها فوتبال و جشن وسرور مهم نیستند ما دغدغه‌هاس بسیار مهمی داریم. مهمترین دغدغه ما وضعیت سلامتی است. آموزش نیز بسیار مهم است اما دولت هیچ توجهی به این دو امر مهم ندارد.

در چند هفته اخیر شهروندان برزیلی در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی چندین مرتبه دست به تظاهرات زدند.

اکثر این تظاهرات‌ها به درگیری بین معترضان و پلیس منجر شده است. پلیس این کشور اعلام کرده است که دست‌کم 240 تن از شهروندان این کشور را دستگیر کرده است اما تعداد کثیری از این افراد را به‌سرعت آزاد کرده‌اند.

پلیس به‌منظور پراکنده کردن معترضان از گاز اشک‌آور و باتون استفاده کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس