رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان در روزهای پس از انتخابات سعی کردند، به دلخواه خود حوادث انتخابات و پیروزی حجت‌الاسلام حسن روحانی را تفسیر کنند؛ از تفسیر انتخابات به رفرنداوم هسته‌ای و مصادره پیروزی انتخابات توسط جنبش سبز گرفته تا توهین‌ به مردم ایران.

مشرق در ادامه رصد اخبار رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان درباره انتخابات، این بار هم به با بررسی این رسانه‌ها به تحلیل برخی رفتارهای ضد انقلاب درباره انتخابات و نتیجه حاصل از آن می‌پردازد:

مصادره پیروزی حسن روحانی به نفع جنبش سبز

یکی از اقدامات تأمل برانگیز و قابل پیش بینی رسانه‌های ضد انقلاب، مخصوصا وابستگان به جنبش سبز، تلاش آنان برای مصادره پیروزی حجت‌الاسلام حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ، به نفع این جنبش بود؛ این جنبش و رسانه‌های وابسته به آن که در انتخابات 88 نظام را به تقلب در انتخابات محکوم کرده بود، و بعد نیز انتخابات مجلس شورای اسلامی را تحریم کرده بود و همچنان قائل به تقلب نظام در انتخابات‌ در کشور بودند، این بار نیز همین رویه را پیش گرفته و از حضور در انتخابات و دعوت مردم به حضور سرباز زدند.

البته این جنبش حق هم داشت؛ چگونه می‌شد هم قائل به تقلب در انتخابات باشی و هم رأى خود را در نتیجه انتخابات مؤثر بدانی؛ از این رو تمام تلاش این رسانه‌ها این بود که به هر نحوی شده مردم را به عدم حضور در انتخابات تشویق کنند تا شاید به این طریق بتوانند اثبات کنند که مردم دروغ تقلب را باور کرده و به همین دلیل در انتخابات شرکت نکرده‌اند؛ به برخی از اخبار این رسانه‌ها در روزهای نزدیک به انتخابات توجه کنید:



تاکید صریح سه تن از اصلی ترین گردانندگان فتنه 88 بر عدم شرکت در انتخابات در 20 خرداد؛ این تاکید یک راهنمایی به اعضای جنبش نیز هست و آن اینکه شما نیز رأی ندهید


تاکید صریح سازمان مجاهدین و سایت کلمه مبنی بر اینکه رأی مردم خوانده نمی‌شود: توصیه صریح به طرفداران مبنی بر عدم شرکت در انتخابات


تاکید صریح موسوی خوئینی‌ها بر عدم شرکت در انتخابات


این موارد تنها گوشه بسیار کوچکی از تلاش‌ها و توصیه‌های رسانه‌های جنبش سبز، گردانندگان اصلی آن و احزاب و سازمان‌های حامی آن بود برای عدم شرکت در انتخابات و تاکید بر این امر؛ آنان باید هم چنین مواضعی می‌گرفتند؛ آخر ادعای تقلب در انتخابات و شرکت در انتخابات – که به معنی اعتماد به برگزار کنندگان انتخابات است – تناقضی جدی برای این افراد بود؛ از این رو تصمیم نهایی آنان عدم شرکت در انتخابات بود.

اما حال که حسن روحانی ، که خود را حامی گفتمان اعتدال – نه اصلاح طلبی - معرفی کرده، پیروز انتخابات شده است، این رسانه‌ها سعی کردند پیروزی حسن روحانی را پیروزی جنبش سبز توصیف کنند!

البته معلوم نیست چگونه این افراد می‌خواهند ادعا کنند در انتخابات شرکت کرده و به حسن روحانی رأی داده و نظام هم از آرای آنها صیانت کرده است؟ مگر نبود که این افراد اصلا اعتقادی به امانت‌داری نظام نداشتند؟ اگر در ادعای خود صادق بودند و به نظام و امانت داری آن اعتقاد نداشتند، چرا در انتخابات شرکت کردند؟ اگر چنین ادعایی را خود نیز قبول ندارند پس برای چه مخاطبان خود را مدام با دروغ نویسی منحرف می‌کنند و بر حرف و ادعای دروغ خود اصرار می‌ورزند؟


تلاش ابتر رسانه‌های ضد انقلاب در مصادره پیروزی حسن روحانی به نفع خود

این افراد باید بپذیرند که پیروزی حجت‌الاسلام حسن روحانی چندان ارتباط مؤثری با جنبش سبز نداشته و ندارد؛ چه آنکه خود آقای روحانی نیز در بهمن ماه سال 89 به شدت علیه این جنبش موضع گرفته و در سخنانی علیه حوادث 25 بهمن که برای طرفداران این جنبش یک روز مهم محسوب می‌شود، گفت:

"حرکت ۲۵ بهمن گروهي فريب خورده کاملاً محکوم است و قوه قضاييه بايد براساس وظايف ذاتي خود نسبت به اين حرکت ضدانقلابي اقدام کند... در واقع این حركت ضداسلامی و ضد ملی، از یك سو می خواست فریاد قاطعانه ملت ایران در روز ٢٢ بهمن را تحت الشعاع قرار داد و از سوی دیگر وسیله ای برای انحراف افكار مردم منطقه از دشمنان اصلی یعنی آمریكا و رژیم صهیونیستی و شكست اخیر آنان گردد... در حالی كه مردم در روز ٢٢ بهمن به شكلی كاملاً با شكوه حمایت خود را از حركت های آزادی خواهانه در منطقه اعلام كرده بودند، اقدامات نابخردانه و فتنه گرانه صورت گرفته در روز ٢٥ بهمن تنها به نفع استكبار و ضد انقلاب بود.".

نسبتی میان حسن روحانی و جنبش سبز وجود ندارد؛ از طرفی هم که طرفداران این جنبش اگر واقعا به ادعای خود در سال 88 اعتقاد داشته باشند پس نمی توانند در انتخابات شرکت کرده باشند، که در فضای رسانه‌ای هم این را به صراحت نوشتند. پس این افراد چرا اینگونه تلاش دارند که پیروزی آقای روحانی را به نفع خود مصادره کنند؟ جالب اینجاست که این رسانه‌ها در پوشش خبری خود تلاش کرده اند تا یکی از دلایل پیروزی و جشن پس از انتخابات را رفتن احمدی نژاد عنوان کرده و آن را نیز به جنبش سبز پیوند دهند؛ در حالی که مسلم بود که احمدی نژاد دیگر رئیس جمهور ایران نخواهد بود؛ خواه حسن روحانی پیروز می‌شد یا هر کس دیگری!


طرفداران جنبش سبز خود به خوبی می‌دانند که در سال 88 هم رأی آنان خوانده شد؛ مشکل اینجاست که آنها گمان می‌کنند یا باید همیشه خودشان پیروز انتخابات باشند، یا در انتخابات تقلب شده است؛ حال آنکه نظام از آرای همه نامزدها صیانت می‌کند؛ خواه حسن روحانی باشد؛ خواه محمود احمدی نژاد، و خواه موسوی


البته بار دیگر بر این تناقض تاکید می‌کنیم که جنبش سبز اگر بر ادعاهای خود در انتخابات 88 باور و اعتقاد دارد؛ پس بدون شک نمی‌تواند خود را پیروز انتخابات 92 بداند و آن را به نفع خود مصادره کند؛ حتی اگر برخی طرفداران این جنبش – که قاعدتا نباید در انتخابات رأی داده باشند – هم به خیابان آمده و در حمایت از این جنبش شعار بدهند. نمی‌توان هم قائل به تقلب در انتخابات 88 بود و هم در انتخابات 92 شرکت و پیروز هم شد. آن هم در شرایطی که مجری، برگزار کننده و ناظر انتخابات همان نهادها و افراد سال 88 می‌باشند!

یکی دیگر از این ادعاها، نامه تاجزاده به عارف بود که نوشته بود انصراف شما از رقابت، مهندسی انتخابات را به هم زد؛ اول اینکه تاجزاده هم در انتخابات شرکت کرد؛ با اینکه از مدعیان اصلی اتهام تقلب علیه نظام در سال 88 همو بود؛ اینکه حال چرا به نظام اعتماد کرده و در انتخابات شرکت کرده جای سوال است؟ آیا اگر حسن روحانی پیروز نمی‌شد بازهم تقلب شده بود؟ آیا اگر نظام دنبال صیانت از آرای مردم نبود و اهل تقلب در انتخابات بود، برایش کاری داشت بازهم تقلب کند؟

ادعای ساده لوحانه تاجزاده درباره مهندسی انتخابات؛ آیا برای نظام کاری داشت که – بر فرض ادعا و اتهام شما – در این انتخابات هم تقلب کند؟ استدلال‌های ساده لوحانه ای که فقط برای توجیه رفتار خود به کار برده می‌شود امروزه زیاد در بین رسانه‌های ضد انقلاب و امثال تاجزاده دیده می‌شود


کافی است تاجزاده و طرفداران جنبش سبز به نتیجه انتخابات رجوع کنند تا میزان دقت نظام در امانت داری و صیانت از آرای مردم را ببینند؛ حسن روحانی با 7/50 درصد آرا پیروز شد؛ یعنی تنها با 7/0 رای بیش از نصف؛ آیا به عقیده آنان که نظام در انتخابات 88 بیش از 11 میلیون تقلب کرده است، کاری داشت آرای روحانی را به مقدار 0/7 درصد کم کند تا انتخابات به دور بعد رفته و در دور بعد هم او را بازنده اعلام کند؟ این جا اوج امانت‌داری نظام نسبت به رأی مردم که مورد تأکید همیشگی رهبر انقلاب است مشخص می‌شود. هر چند تاجزاده و دیگر حامیان این جنبش خود را به تجاهل بزنند.


ماهیگیری به سبک دویچه وله

یکی دیگر از تفاسیری که انتظار می‌رفت از نتیجه انتخابات بشود، نسبت دادن انتخابات و نتیجه آن به موضوع انرژی هسته‌ای است؛ از همان ابتدا و نوع تحلیل و خبررسانی رسانه‌های ضد انقلاب این احتمال به صورت جدی وجود داشت که آنان این انتخابات را به نوعی رفراندوم هسته‌ای تعبیر کنند.

از آنجا که حسن روحانی و سعید جلیلی دو نامزد مطرح در این انتخابات، هر دو سابقه مسئولیت پرونده هسته ای ایران را با دو رویکرد متفاوت داشته و در مناظرات نیز بر سر مواضع خود به بحث نشسته بودند، این احتمال وجود داشت که در صورت شکست سعید جلیلی این رسانه‌ها ماهی خود را از این انتخابات بگیرند و آن را به عدم پذیرش مردم ایران از روش سعید جلیلی در مذاکرات تفسیر کنند.



تفسیر جهت دار و مغرضانه دویچه وله از نتیجه انتخابات؛ او با زیرکی تلاش کرده تا شکست جلیلی را شکست سیاست‌های حکومت در امر انرژی هسته‌ای نشان دهد؛ حال آنکه برای انتخاب بهترین نامزد برای ریاست جمهوری، این امر تنها یک معیار است، نه همه آن


این رسانه‌ها بدون توجه به اینکه از معیارهای انتخاب رئیس جمهور، تنها یک معیار آن سیاست خارجی و موضوع هسته‌ای است و اینکه این امر هم جزء سیاست‌های کلان نظام است و در بالاترین سطوح تصمیم گیری می‌شود، انتخابات روز جمعه را به رفراندوم هسته‌ای تفسیر کرده و نتیجه گرفتند که رویکرد نظام در مقاومت در پرونده هسته‌ای، غلط و با عدم پذیرش ملت رو به رو شده است. حال آنکه این تفسیر بسیار غلط از انتخابات است؛ بسیار افرادی هستند که رویکرد جلیلی نسبت به روحانی را بیشتر پسندیده ولی او را برای ریاست جمهوری مناسب نمی‌دانستند؛ گویا این رسانه‌ها از اولی‌ترین اصول دموکراسی و انتخاب هوشمندانه نیز آگاهی ندارند.

کاش این رسانه‌ها بفهمند که حسن روحانی در ایام مسئولیت پرونده هسته‌ای، خودسر عمل نکرده و تابع سیاست‌های حکومت بود و اینگونه نیست که با تغییر یک نفر، مسیر به کلی عوض شود!


عقده گشایی و توهین گستاخانه به ملت

رسانه‌های ضد انقلاب که نتوانستند حقد و کینه خود را از حضور حماسی مردم در انتخابات پنهان کنند، در برخی مطالب خود به آشکارا به ملت ایران و طرفداران نامزد پیروز در انتخابات توهین‌های بی ادبانه‌ای کردند.

هرچند زبان از نوشتن این توهین‌ها قاصر است و ذکر آن ها را بی ادبی به ساحت ملتی می‌داند که به تبعیت از رهبرش حماسه‌ای سیاسی را رقم زده است، اما تنها برای آگاهی مخاطبان گرامی یک تصویر از تیتر این خبر را در ادامه آورده ایم:


توهین گستاخانه رادیو زمانه به ملت حماسه ساز؛ البته که حضور بیش از 72 درصدی در انتخابات باید هم اینگونه داغ بر دل ضد انقلاب بنشاند


البته ملت ایران هیچ‌گاه به حرفهای پوچ این رسانه‌ها توجهی نداشته و ندارند؛ و همین تبعیت از رهبری و بی‌توجهی به رسانه‌های ضد انقلاب باید هم آنان را به عقده گشایی علیه ملت بکشاند؛ حال آنکه " کی شود دریا به پوز سگ نجس"

امید است حال که ملت ایران حماسه سیاسی مد نظر رهبری را رقم زدند، رئیس جمهور منتخب – حجت الاسلام حسن روحانی – نیز این امر را قدر دانسته و در پاسداری از آرمان‌های انقلاب و خلق حماسه سیاسی گامی بلند بردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 336
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 36
  • حزب الله پیروز است ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    2 1
    غیر از اینه؟ باید قبول کنیم مردم سیاست ضد هسته ای و معیشتی رو انتخاب کردن
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    0 0
    میشه سکوت کردا!
  • علی ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    2 1
    خود مشرق که از همون ورود روحانی به انتخابات، کلی خبر و مقاله داشت در مورد اینکه روحانی کاندیدای مورد پسند آمریکا و فتنه گرا و غیره است. حوصله ندارم جستجو کنم که ببینیم حذفشون کردین یا مخاطب ها رو کم حافظه فرض کردین؟ کلمات واقعی که لایق شماست ننوشتم که مجبور نشید کامنت رو حذف کنید؛ ولی خودتون با خودتون خلوت کنید می فهمید که حرف ظاهر و حرف قلبتون یکی نیست و تعریف نفاق دقیقا همینه. یا علی مدد
  • ایمان ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    0 0
    راهکارش موضع سریع اقای روحانی در مقابل این دجالهاست
  • حسین قدیانی ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    0 0
    اول شدن حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به محمدتقی "جبهه پایداری" تبریک میگویم این گروه با رفتار خود نشان داد که رای بیشتر حسن روحانی، برایش قابل هضم‌تر از فزونی آرای حاج باقر است." "بخش عمده گرفتاری‌های ما از آن روزهای قبل از سه تیر ۸۴ شروع شد که رای و نظر علامه مصباح، برای بعضی دوستان مومن و حزب اللهی، بزرگ‌تر و مهم‌تر از انقلاب اسلامی شد." بار‌ها در لفافه نوشته بودم، این بار به صراحت می‌نویسم؛ گروه پایداری،.... به وبلاگ مراجعه کنید
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    0 0
    عقبگرد هسته ای را احدی نخواهد پذیرفت و نیز جناب رییس جمهور منتخب و محترم.
  • مهدی ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    0 0
    خدا کنه پس فردا این دروغها به واقعیت تبدیل نشه...
  • ایمان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    خب وقتی که می گه ....بخاطر یک کارخانه در همه کارخانه ها را نمی بندن برداشت خارج نشینها نمی تواند غیر از این باشد که بگویند که اتمی شکست خورده.
  • مرتضی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    یک تحلیلی را یکی از دوستان داشت خیلی جالب بود: اینکه الان در انتخابات شوراها در کلانشهرها اصولگرایان اغلب کرسی ها رو به دست آوردند و این نشان از این دارد که در سبد رای آقای روحانی بخش قابل توجهی از آرای اصولگرایان و معتقدین نیز وجود دارد و ایشان حتما قدر این اعتماد اصولگرایان که ایشان را اصولگرا و عضوجامعه روحانیت میداند خواهد دانست.
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    من 36 سال دارم تا به حال رای نداده به خاطر اقا که فرمودند انهایی که نظام را قبول ندارند به خا طر کشور بیایند رای بدنداینجانب حرف اقا را قبول و به عشق وطنم رای دادم وحماسه سیاسی افریدم زنده باد اصلاحات معتدل
  • امین سیف ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    این طرفدارای جنبش جلبکی اینقدر بی ...هستن که به راحتی میگن 11 میلیون رای جابه جا شده !!والا من سال 88 توی روستامون رای می شمردم و از صبح بالا سر صندوق بودم تا لحظه پایان شمارش،صندوقی که ما می شمردیم از حدود 3500 رای 2500 رای به احمدی نژاد بود و 700-600 رای به موسوی و بقیه هم اون دوتا،ولی امسال از دوستم پرسیدم که بالا سر صندوق بوده بود گفت حدودا 1800 رای روحانی بوده و 900 رای قالیباف و 500تا هم اون 4 تا،به هر حال نظر مردم فرق کرده و اینجوری خواستن،من سال 88 به احمدی نژاد رای دادم و امسال به روحانی،همراه با سایر اعضای خانواده،چراکه روحانی انسان معتدلی هست و از اصلاح طلبان افراطی به دور هست و مثل بعضی ها هوس رسیدن به اهدافشون حتی به قیمت براندازی نظام ندارد،آری او دست پرورده هاشمی هست و مورد اعتماد رهبری...بیخودی به اسم جنبش سبز ننویسین،خودتون هم می دونین که این رای آوری ربطی به جنبش جلبکی نداره و شرایط نابه سامان جامعه مردم رو به تغییر اری سوق داد ،چون خودتون هم می دونین به جنبش سبز ربطی نداره واسه همین هی اصرار دارین این طور وانمود کنین...مشرق اگر این بار تایید نکنی واسه همیشه دورت رو خط می کشم!!بیکار که نیستم هی کامنت بذارم هی تایید نکنی!!!
  • مهدی ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آیا میدانستید سخنران بیست وسوم تیر 78 علیه آشوبگران همین آقای روحانی بود سوابق این فرد نشان دهنده این هست که ایشون قبل ازاینکه(بیش از اینکه)اصلاحطلب باشه اصولگراست بعضی ها هم متاسفانه یا خوشبختانه زدن به کاهدان هههههه!!!!امیدواریم ایشون بتونه از کشور یه ایران قدرتمند در برابر مخالفین خارجی ومنتقدین داخلی بسازه!
  • جانباز قطع نخاع ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    دشمنان مىسوزند از پىروزى اىران اسلامىمان منافقان ورىاكاران هم با آنها ولى در ظاهر بازهم حق به جانب هستند عجب روىى دارند !!!
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بهتر است خونسردی خودتان را حفظ کنید
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    حداقل اسمت رو عوض کن ! از اسمت خجالت بکش
  • مرتضی ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد آقایان اصلاحات بهتره مراقب عملکردشون باشن
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 1
    وقتی شمارشگرهای 88 مثل شما بودند دیگه تا تهش معلومه!
  • ایران ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بالاخره این ریزه ها هم باید بگند ما هم هستیم دیگه.حیف وقت که ادم به این سایت ها و دری وری های اینها گوش کند. از همه بدتر بی بی سی فارسی هست یک ماه داشت به درو دیوار میزد. خبر نگار های بی بی سی را هم راه ندادیم هرچی خبر میگرف از سایت های ir. خودمان جمع میکرد. خدارا شکر نظام انتخاباتی پر شکوه و همراه با امنیت اجرا کرد. واقعا دست وزارت کشور و وزارت اصلاعات درد نکند تو کشوری به پهناوری ایران و در منطقه به ناامنی که ایران هست برگزاری چنین انتخابات پرشکوهی تقدیر دارد.
  • سعید ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    1 0
    اگه روحانی اصلاح طلب نیست پس احمدی تونم اصولگرا نبود! بیخود شلوغش نکنین!
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    به ضد انقلاب بكين اب بريزن رو اونجا
  • ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اگه قرار بود اينجوري باشه كه رييس جمهورش نميكرد اقاي استوانه
  • کوروش ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مهم این نیست کی رای آورده واز چه گروهی رای آوورد مهم اینکه مردم حمایتش کردن ومهمتر اینکه به بهترین وجه خواسته های مردم رو براورده بکنه
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    به عنوان کسی که به آقای روحانی رای دادم میگم هرگز این رای به معنی عقب نشینی از حقوق هسته ای نیست و تنها به معنی تدبیر بهتر و نهایی جهت نامین حقوق هست وگرنه این مسئله هسته ای با این شهیدانی که داده قرار نیست چوب حراج زده شود،روحانی مورد اعتماد رهبری هست و رای من و سایر اعضای خانواده هم از این بابت بوده است...روحانی مشورت پذیری بالایی دارد و دست پرورده هاشمی عزیز هست
  • مرجان خشمگين ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    چه جوري؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • کوروش ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مهم این نیست کی رای آورده واز چه گروهی رای آوورد مهم اینکه مردم حمایتش کردن ومهمتر اینکه به بهترین وجه خواسته های مردم رو براورده بکنه
  • علی ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    روحانی فرد مودبی است اگر به هاشمی و خاتمی احترام گذاشت از روی ادب هست ایشان سرباز خاص رهبری است شک نکنید او سالها در جبهه بوده خط قذمرش ولایت فقیه است مطمن باشید
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    قدیانی قد وقواره این حرفهانیستی
  • ناشناس ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اما ما به اعتدال در روش ها رای دادیم نه ارتجا و انفعال پس اگر معیشت حقه هسته ای هم حقه.و مطمئنیم که درست انتخاب کردیم.
  • پیمان ترابی ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    سلام.من به آقای جلیلی رای دادم. اما به آقای روحانی تبریک میگم امیدوارم درتمامی موارد ذکر شده در برنامه هاشون موفق باشن. بخصوص بیکاری ...لیسانس 30ساله بیکار...شاکر خدا وامیدوار به آینده
  • ناشناس ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    کمی صبر کنید در عمل همین را خواهیم دید.
  • ناشناس ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    قطعا ایشان هم چنین نظری دارند.
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    من روحانی مسجدی هستم که برخی از مردم مسجدی وقتی به بنده مراجعه کردند هدفشون از رای به روحانی را نه به اقتصاد احمدی نزاد ذکر میکردند؟ومیگفتند ایشون نماینده رهبری؟ وهاشمی است؟؟؟ من با اینکه به ایشون رای نداندم ولی به نظرم از احمدی نزادی که دو مرتبه به او رای دادم بهتره رای اصلاحات اگر اعتباری داشت عارف میموند حالا اگر اصول گرای واقعی هستیم بایدتمام فعالیتمان تایید ایشون باشه تا به مردم خدمت کند واین گرانیهای عمدا؟؟ساخته احمدی راریشه کن کند؟تخریب دروغ ایشان حرام است
  • ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    خیال باف نکنید
  • ناشناس ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    قرار نشد هم دیگرو تخطئه کنیم از بد اخلاقی های دوره قبل درس بگیریم .چه اونایی که مسخره کردند وبه رخ کشیدند و چه اونایی که از کوره درفتند و بانگ برآوردند مقصر بودند.
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    عزیزم،اصلا تا الان رفتی رای بشمری یا فقط شنیدی؟!اونجا که داری می شماری چند تا ناظر داره نگاه می کنه و تازه ما فقط می شمردیم و صورت جلسه میشه ،شما یه بار برو بعد می فهمی،مگه میشه تو کل کشور این همه ناظر شمارش آرا رو خرید،یه کم فکر کن بعد حرف بزن!!می دونی چند ده هزار نفر ناظر هستن،می فهمی چی میگی؟می تونی از بقیه کسانی که شمارش آرا تا الان کردن بپرسی،باشه عزیز،من این چیزی بود که خودم دیدم،شما هر طور می خوای قضاوت کن
  • ناشناس ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    شر نشو
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    احمدی اصولگرا نبود،و روحانی هم اصلاح طلب نیست،شما زیادی سرخوشی
  • مجتبی ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مشرق همیشه یه چیزی تو قسمت نظرات مینویسی تا بقیه رو محک بزنی نظر اولی هم خودتی نکن این کارا رو
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مگه گفت اصولگرام خودش همش میگفت مستقلم
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    "این رای آوری ربطی به جنبش جلبکی نداره" ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واسه همین دیشب توو جشناتون همراه پرچم بنفش پرچم سبز هم آورده بودین؟؟؟؟؟؟؟؟ واسه همین شعار میدادین "موسوی موسوی رای ت رو پس گرفتیم" ؟؟؟؟؟؟؟ مسخره اس واقعا! اولا تکلیفتون رو با خودتون معلوم کنید بعد حرف بزنید!!! + مشرق خواهشا تایید کن، میخوام جواب بگیرم ازشون!
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بله! این همون وزارت کشوری هست که سال 88 همین آقایون متهم به تقلبش کردن! حالا دستشون درد نکنه؟؟؟
  • ANK ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بابا انقدر گیر ندین به گذشته ی یک نفر ؛ گیر دادن به گذشته مال موقع انتخاب کردن هست که از تجربه ها درس بگیریم الان که رییس جمهور ایشون هستن چه کسی خوشش بیاد چه بدش بیاد ؛ نگاهمون باید رو به جلو باشه که ببینیم چه اتفاقی میفته توکل به خدا
  • حسين ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    برو بابا افراطي روتون كم شده باز سروصداميكنيد خيلي پرروييد.قربون آقابشم آقابخداازشماافراطيها دل پرخوني داره
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    راست میگه هر دوش درسته یکیش راست سنتیه یکیش مستقل مستقل
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    چطور اون موقعی که همین سایتا می گفتن "مهم اینه که جلیلی رای نیاره" همتون گوش شده بودین و می گفتین آره اینا میگن جلیلی مث احمدی نژاده بهش ندیم! حالا که روحانی رای آورده حیف وقت مردمه که پای این سایتا حروم شه؟؟؟ + ضمنا من خودم به قالیباف رای دادم و طرفدار جلیلی نیستم!
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آره خب اصلاح طلب نیست! مگه نمی بینی خاتمی و هاشمی ازش حمایت کردن؟ عارف هم به نفع اصولگرایان کنار رفته!!
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    پر بیراهم نگفتن!!! اگه می رفتین از نزدیک جشناشون رو نیگا می کردین میدیدین که بیشتر از رنگ بنفش رنگ سبز خودنمایی می کرد... عقده های 4 سال پیش رو خالی می کردن... حقیقت تلخه! باید قبول کرد که اکثریت مردم کاری کردن که حالا دشمن داره واسم سوت و کف می زنه و هورا می کشه... + لطفا تایید کن...
  • فاطمه ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آهان یعنی الان شمارشگها عوض شدن که روحانی رای آورده؟؟!!! اینقدر بدبختین که گول خوردنتون رو میخواین با اراجیف جبران کنین که یه وقت دچاره عقده نشین که 4 سال پیش گولتون زدن و شما هم به راحتی فریب خوردین!!!
  • ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    یعنی واقعا یه عده با این امید به این آقا رای دادن؟!!!! یعنی 50 درصد که به زور نامه و بیانیه به دست اومد اینجور آدمها هم توش هستن؟؟؟ پس وای به حال کارگزارن و اصلاحطلبها سرجمع با همدیگه!
  • میترا ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    گیرم حرف شما درست !!!! اگه اراء جبهه پایداری را هم به حاج باقر شما میدادن که بازم مشکلی حل نمیشد اقای قدیانی . مشکل اصولگرایی به نظر من از انجا شروع شد که 24 میلیون رای به احمدی نژاد را رای به خود فرض کرد و میخواست با بیری جستن از او این 24 میلیون رای را 2 باره بدست بیاورد که ................ همانطور که ان 24 میلیون رای احمدی نژاد متعلق به اصولگرایی نبود این 18 میلیون رای روحانی هم متعلق یه اصلاحاتی ها و .......... نیست ارائیست از طیفها ی مختلف مردم . اگر همچنان این به اصطلاح تحلیلها را بدهیم 4 سال دیگر اش همین اش و ..........
  • علیرضا ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    شما نماینده ملتی ؟
  • علیرضا ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مثلا چکار میخوای بکنی؟؟
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    احمدی نژاد که همیشه میگفت من اصولگرا نیستم .
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    امیدورایم
  • ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مشرق چرا میگی رسانه های بیگانه ؟؟ 1 سری با سایت ان........... بزن تا گوشی دستت بییاد
  • ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    تو دیگه چی میگی !!!!!!!
  • صادق حیدری ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    جرأت داشته باش و اسم نکبتت رو بنویس، حزب الله فکر شکم نیست و عزتش را به دنیا نمی فروشد
  • ايران هخامنشي ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بايدازاينهاپرسيد راستي ازتحريم انتخابات چه خبر???روكه نيست حياهم نيست.كامنتهاي قبلي من روشايدديديدكه رأيم به قاليباف بوداماروحاني رو هم خيلي دوست داشتم.اين افرادبعدأشروع خواهندكردبه ناله ازدست روحاني چون روحاني برخلاف احمدي نژاددر عمل به دهنشون خواهدزد.ازخانواده مابعضي به روحاني وبعضي هم به قاليباف رأي دادند.دروووووووووودبر روحاني عزيز.جمهوري اسلامي بروخوش باش كه دشمنانت جدأاحمق وكودن هستند,واقعأذره اي هوش ندارند,اين براي حكومت بزرگترين نعمته,تازه جالب اينجاست كه خودشون روفهميده ميدونن اين يعني اينكه جمهوري اسلامي بايدبخاطرش روزي هزاربارخداروشكركنه
  • مردم ایران ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آنقدر لجن پراکنی نکنید. تا قبل از اینکه روحانی پیروز بشه می گفتید کاندید اصلاح طلب ها و فتنه گرا و مطوب غرب و آمریکاست حالا که پیروز شده و از ملت تو دهنی خوردید می گید کاندیدای اصول گرا ها و بسیجیه. واقعا که پوست کلفت هستید. آب رو فعلا بریزید اهمون جا تا بعد. فعلا برا این توهم بافی ها زوده. حالا نگاه کنید که در سالهلی آینده چطور نهاد های قدرت رو یکی یکی از دستتون خارج می کنیم. تازه اولشه.....
  • علي ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    قطعابايدگفتمان هسته اي تغييريابد.
  • علیرضا ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    به هارتو پورت نیست که همه چیز برادر من! مشرق پیشاپیش که کامنتو حذف میکنی ممنونم
  • ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    حق گفتی
  • ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اگر چنگ افروزی می خواهی برو عراق یا سوریه یا چه می دانم جایی دیگه
  • ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    چه عجب! ذوق کردم واسه یه بار نظرم رو تایید کردی!
  • yaser ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    کافیه یکم لغزش در مورد هسته ای و سوریه احساس بشه،اون موقع به صورت عینی مشاهده میکنید که چیکار میتونیم بکنیم :)
  • yaser ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    گورخیدم باوا یواشتر :)
  • سید سجاد ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقا کی گفت این برادر گفته خود من به شکم رای دادم میگه تویی که احتمالا خودتو حزب اللهی میدونی برای شکم خواستی جلوی غرب کم بیاری اونم با رای به حسن روحانی که سابقه بستن قرارداد ترکمن چایو گلستانو داره.اونم نه برای شکم بلکه از ترس ،برای نشون دادن این قضیه به غرب که ما مخلص شما هم هستیم.
  • عادل ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اقا حکم دادن حماسه و جهاد سیاسی که اصلاح طلبا لبیک گفتن با قلم نه مثل شما با مشت و لگد
  • عادل ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اگه روحانی اصلاح طلب نبود چرا خاتمی ازش حمایت کرد چرا هاشمی حمایت کرد چرا سید حسن عزیز حمایت کرد چرا عارف حمایت کرد چرا چرا چرا چرا درود بر روحانی سلام بر خاتمی و هاشمی، چرا یک بار نگفت من اصلاح طلب نیستم چرا دارین پیروزی اصلاحاتو لوث میکنین. سال 88 ما گفتیم احمدی نژاد اصلاح طلب نیست؟
  • عادل ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    درود به ادبت برادر من به هموطنایی مثل شما افتخار میکنم پاینده باشی
  • عادل ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بد بین نباش برادر در هر جمعی بلاخره یه عده پیدا میشن دیگه فعلا دعا کنیم کشور رو به بهبود بره درود بر اعتدال
  • ناصر مرسانی ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مشرق چقدر دست و پا میزنید.. هر قدر در این طبل بیشتر بکوبیم بدتره.. حتی سبزائی این مدت پشیمون شده بودنو تردید پیدا کرده بودن که نکنه تقلب نبوده مطمئن دن که بوده چیزی که واحه اینه که ما چهارسال همه توانمونو گداشتیم بفهمونیم اشتباه میکنن و حواسمون پرت بود که داریم از هم دور میشیم و نتیجش صف کشی بین طیف اصولگرا و انشقاقمون شد ..در حالی که اونا با اقدام عارف به پیروزی استراتژیک رسیدن بجای این تیترای خبری سبک بهنره بریم رو خودمون کار کنیم که 4سال دیگه زود میرسه و باز ما درگیر این سبک تیترای خبری پیش پا افتاده ایم که حتی پیروزی مقطعی چه بسا لحظه ای هم نداره
  • رضا ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    همین شما بودید که ایشان و طرفدارانش را ساکتین فتنه و حامیان فتنه می نامیدید به نوشته های چند روز پیش حامیان خود نگاهی بیندازید و گرنه اصلاح طلبان از سر ناچاری به ایشان پناه آوردند زود رنگ عوض نکنید
  • ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    سرباز رهبری در سخنانش ده بار از خاتمی که همه میدانیم در بی قانونی 88 نقش اساسی داشته نام نمی برد .ایشان سرباز رهبری نیستند رهبری دایره عطوفتشان وسیع است که حتی امثال روحانی را شامل می شود عقلاء می دانند روحانی مهره ی همان کسی است که نامه ی بی سلام و والسلام به رهبری نوشت.
  • عادل ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    دوستان به هوش باشید ما دشمن داخلی نداریم دیگه این واژه رو به زباله دان بفرستید دشمنان ما شیوخ عرب و اسرائیل هستند که خواستار دولتی مانند دولت محمود خان هستند که از ایران چهره ای جنگ طلب و افراطی در جهان به نمایش بگذارد و آنها از این فرصت استفاده کرده و غرب و آمریکا را مجاب به اجرای تحریمهای بیشتر علیه ایران و منزوی کردن ایران در صحنه بین المللی و در نهایت جنگ علیه ایران بکنند. این دعوای اصلاح طلبی و اصولگرایی را رها کنیم به عزت ایران و ایرانی بیاندیشیم، با درایت و تدبیری که از دکتر روحانی سراغ داریم و با تجارب و ارشادات هاشمی و خاتمی و نیروهای دلسوز جریان اصولگرا ایمان دارم ایران دوباره به روزهای طلایی خود باز خواهد گشت. پاینده باد ایران و ایرانی
  • ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    دشمن من اگر تو و امثال تو باشید خوشحالم که احمقید مردم 4 سال پیش 24 میلیون یعنی 66% شان به احمدی نژاد رای دادند امسال 18 میلیون یعنی 50.5% شان به روحانی .اگر از دایره ی تنگ نظریت کمی فراتر بروی بدنه رای مردم که روستاها و شهرهای کوچکند نه اصولگرایی می شناسند نه اصلاح طلبی.کسی را میخواهند که معیشت شان را درست کند، من روستاهایی رفته ام که حتی تلویزیون ندارند ، استامینوفنی که در تهران نقل و نبات است در آنجاها طلاست اما همه شان رای می دهند قاطبه کسانی که رای می دهند مثل من و شما حزبی و جناحی فکر نمی کنند.
  • پویا ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    صادق حیدری ادبت رو نشون دادی،حتما با این وضعت خودتم حزب اللهی میدونی...
  • علي.م ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    شايدبه قول مشرق اينطوري قضاوت كردن (حزب الله پيروزاست)درست نباشه امابدونيم به هرجهت مردم بدنبال انعطاف بيشتردرموردمساله هسته ا ي هستند.حالا اسمشو هرچي مثل سازش.تعامل.تسليم.عقب نشيني.يارجليلي هستيم يانيستيم.مذاكره و......ميتونيدبگذاريد.حقوق هسته اي بايدباشه حقوق مردم هم بايد كاملا ادا بشه
  • هیچ ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    یک مسئله ای که ذهنم می رسد این هست که بالطبع کسانی که به چهار نامزد اصولگرا رأی دادند و. تعداد آرا کلاً 15 میلیون است 4 سال قبل هم به احمدی نژاد رأی داده اند ، باتوجه به رأی 25 میلیونی احمدی نژاد آن 10 میلیون بقیه کجا رفتند و هستند ؟!
  • علي ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اين كه اخرين سنگره.
  • ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    شما یه مقایسه بین نحوه شمارش 4 سال پیش با این دوره و دوره های قبل 88 بندازین،سال 88 تو 1 ساعت 5-10 میلیون شمارش شد!!!...قرار نیست هر دوره تقلب بشه که،یه استراحت دادین به خودتون تا 4 سال دیگه انشالله...
  • ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    عزیزم خیلی به خودت فشار نیاور.....8 سال اصلاح طلبیتان که 21 میلیون رای داشتید از 27 میلیون دیدیم هیچ غلطی نتوانستید بکنید حالا که 50.5 درصد آراء با شماست.مثل اینکه یادتان رفته کاندیدای مطبوعتان در سال 84 یعنی بعد از دولت فخیمه ی خاتمی فقط5 میلیون رای آورد و از احمدی نژاد کمتر شد،،،،، کمتر از احمدی نژاد نهادهای قدرت را 34 سال است آمریکا و اسراییل و انگلیس نتوانسته اند از دست رهبری عزیزمان در بیاورند تو که موشی کوچولو؟؟؟؟ رهبری با عطوفتشان اجازه دادند روحانی رییس جمهور شود.....با سعه ی صدرشان اجازه دادند تاج زاده از داخل زندان رای بدهد ....شما اگر رای بیاور بودید 84 رای می آوردید مردم به شما رای ندادند اوضاع بد اقتصادی امانشان را برید....
  • علي.م ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اميدواريم عقبگرد هسته اي به همت مردم وتلاش دولت تدبيرواميد حل وجبران شود
  • علي ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    شما راارجاع ميدم به مناظره سوم ونظر دكترولايتي ورضايي درمورد ديپلماسي سعيد جليلي.
  • علي ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    چطوري سال 88راي ندادي
  • علي ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مرتضي ننه برو بخواب
  • ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    عزیزم خیلی به خودت فشار نیاور.....8 سال اصلاح طلبیتان که 21 میلیون رای داشتید از 27 میلیون دیدیم هیچ غلطی نتوانستید بکنید حالا که 50.5 درصد آراء با شماست.مثل اینکه یادتان رفته کاندیدای مطبوعتان در سال 84 یعنی بعد از دولت فخیمه ی خاتمی فقط5 میلیون رای آورد و از احمدی نژاد کمتر شد،،،،، کمتر از احمدی نژاد نهادهای قدرت را 34 سال است آمریکا و اسراییل و انگلیس نتوانسته اند از دست رهبری عزیزمان در بیاورند تو که موشی کوچولو؟؟؟؟ رهبری با عطوفتشان اجازه دادند روحانی رییس جمهور شود.....با سعه ی صدرشان اجازه دادند تاج زاده از داخل زندان رای بدهد ....شما اگر رای بیاور بودید 84 رای می آوردید مردم به شما رای ندادند اوضاع بد اقتصادی امانشان را برید....
  • علي ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بهترين نظر همينه به خدا .
  • ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    کوچولو که اسمت رو گذاشتی مردم ایران تو و هم پالوکی هات بچه تر از این هستید که نهاد قدرت جابه جا کنید نهاد قدرت شجاعت غیرت دینداری و شهادت طلبی امت حزب الله ست میتونی بیا بگیر البته میدونم اون اسم مردم ایرانتم مثل ادعاهات دروغیه
  • ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    ((((=
  • ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    علی جابری انصاری ؟
  • ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    ما هم امیدواریم بتونه !!! باید منتظر موندو دید . تا 4 سال.....
  • مصطفی ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    سلام نظر من اینه که این روش هسته ای مورد نظر رهبر و بهترین روش هست حسن روحانی چه کار می خواد بکنه ؟ من فکر می کنم عزت و افتخار و حتی خون شهدا پَر ( که البته انتخاب مردم هست و من به عنوان ایرانی و مسلمون خجالت می کشم از اینکه این حرف رو می زنم واقعا فکر دیگه ای راجع به مردممون می کردم )
  • مصطفی ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    به این میگن احترام به اکثریت آرا سکوت حضرت علی رو فراموش کردید ؟ واقعا یا علی مدد
  • دشتبان ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    با ناشناس دوم موافقم با این تفاوت که از طرفدارای دکتر جلیلی ام
  • الیاس ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    چرا دربرابر فتنه بزرگ سال88 سکوت کردن و حالا هم از کسایی نام می برن که با دروغ تقلب تو این کشور آشوب به پا کردن؟؟!! می گن کسی رو که خوابیده می شه بیدار کرد ، ولی کسی که خودشو به خواب زده نمی شه بیدار کرد . نظر شما (ببخشیدا) نهایت سادگی و خوشبینی است!
  • کامران ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    :-) مطمئن باش ایشون قراره با یه دسته کلید همه مشکلات رو حل کنن.
  • ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    متاسفانه مردم ما خیلی احساسی عمل کردن. مردم گول بزرگی خوردن، ایشون دست پرورده ی پدران فتنه است :)
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    از اون اسمت و کامنتت معلومه چه جور آدمی هستی
  • سعید ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقا جان رهبری به حرمت خون پاک شهدای هسته‌ای هم شده نمی‌گذارد دولت عقب‌نشینی کند.
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    من به روحانی رای دادم و یک اصلاح طلب هستم. آدم تندرو جز ضرر چیزی نداره، چه اصلاح طلب چه اصولگرا. چندتا سوال از شما اصولگراها دارم! مگه بد هست که اصلاح طلب ها و اصولگراهای غیر تندرو به یک نقطه ی مشترک که آقای روحانی هستند رسیده باشند؟ چرا دست از دشمنی و تخریب بر نمیدارید؟ چرا نمیپذیرید همون طور که اصولگرای خوب هست، اصلاح طلب خوب هم هست؟ و برعکس؟
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بیاییم تعریف درستی از حزب اللهی بودن را بنویسیم
  • چلچلا ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقاي روحاني اعتدال گرا است نه اصلاح طلب. ما هم اعتدال گراها را دوست داريم.
  • سورنا ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    واقعیت همین است که گفتی در حالی که مشکلات اقتصادی مردم رو به فزونی بود مسئولین در خواب عمیق بودن و نتیجه اون خواب، پیروزی اقای روحانی رو به همراه داشت
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مشرق مچ گیری راکنار بذار بسه دیگه شما هم خیلی برداشتها وتحلیل های نادرست داشتی
  • مبارز ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    تشکر مشرق...ما از خبرگزاری ها انتظار داربم این مسائل رو مطرح و مسولان رو مجبور به پاسخگویی و مشخص کردن موضعشان بکنند!!!! بالاخره یا موافق هستن یا مخالف دیگه!!! نظرسنجی هم بذارید برای کسانی که رای داده اند و دلیلشان!!! تشکر! واقعا که چی فکر کردن...همین هایی که دارن سواستفاده میکنن در شبکه های اجتماعی توسط کسانی که به آقای روحانی رای داده اند مورد حمله قرار گرفتند که هدف ما ترویج هرزگی و رقص خیابانی یا آزادی حجاب نبوده!!! شما در نظرسنجی ما شرکت کنید: به چه دلیل به آقای روحانی رای دادید؟ http://mobarez-88.blogfa.com/page/election
  • امیر ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    درسته احمدی نژاد اصولگرا نبود .
  • امیر ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    با اینکه موافق اصلاح طلب ها نیستم اما با تو دهنی که مردم با این انتخابشون زدند به ... موافقم
  • امیر ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مشرق ناشناس اول توهین نکرده دیگه ؟!!! یا اینکه از تو دهنی که از ملت خوردید اینطور به سوزش افتادید ؟
  • امیر ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    پیروزی روحانی، پیروزی اعتدال بود و به هیچ جناحی ربط نداره. امیدوارم موفق باشه جوسازی نکنید
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    امت حزب اله، جمهوریت را فدای اشرافیت نمیکند و از آرای رقیبش چنان حمایت میکند که از ناموس خود حمایت میکند. حسن روحانی از صندوق دولتی بیرون امد که به دروغگویی مشهورش کرده بودند. ما هم خوشحالیم که زیر سایه ولایت، طعم پیروزی را چشیدند. این شگفتی خامنه ایست... همان امامی که به دیکتاتوری متهمش کرده بودند...
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقای ترابی ای کاش خیلی از افراد اصولگرا هم مثل شما ادب را رعایت میکردند. در پس همه این اتفاقات (چه اصلاح طلب چه اصولگرا) مهم اینه که همه ایرانی هستیم و باید پشت هم باشیم
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بیسواد متبوع درسته نه مطبوع. اون مطبوعاته
  • محمود ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    یادمان باشد که آقای روحانی از شخصیتهای مهم نظام هستند و با سازو کارهای قانونی رییس جمهور شده اند و در چارچوب سیاستهای کلی نظام آزادند که روشها و شیوه های اجرا و برنامه های رسیدن کشور به اهدافش را تعیین وتغییر دهد.
  • حامد ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    جناب به جای اسم حزب الله پیروز است بنویس منافق پیروز است .تناقض
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    داری آتیش میگیری مشرق آره؟؟؟
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    واقعا که خیلی پر رویید! خوب اگه قرار به تقلب بود که جابجا کردن 300 هزار تا رای خیلی آسونتره. بعدش هم کی فکرشو می کرد روحانی رای بیاره؟ تو همه نظر سنجی ها قالیباف اول بود. واقعا شماهایی که هنوز میگید 88 تقلب شده خیلی بی حیائید!
  • حامد ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    ناشناس عزیزاول لطفا،خفه شو
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    با سلام اگر از روز اول که جریان هسته ای در کشور شروع به مذاکره کرد میگذاشتند کارشناسان موافق و مخالف این روند بطور آزاد و شفاف با هم بحث و تبادل نظر می کردند. به کسی تهمت واداده سازشکار و یا تندرو و ... نمیدادند الان به جون هم نمی افتادیم و هر کسی رای رو تفصیر نمیکرد.
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    این انتخابات یه حسن خوبی داشت که نشون داد که مردم کوفه در هر زمانی هستند و برای رسیدن به رفاه و شکم هر کاری میکنن ای رهبرم براستی که تنهایی و کسی پشت تو نیست.
  • ناشناس ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    سایت کلمه جو گیر شده درورد بر روحانی
  • پرواز تا اوج بی نهایت ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    روزی که نتیجه به نفع ما نبود، نه خانه ای، نه اتوبوسی، نه بانکی و نه سطل زباله ای آتش نگرفت! چون امام به ما یاد داد که ما مأمور به تکلیفیم، نه مسئول نتیجه! ما از آراء رقیبمان چنان حمایت می کنیم که از ناموس خود! رئیس جمهور منتخب از صندوق حکومتی بیرون اومد که به دروغگویی مشهورش کرده بودند! همون حکومتی که تو سال 88، 11 میلیون تقلب کرده اما الان 300 هزار تا هم تقلب نشده! ما هم خوشحالیم که زیر سایه ی ولایت طعم پیروزی را چشیدند، همان ولایت فقیهی که به دیکتاتوری متهمش می کنند!
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بخواین نخواین عکس آقای روحانی کنار آقایان خاتمی و هاشمی چاپ و توزیع شده و همه مردم هم دیدن و رای دادن. پس فتنه و غیره رو ببوس بگذار کنار . همون قدر که اونا اشتباه کردن شما هم مقصرین
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    متاسفم برای سایتتان. تمام اظهار نظرهایی که از طرف این افراد و گروهها گفته شده مال قبل از اجماع اصلاح طلبان برروی انصراف عارف و معرفی روحانی است. بله بسیاری از کسانی که رای دادند تصمیم به شرکت نداشتند اما اجماع اصلاح طلبان و اعلام نظر هاشمی و خاتمی بسیاری از تحریمی های انتخابات را پای صندوق رای آورد. پس خود را به تجاهل و نادانی نزنید و واقعیتها را وارونه جلوه ندهید.
  • رضا ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقای روحانی تا زمانی که با انقلاب و رهبری باشند برای ما محترم هستن
  • صدر ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    با افتخار به دکتر سعید جلیلی رای دادیم و به آن می بالیم.
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مشرق آی داری میسوزی هاااااا بسوز که نوش جانت.......
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    نه که زمان ریاست جمهوری خاتمی که معشوقه غربی ها بود به ما می گفتند گل وبلیل؟؟؟؟نخیر میگفتند محور شرارت
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    انتخابات این دوره نشون داد جمهوری اسلامی تا ابد پاینده هست. چون نظام به قدری هوشمندانه برنامه ریزی می‌کنه و با شناخت بیش‌از حدی که از مردم داره به بهترین شکل پیش خواهد رفت. به نظر من نظام به راحتی برنامه ریزی 20 ساله که سهله بلکه برنامه ریزی 100 ساله هم دارد. مردمم گول این داد و بیدادا و تحریم انتخاباتو نخورن نظام هر وقت بخاد به سهولت هر چه تمام و بدون هیچ زوری همه ملتو میکشه پای صندوق.
  • حامد ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آخه چرا شما اصول گرها دهنتون رو نمیبندید والله اگر اصول گرایی به روحانی رای داده باشه اصلا مگه روحانی د2 سه روز قبل از انتخابات رای داشت؟ وقتی که دکتر خاتمی از روحانی حمایت کرد مردم اومدند سمت انتخابات شما بدبختها دارید میسوزید قبول کنید اصلاحات از شما بهتره خجالت بکشید
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اونیکه داره میسوزه اونه که انتخابات رو تحریم میکرد و میگفت نیایید و میگفت سال 88 تقلب شده و ملت مهر باطل به تمام لین یاوه گویی ها زدند
  • امیر تهرانی ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    حسین جان دوستت دارم ولی داری اشتباه می کنی. علامه مصباح یزدی بی بدیل است. گفتمان او با گفتمان انقلاب اسلامی تفاوتی ندارد. اصلا عین همان است. کمی بیشتر بیاندیش. پافشاری بر یک موضع غلط بزرگی نمی آورد.
  • امیر تهرانی ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    به برادر روحانی مسجدی عرض می کنم که اصولگرایان از آنجا باختند که در تاختن به دولت احمدی نژاد و سیاه نمایی (که خلاف منویات رهبر عزیز بود) مسابفه گذاشتند. در گرانی های اخیر هم دولت کمترین تقصیر را داشت و انشاء الله این موضوع در آینده ای نه چندان دور روشن خواهد شد و آن زمان است که باید برخی از افراد انگشت ندامت بگزند. حاج آقای عزیز! بر شاخ نشستن و بن بریدن کار عاقلان نیست.
  • امیر تهرانی ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    از رای دادنت خوشحالم هموطن! کاش پیش از این هم همین کار را می کردی. من هم با افتخار می گویم که به جلیلی رای دادم و خوشحالم که به تکلیف خودم عمل کردم و پشیمان نیستم.
  • حامد ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مردم فقط به خاطر وضع اقتصادی موجود به اصلاحات رای دادند نه شرایط اجتماعی.
  • امیر تهرانی ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقای عادل! لطف کن و در رفتارت مثل اسمت عادل باش! حمایت آن افرادی که شما از آنها نام بردی دلیل اصلاح طلب بودن آقای روحانی نیست. البته برای من ایشان و اصلاح طلبان معتدل و تندرو و... فرقی ندارند. زیرا هیچکدامشان را قبول ندارم و به ایشان هم رای ندادم. اما بدان که سیاست پیچ و خم زیادی دارد. اصلاح طلبان با آویزان شدن به آقای روحانی که عضو جامعه روحانیت مبارز است (راست کاملا سنتی) خود را از چاه هلاکت بیرون کشیدند و فردا نزدیک است که به روی ایشان هم چنگ بکشند. پیشنهاد می کنم که من و شما منتظر بمانیم و دعوای آنها را بعدا با هم تماشا کنیم.!!!
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    پس یه شکست و این که در بین مردم جایی ندارد جز در بین دارو دسته ی خودش هم ببال.
  • فاطمه ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    سلام به همه ی ایرانی های مسلمون. من خودم به جلیلی رای دادم اما اینکه چرا روحانی رای آورده باید بگم علتهای مختلفی داره! یکیش اینه که هرچند که احمدی نژاد نگفته که اصولگراست اما میدونست که اصولگراها پشتشن و بنابراین هر کاری کرد چه خوب چه بد به اسم اصولگراها تموم شد در حالیکه با مواضع 2 . 3 سال اخیر ایشون نسبت به آقا و سایر عملکردهاش دیگه مورد تایید اصولگرایان نبود! خلاصه اینکه شد مار تو آستین! و این گرونیها که بخش عمده ایش نتیجه بی تدبیری مسئولین بود و اختلاسها و غیره مردم رو عاصی کرد و اونها از اصولگراها زده شدند! اصولگرا و حزب اللهی واقعی تابع محض ولایت فقیه هست ولذا به فرموده آقا هرچند که نامزد مورد نظر ما رای نیاورده ما وظیفه داریم با نامزد منتخب مردم خواه آقای روحانی باشند یا هرکس دیگه همکاری کرده و به ایشان کمک کنیم برای ایرانی بهتر و سربلندتر و تا زمانی که ایشان تابع ولایت باشند ما نیز همراه ایشان هستیم چون فرمان رهبر ما این بوده! و نتیجتا برای نیل به این هدف باید این اختلافات و دعواهای بچه گونه رو کنار بذاریم نه به خاطر خودمون بلکه به خاطر ایران عزیزمون! یاعلی!
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    میسوزیم و می سازیم .
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    به زودی خواهید فهمید که دولتی بهتر از احمدی نژاد نداشتیم.
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    شما آقا و حرفش رو قبول داری بعد نظام رو قبول نداری؟!! چه جوری میشه؟؟!
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اقای ایران یک کم یواشتر خدارو شکر که کاندیدتون پیروز شد اگه نمی شد چکار میکردین ایشون وظیفه شه به کل مملکت خدمت کنه ولی نشون میده که طرفداراش کاسه داغتر از اشن
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    20 میلیون رای ندادن
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اصلاح طلب تا سران فتنه شون از رهبری و ملت عذر خواهی نکنن اوضاع همینه
  • لیلا ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    دکتر جلیلی یه دونست . خدا حفظش کنه. رأی دادن به ایشون واقعاً جای افتخار داره
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    روحانی اصول گرا میانه رو راست سنتی بازم بگم
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    ما حزب الهی ها هستیم و بیداریم همان توده مردم 9 دی و فراتر از آن
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    حسین مام دلمون از آقا پره..
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اینو اصلاح طلبا باید به گوش بگیرن و دیگه مملکت و رهبری عزیزو متهم نکنن
  • کوروش ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    ناشناس!مشرقت داره میسوزه
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    تند نرو داداش کسی فتنه رو فراموش نخواهد کرد
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    به جلیلی می بالیم چون میدونیم رائیمون به اصلح بوده و به اینده خوب برای مملکت هنوز امیدواریم
  • سبز ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    ببینم منظورتون از فتنه گر همون مردمی هستند که دنبال حقشون می گردن؟ من زیاد به لغت نامه شما وارد نیستم...
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    چرا مرگ خودتونو باور ندارین عارفتون هم که به نفع اصولگرایی رفت کنار
  • سعید ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقا من به دکتر روحانی رای دادم اما پیشنهادم به همه فتنه گرا ( منجمله خودم) اینه که همه با هم جمع بشیم میدون هفت تیر . عکس دکتر جلیلی رو هم ببریم هی بگیم (( رای منو دزدیدن )) بعد این دکتر جلیلی رو حبس خانگی کنن کلا از شرش راحت شیم
  • پدرام ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بابا بزار طرف بگه بسم الله بعد شروع كن به سم پاشي
  • علی ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    خود غلط بود انچه میپنداشتیم رای ندادن نشان از نبودن نیست
  • رضا ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    چرا بايد اسمشو عوض کنه؟ نکنه فکر ميکنيد حزب اله يعني شما و بس. نخير اصلا اينجور نيست به اسمش هم افتخار ميکنه.
  • م رضایی تابنا ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    "شکست اصولگرایی واجب بود؛ واجب تر از نان شب! جریان اصولگرایی باید این نکته را درک کند که نمی‌تواند ناکارآمد بود و انتظار داشته باشد، مردم باز هم فوج فوج به سمت آنان حرکت کنند. جریان اصولگرایی باید درک کند که باید مسئولیت پذیر باشد و پاسخگو. نمی‌تواند تمام قد به حمایت از یک کاندیدای ریاست جمهوری برخاسته و در نیمه کار از او اعلام برائت کرد."
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مريز آبروي سرازيرِ ما را به ما بازده نان و انجير ما را خدايا! اگر دستبند تجمّل نمي­بست دست كمانگير ما را، كسي تا قيامت نمي كرد پيدا از آن گوشه ي كهكشان تيرِ ما را ولي خسته بوديم و ياران همدل به ناني گرفتند شمشير ما را ولي خسته بوديم و مي برد طوفان تمام شكوه اساطير ما را طلا را كه مس كرد، ديگر ندانم چه خاصيّتي بود اكسير ما را
  • سید رضا ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    خواهرم چرا شما اصولگراها اینقدر روی این مسئله که تابع محض ولایت فقیه هستید مانور میدید. دل رهبری از دست بعضی اصولگراها خونه. ظلمی که عده ای اصولگرای متحجر به این ملت و انقلاب کردند در تاریخ ثبت شده. مقاله های حسین شریعتمداری رو فقط میشه با مقاله های اکبر گنجی مقایسه کرد هر دو خواسته یا ناخواسته یک هدف رو دنبال میکنند فقط فرقشون اینه که این از اینطرف بام میفته و اون یکی از طرف دیگه. هر دو دنبال ایجاد فضای تفرقه و تهمت پراکنی بودند. به مقاله های شریعتمداری در هفته گذشته مراجعه کنید و با مقاله های اکبر گنجی در دوره اصلاحات مقایسه کنید. همینطور که رای 24 میلیونی مردم به احمدینژاد نه به اصلاحات بود رای 18 میلیونی به روحانی هم نه به اصولگرا بود. مردم از این افراط و تفریط سیاسی خسته شدند. اصولگرا باید معتقد به اصلاح مواضع و نقایص باشه و اصلاحاتی هم باید به آرمانهای مردم انقلابی معتقد باشه. اصولگرایی که دست به تخریب بیت بنیانگذار انقلابش میزنه و اصلاح طلبی که در مقابل رهبری میایسته هر دو خائن و مطرود هستند.
  • احسان ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مردم ما به خاطر چند تحریم به کسی رای دادند که می خواهد دم کدخدا را ببیند و میگوید ما باید از خواسته های هسته ای خود کوتاه بیاییم
  • مشرق نیوز دات آی ار ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بله بشدت ولی توبه خواهیم کرد
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    وقتی عوامل پشت پرده فتنه 88خودشون اعتراف کردن که تقلب یه ادعا ودسیسه بوده چطور شما هنوز ادعای تقلب دارید؟؟؟؟؟
  • حقو تایید کنید ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    روزی که نتیجه به نفع ما نبود، نه خانه ای، نه اتوبوسی، نه بانکی و نه سطل زباله ای آتش نگرفت! چون امام به ما یاد داد که ما مأمور به تکلیفیم، نه مسئول نتیجه! ما از آراء رقیبمان چنان حمایت می کنیم که از ناموس خود! رئیس جمهور منتخب از صندوق حکومتی بیرون اومد که به دروغگویی مشهورش کرده بودند! همون حکومتی که تو سال 88، 11 میلیون تقلب کرده اما الان 300 هزار تا هم تقلب نشده! ما هم خوشحالیم که زیر سایه ی ولایت طعم پیروزی را چشیدند، همان ولایت فقیهی که به دیکتاتوری متهمش می کنند!
  • محمد ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    نردبان ای جهان ما و منیست عاقبت این نردبان افتادنیست قابل توجه افراطیون پست پرست
  • عباسی ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    طرفداران موضع فعلی هسته ایه ایران و همین طور کسانی که به آقای جلیلی بابت کوتاه نیامدن از مواضع مقاومتی رای دادن هم توی این کشور زندگی میکنن و مشکلات اقتصادی و گرونی برای اونا هم هست. خانواده شهید روشن هم به خاطر مواضع هسته ای جلیلی و این که تنها کسی بود که نظرش در مورد هسته ای عین نظر آقا بود بهش رای دادن.عزیزیترینشون رو دادن اما باز مقاومت کردن ما اونوقت به خاطر گرونی به خون شهید روشن و ... پشت کردیم.البته نمیگم حتما همه باید موافق جلیلی می بودن اما اقبال به شخص دیگه به چه نیتی بود؟ دیشب یه جا خوندم یه طرفدار روحانی نوشته بود خدایا میشه دلار و قیمت ماشین بیاد پایین من بتونم مزدا 3 بخرم!!!!!!!! وقتی پای کوبوندن دولت میاد وسط میگن این گرونیا فوقش 30درصدش بخاطر تحریماست بقیش به خاطر سوء مدیریت رئیس جمهوره.وقتی موقع انتخابات میشه میگن باید به کسی رای داد که از هسته ای کوتاه بیاد چون 90 درصد مشکلات ما و گرونیا بخاطر تحریمای ناشی از هسته ایست!!!!!! شهید آوینی یه جمله ای داره که میگه:((هر کس را تا به بلا و آزمون کربلا نیازمایند از این دنیا نمی برند....))
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    در آینده هم خواهی دید اصل قضیه هاشمی بود نه ....
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    خاتمی اگه پایگاه مردمی داشت دل به عارف میبست نه چنگ به عبای هاشمی بزنه
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    من اعتدال را سازش باآمریکا نمی دانم این جور اعتدال یعنی نفاق
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مطمئنن همین طوره
  • سارا ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    چه ادبياتي!! منتظريم همين ادبيات رو از دهن روحاني هم بشنويم!! چيزي كه تو مناظره ها و مصاحبه ها كم ازش نديديم!! ببينيم ايشون با اين لحنشون ميتونه آرامش و اعتدال رو به ايران برگردونه!
  • محمد صالحی ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مشرق خائن دیگه خجالت بکش - مردم در 24 خرداد جوابتو دادن اما.......
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    ان شاءالله برای ملت عزت بیاورند وگرنه مولایمان سید علی خودشان جلوی ذلت را میگیرند
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    تعداد آرا 3 میلیون کمتر از 4 سال قبله به این عدد 5 میلیون رای دهنده جدید رو هم اضافه کن. ضمن آنکه عده ای آمدند رای دادند تا امثال جلیلی نیایند
  • محسن ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    گفتمان اصلاح طلبی گفتمان غالب و فراگیر شده است.
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    معتدل یعنی منافق!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • علیرضا ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    نتیجه عدم اتحاد اصولگرایان حول محور اصولگرایی و نه اشخاص و صرف نظر از تمایلان حداکثری این میشه که امثال زیباکلام (و بعضی از همین کامنتا) ادعای شکست سنگین اصولگرابان رو بکنن اما یکی نسیت برگرده بگه حداقل یه زحمت به خودتون میدادین آرای اصولگرایان رو هم یه جمع میزدی یا اگه خیلی سختت بود حداقل یه نیگا مینداختی به 50.7% آقای روحانی بلکه شایدم میفهمیدی که نه پیروزیی که به اسم خودتون تموم کردین مقتدرانه ست نه اینکه همینم بخشیش بخاطر اعلام حمایت جناح راست مثل آقای ناطق و عده ای از جامعه روحانیت مبارزه فارغ از اینکه اگه احتمال رای آوردن آقای عارف رو میدادین هرگز بسراغ حمایت از آقای روحانی نمیرفتین کلا شما ها علاقه خاصی به موج سواری دارین یه روز اکبر شاه یه روز استوانه و پایه جمهوریت!!!(البته شماها اینا رو بهتر از هرکسی میدودین اما واقعیتهارو اونجور که به نفعتونه تحویل مردم میدین)
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بالا بودن آرا منفی تاییدی براین نظر است چون کوفیان هم حرف حق را نمیپذیرفتند ننگ کوفی موند رودوتون
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    پس مردم با آگاهی کامل کوفی شدند انصافتو برم فتنه گران را با سربه زیران قیاس میکنی؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    این جوری !
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مفت خور بی سواد و بد دهن
  • مریم ابراهیمی دینانی ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقایان! بزرگان! بزرگواران! به ما حق بدهید که دیگر به شما و بصیرت و حجت شما اعتماد و اعتقادی نداشته باشیم. چند سالی هست که فهمیده‌ایم این مملکت فقط یک صاحب دارد و اگر او نبود، شماها یک روزه بساط حکومت را جمع می‌کردید. چرا با ندانم‌ کاری‌هایتان به انقلاب و اصولگرایی ضربه زدید؟ چرا عقل و تدبیر و مصلحت را قربانی کردید و آنرا مغایر با حجت شرعی دانستید؟ چرا به نظرسنجی‌ها توجهی نکردید؟ مگر می‌شود آدم چشمانش را بر واقعیات ببندد و از اطرافش بی‌خبر باشد؟ مگر مصلحت بد است؟ مگر درک شرایط جامعه و توجه به مصالح نظام، حجت نیست؟ مگر اتخاذ تصمیم درست ولو مخالف نظر شخصی، تکلیف نیست؟ این توقع زیادی است از شما نخبه ها که مصلحت و حساسیت اوضاع را بسنجید و در نظر بگیرید؟ یعنی حجت شرعی و تکلیفتان این بود که مملکت را دودستی به نیروی هاشمی، تحویل بدهید؟ پس چرا این همه ادعای بصیرت دارید؟ جلیلی چرا؟ سعید جلیلی معنی نظرسنجی‌ها را نمی‌دانست؟ مگر شعار و ادعایش دفاع از گفتمان انقلاب و مقاومت نبود؟ چرا بخاطر حفظ همان گفتمان کنار نرفت؟ این چه دلیلی جز قدرت طلبی و خیانت دارد؟ این آدمها و مشاوران و بزرگانشان باید پاسخی قانع کننده برای رفتار خود پیدا کنند، وگرنه فردای قیامت بخاطر هزینه‌هایی که به نظام و رهبری وارد کردند، شرمنده می شوند
  • آوا ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    هرچند کاندیدای من دکتر ولایتی رای نیاورده.امیدوارم ایرانیان به قول پیامبر موفق بشن علم ثریایی رو دراختیار در بیارن. امیدوارم کشور روی جنگ رو نبینه . امیدوارم آقای روحانی در قدرتمندی و سرافرازی کشور موفق بشن. ما هم مثل افراد یک خانواده با سلایق و عقیده و ... متفاوت با صلح ودوستی برای کشور بکوشیم.
  • لیلا ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    تو رو خدا دست از این حزبگرایی بردارید ما همه ایرانی هستیم من خودم به دکتر رضایی رای دادم و همیشه هم حامی ایشون هستم ولی به دکتر روحانیم احترام میزارم چون میدونم همه ما مسلمونیم و ایرانی و باید تو قلب هامون به جای کینه از هم عشق و محبت باشه تا بتونیم باعث پیشرفت این مملکت بشیم تو روخدا اینقدر حزب بازی نکنید به فکر مردم باشید که ارزوی یه رفاه و معیشت بهترو دارن و عاشق ولایتن.همه ما از یک خاکیم.به عشق ایران کنار هم باشیم
  • سیاوش ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقایان اصولگرا که این روزها از همه تلاش خود را به کار بسته اید که ثلیت کنید آقای روحانی اصلاح طلب نیست . ما همقبول داریم که ایشان اصلاح طلب نیست . خود این بزرگوار هم بارها اعلام نموده که من یک میانه رو و اعتدال گرا هستم و اصلاً به همین دلیل نام دولت ایشان دولت اعتدال است . حال هم که اصرار دارید ایشان را مصادره کنید نوش جانتان ولی به دونکته توجه کنید 1- تمام مطالب ، خبر ها و تحلیل هایی که در ایام تبلیغات انتخابات بر علیه ایشان نوشتید از صفحات روزنامه و سایتهای و خبر گزاریهایتان پاک کنید 2- حالا که ایشان منتسب به شما است تورا به خدا در کارش کارشکنی نکنید تا بحرانی های کشور به سلامت حل و فصل شود
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    احسنت به اقا مرتضی عزیز.جانم فدای رهبرم سید علی.
  • امین سیف ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    {مشرق تایید کن لطفا تا سوءتفاهم نشه} نه عزیز،من نمی گم ربطی به جنبش سبز نداره،ولی میگم اینکه فکر می کنی 18 میلیون رای که آورده آقای روحانی همه از طرفدارای حزب اصلاحات هست و همه هم قضایای جنبش سبز رو قبول دارن اینطوری نیست،اصلاحات سرمایه مردمی بزرگی داره درست،ولی اون نهایتا در حد سرمایه اصولگراها هست و وبخش عمده و تاثیرگذار مردم در انتخاب یک رئیس جمهور رو افرادی تشکیل میدن که زیاد اعتقادی به این بازی احزاب ندارن و مثل همه جای دنیا به رفاه و امنیت داخلی و خارجی فکر می کنن،شما میگین احمدی نژاد در سال 88 با تقلب اومد بالا ولی من میگم اصلا گیرم حرف شما درست،سال 84 که آقای خاتمی رسمی حمایت از مصطفی معین کرد و به قول شما همه مردم شیفته دولت خاتمی و اقداماتش شدن چرا رای نیاورد و احمدی نژاد رای آورد؟؟؟!! می دونی چرا ؟چون اون بخش میانی و غیر حزبی مردم ایران که اتفاقا تعیین کننده رای هم هستن بعد از 8 سال به اشباع می رسن و ترجیح میدن به تغییر دهنده شرایط رای بدن،،پس عزیزم،جنبش سبز محدود به اصلاح طلبان و تازه نه همه اونها هست،اما هنر اصلاح طلبان در این دوره این بود که تونستن از شرایط وخیمی که به هر حال به دنبال تحریم های مرگ آور و البته بی تدبیری وجود اومده بود بهترین استفاده رو ببرن و با چسبیدن به روحانی و البته حمایت تاثیرگذار هاشمی و خاتمی یک پیکره واحد و اعتمادساز به وجود بیارن و هم رای اصلاح طلب ها و هم رای میانه جامعه که واسه تغییر له له می زنن رو یکجا کنن،در ضمن کسانی که واسه شمارش انتخاب می شن از طرف فرمانداری ها و از معتمدین محل و همراه با ناظرین شورا نگهبان و کاندیداها می باشد،یعنی فکر می کنی من معلم دبیرستان که رای می شمردم میام واسه رئیس جمهور شدن یکی دیگه رای جابه جا کنم؟؟!میگم عزیز،باید باشی اونجا تا بفهمی
  • مسیحا ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    با نظر شما موافقم و با اینکه به دکتر جلیلی رای دادم بسیار خوشحالم که جناب آقای روحانی رئیس جمهور شدندو با توجه به بیانات رهبری عزیزمون پشتیان ایشان هستیم تا ایران اسلامیان آباد تر از پیش باشد
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مردم متدین ایران از اینکه حرف ولی امرشان بر زمین نماند و تمام دنیا با ذلت و عصبانیت، اقتدار نظام و رهبرشان را به نظاره نشست، سرمست و شادند. حال بگذار عده ای از اینکه مردم چندصباحی هم پرچم را بدست فردی از غیرگردان عمار داده اند، ما را شماتت کنند. مهم ذوالفقار برنده و دشمن شکن علی است، که به لطف خدا این روزها خوب کارش را جلو می برد. ما هم اسماعیلیم به قربانگاه علی. خواه روی دست ببرندمان، خواه سرمان را ببرند.
  • محسن اینانلو ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    سلام اگه با کلید مشکلات حل میشه من باید رئیس جمهور می شدم چون کلید سازم آقا دوره بعد به من رای بدید همه ی قفل ها رو باز میکنم
  • مسیحا ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    حالا کی گفته این دولت می خواد عقب نشینی بکنه . کجای اسلام به ما یاد دادن قبل از انجام کاری یا عملی در مورد اون حکم بدیم . ما باید یادبگیریم به هم احترام بزاریم تازه اگر کسی به فکر ما اشتباه کاری را انجام داد راه اون اینه ؟! بیایید با هم دوستی کنیم ، میشه به خدا .
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    کل بستگان و خودم با افتخار و سرافرازی به اقای دکتر جلیلی عزیز رای دادیم.جانمان فدای رهبر عزیز سید علی خامنه ای.
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    رفتارشناسی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم فبل از ثبت نام : مسابقه در احساس تکلیف اصولگرایان. بعد از ثبت نام هاشمی : هاشمی از سران فتنه است و باید رد صلاحیت شود. بعد از رد صلاحیت هاشمی : ما خرسندیم که شورای نگهبان با جرکت انقلابی خود، فتنه گران را برای همیشه از حاکمیت بیرون راند. تا قبل از انصراف عارف : روحانی و عارف در ته لیست نظرسنجی منابع معتبر هستند. بعد از انصراف عارف : روحانی با جلیلی و رضایی و ولایتی برای نفر دوم رقابت میکند. پس از حمایت هاشمی و خاتمی و شورای اصلاح طلبان از روجانی : جهش آرای روحانی اما همچنان دوم. پس از انتخابات : روحانی به اصلاح طلبان بدهکار نیست.
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    عجب دموکراسی جالبی داری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    حامد جان ادب چیز خوبیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مسیحا ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    موافقم ، گل گفتی ،
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اقای تهرانی عزیز حق با شماست .اقایان مصباح احمدی نژاد مشایی جلیلی واقعا بی بدیل بوده وتو دنیا لنگه ندارن.
  • هیچ ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    این دوره .مشارکت کمتر بالطبع بخاطر مشارکت کمتر اصولگرایان نبوده ! به نظر شما این 15 میلیون رأی واقعی برای نامزدهای اصولگرا ، به آن 14 - 15 میلیون رأیی که برای میرحسین قائل شدند شبیه هم نیست ؟! به نظر شما امکان ندارد آن 25 میلیون رأی احمدی نژاد ، رأی میرحسین بوده باشد و در طی پروسه ای معکوس سازی شده باشد ؟!
  • خجسته ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    سلام و ادب ، جو گرفتت ها برو فکر خودت باش توهم نزن بنده خدا مگه نهاد های قدرت آبدوغ خیارند
  • ژوبین ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اقایان خانم ها بسیجیان همیشه در صحنه و بیشتر پشت صحنه فراموش کردید ک امسال دولتی انتخابات برگزار میکرد ک دیگه اون دولت شریف سال88 نبود تفاوت این بود ک دولت ب اغوش ملت برگشت و رای مردم را خوند
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    ما اهل کوفه شدیم و تو عتیقه یار امیرالمونین(ع). عجبا امام علی اگه یارایی مثل شماها داشت به دشمن احتیاجی نداشت
  • مسیحا ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    کشتید خودتون رو ، مردم نه به اصول گرایی و نه به اصلاح طلبی که شما فکرمیکنید کاری ندارند که نتیجه اون بشه دعوا بین دوتا گروه ما میخواهیم کنار هم زندگی کنیم و به هم احترام بزاریم مردم ایران از تنها چیزی که خسته شدن حرف بیخوده حالا هرکی میخواد عزیزذباشه تو نگاه مرم حرف حساب بزنه و مردونه عمل کنه
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    امیر تهرانی خوب گفتی.
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    پیمان عزیز تو طرفدار واقعی جلیلی هستی وگرنه انهایی که تخریب می کنندو چهره کاندید موردنظرشون رو زیر سوال می برنددوستان نادانند.
  • مسیحا ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بله حقیقت تلخه 4 سال به همه اصلاح طلب ها توهین شد ، مگه همه اصلاح طلبان مشکل داشن . به کرامت انسان ها توهین شده و دشمن اصلی هم کلی نگاهمون کرد و لذت برد راه اسلام این راهی که اصولگراها رفتن نبود ناشناس جون
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    باز 6تایی ها یکی جلو افتادند جوگیر شدند؟احمدی با این همه هارتو پورتش کاری نکرد شما که عددی نیستین در ضمن اگر اصلاحات رای داشت عارف رو دیپورت نمیکرد معلومه زمان اصلاحات بچه بودی اون موقع اصولگراها رایی نداشتند نه مثل الان با فاصله 1 درصد
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    رهبری مدام رو اتحاد تاکید دارن دارید زاویه میگیرید آقا....
  • فارا ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    احسنت
  • ناشناس ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اگر آقای روحانی اصلاح طلب نیستند پس چطور از جریان اصلاح طلب قدر دانی نمودند؟چرا واقعیتو کتمان میکنید؟
  • محمود ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    فقط عمو غرضی به قول عمو غرضی صد ساله زیر بنا خرابه اقای روحانی سهله بزرگتر از ایشون هم کاری از پیش نمیبره صد سال پیش بدون نفت با صادرات پشم و پنبه و تریاک پولمون هم ارزش دلار بوده چیزی نشده 3500 برابر شده ما مردم فراموشکار ایران یادمون رفت اقای هاشمی دو سال آخر 40 درصد تورم درست کرد خدا پدر احمدی نژاد رو بیامرزه که یه یارانه به ملت داد... فقط عمو غرضی دوره بعد میکنیمش رییس جمهور
  • تبسم ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    من به قالیباف رای دادم از پیروزی حسن روحانی ام ناراحت نیستم.بهشون و به هواداراشون تبریک میگم اما به بنظرم خیلی جالبه که اگر روحانی رای نمیو ورد تقلب شده بود اما الان انتخابات در صحت و سلامت بوده!!! خب اخه این یعنی چی!!! یه چیز دیگم بگم!!!روزی که مردم خوشحالی میکردن یاد جوونایی افتادم که توی 88 به اسم سبز بودن شهید شدن یا کشته !حالا فرقی نمیکنه!الان نیستن با وجود اینکه سنی نداشتن!باید امثال میرحسین جواب روزای تلخ سال 88 رو بده!به جای اینکه مثل این روزا مردم خوشحال باشن و تبریک بگن به هم!به همه اون روزا رو تلخ کرد!انقدر ادم خودخواه و بی فکر! مثلا الان قالیباف دوست نداشت رییس جمهور بشه؟خوب بود میگفت بریزید بیرون!! باید به فکر ابرو و سربلندی ایران بود...امیدوارم حسن روحانی هم در این راستا گام بردارد ممنون از مردم عزیز کشورم برای خلق حماسه سیاسی و ملی
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقايون اصولگرا چرا اينقدر بددهن هستيد؟؟!! چرا فقط شما جاي مهر داغ شده رو پيشونيتون هست؟؟!!بقيه نماز نميخونن؟؟!!چرا تا كسي ازتون انتقاد ميكنه بهتون فشار مياد و ربطش ميديد به آمريكا و صهيونيست؟؟؟؟؟؟!!!!!بله عزيز من....بله اصلاٌ شما فكر كن مردم به خاطر نون!مقاومت شما رو فروختن!!! ما مثل شما شكممون سير نيست!!!! شهيدان شما جوونيشون رو براي مملكت دادن قبول! ما جوونيم رو به چي داديم؟؟؟!!! امثال شما جووني منو طوري گرفتيد كه روزي هزار بار آرزوي مرگ كردم تا از اين زندگي مزخرف و اين قفسي كه برام ساختيد خلاص شم! بس كنيد ! بيدار شو برادراي عزيز من!جنگ خيلي وقته تموم شده! اينجا جبهه نيست كه مسلسل دستت گرفتي! اينجا كشور منه!من دشمن نيستم!من يك بار حق زندگي دارم! بزار خودم براي زندگيم تصميم بگيرم!!!!!!!!!!!!!
  • ایمان ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    من از شما ها می پرسم این اقا سال 82 چه کرد که حالا چه بکنه و80 درصد به خاطر همین رای اورد بنده فکر میکردم مردم دیگه اگاه هستند ولی اینجور که بر می اید این قصه سر دراز دارد.........
  • 313 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بچه حزب اللهی های عزیز نگران نباشید اینها اصلاح طلب نیستن اصلاح طلبها رو 8 سال پیش دمشونو قیچی کردیم الان یا تو امریکا و لندن هستن یا زندانی اینها کبریت بی خطرن تو مشت خودمون هستن
  • 110 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    ما طبق گفته ی رهبرمون از ایشان حمایت میکنیم رهبر: آقای مصباح مطهری زمان آگاه بصیر و جای خالی علامه طباطبایی را پر کرده حالا فهمیدی قدیانی بیبصیرت
  • 313 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مرتضی ناراحت نباش دموشونو سال88 قیچی کردیم اینها استحاله شدن کبریت بی خطرن
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    جرا قسم میخوری آخه؟اینجور قسم خوردنا منو یاد آقای عارف میندازه که هم تو خود مناظره ها قسم خورد که به خاطر رای آوردن اسم خاتمی رو نمیبره(که تابلو بود!)بعدشم قسم خورد که از انتخابات انصراف نمیده که شبش نشده نامه انصرافش دراومد.راستی چه ارتباطی بین قسم خوردنای الکیو بیجا بین نامزدهای اصلاح طلب و حامیانشون وجود داره؟!! پس آقای ناطق و بخشی از جامعه روحانیت مبارز اصلاح طلب یا کارگزارانند که از آقای روحانی حمایت کردن؟؟؟
  • علی ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    خوب اگر احمدی نژاد امسال نامزد میشد اون 10 میلیون رو میدیدی!!!
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    باسلام:ما اگر مدعی هستیم حزب اللهی هستیم اول بایدادب را رعایت کنیم دوم اینکه باید تابع نظر رهبر باشیم سوم اینکه ایشان الان رئیس جمهور اسلامی ومنتخب ملت است واحترام ایشان واجب است واحترام به جمهوری اسلامی است.چهارم اینکه 18میلیون رائ مهر تائید به نظام جمهوری اسلامی است پنجم رهبری ومراجع نظارتی اجازه نمی دهند رئیس قوه مجریه به کل نظام خیانت کند ودرصورت خیانت برخورد می کنند.این موضوع را هم جناب روحانی می دانند وهم ساتقه این موضوع قبلا برخورد شده است/جوانان ودلسوزان نگران نباشندو به فضای تفرقه دامن نزنند.
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آفرین به ادبت! همون بهتر بری تو روستاتون رای بشماری
  • مجتبی ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    خطاب به 313 این سنگ 313 کی می خوره به مغزت بلکه یه ذره سر به راه شی!
  • نا شناس ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    تا قبل از انتخابات حسن روحانی رو فتنه گر میدونستید.حالا که دیدید 50 درصد رای دهندگان و حتی شاید بیشتر از اینا فتنه گر میشن مجبورین بگین که ایشون از اصلاح طلبا جداس.اخی حق دارین.خب بدجوری دارین میسوزین
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اشتباهی منفی دادم. ببخشید.
  • ناصر ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    افراط در نگرش ها و دیدگاهها مارا به ناکجاآبادی می برد که در اواخر دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد برد . روحانی کاندیدای ما برای انتخاب نبود ،ولی ایشان دشمن هم نیستند و فتنه گر هم نیستند . حال باید عملکرد ایشان را در آینده دید و نمره داد . انشاالله که به صلاح ملت و اسلام باشد .
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    حالا نه اینکه امثال شماها بددهن نیستید من منکر بد دهنی بعضی از اصولگرایان نمیشوم ولی اصلاح طلبان هم دست کمی از اینها ندارند حالا اصلاح طلبان تحمل انتقا د دارند !!من هم جوانم دراین کشور نه کسی برایم قفس ساخته نه زندگی مزخرفی دارم جوانی راهم کسی ازم نگرفته .. شکممان سیرهست حتی اگرشده بانان چون پدرم بازنشسته است ولی همیشه با حقوق بازنشستگی شکرخداراهم کرده ایم.. با فحش دادن وطلبکاربودن به جای نمیرسی
  • ناشناس ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    من مشرق می خونم، اصلاح طلب هم هستم، انصاف بده من که ندیدم بگه روحانی دشمن ملته، اگه مقاله ی خاصی تو مشرق دیدی راجع به این موضوع بگو منم بخونم جالب شد
  • صبا ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    من هم به جلیلی رای دادم با افتخار
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    خوشم میاد که هنوزم ازش میترسید
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    عزیزم کاندیدای شما که با روحانی بود
  • صابر میم ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مردممون نشون دادن هنوز لیاقت درک امام زمان رو پیدا نکردن! چند ساله که هر جا رسیدم فریاد زدم ولی انگار صدای یه میلیون نفر هیئت اجرایی انتخابات صدا نیست! انگار ما اصلا جزو مردم محسوب نمیشیم! توف به گور کسایی که فک کردن تقلب اونهم تو انتخابات که بیش از 12 جفت چشم که معلوم نیس طرفدار کدوم نامزدن مثل عقاب تیزبین مواظب همدیگه هستن به همین راحتیه! به نظرم ما طبق قانون باید از کسانی که (تک تکشون) ادعای تقلب کردن ، اعاده حیثیت کنیم! اگر تونستیم که تو این دنیا وگرنه قیامت بهشون نشون میدیم 2*2 میشه 4.
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    درود برتو امیرتهرانی عزیز ! دیری نخواهد گذشت که عقلای قوم به این سخن خواهند رسید
  • صابر میم ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    این رودرو شدن قدیانی و یامین پور بهم نشون داد ، نه عدم ائتلاف که تفکرات خودمان شکستمان داد. مگر همه ما زیر چتر گفتمان امام جمع نشده بودیم،پس چطور شد که تگرگ رو به زیر یه چتر بودن ترجیح دادیم. هرکدومتون که به این بچه بازیهاش ادامه بده خائن به راه امامه،والسلام.
  • علیرضا ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    به همه دوستان: لطفا دنبال تنش نباشید.
  • صابر میم ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    تهرانی عزیز آقای احمدی نژاد چند روز قبل از انتخابات فرمود: فصل جدید در راه است. رئیس جمهور جدید هم در نطق امروزشون فرمودن: تنها یک انتخابات و حضور نبود بلکه اعلام اعتماد بود. مشارکت فعال بود. آغاز فصل نو بود. لطفا در تحیلیهایت تعصب رو منها کن تا بعضی هدف ها رو بهتر ببینی. ولی تجربه بهم نشون داده مردم ، چشمشون رو به حقیقت می بندن،حتی اگه این چشم بستن منجر به نابودی قایق و سوارن بشه! حتی اگه منجر به نفی مقدسات بشه!!!
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    نه عزیزم کسایی که شرکت نکردند دلایل مختلفی داره یکیش اینکه هیچکدوم از کاندیداها را اصلح نمیدونستند
  • زهرا ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    تو که بیسوادتری. ایشون درست نوشت
  • سارا ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مگه شما تو این هشت سال به اصولگرا کمک کردین چیزی که عوض داره گله نداره
  • سارا ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    احمدی نژاد هم با ساز و کار همین نظام رئیس جمهور شد
  • صابر میم ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    سلام پیمان جان من هم به آقای جلیلی رای دادم و واسه رئیس جمهور جدید آرزوی توفیق (در جهت جمهوری اسلامی) رو دارم. شاید باورتون نشه ولی اکثر یاران جلیلی کشته مرده ی خط امام هستن ولی یه نمور از لحاظ فرهنگ ، بی ادب و افراطی می زنن!
  • سارا ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    ما به اصلح رای میدهیم،حتی اگر 72 نفر باشیم
  • حسین از مشهد ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    میدونید که اگر آقای روحانی فقط 350 هزار رای کمتر می آورد انتخابات به دور دوم کشیده می شد پس چطور می شود که مسئولین برگزارکننده انتخابات و شورای نگهبان هر دو انتخابات تغییرنکردند اما آنجا 11 ملیون رای جابه جا شد ولی الان 350 هزار رای را جابه جا نکردند.
  • حمید آسمانی ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    داش حسین بسیاری از بچه های تحریریه مشرق با این نوشته تو حال کردند. دمت گرم
  • اصولگرا ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    منظور همونایی که دموکراسی را به شرط چاقو قبول دارند
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    پس راه اسلام راهی که اصلاح طلبا رفتن بود؟؟؟ راه اسلام همون فتنه ی 88 بود؟؟؟؟ بله اونایی که فتنه رو راه انداختن، اونایی که صفشون رو از فتنه گرا جدا نکردن، اونایی که همراهیشون کردن، اونایی که حتی همین حالا میگن 88 تقلب شده بود واقعا مشکل داشتن آقا مسیحا! حالا چه اصلاح طلب بودن چه نبودن! مشرق تایید کن!
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مرسی ناشناس خوب جوابشو دادی...
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اونقدری که شما سال 88 سوختین ما نمی سوزیم! اینو می تونی توو عکس العملا ببینی! شما شادی کردین ما فقط تماشا کردیم! ما شادی کردیم شماها ریختین توو خیابونا و فتنه درست کردین و همه جا رو به آتیش کشیدین و اتهام تقلب زدین! به نظرت کدوممون بیشتر سوختیم؟؟؟
  • ابو مهدی ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اگرعارف میملند دور دوم بین عارف وروحانی بود آقای روحانی مسجد
  • صابر میم ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    داداش فک کردید مانتو بنفش بپوشید با آستر سبز به چشم ما فرقی داره؟ دهنتون رو آسفالت کردیم و می کنیم،دیر یا زود داره ولی انگار تازه جای سوزشتون خوب شده نه؟ ما همون مردمیم که پاش بیوفته 72 نفری پای آقامون وامیستیم،اثباتش کردیم و خواهیم کرد!
  • صابر میم ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    در ضمن فعلا که اثبات کردید جمهوری اسلامی ایران دمکراتیک ترین کشور دنیاست. ثانیا اثبات کردین که واقعا جلبکید،دیروز میگفتید تقلب شده حالا دیگه چی دارید بگید؟ رایتون رو پس گرفتید؟؟؟ از کی از کجا؟؟؟ خوشم به استدلالتون! منتظر باشید خبرهای دیگری هم در راه است! هه هه هه
  • اسدی ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    حالت خوبه ؟!!!!!!!
  • علی از خوزستان ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    خدا به همتون خیر بده شماها که شکم همدیگه را پاره کردیدمطمن باشید بحمدالله مملکت ما رهبر مقتتدری داره که اجازه نمیده اصول اساسی ایران واسلام خدشه دار باشه وانشاله دکتر روحانی از سربازان ولایت میباشد
  • علی ف ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    زیادخوشحال نباشیدهمش 4ساله دوباره برمیگردیم
  • خاله ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    هیف که نمیبینمت
  • محمد ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقا زبونمون مو در آورد از بس گفتیم مردم جناحی رأی نمی‌دن. مردم ما به بنی‌صدر، رجایی، خامنه‌ای، رفسنجانی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی رأی داده‌اند. به نظر شما مردم ما اصلاح‌طلب هستند یا اصولگرا؟ این تحلیل‌های آبکی رو جمع کنید.
  • محمد ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    دقیقاً چه کسی حسن روحانی رو فتنه‌گر می‌دونست؟ لطفاً آدرس بدهید. چطور ممکن است یک فتنه‌گر تأیید صلاحیت شده باشد؟
  • پویا ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    زنده باد جمهوری اسلامی
  • محمود ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بابا طرف از کاخ سفیذ نظر داده چی کارش دارین؟
  • محمد واثق ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بسم رب الحسین .. . امان نامه ای که عباس نپذیرفت امروز!!! به کوفه 2013 خوش آمدید امیدوارم به 82 تا 84 بازنگردیم!
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    دوستان! آقای روحانی یک مسلمان و حقوق دان هستن خیال خام چراغ سبز به دشمن و ژست عقیم مدرنیته برتون نداره! در ضمن ایشون اعتدال گرا هستن که نماینده ی اصلاح طلبا شدن
  • علی ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    با حسین موافقم. آقا چی میکشه از دست افراط و تفریط تو این کشور. واقعاً تنها وزنه تعادل تو کشور رهبره
  • محمود ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آخه اداره ی صحیح معیشت چه ربطی به انرژی هسته ای داره!
  • علی ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    ما اصولگرایان رقابت را باختیم حقیقت تلخه ولی باید پذیرفت.
  • نیکی ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مشرررررررررررررررررق یه کم کوتا بیا. خاهشن. با شریعتمداری مسابقه داری فک کنم. اجازه بدین روحانی بیاد سر کار بعد شروع کنین به اظهار فضل و .... شما که کلمه و دویچه وله و رادیو زمانه و ... رو معاند میدونین چرا اینقد بهشون ارجاع میدین؟؟؟ اونا حرف زیادی میزنن شما هم نشستین ببینین چی میگن که واکنش نشون بدین. یه کم کنش داشته باشین و خلاقیت.
  • شقایق ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    شما کمی خجالت بکشی بد نیست! پدر یکی از کسانی که سران فتنه خوندی، رییس تشخیص مصلحت نظام و از حامیان و مشاوران اصلی رییس جمهور منتخب برای شرکت در انتخابات هست! خجالت بکش عزیزم!
  • ابوالقاسم ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    با جناب حسین قدیانی موافقم همین آقایان به مدت 1 سال انقد قالیباف رو تخریب کردن بهش تکنوکرات گفتن سکولار گفتن! گفتن از بیت المال سواستفاده کرده گفتن اهل سازشه!! و هزار تا حرف دیگه!!! نتیجه این شد که یکی از قوی ترین نیروهای نظام رو درحد کافر پایین کشیدن . قالیبافی که درتمام نظرسنجی ها اول بود فقط 18% رای آورد حتی توی تهران هم رای زیادی نیاورد!! اینها نتیجه تهمت زدنها تخریبها و بداخلاقی های همین آقایون بود که نتیجه اش شد این بنده هم به برادران جبهه پایداری تبریک میگم امیدوارم در رفتارشون تجدید نظر کنن و همین چندتا نیروی سالم و کارامدی هم که داریم رو اینطوری گوشه رینگ نبرن و منهدم نکنند!! مشرق لطفا منتشر کن
  • علیرضا ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقا ایمان شما زیاد تلویزیون نگا میکنی.همه این حرفایی که جهت تخریب اقای روحانی توی یک سال گذشته میزدن فقط جوسازی بود(اگه بگیم دروغ نبود)
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    عجیبه نه جنبه برد دارین نه جنبه باخت ادبیات کاندیدتون هم که تو مناظرات دیدیم و کور کورانه به دنبال لجن پراکنی هستین
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ما مثل شما نفاق نداریم لا اقل اگه یکی اشتباه کرد قبول داریم اما شما اشتباه فاحش خودتونو قبول ندارین
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    احسنت
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    چه زیبا
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ما هرگز دست از گفتمان انقلاب بر نمی داریم و مثل شما نون به نرخ روز خور نیستیم
  • فری ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اینجور که پیش میره تا یکی دو روز دیگه اصولگراها میگن روحانی کاندیدای ما بوده!!!!
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    آقاي روحاني نه فقط مديون آنها نيست، بلکه مدعيان اصلاحات به ايشان بدهکار هستند، چرا که آنان در پوشش حمايت از نامزدي آقاي روحاني فرصت حضور و خودنمايي در عرصه سياسي کشور را يافته بودند. ب: اصحاب فتنه و برخي از مدعيان اصلاحات- تاکيد مي‌شود که برخي و نه همه آنها- بعد از وطن‌فروشي در فتنه آمريکايي- اسرائيلي 88 که با ادعاي تقلب در انتخابات کليد خورده بود، در پي آن بودند که از يکسو پشيماني خود از جناياتي که مرتکب شده بودند را نشان بدهند و از سوي ديگر براي اين شرمندگي و رسوايي پوششي دست و پا کنند. اعلام حمايت آنان از نامزدي آقاي روحاني اگرچه نمي‌تواند مانع مجازات آنها باشد ولي پوشش مورد اشاره را در اختيارشان گذارده است. از اين روي با جرأت مي‌توان گفت که نه فقط آقاي روحاني وامدار مدعيان اصلاحات نيست، بلکه آنها به آقاي دکتر روحاني بدهکار هستند، اگرچه پُز طلبکارانه گرفته‌اند.
  • حزب الهی اصلاح طلب ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ما به روحانی رای دادیم برای اعتدال و احیای اخلاق و رفع تورم از حقوق حقه ایران همه باید دفاع کنیم نه آنکه بخاطر دوستی با جهان آنرا از دست بدهیم. آیا خودت به صرف دوستی و رابطه با کسی از حقوق حقه خودت دست بر می داری حزب الله همیشه پیروز است و ننگ نمی پذیرد
  • بنده خدا ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اقای روحانی در گفتگوی خبری موضع روشن خود را بیان کردن شما نیاز نیست به خودت فشار بیاری ایشون گفتن که ما از حقمون عقب نشینی نمیکنیم
  • ناشناس ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    والا اقوام ما به حسن روحانی رای دادن فتنه گر هم توشون نیست فعلا فتنه گرها خودشونو دارن میچسبونن به ایشون!!
  • علیرضا ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ما همه ایرانی هستیم و نباید به هم بی احترامی کنیم.شعار نمیدم ولی با احترام به هم می تونیم پیشرفت کنیم.من خودم چون بچه تهرانم و از نزدیک با قالیباف و کارهاش آشنا بودم بهش رای دادو ولی این دلیل بر بی احترامیم به دوستام که طرفدار روحانی هستن نمیشه.ایشاا... رای آوردن روحانی مبارک همه مردم ایران باشه و باعث پیشرفت منو شما یعنی ایران بشه...
  • ناشناس ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مشرق مردی نظر نشر نمیدی!!
  • وجدان ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    سلام هرکسی میتونه ادعاکنه اماتاوقتی ثابت نشده نمیشه قضاوت کردنبایدعلاقه به جریان خاصی باعث شودحقیقت رونبینیم کمی اگردرروایت نگاه کنیدخیلی ازاین فتنه ها ونشانه هاش ذکرشده است ماهروقت ازمسیرحق دورشدیم خداروفراموش کردیم ضربه خوردیم این مسایل نبایدعامل تفرقه شوداگرکشورمونودوست داریم به محوروحدت چنگ بزنیم
  • آرمین ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مشرق یه بارم شده کامنت رو تایید کن!!!! منم اعتقاد دارم حسن روحانی مثل هاشمی و مطهری از سنگرهای اصولگرایی بود که توی این مدت توسط اصلاح طلبان فتح شد
  • T Z هموطن ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    من به دکتر محسن رضایی رای دادم و مخلصش هم هستم چون هم رزم شهدا در جبهه بود الان باید همه باهم تلاش کنیم تا اقتصاد کشورمان و این گرانی را که بیداد می کند درست کنیم به کوری چشم دشمنان ایران عزیزمانو در آخر از آقای دکتر روحانی عاجزانه می خواهم که نزارن خون شهدا پایمال بشه همه وهمه مدیون خون شهدا هستیم .
  • مهران ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    حسین آقا حرف های چند سال قبلت رو یادت رفته؟؟؟ اصلا با خودت چند چندی؟؟؟؟ بعدشم تو در حدی نیستی که بخوای اسم علامه رو بیاری. حیف اگه بیشتر ادامه بدم مشرق درج نمیکنه ولی آدم بمیره بهتر از اینه که خل باشه، ولی فکر کنه سالمه...
  • ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ازسایت روز هم خوشم نمی آید.اما تفسیر های شما هم کاملا آبکی است.
  • مرضیه ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    با سلام. مثل این که دنیا برعکس شده. به جای اینکه ما به حرف علمایمان گوش دهیم مثل اینکه علما باید تحلیل های ما را بپذیرند؟؟؟؟؟ خوب شد ما زمان تحریم تنباکو نبودیم وگرنه صد تا تحلیل تحویل می دادیم. مگر آقا نفرمودند خودشیفتگی ممنوع!
  • علی ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    وما این روزهای پیروزی وشکست را بین مردم می گردانیم واین خاصیت دنیاست تاخدا افرادی را که ایمان آوردند مشخص سازد و ازمیان خودتان شاهدانی بگیرد وخداوندستمکاران را دوست ندارد. آل عمران 139
  • افسانه ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    نظر دیروز منو نذاشتین. با وجود اینکه در کمال ادب بود.
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ما کوفی نیستیم ما مسلمانیم طبق فرمان خدا و پیغمبرش زیر بار ظلم نمیریم اگر امام علی ساده زیست بود ولی برای رفاه جامعش تلاش می کرد چون مسلمان واقعی بود نه ظاهری
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    (باسلام لطفا تائیدکنید)ای کاش یک انتخابات برای تمام شدن حرف وحدیثهابرگزارشود.هاشمی وخاتمی:بلی خیر بعدازاعلام نتایج بی شک همه پاسخ خودرادریافت می کنند
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اتفاقا راهکارش با پنبه سر بریدن همشونه
  • ایلان ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ولی خدا وکیلی نه خدا وکیلی ادب وشخصیت و وفاداری به دموکراسی اصولگرایان رو دیدید خوب بود ما هم فقط وفقط بخاطر این که نامزد مورد نظرمون رای نیاورد میگفتیم تقلب شده و میریختیم تو خیابون ها وفبتنه گری میکردیم و شادی حماسه رو به کام دیگران تلخ میکردیم البته این اعمال زشت از شان مقاومت به دور است ولی اکثر این ژست های دموکراسی رواصلاحات میگره و ما بهش عمل میکنیم . ولی خوب شد که با رای دادنتون ادعای خودتون مبنی بر تقلب رو نقض کردید حالا رییس جمهور جلیلی یا روحانی یا قالیباف همه سربازان و فرزندان کوچک خامنه ای عزیزند.
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    بي تربيت تو مث اينكه خودت بيشتر داغ كردي سياست خارجي دست رهبريه رئيس جمهور اختياراتش تو قانوس اساسي اومده پس آبو بريز.....
  • مهم نيست ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    من به روحاني راي ندادم و از اين اقدامم هم پشيمون نيستم ولي چون ميزان راي ملت، با افتخار وسربلندي اين پيروزي رو هم به خود آقاي روحاني وهم به هوا داران ايشون وهم به ملت شريف ايران تبريك عرض ميكنم... به اميد ايراني سرافراز وسربلند
  • نمک ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    علیرضا یعنی نظر شما اینه که انرژی هسته ای را ول کنیم و مثل کشورهای عقب افتاده متکی به نفت باشیم. دنیا داره پیشرفت میکنه اونوقت ما پسرفت کنیم.
  • امیر تهرانی ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    خواهر محترم! مثل این که شما فکر می کنید باید به هر قیمتی به منصب و حکومت رسید! نه ! این گونه نیست. ما در برابر خداوند مسئول هستیم و در قیامت از یک یک آرایمان سوال می شود. ما باید برای رای دادن حجت شرعی داشته باشیم. مقبولیت حجت شرعی نیست. مشروعیت و اصلح بودن حجت شرعی برای رای دادن است. تفاوت دیدگاه من و شما در یان است که شما گمان می کنید باید به هر قیمتی شده حکومت را در دست نیروهای خودی نگه داشت، اما من معتقدم که حکومت را باید به بهترین ها سپرد. مگر امیرمومنان نمی توانست برای تداوم حکومتش به بعضی افراد که اتفاقا مقبولیت هم داشتند و در نظر سنجی ها اول بودند میدان دهد؟ اما نداد و شد آن چه که شد. خواهر محترم! ما مامور به وظیفه ایم. نتیجه را خدا خود می داند که چه بشود. لذا از رای به جلیلی هرگز پشیمان نیستیم. حتی اگر یاران هاشمی رای آورده باشند. فاستقم کما امرت!!
  • امیر تهرانی ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    این رفتار شناسی اصولگرایان نیست. فقط ممکن است ناظر به رفتار برخی از مدعیان اصولگرایی باشد. اصولگرایان در این انتخابات یک دست عمل نکردند و نمی توان رفتار برخی از آنها را به پای همه شان نوشت.
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    هیچ که نباید اظهار نظر کنه!!!
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    روحانی راست سنتی
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    احسنت زدی تو خال هی می خوام یه جوری به اینا بفهمونم
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اگر اين پيروزي اصلاحات بود چرا با يار خودشان بميدان نيامدند ؟
  • مقاومت ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اقا عادل اونا اویزون روحانی شدند خوبه بری مصاحبه مطبوعاتیش رو بخونی چه خوی جواب روزنامه شدق و افتاب یزد را داد (البته من به روحانی رای ندادم)ولی حرفای مصاحبه اش خوب بود ادم همیشه باید طرف حق رو بگیره به حزبی نچسبه...
  • مقاومت ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اقا صابر مطمئنی نمی خوای خراب کنی !!!!!!!!!!
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ایشون 100 بار اعلام کرد من اعتدال گرا هستم و نه اصلاح طلب،حالا باز شما اصرار کن...جواب خبرنگار شرق رو هم خوب داد تا دیگه...
  • مه ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    باناشناس سوم بسیارموافقم
  • من او ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ادب رارعایت کنین
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    تهمت نزنیم...زشته
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    صدالبته
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    بله...میبالیم....خداحفظ کنه دکترجلیلیو
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    واقعا
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    احسنت برشما...احسنت
  • آریا ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    عزیزان هرکدام از این سیاست مداران که با خیال راحت حرف امام عزیز رو تکرار میکنن که امریکا هیچ غلطی نمیکند بیاد داشته باشند اثبات این شعار به قیمت ایثار و شهادت عزیزنمان در جنگ هشت ساله ما بادنیا بوده.حالا هم باهم جرو بحث نکنیدبعضی وقتها شاید لازم باشه فضای سیاسی بنفع بعضی جریانها به چرخه اصل اینه که نظام با این انتخابات دموکراتیک بودن خودش رو نشان دادوپابرجا میمونه واز خطوط قرمزش عقب نمیکشه
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    جزاکم الله خیرا
  • زهرا ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    آقای روحانی رءیس جمهور محترم همه مردم هست،اعم از من اصولگرا تا همه ی اصلاح طلبان وهمه ی اونایی که طرفدار هیچ حزب خاصی نیستن وطرفدار اصلحن
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم
  • زهرا ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مطططططططمئن باش فقط1دهم از طرفدارای روحانی به خاطر خاتمی وهاشمی طرفدارش بودن داداشم به روحانی رای داد ولی به خاطر صحبتایی که ازش شنیده بود اصلا هم اهل حزب و... نبود
  • زهرا ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    جناب ناشناس های محترم من طرفدار جلیلی بودم وهستم،شددددددیدا هم عاشق ولایتم همونی که میگه باید آراء مردم رو محترم شمرد،همون عشقی که میگه باید از رئیس جمهور حمایت بشه عزیزم،هموطنم:نادانسته باعث تفرقه نشو رهبری که سنگشو به سینه میزنی از حرفای تفرقه انگیز بیزاره
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    یکی از این مثبت ها رو کم کن ما من بود. D: عزیزم اینطور که شما گازشو گرفتی به نظر میاد که مسلسل دست شما باشه.
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    دوست عزیز برای این حرفت جواب داریم منتها مشرق منتشر نمیکنه
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    بعضیا به عمرشون یه سجده طولانی نکردن هرکی رو پیشونیش جای مهر باشه میگن.. کی یاد می گیرید همه رو با یه چوب نزنید؟؟؟
  • آنتی 313 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    خیلی شعورت پایینه
  • م ر ص ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    جالبه !!!! کسایی که سواد سیاسی ندارن بحث سیاست میکنن !!! هیچکدوم از نظر دهندگان بالا از سیاست هیچی نمیدونن اما با اعتماد بنفس بالا حرف سیاسی میزنن !!! بهرحال ایران و هزار یک جور کارشناس ..
  • یک بنده خدا ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    سلام من فقط میدونم از وقتی روحانی رای آورده وضع حجاب خیلی افتضاح شده تمام کسانی که به روحانی رای دادند در گناه این بی حجابی شریکند
  • یک بنده خدا ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    من فقط این رو می دونم که از وقتی که آقای روحانی رای آورده وضع حجاب خیلی افتضاح شده و تمام کسانی که به روحانی رای دادند در گناه این بی حجابی شریکند
  • ناشناس ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    عاشق جمله ی آخرتم که گفتی ولی قالیباف خیلی حیف شدا!!
  • آرام ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    چطور فکر میکنی کسی که دست پرورده ی هاشمیه مورد تأیید رهبریه؟ هاشمی همون کسیه که سال 88 نامه ی تهدیدآمیزی به رهبری نوشت تا ایشونو تحت فشار قرار بده که بر علیه احمدی نژاد چیزی به مردم بگه تا احمدی نژاد رأی نیاره .
  • آرام ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    من چه چیز اشتباهی گفتم که تأیید نکردی مشرق؟
  • سادات ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    به نظر شما 2-3 نفر اگه نرفتند رای بدهند یعنی هیچ اصلاح طلبی رای نداده/ لطفا کمی متعادل تر خبر نشر بدهید. من اصلاح طلبم و همیشه به اصلاح طلبان رای می دهم اما به هیچ اصولگرایی توهین نمی کنم. هرکس نظر خودش رو داره. من در ابتدا قصد رای دادن ندااشتم اما بعد از اینکه آقایان هاشمی و خاتمی و خانواده محترم امام(ره) از آقای روحانی طرفداری کردند من به همراه تمام خانواه رای دادیم.
  • ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    من اصلاح طلبم. اما این پیروزی برای همه ی مردم بود/ نه فقط اصلاحات. ما باهم باید متحد باشیم تا در همه عرصه ها موفق بشویم. تا زمانی که من و تو در جامعه باشد اتفاق خوبی رخ نمی دهد ما با هر رنگ و لباس و عقیده ای باید "ما" شویم تا به پیروزی در تمام عرصه ها برسیم. لطفا این بحث ها رو تموم کنید.
  • ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم! :(((((((((
  • ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    مشرق متاسفم که نظراتو تایید نمی کنی... واقعا که...
  • ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    پیشنهادت رو بذار لب کوزه آبش رو بخور! بی مزه!
  • ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    منظور همونایی هستن که طاقت باخت نداشتن و ریختن بیرون و اتهام تقلب زدن! حالا ملتفت شدی جناب اجنبی؟!!!!!!!!! + لغت نامه ی ما ایرانیا همه یکیه! اگه شما وارد نیستی حتما ایرانی نیستی! مشرق خواهشا تایید کن!
  • المحمد ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    چاکرهمتونم هستیم دعوای الکی نکنید ملت پیروز انتخاباته" حماسه سیاسی خلق شده "به امید خداشاهدروزهای خوبی برای ملت شریف ایران باشیم و استفاده صلح امیز از انرژی هسته ای حق همه ملت ها میباشد
  • بنده خدا ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    در انتخاب آقای روحانی،واقعیت قضیه اینه که بین بد و بدتر و بدترین به بد رای دادیم....امیدوارم درعمل تبدیل به خوب بشه و مردم را روسفید کنه
  • , ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    خیلی تحلیلل چرتی بود...سیاست هسته ای دست رهبره نه کس دیگه که بخواد تغییرش بده...
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    هه هه هه،خندیدیم!این همه نمکو ازکجا آوردی؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس