کد خبر 222643
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰

سعید جلیلی از نامه تاریخی امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)به عنوان مرام نامه سیاسی مبتنی بر آموزه ها و اندیشه های اسلام ناب یاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، سعید جلیلی امروز در دیدار با منتخبین تشکل های رضوی در راستای امضای میثاق نامه اخلاقی «رقعه ای از آفتاب» در مشهد با اشاره به اهمیت مقوله گفتمان انقلاب و جاری کردن آموزه های اسلام ناب در عرصه حکومت، اظهار کرد: نزدیکی هرچه بیشتر به گفتمان ناب اسلام ، موجبات پیشرفت و حرکت رو به تعالی انقلاب را فراهم می کند.
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر برخی از بندهای بیانات امام رضا(ع) در نامه تاریخی خود به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)  ادامه داد: پیام امام رضا(ع) به یاران خود که حاوی نکات و نصایح اخلاقی و سیاسی زیادی است، می تواند به عنوان یک مرام نامه سیاسی برای سیاستگذاران و حکومتداران جامعه اسلامی در تمام طول تاریخ مورد استفاده قرار بگیرد.
وی افزود: رعایت و جاری کردن چنین نکات اخلاقی در مناسبات سیاسی حکومت و نظام، می تواند در فاصله گرفتن از بخش عمده مسائل و مشکلات جامعه امروز موثر واقع شود.
جلیلی تصریح کرد: ریشه حل بسیاری مسائل از جمله وجود برخی حاشیه ها در میان دوستان انقلاب و همچنین اختلاف میان قوا در بعضی از موضوعات را می توان در میان نصایح و فرامین اخلاقی و کاربردی ارائه شده در این نامه یافت.
وی اقدام تشکل های جوانان رضوی را در راستای تهیه میثاق نامه تاریخی امام رضا(ع) و اهدای آن به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، اقدام ارزشمندی عنوان کرد و گفت: این حرکت فرهنگی و سیاسی گام بزرگی در ترویج سیره رضوی محسوب می شود.
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این اقدام نمونه ای از حرکت در مسیر جاری نمودن گفتمان ناب اسلام برگرفته از آموزه های دینی قرآن و اهل بیت(ع) در مسیر نحوه رفتار سیاسی و شئون اجتماعی و سیاسی است.
وی افزود: این میثاق نامه که ناظر به چگونگی رفتار در بین مومنان است، نشانگر اهمیت و تأتیرات رفتار اخلاق مدارانه تمام افرادی است که می توانند در گرو هم افزایی با یکدیگر، ظرفیت های جامعه اسلامی را در ابعاد مختلف افزایش دهند.
جلیلی در پایان خاطر نشان کرد: چنانچه اخلاق سیاسی برگرفته از این نکات در میان کارگزاران حکومت اسلامی شکل بگیرد، بسیاری از حاشیه هایی که امروزه به سبب فاصله گرفتن از برخی نکات اخلاقی دچار آن شده ایم، از میان می رود.
شایان ذکر است میثاق نامه «رقعه ای از آفتاب» که به همت شبکه جوانان رضوی و توسط منتخبین تشکل های جوانان رضوی تهیه و به نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اهدا می شود، دربرگیرنده بخشی از توصیه ها و فرامین امام رضا(ع) به عنوان مظهر رأفت اسلامی به یاران خود می باشد که می تواند به صورت منشوری از اخلاق اجتماعی و انتخاباتی در تمام طول تاریخ مورد بهره گیری و استناد قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    1 0
    فقط جلیلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس