به گزارش مشرق، گفت و گوی ضبط شده محمد غرضی در شبکه پخش شد و این کاندیدا به سوالات مجری پاسخ داد.

 غرضی در پاسخ به سؤالی درباره سیاست داخلی با بیان اینکه باید ابتدا سیاست داخلی را تعریف کنیم، اظهار داشت: سیاست داخلی استعداد مردمی است که در آن محدوده جغرافیایی زندگی می‌کنند، و انعکاس می‌یابد.

غرضی با تاکید بر قانون اساسی انعکاس ملی است و به اندازه کافی ظرفیت تولید کرده است، گفت: 2/98 درصد با استعداد خود به این ظرفیت‌ها رای داده‌‌اند، البته تاکنون از این ظرفیت به درستی استفاده نشده است.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین یادآور شد: در این سی و اندی سال که در کشور فعالیت می‌کنم، هیچگاه با مانع قانون اساسی روبرو نشده‌ام.

وی با اشاره به بخش‌های قانون اساسی که به اقتصاد مرتبط است، خاطرنشان کرد:‌طبق قانون دولت باید خدمتگزار باشد و نباید در اموال خصوصی و عمومی دخالت کند.

غرضی از این تعبیر استفاده کرد که دولت نباید دستش در جیب فقرا باشد و با بیان اینکه تورم دست کردن دولت در جیب ملت است، تصریح کرد:‌در این مسائل از قانون اساسی غفلت شده و ما باید قانون را به درستی اجرا کنیم.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤالی درباره کابینه احتمالی‌اش گفت: هر کس که در کشور دارای استعداد بوده و کارش را به نتیجه رسانده است، می‌تواند فعالیت کند و قدم همه آنها روی چشم من است.

وی درباره نحوه تعیین استانداران نیز گفت: حتما استانداران را با مکانیزم رای‌گیری تعیین کرده و آنها را برای 4 سال نگه می‌دارم؛ اختیارات قابل انتقال رئیس جمهور را به استانداران می‌دهم.

غرضی با بیان اینکه استانداری که رأی مردم را بر طبق مقررات و قانون بدست آورده تابع جریان مرکزی است، اظهار داشت:‌ با این مکانیزم استاندار تعیین و برای مردم به درستی کار می‌کند.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که اگر استاندار از مرکز تبعیت نکرد، چه برخوردی با وی صورت خواهد گرفت، اظهار داشت:‌طبق قانون هر کس هر حکمی را بدهد، می‌تواند آن را پس بگیرد و برای اینکه آرای مردم نیز دچار مشکل نشود، دوباره از آنها رأی‌گیری خواهد شد.



وی با بیان اینکه طی این سال‌ها تهران رشد کرده و بزرگ شده و ما بیشتر از چند شهر آباد در کشور نداریم،‌ تصریح کرد: بقیه شهرها در تمام توان‌ها خلع شده‌اند و بایستی برنامه‌ای برای آبادی سایر شهرها داشته باشیم.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شهرهای آباد سایر کشورهای جهان هم اشاره کرد و با اعلام اینکه مطالبات فراوانی در زمینه شناسایی کشورهای جهان داشته از برخی ویژگی‌های شهرهای آباد آن کشورها سخن گفت.


 این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که از کدام وزرا در کابینه‌تان استفاده خواهید کرد، گفت: کسانی که توانایی انجام کاری را دارند باید رضایت سه گروه مجلس، دولت و مردم را جلب کنند.

غرضی با تاکید بر اینکه من رای اعتماد نصف به علاوه یک به وزیر را اصلا قبول ندارم، خاطرنشان کرد: وزرا باید از مجلس رای 95 درصد را کسب کنند و بنده نیز زمانی که وزیر شدم رای 80 درصدی مجلس را داشتم که به پشتوانه آن توانستم کارهای زیادی انجام دهم.

وی با بیان اینکه اعتبار من به مجلس است، تصریح کرد: من برای کسب رای حداکثری در مجلس می‌نشینم  و به آنها می‌گویم ده نفر را شما به من معرفی کنید و دو نفر را من معرفی می‌کنم و می‌گویم من تا اجماع آرا را از مجلس نگیرم، بیرون نمی‌روم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در پاسخ به سوالی بر این اساس که معاون اول شما در کابینه دولت چه کسی خواهد بود، اظهار داشت:‌ باید ابتدا اجازه بدهیم تا مردم نسبت به اهداف تصمیم بگیرند وقتی این تصمیم گرفته شد مصداق‌ها فراوان هستند چرا که بنده وارث 33 سال حکومت ایران هستم.

غرضی با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی استعدادهای زیادی وجود دارد، ادامه داد: ما نباید به سراغ اشخاص برویم بلکه باید روش را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بنده روش مونتسکیو را قبول ندارم، روش مونتسکیو را عامل اصلی چپ و راست‌ها در دنیا دانست و گفت: در اسلام بر اجماع تاکید شده است و  مونسیکو این را تشخیص نمی‌دهد بنابراین دنیا با تبعیت از روش این شخص 200 سال در ضرر زندگی می‌کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: بنده در طول خدمت 33 ساله‌ام هیچ جلسه‌ای را اداره نکردم مگر اینکه آن مجلس را به اجماع برسانم.

غرضی با پذیرش این نظریه مجری برنامه که اجماع شاید تصمیم‌گیری را کند کند، خاطرنشان کرد: شاید اجماع کندی به وجود آورد اما بهتر از این است که در اجتماع برود و بعد با بن‌بست مواجه شود بنابراین انعکاس اجماع در اجتماع بیشتر است.

وی در بخش سیاست خارجی نیز سایه تورم، گرانی و عدم تولید را سبب طمع دشمنان به یک کشور دانست و اظهار داشت: اگر بیکاری، تورم و عدم جریان سلامت در کشوری حاکم باشد کشورهای دیگر به آن منطقه مثل یک آدم برشکسته نگاه می‌کنند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، افزود: شاید یک کشور از لحاظ اجتماعی، نظامی و اطلاعاتی قوی باشد اما کشورهای دیگر وقتی به ما نگاه می‌کنند تنها این را نمی‌سنجند بنابراین اگر می‌خواهیم در سیاست خارجی مورد طمع دشمنان واقع نشویم باید انعکاس ما در جامعه جهانی متناسب با نرخ مناسب باشد.

غرضی در بخش دیگر از سخنان خود بیکاری و عدم مهارت را علت طمع دشمنان به جوانان کشور و همچنین به دام افتادن در سیاست‌های رسانه‌ای شبکه‌هایی چون VOA و BBC برشمرد.

وی با بیان اینکه ما با کشورهای همسایه در طول تاریخ هیچ مشکلی نداشته‌ایم، تاکید کرد: آمریکایی‌ها به ما فشار می‌آورند که شما می‌‌خواهید انرژی هسته‌ای بسازید در حالی که همه اینها برای این است که جمهوری اسلامی ایران را تابع مقررات خود کنند و ما این را نمی‌پذیریم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در مورد مذاکره با آمریکا نیز خاطرنشان کرد: من مذاکره با آمریکا را درست نمی‌دانم اما آمریکا اگر بخواهد ضربه‌ای به ایران بزند حتما یکی خواهد خورد. چرا که ما و آمریکا در میدان عمل جواب خود را داده‌ایم.

 غرضی در ادامه با اشاره به اینکه دولت ضدتورم از وجوب اصلی کار است، گفت: تا زمانی که شما قواعد اصلی کار را نشناسید ده تا دولت دیگر بیاید و بگوید کار را انجام بدهد باز هم کار درست نمی‌شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه بودن دست دولت در جیب فقرا باعث خسارات جبران‌ناپذیر می‌شود ادامه داد: مشکل اصلی کشور تورم است. تورم بنیاد اصلی اجتماع را منهدم می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که اصلی ترین برنامه اقتصادی شما چیست، تصریح کرد: با مصوبه نمی‌شود کاری کرد شما باید جریان اجتماعی را به سمت جریان ضدتورمی هدایت کنید.

غرضی گفت: اولین کار من می‌روم در مجلس و می‌گویم من رای مردم را دارم و می‌گویم رای 55 میلیونی دارم و دولت من یک دولت ضدتورم است. وقتی که دولت با انسجام سیاسی و داخلی بایستد نمی‌تواند کسی به آن زور بگوید رانت ایجاد نمی‌شود و در مقابل چپاول دولت مقاومت می‌کنم البته به شرطی که مردم در این صحنه بیایند.

وی افزود: دولت مرتب به گروه‌های سیاسی و اجتماعی رانت می‌دهد ما بایستی برویم در مجلس تا ببینیم اوضاع و احوال چگونه است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: من به مجلس می‌‌گویم اگر شما می‌خواهید که رای مردم را اعمال نکنید چرا حرص بخورم.



من برای اینکه بخواهم روی این صندلی بنشینم اصلا امکان ندارد که حرکت غیرشرعی بکنم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: خیلی راحت می توان از فرصت ریاست جمهوری برای این کار استفاده کرد به شرط اینکه مجلس را داشته باشیم و رهبری نیز به طور حتم از این مسئله حمایت خواهد کرد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: جریان اجتماع باید به سمت تثبیت پول ملی برد و اگر کسی هم با این مسئله مخالفت کرد باید بلافاصله انگشت‌نما شود. مسئله‌ای که در دولت در صد سال گذشته اتفاق افتاده است، استفاده از امکانات گروه‌های اجتماعی برای مقابله با تورم بوده است.

غرضی با اشاره به اینکه این کار امکان‌پذیر است، گفت: ملت ایران مسلمان، متعهد و اهل کار است و می‌خواهد نتایج کار خود را به درستی انجام دهد. ممکن است عده‌ای بگویند که تئوری تو غلط است اما ملت را بارها آزموده‌ام و ملت نیز بارها آزموده است مرا.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌های برق و آب بدون گرفتن یک ریال از پول اداره کرده‌ام، گفت: صنایع مانند صنعت برق، آب، گاز و نفت بدون استفاده از تورم و پول تورم ایجاد شده است شبکه مخابرات با پول خود مردم راه‌اندازی شد. من ظرف کمتر از دو سال شبکه مخابرات را چنان متحول کرده که امروز 120 میلیون مشترک دارد. استعداد کشور برای توسعه بسیار بالاست به شرط اینکه شما از جیب فقیران استفاده نکنید.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با تاکید بر ضرورت عدم بخشی‌نگری در سیاست‌ها گفت: کشور یک واحد یکپارچه است و باید سیاستی داشته باشیم که بخش‌ها را به دنبال خود بکشیم وگرنه دولت‌ها خفه می‌شوند.

غرضی در ادامه با اشاره به طرح شکاف دیجیتالی و اصلاح آن گفت: من می‌گویم که شما اگر شبکه مخابراتی را تکمیل کنید و فاصله دیجیتالی کم شود شما فقیرتر از ترکیه و سنگاپور باقی نخواهید ماند.

غرضی در ادامه سخنان خود گفت: گپ دیجیتالی و حذف آن از طریق خود شبکه مخابراتی رفع می‌شود و این کار از درآمد خود آن سیستم امکان‌پذیر خواهد شد. تورم نتیجه این است که بیش از هزینه خود سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: شبکه‌ای که ما داریم می‌تواند 60 تا 70 هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد اما ترکیه هم‌اکنون از شبکه مخابراتی خود بیش از 150 میلیارد دلار درآمد دارد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره برنامه خود برای بحث سلامت گفت: ما هم‌اکنون با بحث چاقی روبرو هستیم چرا که زندگی شهری مانع این مسئله شده است شبکه دیجیتال سلامت با هزینه‌ اندک امکان‌پذیر است در آن صورت یک پرستار و یک دکتر با تلفن‌های نسل سه و چهار می‌تواند با مریض‌ها در ارتباط باشد و سلامت بدنی آن را کنترل کند.

غرضی در ادامه تصریح کرد: شبکه هوشمند سلامت برای کشور هیچ هزینه‌ای ندارد.

وی با اشاره به اینکه اختلافات گروه‌های سیاسی حاکم بر جامعه به شدت رشد کرده است گفت: انقلاب اسلامی این مسئله را حل کرده است. متاسفانه در طول صد سال گذشته برخی مسائل از بیرون و داخل تزریق شده است ما گرفتار سیستمی هستیم که از بیرون برای ما نقشه می‌کشند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه دولت‌ها به جای حل مشکلات خود به دنبال حل مشکلات احزاب خود هستند. هم‌اکنون در کشور چه خبر است؟ هر کس می‌گوید که حرف من درست است باشد اما بهتر است به حل مشکلات مردم بپردازیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در بعضی از این دولت‌‌ها ما سالانه 60 میلیارد دلار واردات داشته‌ایم این در هر کشوری از دنیا چنین نیست که این دولت را دولت اقتصادی بنامند.

غرضی با اشاره به تعریف خود از فرهنگ گفت: فرهنگ انعکاس زندگی مردم در طول ساخت تاریخ این فرهنگ را خود مردم قبول کردند این فرهنگ تاریخ‌ساز، حکومت‌ساز و تولید کننده است.

وی افزود: فرهنگ خارج از زندگی نیست. بسیاری از تعالیمی که در کشور تعلیم می شود تزریقی است و فرهنگ تزریقی محو می‌شود.

غرضی ادامه داد: رئیس حزب توده در کوچه‌ای بود که خانه پدری‌ام در آنجا قرار داشت و دائما در آن درگیری و دعوا بود.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در سال 1333 وقتی استالین بود، حزب توده پیراهن یقه سفید می‌پوشیدند و 100 هزار نفر آنها در سفارت روسیه گریه می‌کردند اما الان هیچ خبری از آنان نیست. اما عاشورا زنده است و جزء فرهنگ ماست.

وی با بیان اینکه فرهنگ یعنی روش زندگی مردم در اعصار و زمان‌ها، گفت: به هیچ‌وجه در فرهنگی که مردم دارند دخالت نمی‌کنم.


غرضی با تاکید بر اینکه 3 جریان اجتماعی خیلی مشکل دارند، گفت: مطبوعات، سینما و ورزش و این سه جریان هستند که باید از یک طرف ارتباط خود را با جامعه حفظ کند و جمع این سه جریان نیز با دولت تعامل کند.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: برخی NGO‌ها با دولت تعامل می‌کنند و برخی‌ها هم در حال دعوا هستند و آنچه که در نظام پزشکی شاهد بودیم از این دست بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بوشهری ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    پیشنهاد بدی نیست. حداقل ما هم در انتخاب استاندرمان دخالت داریم. دولت فعلی را که هر کسی را استاندار کردند فارغ از نارضایتی مردم استان و هیچ نظارتی هم نیست که چه بلایی به سر استان میارن
  • lily ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    این بابا اصلا اعصاب نداره که بخواد رئیس جمهور شه. من موندم که اگه سن وسال اهمیت داشت برا تأیید صلاحیت، چرا هاشمی که فقط دوسال از غرضی بزرگتر بود رد صلاحیت شد ولی غرضی تأیید شد؟
  • جمشید قرمزی ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    بعد از رهبر عاشق جلیلی و غرضی هستم
  • باران ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    واقعا حرفاش درسته!
  • ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    من بهش رای میدم . واقعا اصلحه
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    خیلی خوشم اومد از دید بسیار باز و عالی حتی فکر هم نمیکردم اینقدر بابصیرت باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس