سازمان سيا، به منظور تجزيه سودان جورج کلوني بازيگر مشهور و سرشناس هاليوود را به مديريت سايت ديده بان ماهواره اي سودان، منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي مشرق، حدود سه ماه پيش جورج کلوني بازيگر ، فيلمنامه نويس ، تهيه کننده و کارگردان هاليوود که در کارنامه کاري خود برنده جايزه اسکار و گلدن گلوب شده و لقب "مرد تجزيه سودان " را به او داده اند؛ از سوي اوباما ماموريت يافت تا براي تصرف قلب و ذهن مردم سودان و تاثيرگذاري در جريان رفراندوم سودان به منظور تجزيه اين کشور، عازم جنوب سودان (دارفور) شود. او تا اين مرحله موفق بوده است و توانسته است مردم دارفور را براي جدايي از سودان اقناع کند و آمريکا را بر منابع بيکران نفت و مس و اورانيوم دارفور حاکم کند.

رفراندوم سراسري تجزيه سودان، 9 ژانويه سال ميلادي جاري (يعني يک هفته ي ديگر) برگزار مي شود.
گزارش  پايگاه خبري ولترنت حاکي است، به تازگي مرد تجزيه سودان ، جورج کلوني، اين بار سايت اينترنتي ويژه رصد ماهواره اي جنوب سودان  http://www.satsentinel.org را مديريت مي کند تا عليرغم عدم وجود اسناد و مدارک کافي براي اثبات جنايات جنگي عمرالبشير(رييس جمهور فعلي سودان)، و با استفاده از "سلبريتي ديپلماسي" يا ديپلماسي مشاهير، اين حس را به جامعه جهاني انتقال کند که عمر البشير در مورد تمامي اتهامات مجرم است و تجزيه سودان توسط آمريکا مشروع است.

اگرچه اسناد، حکايت از سيصد هزار کشته طي ده سال منازعه جدايي طلبان در جنوب سودان دارد، اما گزارش سازمان ملل و رسانه هاي غرب با بزرگنمايي اين آمار را ده ميليون نفر(!) اعلام کرده اند و براي اثبات آن ناگزير به تدارک چنين سايتي شده اند.


اين سايت اينترنتي ويژه رصد ماهواره اي جنوب سودان از 29 دسامبر 2010 آغاز به کار کرده است.
سايت ديده بان ماهواره اي (Satellite Sentinel) يکي از جديدترين دستاوردهاي سازمان سيا در ارتباطات سياسي مي باشد. هدف اين سايت جمع آوري مدارکي در مورد جنايات رئيس جمهور سودان عمر البشير پيش از حضور او در دادگاه جنايي بين المللي است؛ شخصي که متهم به سه فقره کشتار جمعي است.
راه اندازي اين وب سايت توسط گروهي از ستارگان هاليوود که توسط جورج کلوني به سازمان «نه با وجود نظارت ما» (Not on our Watch) فرا خوانده شده بودند اعلام شد.
اين سايت و مجموعه تصاوير ماهواره اي آن، توسط ترلون (Trellon) و گوگل طراحي شده است. انجمن بشردوستي دانشگاه هاروارد با سرپرستي جنيفر لينينگ و مايکل وان روين، مسئول تفسير اين تصاوير هستند و پروژه «ديگر بس است» (Enough Project) به رياست گايل اسميت و جان پرندرگست، کار تحليل سياسي آنها را به عهده خواهد گرفت.
در مورد عاملين و گستردگي اين جنايات هنوز بحث هايي وجود دارد. تصاوير ماهواره تنها روستاهاي آتش گرفته و مردمان آواره را آن هم با 24 تا 36 ساعت تأخير نشان مي دهد، اما چيزي در مورد عاملين اين جنايات و ميزان تلفات آن نشان نمي دهد.
به عبارت کوتاه، کل اين اقدام هيچ فايده اي ندارد مگر آنکه اين حس را انتقال کند که عمر البشير در مورد تمامي اتهامات مجرم است و تجزيه سودان توسط آمريکا مشروع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس