ماشين براي فيلمبرداري آماده است، فرشاد گل سفيدي دوربين را به داخل ماشين برده و به اتفاق ده‌نمکي مشغول طراحي دکوپاژ هستند. عبدي و رز رضوي داخل ماشين مي‌نشينند و حيايي ماشين را به حرکت در مي‌آورد و به همراه چند ماشين ديگر براي ضبط سکانس‌هاي خياباني راهي اتو

به گزارش مشرق، شبکه ايران نوشت: سينماي جنگ و دفاع مقدس هميشه بين مردم مخاطبان خود را داشته است. فيلم‌هايي که هرکدام با نمايش گوشه‌اي از اتفاقات عظيم آن سال‌ها مخاطب را همراه مي‌کند و برخي صحنه‌هاي غرورآفرين حس وطن‌دوستي را ايجاد مي‌کند و با خلق صحنه‌هاي تراژدي مردم را به ياد نام‌آوران اين عرصه به گريه مي‌اندازد؛ اما مدتي است به اين ژانر نگاه ديگري هم مي‌شود و اين نگاه با ساخت فيلم سينمايي "ليلي با من است" کمال تبريزي‌ آغاز شد؛ نگاهي طنز با حفظ ارزش‌هاي ملي و ديني.

اما يکي از کارهايي که در اين ژانر با نگاهي طنز پيشکش مخاطب سينما شد فيلم سينمايي "اخراجي‌ها‌‌‌‌‌" به کارگرداني مسعود ده‌نمکي است که با فروش بالايي نيز همراه بود و گيشه سينما را پررونق کرد.

اين روزها ده‌نمکي مشغول ساخت سري سوم اخراجي‌ها است؛ اثري که حواشي زيادي در زمان ساخت به دنبال داشت. براي آشنايي از کم و کيف ساخت جديدترين اثر ده‌نمکي که از نهم آذر ماه سال جاري شروع شده است و نيمي از فيلمبرداي را پشت‌سر گذاشته، سري به پشت صحنه "اخراجي‌هاي3"در اتوبان همت زديم.

 

ستاد مردمي سلطان قلب‌ها

انتخابات از هر نوعش که باشد شور و شوق و حال و هواي خاصي را مي‌طلبد و عوامل اخراجي‌ها که قرار است امروز يکي از سکانس‌هاي مربوط به انتخابات را جلوي دوربين فرشاد گل سفيدي ببرند از همين شور و شوق برخوردارند و حسابي در حال رفت و آمد هستند.

اما در اين بين مسعود ده‌نمکي آرام و بي‌دغدغه در کمپ نشسته و فيلم‌نامه را مطالعه مي‌کند و در اتاق مجاور امين حيايي است که روي صندلي گريم نشسته و گريمورها موهاي فر شده حيايي را که با گذشت بيش از بيست‌سال سابقه هنري بايد سفيد شده باشد، رنگي مي‌کنند تا بيژن اخراجي‌هاي 1 و 2 که با شيرين‌کاري اش خنده را به لب مخاطب مي‌آورد اين بار با شمايلي متفاوت ظاهر شود.

تا آن‌جايي که از داستان "اخراجي‌هاي 3" اطلاع داريم؛ قصه به زمان حالا بر مي‌گردد. جنگ تمام شده و اخراجي‌ها به اتفاق ديگر هم‌رزمانشان به شهر برگشته‌اند و هرکس در پي کسب و کاري است؛ يک برنامه زنده تلويزيوني در تلاش است تا تعدادي از آن رزمندگان را براي حضور در يک برنامه دعوت کند، شرايط نامساعد حال يکي از اين همرزمان او را راهي بيمارستان مي‌کند اما براثر حوادثي در سطح شهر دير به بيمارستان مي‌رسد و تا پاي شهادت پيش مي‌رود و اين بهانه‌اي براي حضور همرزمان سابق در بيمارستان مي‌شود که حالا هر يک شخصيتي جديد دارند. اما ماجرا به اين جا ختم نمي‌شود و آن آدم‌ها ديگر همان آدم‌هاي گذشته نيستند. حاجي گرينف که در اخراجي‌هاي 1و 2 شاهد رياکاري‌هاي بي‌موردش بوديم، اين‌بار قرار است نقش يک کانديداي انتخاباتي را بازي کند و امروز مقرر شده صحنه‌اي مربوط به تبليغات اين کانديدا ضبط شود.

براي اين سکانس ماشين وني را با بادکنک‌هاي قرمز رنگ تزيين کرده‌اند و دور تا دور ماشين پر است از تيزرهاي تبليغاتي با عکس شريفي‌نيا و عنوان ستاد مردمي "سلطان قلب‌ها" که روي هر کدام جمله‌هاي مختلفي نوشته شده است: "ارتش سرخ صالح‌‌‌‌‌"، "گ مثل گرينف" و "حاج صالح مهربون، محبوب هر چي جوون".

 

اکبر عبدي: حاجي گرينف ما را استخدام مي‌کند

اکبر عبدي و امين حيايي با گريمي يادآور نقش بايرام و بيژن البته با سن و سالي پيرتر، از کمپ بيرون آمده‌اند و به انتظار شروع فرمان ضبط هستند.

اکبر عبدي با شوخي‌هايش انرژي مضاعفي به گروه اخراجي‌ها مي‌دهد، طوري‌که اکثر عوامل در کنار او ايستاده‌اند تا شاهد تمرين او و امين حيايي باشند. همچنين همکارهاي اکبر عبدي درباره شيوه کاري او صحبت مي‌کنند؛ اکثرا سکانس‌ها را با يک برداشت کار مي‌کند و به شدت در حفظ کردن ديالوگ و البته بداهه تبحر دارد که البته با نگاهي به کارنامه درخشانش اين مساله چندان هم دور از انتظار نيست.

عبدي در اين رابطه مي‌گويد: براي ايفاي نقش‌هايم هيچ وقت از چارچوب فيلمنامه خارج نمي‌شوم ولي هميشه از بداهه در کارم استفاده مي‌کنم و خوشبختانه آقاي ده‌نمکي دست بازيگر را براي بداهه کاملا باز مي‌گذارند. تمام سعي خود را مي‌کنم از ديده شدن نقش‌هاي ديگر جلوگيري نکنم چون تماشاچي دوست دارد تمام بازيگران را در کار ببيند.

عبدي که به تازگي دوره نقاهت را پشت سر گذاشته، درباره ادامه همکاري با گروه اخراجي‌ها و نقش بايرام در سري سوم اين فيلم، مي‌گويد: مدتي بود مشغول بازي در پروژه‌اي ديگر بودم به همين دليل حضورم در اخراجي‌ها با وقفه‌اي همراه بود که تا امروز که قرار است جلوي دوربين بروم، خبر دارم در "اخراجي‌هاي 3" داستان حول محور شريفي‌نيا و رضا رويگري مي‌چرخد و بايرام و بيژن از طرف حاج‌آقا گرينف(شريفي‌نيا) براي تبليغات استخدام مي‌شوند.

 

ايجاد شور و هيجان در مخاطب

حسن روح‌پروري طراح صحنه و لباس "اخراجي‌هاي 3" اطراف ماشين رفت و آمد مي‌کند که مبادا چيزي از قلم افتاده باشد. روح‌پروري که اولين همکاري خود را با ده‌نمکي در اين کار تجربه مي‌کند، يکي از دلايل حضورش در اين کار را استقبال مخاطب آن مي‎داند و مي‌گويد: آقاي ده‌نمکي در مراحل پيش‌توليد با جلسات متعددي که گذاشتيم ايده‌هاي خودشان را در امر طراحي صحنه و لباس در ميان گذاشتند. ما هم با توجه به فيلم‌نامه و خواسته‌هاي ايشان کارمان را شروع کرديم. اولين نکته‌اي که ايشان درباره طراحي صحنه اين فيلم به آن اشاره کردند اين بود که چيزي شبيه مسابقان ورزشي باشد تا شور و هيجاني که در بين هواداران است به مخاطب انتقال داده شود و ما سعي کرديم به نگاه ايشان نزديک شويم.

وي در ادامه مي‌افزايد: علاوه بر فيلمنامه و نظرات آقاي ده‌نمکي، تحقيقات زيادي در اين رابطه کردم تا علاوه براينکه به فضاي ايده‌ال نزديک شوم، نکاتي هم به کار اضافه کنم. همچنين آقاي ده‎نمکي اصرار زيادي دارند تا هنروراني که در سکانس‌هاي مختلف حضور دارند، تکراري نباشند و اين مسئله تاحدودي کار ما را سخت مي‌کند چون جمع‌آوري هنرور کار مشکلي است.

روح‌پروري درباره طراحي لباس اين فيلم مي‌گويد: ‌تمام سعي خود را کرديم تا لباس‌هايي که براي کاراکترها در نظر مي‌گيريم مناسب با ويژگي‌هاي شخصيتي آن باشد و فضا را تا اندازه‌اي شيک نشان دهد.

 

ايران؛ دختري با دوربين عکاسي

رز رضوي با بازي در سريال "ملکوت" محمدرضا آهنج که ماه رمضان امسال از شبکه پنج سيما پخش شد، به چهره‌اي آشنا در بين مخاطبان تلويزيون بدل گشت. او درباره نقش‌اش در "اخراجي هاي 3" مي‌گويد: در اين فيلم من نقش دختري به نام "ايران" را دارم. ايران دانشجو است و علاوه بر تحصيل، فعاليت‌هايي همچون عکاسي هم انجام مي‌دهد.

وي در ادامه به تجربه شيريني که با ايفاي اين نقش پشت‌سر گذاشته، اشاره مي‌کند و مي‌افزايد: حضور در اين نقش و همکاري با آقاي ده‌نمکي براي من بسيار لذت‌بخش بود و مطمئن هستم اين کار به واسطه تجربه قبلي آقاي ده‌نمکي و حضور جمعي از بهترين هنرمندان به مانند دو سري قبلي اخراجي‌ها مخاطبان زيادي را روانه سينما مي‌کند.

 

و اين پايان راه است

ماشين براي فيلمبرداي آماده است، فرشاد گل سفيدي دوربين را به داخل ماشين برده و به اتفاق ده‌نمکي مشغول طراحي دکوپاژ هستند.عبدي و رز رضوي داخل ماشين مي‌نشينند و حيايي ماشين را به حرکت در مي‌آورد و به همراه چند ماشين ديگر براي ضبط سکانس‌هاي خياباني راهي اتوبان مي‌شوند و به گفته الهه گودرزي (روابط عمومي پروژه که در اين راه کمک زيادي به ما کرد) تا يکي دو ساعت ديگر کارشان طول مي‌کشد.

زمان زيادي تا آغاز جشنواره فيلم فجر باقي نمانده اما به گفته روابط عمومي اين فيلم براي نمايش در جشنواره حتما آماده خواهد شد تا اولين اکران "اخراجي‌هاي 3" در بيست‌ونهمين جشنواره فيلم فجر اتفاق بيافتد.

 

عوامل توليد

امين حيايي، اکبرعبدي، محمدرضا شريفي‌نيا، حسام نواب‌صفوي، رضا رويگري، ليلا اوتادي، سيد جواد هاشمي، يوسف صيادي، علي دهکردي، قاسم زارع، سپند اميرسليماني، فخرالدين صديق‌شريف، امير نوري، محمود مقامي، سيروس کهوري‌نژاد، ابوالفضل همراه، ماشاالله شاهمرادي‌زاده، مريم کاوياني، بهنوش بختياري، رز رضوي، مريم سلطاني، حليمه سعيدي و شهربانو موسوي بازيگراني هستند که در «اخراجي‌هاي 3» حضور دارند.

همچنين عوامل توليد اين فيلم عبارتند از نويسنده وکارگردان: مسعود ده‌نمکي، دستيار اول کارگردان: نورالدين گودرزي، مدير برنامه‌ريزي: فروزان جلالي، مدير فيلمبرداري: فرشاد گل‌سفيدي، طراح چهرپرداز: ايمان اميدواري، طراح صحنه و لباس: حسن روح‌پروري، صدابردار: بابک اخوان، صداگذار: سيدعليرضا علويان، تدوين: محسن توکلي، موسيقي: بهنام ابطحي، منشي صحنه: فتانه محسني، عکاس: بابک برزويه، مديرتوليد: مهدي بدرلو، مدير تدارکات: عليرضا همت، روابط عمومي: الهه گودرزي و احسان هوشيارگر، مجري طرح: محمدرضا شريفي‌نيا و تهيه‌کننده: مسعود ده‌نمکي.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس