کد خبر 219467
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰

مدیر عامل شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، از آغاز طرح فروش سوخت به مرزنشینان برای صادرات به كشورهای همسایه خبر داد و گفت: این طرح از دو شهرستان هیرمند و سراوان استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، 'مصطفی كشكولی' روز جمعه فروش گازوئیل به مرزنشینان را یكی از راه های ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای ساكنان این مناطق عنوان كرد و افزود: با این حركت نه تنها بخشی از تقاضای كشورهای همسایه تامین می شود، بلكه زمینه قاچاق سوخت كاهش می یابد.

مدیر عامل شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، درباره قیمت سوخت تحویلی به مرزنشینان گفت: هر لیتر گازوئیل به قیمت دو هزار و ۳۰۰ تومان به مرزنشینان عرضه می شود و آنها به نرخ سه هزار تومان به متقاضیان آن سوی مرز می فروشند.

وی با بیان این كه این طرح در دو مرز شهرستان های هیرمند و سراوان استان سیستان و بلوچستان اجرا شده است، گفت: فعلا در این دو نقطه ۱۲ میلیون لیتر سوخت هر ماه به مرزنشینان عرضه می شود.

كشكولی تاكید كرد كه اجرای این طرح، علاوه بر ایجاد اشتغال و افزایش درآمد، به معیشت مرزنشینان كمك می كند و همچنین بخشی از تقاضای آن طرف مرز را تامین كرده و زمینه قاچاق را كاهش می دهد.

مدیر عامل شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در پاسخ به پرسش ایرنا در مورد گسترش این طرح به دیگر نقاط مرزی كشور گفت: طرح فروش سوخت به مرزنشینان با اجرا در دو شهرستان سیستان و بلوچستان آغاز شد و پس از شناسایی و رفع نواقص احتمالی، در دیگر مرزهای مشابه گسترش می یابد.

یادآور می شود، طرح فروش سوخت به مرزنشینان سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه با حضور رییس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، رییس كل گمرك و مدیرعامل شركت ملی پخش فرآورده های نفتی در بازارچه مرزی میلك آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس