کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باید حضور پرشور مردم را در انتخابات داشته باشیم تا دولت مقتدری که بتواند مسائل و مشکلات کشور را در عرصه های سیاسی و اقتصادی حل کند بر سر کار بیاید.

به گزارش مشرق، علی اکبر ولایتی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مسجد سردار ارومیه و در جمع مردم استان آذربایجان غربی افزود: مشکل اساسی ما تولید است که دولت با واگذاری تصدی گری و حمایت از این بخش می تواند شاهد رونق تولید و اشتغال در کشور باشد.

ولایتی گفت: بیکاری مادر همه مشکلات است به جای این که همه یارانه ها را به عنوان کمک نقدی پرداخت کنیم باید مطابق قانون مصوب مجلس، سهم صنعت پرداخت می شد تا کارخانه ها و واحدهای تولیدی از تولید باز نمی ایستاد و مشکل تولید و اشتغال آن گونه که امروز شاهد آن هستیم ایجاد نمی شد.

وی افزود: در صورتی که ایران از ظرفیت های ترانزیتی خود در بخش های حمل و نقل ، نفت و گاز و برق استفاده کند ایران به مرکز تجاری منطقه تبدیل و درآمدی که از این راه حاصل می شود معادل درآمدهای نفتی خواهد بود.

ولایتی گفت: با بازسازی اقتصاد داخلی و روابط خارجی همچنین توسعه مناسبات با کشورهای همسایه می توان به رونق اقتصادی و توسعه تولید کمک کرد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به درخواست مردم استان آذربایجان غربی مبنی بر احیاء دریاچه ارومیه افزود: دریاچه ارومیه متعلق به ایران و دریاچه ملی است. این گوهر درخشان باید احیاء شود چرا که در غیر این صورت این منطقه تبدیل به شوره زار خواهد شد.

ولایتی افزود: باید آب به دریاچه ارومیه وارد و جزایر و محیط زیست آن احیاء شود.

وی قول داد با توجه به فراهم شدن مقدمات احیای این دریاچه  در مجلس شورای اسلامی  دریاچه ارومیه را احیاء کند.

ولایتی همچنین در پاسخ به خواسته مردم آذربایجان غربی برای ایجاد خط آهن و احداث آزادراه افزود: یک سال پس از تشکیل دولت جدید، شما سوت قطار را در ارومیه خواهید شنید.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین ابراز امیدواری کرد با تشکیل دولت جدید ، بیمه کامل و همگانی در حوزه های مختلف درمانی ، کارگری ، کشاورزی و بیمه محصولات ایجاد شود تا مردم هیچ گونه نگرانی از بابت هزینه های درمان و بیمه محصولات خود نداشته باشند.

ولایتی افزود: یکی از مشکلات ما این است که دولت قوانین مصوب مجلس را یا اجرا نمی کند یا ناقص اجرا می کند در حالیکه ما موظف به اجرای قانون هستیم و در صورت اجرای درست قانون برنامه پنجم توسعه در آینده نه چندان دور درمان رایگان خواهیم داشت.

وی در خصوص برنامه های تبلیغاتی خود نیز گفت: برنامه ما از شنبه در قالب کتابچه 90 صفحه ای که خلاصه آن در پایگاه اطلاع رسانی منتشر می شود در دست مردم قرار خواهد گرفت و وارد مرحله جدیدی خواهیم شد و مردم براساس آن مطالبات خود را از دولت خواهند داشت.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما با عزم راسخ و تأییدات خداوند و حمایت شما مردم دولت را تشکیل می دهیم و به تعهدات خود در مقابل مردم و شهدا عمل خواهیم کرد.

ولایتی همچنین با بیان این که شهروند درجه یک ،  دو و  سه نداریم ، تصریح کرد: ایرانی چه در داخل کشور و چه در خارج ، چه زن و چه مرد همواره ایرانی و درجه یک است و باید تلاش کنیم تا شرایط برابری برای زنان در تحصیل شغل و علم آن گونه که برای مردها فراهم است ، فراهم شود.

ولایتی: ایران پناهگاه جهان اسلام است

علی‌اکبر ولایتی در جمع تعدادی از روحانیون استان آذربایجان غربی در مصلای امام‌خمینی ارومیه گفت: امروز نهضت بیداری اسلامی در جهان اسلام نشان می‌دهد که مسلمانان به این واقعیت رسیده‌اند که جز بازگشت به ارزش‌های اسلامی راهی برای نجات امت اسلام نیست و تجربیات تفکرات غیراسلامی در یکی دو قرن اخیر به بن بست رسیده است.

وی گفت: بنده هیچ امتی را که الگوهای غیراسلامی را تبعیت می‌کنند سراغ ندارم که به نتیجه رسیده باشند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در همین منطقه ما، کشورهایی که الگوهای غیراسلامی را تبعیت می‌کنند با وجود حمایت‌های لیبرالیسم و سوسیالیسم به جایی نرسیده‌اند.

وی گفت: اگر کشوری الفبای اسلامی را کنار گذاشت به هیچ جا نمی‌رسد و داشته‌های خود را هم از دست می‌دهد؛ دانشجویی که با الفبای لاتین درس بخواند تاریخ تمدن اسلامی را نمی‌تواند بخواند و تنها کشوری که در میان کشورها به همت علمای خود با تغییر الفبا مخالفت کرد ایران است که فرهنگ اسلامی خود را حفظ کرده است.

وی گفت: با همین زبان فارسی دانشمندان ما به پیشرفت می‌رسند و با نشان دادن مدرک در کشورهای خارجی قبول می‌شوند و پیشرفت می‌کنند پس ادبیات اسلامی موجب عقب ماندگی نیست.

ولایتی افزود: در زمان رضاشاه هم بی‌دینی را ترویج دادند؛ در بیش از 50 سال حکومت پهلوی کشور به جایی نرسید، دین‌زدایی کردند تا مردم را از میراث دینی خود جدا کنند و نیروهای اصلی از دست برود و مقاومت در برابر استعمار شکست بخورد.

وی گفت: اولین اقدام را علمای اسلام با امضای رساله جهادیه در مقابل روس‌ها انجام دادند؛ ژیونوفسکی اندیشمند روسی گفته است آرزوی تزار شستن کفش‌ها در خلیج فارس بود که علمای اسلامی جلوی این را گرفتند.

وی افزود: جنگ ایران و روس با خراج آذربایجان اداره می‌شد؛ پیروزی تبریز و ارومیه و همه شهرهای آذری به خاطر مقاومت مردم در زیر سایه علماء بود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مرحوم ثقه‌الاسلام خیابانی، بهبهانی، فضل‌الله نوری که مشروطه مشروعه را به ثمر رساندند و کاشانی که نقش مهمی در ملی کردن نفت داشت تا پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به پیشرفت‌هایی رسید و به عنوان کشور مستقل در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا و استعمار ایستاد؛ ای‌نها همه از نقش علماء و روحانیت در پیشرفت کشورهای اسلامی حکایت دارد.

وی گفت: کشورهای عربی که همه مکاتب را تجربه کرده‌اند ناکام مانده‌اند و ایران را به عنوان الگوی خود برگزیدند که همان شروع بیداری اسلامی در کشورهای منطقه است.

وی افزود: این پیش‌بینی را رهبری عزیز نزدیک 2 سال و نیم پیش از بیدرای اسلامی داشتند و آن را امواج بیداری اسلامی دانستند نه بهار عربی.

ولایتی گفت: قوانین‌مان نباید بر خلاف احکام اسلام باشد؛ این بیداری اسلامی پایه‌هایش به دست رهبر معظم انقلاب گذاشته شد.

وی افزود:جهان اسلام چه شیعه و چه سنی هیچ پناهگاه مطمئنی به جز ایران ندارد؛ این‌ها را همه به ما می گویند.

وی گفت: کشورهای همسایه ظرفیت بازگشت به ارزشهایی که ایران دارد ، ندارند ؛ همه کشورهای جهان اسلام تصویب کردند که ایران محل کنفرانس بیداری اسلامی باشد و این به علت سردمداری ایران در بحث بیداری اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس