شب گذشته محمد رضا عارف، علی اکبر ولایتی و محمدباقر قالیباف در سه شبکه مختلف سیما به تبیین برنامه های خود پرداختند.

گروه سیاسی مشرق _ در پنجمین شب پخش برنامه‌های تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری یازدهم، محمد رضا عارف، علی اکبر ولایتی  و محمدباقر قالیباف در سه شبکه مختلف سیما به تبیین دیدگاه ها و برنامه های خود پرداختند.



عارف در گفت‌و‌گوی ویژه خبری:
آمده‌ام و تا آخر خواهم ماند/ مسکن ماندگار را در دستور کار دارم

محمدرضا عارف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری با مردم به صحبت پرداخت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در عرصه حاضر شدید و آیا این تصمیم شخصی بوده یا از روی ضرورت منطق شما به دست آمده است؟ گفت: جا دارد که ابتدا سلام عرض کنم خدمت هموطنان عزیزم و هموطنان زرتشتی، یهودی، مسیحی و همه مسلمانان شیعه و سنی و خدمت همه اقوام ایرانی.



کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ضمن تشکر از فرصتی که در اختیارش قرار داده شده است، گفت: خوشحالم که بعد از 4 سال یکی از اعضای کابینه اصلاحات فرصت پیدا کرد تا در خدمت مردم کشورش باشد.

عارف با اشاره به سال حماسه سیاسی گفت: حقیقتاً احساس خطر و نگرانی کردم و آمدم. نگران آرمان‌هایی هستم که بر اساس آن انقلاب کردیم. امروز در مقابل دانشجو و فرزندانم هم که سوال‌هایی می‌پرسند، نگران هستم که جوابگو باشم. نگران یکپارچگی و وحدت در کشور هستم. نگران گسست و شکافت نسل اول و سوم کشور هستم. نگران پیشرفت کشور هستم.

وی با بیان اینکه می‌خواهم در خصوص مردم‌سالاری دینی در کشورمان صحبت کنم، گفت: اعتقادمان بر این است که انقلاب ما مردمی‌ترین انقلاب دنیاست. رهبری انقلاب از یک جایگاه بالای معنوی برخوردار بودند، اما نگاهی که رهبری انقلاب به مردم داشت قابل تامل است. ایشان در اولین نطقش در دهه فجر 57، در بهشت زهرا فرمودند که من به نمایندگی از سوی مردم دولت تشکیل می‌دهم و این جایگاه مردم‌سالاری ‌در نظام کشورمان است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه انقلاب با مشارکت جدی همه ایرانیان پیروز شد،‌ اظهار داشت: اطمینان رهبری به مردم طوری است که در کمتر از دو ماه نوع حکومت به رفراندوم گذاشته می‌شود و شما در هیچ کشور و انقلابی این وضعیت را سراغ نخواهید داشت و این افتخار انحصاری انقلاب اسلامی ماست.

عارف اضافه کرد: مردم به جمهوریت اسلامی رای می‌دهند و از یک طرف اسلامیت نظام به عنوان یک اصل مطرح است و روشن است رهبری انقلاب یک جایگاه معنوی و روحانی داشت و از طرفی جمهوریت انقلاب مطرح بود. با این شرایط انقلاب ما به پیروزی می‌رسد و نظام جمهوری اسلامی برقرار می‌شود و بلافاصله انقلاب پیروز می‌شود.

وی با بیان اینکه ما هرساله به طور متوسط در طول سی و چند سال گذشته یک انتخابات را داشته‌ایم و عموما انتخاباتمان پرشور و با مشارکت حداکثری همراه بود، تصریح کرد: باید تلاش کنیم انتخابات با حداقل نقض و عیب برگزار شود. باید شبهاتی که در انتخابات پیش می‌‌آید، رفع شود. نگرانی از تقلب و تخلف ‌بحث‌هایی است که متاسفانه در انتخابات پیش می‌آید، لذا همگان از دست‌اندرکاران انتخابات تا کاندیداها و چه مردم وظیفه داریم یک انتخابات پرشور و با اعتماد کامل برقرار کنیم.

**برای مشاهده مشروح سخنان عارف اینـجا و فیلم این برنامه اینـجا کلیک کنید**


قالیباف در برنامه "با دوربین" شبکه اول: بیشتر از حرف زدن عمل کرده‌ام

محمدباقر قالیباف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی سخنانی در برنامه "با دوربین" از شبکه یک سیما ضمن تبریک ماه رجب، اظهار داشت: امروز ملت ما در پیش روی خود یک نقطه عطف بزرگ دارد و خود را برای خلق یک حماسه بزرگ آماده می‌کند.

وی افزود: پیش‌بینی شده است که بنده چند دقیقه‌ای خدمت شما باشم و صحبت کنم. البته همیشه حرف زدن برای من کار سختی بوده، چون من زندگی‌م اینگونه بوده و اینگونه تربیت شده‌ام که بیشتر عمل کنم تا اینکه حرف بزنم. هر چند بعضی  اوقات ممکن است برای برخی افراد حرف زدن راحت باشد و برای برخی‌ها کار کردن.



کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه استدعا دارم از شما ملت عزیز که اگر هر امکانی که در اختیار دارید تصویر و صدای مرا ضبط کنید،‌اظهار داشت: دوست دارم حرف هایی که امروز با شما می‌زنم به عنوان یک میثاق‌نامه و امانت نزد شما بماند که بعد از این با شما کار دارم و شما نیز با من کار خواهید داشت. فردا خواهید گفت این سخن و بیان توست و طبیعتا این حق شماست که بعدها از من مطالبه کنید.

قالیباف تصریح کرد: البته من در طول خدمتم و مسئولیت‌های متفاوتم با مردم عزیزم حرف‌ زده‌ام، ولی نوع حرف من شاید متفاوت بود. شاید آن روز بعضی از جوان‌های امروز یادشان نباشد و خیلی از شما ملت عزیز هم حتما یادتان هست که من روزی توفیق داشتم رئیس پلیس کشور باشم. آن روز که این مسئولیت را به دوش گرفتم وضعیت پلیس،‌ وضعیت خوبی نبود. هم سازمان پلیس با آن مشکلات و معضلات که داشت، دچار مشکلاتی بود و هم مردم ما نگاه شاید آنچنانی که باید داشته باشند نبود و فاصله‌ها زیاد بود.

"در آن روزهای سخت بنده توفیق پیدا کردم و خاطرم هست اولین روزهایی‌که آمدم خواستم حرف بزنم. احساس کردم کسی امکان دارد که حرف مرا نشنود. لذا طبق عادتم سراغ بزرگان و نخبگانی رفتم که تاثیرگذار هستند و سرمایه‌های اجتماعی این کشور بودند. وقتی آنها را دعوت کردم، در حین احساس محبتی که داشتم ولی احساس کردم که در محیط پلیس با من ملاقاتی نداشته باشند. لذا به سمت آنها رفتم و به دفاتر آنها رفتم، ولی باز هم احساس کردم که در محیط خودشان هم که شاید دوست نداشته باشند با من صحبت کنند."

وی اضافه کرد: صادقانه می‌گویم. به یک محیطی رفتیم که نه محل کار آنها بود و نه محل کار من. با هم نشستیم صحبت کردیم و حرف زدیم و حرف زدن را از آنجا شروع کردم و از آنها نظراتشان را گرفتم و سپس کم‌کم با مردم سخن گفتم. شاید اگر امروز نگاه کنید، پلیس 110 نوع سخن گفتن من بود با مردم از جنس کار،‌ از جنس همدلی. پلیسی که وقتی وارد کلانتری‌هایش می‌شدیم، حتما از شما می‌خواستند پول بنزین را بدهید، پول نهار و کاغذ بدهید، مشکلاتی داشت و نمی‌خواهم به آنها اشاره کنم. ولی کمتر از دو سال اینگونه شد که با یک تلفن همه را در خدمت می‌گرفتیم.

**برای مشاهده مشروح سخنان قالیباف اینجا و فیلم این برنامه اینجا کلیک کنید**

ولایتی در شبکه جام جم: اقتصاد تولید محور و مردمی مد نظرم است

علی‌اکبر ولایتی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه «انتخاب ایرانی» شبکه جام جم، به سوالات ایرانیان خارج از کشور پاسخ داد.

علی‌اکبر ولایتی در ابتدای این برنامه اظهار داشت: ایرانیان هرجای دنیا باشند ایرانی هستند و همه جا حس ایران‌دوستی را بین هموطنان دیده‌ام و از این بابت مفتخریم؛ برای همه برادران و خواهران ایرانی در هر جای دنیا که هستند آرزوی موفقیت دارم.



وی در ادامه و در پاسخ به اولین پرسش یک ایرانی خارج از کشور که درباره هدف اصلی او از کاندیداتوری‌اش سؤال کرد، گفت: هدفم از کاندیداتوری خدمت به ملت و پیشرفت ایران است.

وی افزود: نباید فقط به شعارها بسنده کرد بلکه شعار باید واقعی و برخاسته از یک نیت ساده و عزم راسخ برای خدمت به ایرانیان و مردم ایران باشد.

ولایتی خاطرنشان کرد: برنامه مکتوب بنده آماده است و بین مردم توزیع خواهد شد و امیدوارم این برنامه در خارج از کشور هم به دست هموطنان عزیزمان برسد که بعداً مبنایی شود برای مطالبات به حق هموطنان‌مان.

وی در پاسخ به پرسش هموطن دیگری در خارج از کشور که درباره برنامه‌اش در حوزه سیاست خارجی سؤال کرد، توضیح داد: توسعه روابط با سایر کشورها و فعالیت هرچه بیشتر در حوزه بین‌المللی با حفظ سه اصل عزت، حکمت و مصلحت باید باشد.

ولایتی ادامه داد: شرط برقراری ارتباط با هرکشوری براساس احترام و حقوق برابر و متقابل است و اگر چنین باشد، ما هیچ منعی برای توسعه روابط‌مان با کشورهای مختلف نداریم. البته رژیم صهیونیستی که یک رژیم غاصب است، از این موضوع مستثنی است اما درباره سایر کشورها ما مشکلی برای توسعه روابط نداریم.


**برای مشاهده فیلم برنامه اینـجا و برای دیدن مشروح سخنان ولایتی اینجا را کلیک کنید**




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس