کد خبر 219034
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵

برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک بعد از انتخابات ریاست جمهوری موجب می شود تا محمد عباسی به عنوان وزیر ورزش و محمد علی آبادی به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک که هر دوی آنها از نیروهای دولت هستند، تا حد بسیاری رسیدن به جایگاه ریاست کمیته را برای 4 سال آینده از دست بدهند. همین امر سبب شد تا جریاناتی جدید برای کسب این کرسی ورزشی به تکاپو افتاده و خود را آماده برگزاری انتخابات کنند.

به گزارش مشرق به نقل از فردا، بعد از ناامیدی جریان نزدیک به دولت از برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در ماه های ابتدایی سال 92، حالا تلاش برخی چهره های سیاسی و ورزشی برای حضور در این جایگاه سبب شده تا ماجرای ورود جریان سوم به انتخابات کمیته ملی المپیک مطرح شود.  
 
ماجرا از آنجا آغاز شد که انتخابات کمیته ملی المپیک که باید اواسط سال گذشته برگزار می شد به تعویق افتاد و آنچه که باید بر اساس قانون و مقررات انجام می گرفت صورت نپذیرفت. در ابتدا محمد علی آبادی، تغییر 3 تن از روسای فدراسیون های ورزشی را دستاویزی برای به تاخیر انداختن این انتخابات قرار داد وسپس ماجرای تغییر اساسنامه را پیش کشید تا اینکه راه حلی قانونی برای برگزاری انتخابات پیدا شود. 


 
تغییر اساسنامه مورد بررسی قرار گرفت و اواخر سال 91 بود که علی آبادی از برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد. این در حالی بود که بسیاری از کارشناسان و اهالی ورزش با این تاریخ مخالف کرده و اذعان داشتند که انتخابات کمیته ملی المپیک باید بعد از انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود تا فردی بر این مسند تکیه بزند که با دولت آینده نیز همخوانی داشته باشد و تعامل مناسبی با دولت داشته باشد. بالاخره فشار رسانه ها و نظرات کارشناسان سبب شد تا این انتخابات به اواسط سال جاری موکول شود.  
 
ورود جریانی جدید به انتخابات کمیته
 
برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک بعد از انتخابات ریاست جمهوری موجب می شود تا محمد عباسی به عنوان وزیر ورزش و محمد علی آبادی به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک که هر دوی آنها از نیروهای دولت هستند، تا حد بسیاری رسیدن به جایگاه ریاست کمیته را برای 4 سال آینده از دست بدهند. همین امر سبب شد تا جریاناتی جدید برای کسب این کرسی ورزشی به تکاپو افتاده و خود را آماده برگزاری انتخابات کنند. 


 
یکی از این افراد حمید سجادی است که لیدر جریان سوم را نیز برعهده گرفته است. معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان که نتوانسته بود از مجلس برای کسب کرسی وزارتخانه ورزش رای اعتماد بگیرد، بعد از انتصاب عباسی به این سمت، اجبارا معاونت قهرمانی این وزارتخانه را پذیرفت، اما حضور وی در این پست سوالاتی را برای اذهان عمومی، رسانه ها و اهالی ورزش به وجود آورده است.  
 
حمید سجادی در جایگاه معاونت ورزش قهرمانی تاکنون چه کارنامه ای از خود برجای گذاشته است. وی با یدک کشیدن این سمت در کدام یک از امور ورزش قهرمانی کشور دخالت داشته و از کدام یک از فدراسیون ها و تیم های ملی کشور بازدید کرده است.  
 
امروز شاهد دعوا و درگیری در اردوهای تیم ملی وزنه برداری و اختلاف بین ورزشکاران و مربیان این رشته ورزشی هستیم. روز دیگر از کشتی خبر می رسد که مدیران با مربیان و ورزشکاران این رشته دچار اختلاف شده اند. وضعیت فوتبال و رقم های میلیاردی بی حساب و کتابی هم که در آن خرج می شود نیز مشخص است. در این خصوص این سوال مطرح می شود که اگر سجادی و همکارانش در وزارت ورزش به عنوان معاون ورزش قهرمانی به گونه مسائل ورود کرده اند پس خروجی ماجرا کجاست و اگر هم وارد این مسائل نشده اند پس حضورشان در جایگاه معاونت ورزش قهرمانی چه معنایی دارد؟
 
از سوی دیگر سکوتی که معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش را فرا گرفته نیز جای تعجب دارد. مدت هاست که حمید سجادی با در هیچ یک از امور ورزشی وارد نشده و دخالتی نداشته است و در این زمینه هیچ کمکی نیز از سوی وی به وزیر ورزش و جوانان صورت نپذیرفته است. این یار تحمیلی محمد عباسی خود را از امور ورزشی کنار کشیده و دست وزیر ورزش را در این تنگناهای موجود خالی گذاشته است. اما این سکوت و این کناره گیری چه معنایی جز عدم ایجاد تنش با اهالی ورزش و فدراسیون ها دارد. سجادی تصور می کند با کناره گیری از این حاشیه ها و تنش ها می تواند محبوبیتی برای رسیدن به جایگاه کمیته ملی المپیک برای خود دست و پا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیشکسوت ورزش ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    0 0
    او با یدک کشیدن سمت معاون ورزش برای هر کجا کار نکرده باشه برای خودش و اطاق بغل دستی اش که در سایپا هم با هم بودند به اندازه لازم و کافی کار کرده .از ماجرای آمدن لیت بارسکی در فوتبال سایپا چیزی به یاد بیاورید. از قرار مشخص فراموشکار شده ایم.
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    0 0
    زهی خیال باطل. به اندازه کافی ورزش کشور را خراب کرده و بین ورزشی ها اختلاف انداخته است . بهتره به اعمال او رسیدگی بشه و کارهایی که کرده.
  • ورزشی ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    0 0
    حمید سجادی فقط فکر خودش است و برای رسیدن به خواسته هایش به هر وسیله ای متوسل میشود.
  • آشنا به ورزش و پیشکسوت ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    0 0
    به سوابق حمید سجادی اگر دقت شود خواهید یافت که نه از خانواده ایثارگران است و نه حتی یکدقیقه سابقه جبهه داشته باشد .وضعیت سمت و سو او نیز قابل توجه است که همیشه هدفش آن بوده که روی موج باشد .حتی او قبل از این از نظر گرایش سیاسی کاملا به سمت کارگزاران بوده است . به هر صورت مصیبتی است که حالا کی ورزش کشور از دست او راحت شود و این آرزویی است که دنبالش هستیم. آینده و هدف گیریهای سیاسی بعدی او خودش گواه این مدعا است . الان یک ماه است که آرام آرام دارد خودش را به یکی از نامزدهای انتخابات نزدیک میکند که برای دوره بعد به هر طریقی شده به نوعی بگوید پشیمان شده و از گروه قبل جدا شده است. واقعا که عجب پدیده ای است. از قرار مشخص سرش را در برف کرده.
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    0 0
    تعجب می کنیم چطوری احمدی نژاد به سجادی اعتماد کرده است.!
  • کارمند ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    0 0
    تخصص عجیبی در اختلاف انداختن بین روسای فدراسیونها با وزیر ورزش دارد و تا به حال باعث اختلافات زیادی شده است که نمونه های آنرا در قایقرانی-تیرو کمان-کشتی-دومیدانی- تیر اندازی -والیبال-هندبال پینگ پنگ -و ...دیده و میبینیم و صد افسوس که عباسی از او غافل است. او از حل مسایل فرار میکند و همانطور که گفتید کارها را می اندازد به گردن وزیر ورزش . آنقدر حرفه ای شده که حتی 2 تا قاب عکس را هم به جان یکدیگر میاندازد.
  • کارمند ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    0 0
    سجادی قبلا و حدود 7 سال پیش کارمند همین شخصی بوده که الان اطاقش بغل اطاق اوست و حالا معاون سجادی است و قبلا در سایپا سرپرست تیم فوتبال سایپا بوده و در کمال تاسف تا به حال به خاطر آنکه از مدیریت ورزش و خود ورزش چیزی نمیداند با آنکه معاون سجادی در توسعه ورزش قهرمانی است دریغ از یک کار انجام داده و تنها وقت را میگذراند و پستی را اشغال کرده و در حالی که کارشناسان متعددی در وزارتخانه هستند که کنار گذاشته شده اند.
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    0 0
    خودش را داره به دکتر ا-و نزدیک میکند. عجب.!!!!!!
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    0 0
    فدراسیون شنا را فراموش کردید
  • دوست ورزشکار شما ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    0 0
    خدا به داد وزیر ورزش برسب با این معاونش و صد البته به داد بیچاره ورزش کشورمان با این معاون عاشق پست.
  • lز ورزش بریدم ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    0 0
    سجادی ورزش و ول کن و برو. اگر کاردان بودی که طرفدار نداشتی. خداییش کارمندهات هم قبولت ندارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس