به گزارش مشرق، برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری با حضور علی اکبر ولایتی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد.

برای دیدن صفحه انتخاباتی علی اکبر ولایتی در اینجا کلیک کنید.

پزشک سیاستمدار، با سابقه سال‌ها سکانداری دستگاه دیپلماسی کشور، با تشکیل ائتلافی در جبهه اصولگرایان متشکل از آقای قالیباف و آقای حدادعادل پا به عرصه رقابت های ریاست جمهوری گذاشته است.

مهمترین محورهای سخنان ولایتی به این شرح است:

* من تا آخر ادامه می‌دهم و بنا ندارم به نفع کسی عقب نشینی کنم.

* دوره ریاست‌جمهوری چهارده 100 روز است که من بنا دارم هر صد روز یک بار به مردم گزارش بدهم.

* صد روز اول بسیار تعیین کننده است چرا که مردم از نظر معیشت دچار مشکل جدی هستند و برای اینکه شرایط اقتصاد به حالت عادی برگردد نیاز مند اقدام فوری هستیم.

* اولین کاری که می‌شود انجام داد بازسازی اعتماد بین دولت و مردم است.



* نقدینگی از 1000 میلیارد تومان رسیده به 500 هزار میلیارد تومان. این نقدینگی باید کنترل شود که این موجب کنترل قیمت‌ها خواهد شد.

* باید به صنایعی که راکد شده یا کند شده، 6 ماه فرصت تنفس بدهیم.

* مقدار زیادی از محصولات مورد نیاز مردم بخصوص دارو، به دلیل اختلاف افراد واردکننده و بانک‌ها در گمرک مانده است.

* متاسفانه برخی داروهای حیاتی در ناصر خسرو به چند برابر قیمت واقعی فروش می‌رسد.

* اگر مردم به بنده رای دادند، در لایحه‌ای دو فوریتی، به این مسائل مهم رسیدگی خواهیم کرد.



* بدون رابطه دولت و مجلس امکان اداره کشور وجود ندارد. چرا باید وضعیت طوری باشد که بین مجلس و دولت تفاهم نباشد.

* طی یک مصاحبه مطبوعاتی در هفته آینده خلاصه برنامه ام برای دولت را رونمایی می‌کنم. اما اصل آن یک دفترچه 80 صفحه‌ای است.

* می‌شود در کشور اقتصاد بدون نفت داشت. باید از تولید حمایت شده و تولید مردمی شود.

متاسفانه اصل 44 به خوبی در کشور اجرا نمی‌شود. با دو اصل حمایت از تولید و مردمی کردن تولید بسیاری از مشکلات حل می‌شود. دولت باید از تصدی‌گری دست برداشته و به نظارت بپردازد.

* طرح مهم دیگر بنده، احیای جاده ابریشم برای تجارت بین شرق و غرب است. ایران موقعیت استراتژیکی دارد که می‌تواند مرکز ترانزیت باشد.

* در حال حاضر قزاقستان در روز 150 هزار بشکه سوآپ نفت می‌کند. این را می‌شود به 1 میلیون بشکه افزایش داد و برای هر بشکه بالای 10 دلار حق ترانزیت گرفت.

* چند ده میلیارد دلار از چین، نزدیک به همین از هندوستان و ژاپن بابت نفتی که فروختیم می‌خواهیم. باید روابط خارجی را از انجماد و رکود خارج کرده و تجدید بنا کنیم.



در دوره بنده وزرای خارجه برای اینکه به ایران بیایند صف می‌بستند. گاهی در سازمان ملل 80 وزیر خارجه را می‌دیدم.

* خاطره‌گویی ولایتی از مراودات خود با وزرای کشورهای اروپایی و تهدید خانم گاندی درباره میزبانی عراق برای غیرمتعهدها.

* راه باز است و می توانیم دلارهای مانده در خارج از کشور را به داخل بیاوریم.

* عدالت را نباید شعاری مطرح کرد.نباید کشور را دچار فقر کرده و آنگاه فقر را عادلانه تقسیم کنیم!

* باید شفاف سازی در دولت صورت گرفته و جلوی رانت‌خواری گرفته شود.

* ما شهروند درجه یک و دو و سه نداریم. همه مردم ایران شهروند درجه یک هستند. باید فرصت ها و امکانات یکسان در کشور توزیع شود.

* من 16 سال وزیر خارجه بودم. پرونده‌هایی سخت‌تر از هسته‌ای را پیش رو داشتیم و با کمک همکاران متخصص و با عنایت الهی و راهبری راهبردی حضرت امام و رهبری، قرارداد بسیار مهم 1975 را تثبیت و اجرایی کنیم.

*‌ من در میدان سیاست، بعد از گذشت یکسال از آغاز جنگ، به مدت 7 سال دیپلماسی جنگ را اداره کردم و 2 سال مذاکرات نفس‌گیری داشتم در حالی که صدام حسین اصلا تن به حقیقت نمی‌داد.



* اگر تلاش و مقاومت نمی‌کردیم در مذاکرات و دیپلماسی فعال به کار نمی‌بردیم به نتیجه نمی‌رسیدیم. دیپلماسی ما یک پنجمش روی آب بود و بقیه زیر آب و مخفیانه.

* مذاکرات هسته‌ای سخت‌تر از مسئله 598 نیست. با حفظ غنی‌سازی که جزو حقوق ماست میتوانیم رابطه را با دنیا گسترش داده و اولا نگذاریم تحریم ها افزایش یابد و ثانیا تحریم‌های اعمال شده را کاهش کنیم.

* سیاست خارجی کشور باید بازسازی شود.

* من 16 سال وزیر خارجه بودم و انتقادی که برخی گروه‌ها به من می‌کردند این بود که چرا همه جور سلیقه در وزارت خارجه داری؟

* هر کس نظام را قبول دارد و به ولایت فقیه در قول و عمل پایبند است اصولگراست. من همه سلایق را تحمل می‌کنم و انتقاد پذیر هستم.

* به جز قانونگرایی امکان ندارد دولتی موفق باشد. اساس موفقیت دولت در قانونگرایی است و گرنه به بن بست می رسد و اعتماد مردم از بین می‌رود.



* مردم ناراحتند از اینکه می بینند گاهی دو قوه کشور نسبت به هم سوءظن دارند. حتما باید به قوانین مصوب مجلس احترام گذاشت و به حق نظارت مجلس بر قوانین باید احترام گذاشت.

* باید همکاری تنگاتنگی بین قوای مجریه و مقننه باشد و بنای من هم بر همین است.

* نام دولتی که می‌خواهم تشکیل بدهم را دولت متمم گذاشته‌ام. م اول = متدین بودن و باتقوا بودن همکارانم/ ت = تجربه همکارانم؛ چرا که فرصت آزمون و خطا نداریم/ م = متخصص بودن همکارانم؛ از جوان های متخصص در کنار نیروهای باتجربه استفاده می‌کنم/ م = معتدل بودن همکارانم؛ یکی از مشکلات ما در سالهای پس از انقلاب، برخی افراط‌گرایی‌هاست که آفت پیشرفت و آرامش کشور است/ م آخر = مشورت پذیری؛ اینطور نیست که دولت خود را عقل کل فرض کند. نباید اشخاص با تخصص‌های مختلف خانه‌نشین باشند و از حضورشان استفاده نشود. مهمترین سرمایه کشور برای توسعه نیروی کارآمد است.

* حمایت از تولید و مردمی کردن تولید باعث می‌شود کارخانه‌های بزرگ و متوسط رونق بگیرد و این قهراً باعت ایجاد فرصت‌های اشتغال در کشور می‌شود.

**برای مشاهده مشروح صحبت های ولایتی ایـنـجا و فیلم این برنامه ایـنجـا کلیک کنید**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 115
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    قبل انتخابات همه ی حرف ها قشنگ و خوبه ولی بعد انتخابات متاسفانه انگار نه انگار حرفی زده شده!
  • ایمان ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    چقد خوب صوبت کرد! :)
  • ناشناس ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    دستتون درد نکنه آقای ولایتی !! به عنوان یه جوون به اینکه داریم با مقاوت راه پیشرفت رو جلو میریم افتخار میکنم به خون شهدای هسته ای نمیشه بی توجه بود و خیلی راحت گفت غنی سازی تعطیل! ان مع الیسر یسرا این وعده قران و من بهش با تمام وجود ایمان دارم انشاا... دشمن خود خسته و خار میشه وقتی مقاومت ملت ایران و میبینه
  • الف ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    مشرق یکی به نعل یکی به تخته بسه مشتی از این دکتر با کفایت که الحق یه سرو گردن از بقیه بالاتره حمایت کن
  • محمد ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    طوفانی و فوق العاده بود برخلاف جلیلی که فوق العاده بد بود او طرح های قابل اجرا و عالی ای را مطرح نمود من تا قبل از این نظرم روی جلیلی بود اما حالا می بینم که ولایتی اصلح است و جامعیت دارد
  • ايراني ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    كشور ما در شرايط خاصي قرار داره و نياز به رييس جمهوري پايبند به اصول انقلاب و با روابط ديپلماتيك قوي داره تا بتونه عزت و اقتدار و در عين حال منافع ايران رو حفظ كنه
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    عالی بود
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    واقعا انسان مدیر و تحصیل کرده ای هستی دکتر
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    یا قالیباف یا ولایتی جلیلی بی برنامس
  • behzad ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    رای من آقای ولایتی است. ابشان هم تحصیل کرده هم با تجربه و هم ولایی هستند. برای ایشان آرزو موفقیت دارم.
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    قرار نبود به نفع هم برن کنار 2+1
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    حمله به دکتر جلیلی و تخریب سابقه انقلابی وی نشان می‌دهد که امید طیف موسوم به راست سنتی از سهم‌خواهی در کابینه احتمالی دولت یازدهم به ریاست دکتر جلیلی ناامید و مایوس شده و به همین دلیل، توپخانه تخریب خود را به سمت این مرد انقلابی گرفته است تا بلکه از این طریق بتواند حضور فعال خود در عرصه انتخابات را به رخ بکشد.
  • رحمانی ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    از آقای ولایتی توقع نداشتم که این همه از خودش تعریف کنه. البته ذکر چند نکته از دوران وزیر بودن ایشان جلب است. 1- یکی از اعضای تیم مذاکره کننده در باره ی قعطنامه 598 جاسوس آمریکا از کار در آمد. این فرد قبلا" در سفارت هندوستان بود و به دلیل بی اعتقادی به نظام بعد از رنج بسیار و آوردن دلیل برای آقای وزیر خارجه ایشان را به ایران فرا خواندند. و در تیم مذاکره کننده قرار دادند و بهد از کلی جاسوسی ایشان از کار برکنار شد. 2- این که خارجی ها به شما بگویند هر وقت خواستی بیا کاخ الیزه که هنر نیست. ایشان یادشون رفته که در کتاب ستیز با صلح که در باره جنگ تحمیلی نوشته اند، از میتران ریاست جمهوری فرانسه نقل می کند که این انقلاب در ضد جهت منافع غرب بود.حالا چی شده که میتران ایشون را به کاخ الیزه دعوت کرده باید اشکال یا در ایشان باشه یا اهداف انقلاب. 3- آقای موسویان از سفرای ایشان در عربستان که اکنون به آمریکا پناهنده شده در اوج زمانی که حاجیان ایرانی به دست آل سعود کشته شده بودند می گفت ایران و ربستان دو بال برای اسلام هستند. ما را با آل سعود کافر مساوی می دانست. 4- یه سری به کاریکاتورهای مجله ی گل آقا بزنید تا به طور موجز مدیریت ایشان را بشناسید و بخندید. 5- افتخار نیست که اروپایی ها به ما اعتماد داشته باشند.مگر ایشان نشنیده که آمریکا از انگلیس بدتر و انگیس از فرانسه بدتر همه با هم فرقی ندارند. اگر دشمن از ما تعریف کرد بدانید که عیبی در کار ما است.
  • رحمانی ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    قرار بود ولی به نظر می رسه که هر سه تاشون ضدند زیر قولشون. اینا که یک ائتلاف ساده و قول و قرار با سه نفر را نگه نمی دارند چگ.نه می خواهند قول به یک ملت را نگه دارند.
  • نبی ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    دکتر علي‌اکبر ولايتي تنها کاندید با برنامه وتیم اجرایی لازم وکار آمد که در اولین برنامه ارتباط مردمی گفتگوی ویژه خبری از ایشان دیدیم وشنیدیم ضمن اینکه دارای تجربیات وعلم کافی ووافی وپتانسیل بالا واطمینان بخش هستند کارنامه وسوابق ایشان گواه بر این باور است
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    احسنت به آقای دکتر ولایتی که الحق با برنامه است بر خلاف جلیلی که آرمانی و غیر واقعی صحبت می کنه دلیلش هم نداشتن سابقه است و الا آدم خوبیه
  • احسان ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    راي بنده آقاي دكتر علي اكبر ولايتي، مشاور مقام معظم رهبري. امشب چقدر مسلط و زيبا صحبت كردند و ثابت كردند چرا چند سالي است كه ايشان طرف مشورت رهبري در سياست هستند. در چند جمله سياستمداران شرق و غرب و رديف كردند و از تسلطشان بر ژئوپلتيك پرده برداشتند. تسلط ايشان بر امور فرهنگي، اقتصادي و سياسي بي نظير است. يك سر و گردن از همه بالاتر است.
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    کی گفت راه هسته ای تعطیل؟! عجیبه
  • علی ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    *بهترین ترکیب : رئیس جمهور : ولایتی معاون اول : قالیباف وزیر امور خارجه : جلیلی وزیر اقتصاد : رضایی وزیر آموزش و پرورش : حداد عادل وزیر دادگستری:روحانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:عارف وزیر .......؟ : غرضی *همه کاندیداها مدعی اند که از همه سلایق در کابینه خود استفاده می کنند. ببینیم میتونن خودشون با هم کنار بیان. این گوی و این میدان؟!
  • ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    جالب صحبت کرد
  • محمد ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    الان این انتقاد بود یا تایید ؟!
  • محمد ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    یا قالیباف هم نداره ! با دکتر میشود دل به دریا زد !
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    جلیلی بخدا چون دوست دارم بهت میگم ، با ولایتی باش !
  • محمد ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    ولایتی شخصیتی جامع داره و میتونه آرامش رو به جامعه برگردونه . بهتره بقیه که خیلی هم محترمند با ایشون همکاری کنن .
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    والا به احمدی نژاد هم زیاد حمله کردن.دیدید که آبی از اون گرم نشد برای انقلاب و نظام. پس بهتره سنگ محک رو رسانه های بیگانه نذارید
  • ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    اتفاقا" آقای جلیلی کاملا" منطقی و صریح شیوه رسیدن به طرح های خود را ذکر کردند دقیقا" همان کاری که آقای ولایتی انجام ندادند
  • ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    عزیزم در این شرایط دیپلماسی شما هرچیزی غیر از مقاومت باشه جز تحریم بیشتر و خنده ظاهری آمریکا چیزی عاید نخواهد شد . چون دیگر وقت باج دهی آمریکا به کشوری نظیر ایران که فرهنگ مقاومت در آن نهادینه شده بی فایدست
  • ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    جلیلی به اون خوبی متد برنامه های خود را توضیح داد ، ولایتی که فقط برنامه های طرح توسعه 5 ساله را به نام خودش زد
  • ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    اگه سابقه تجربه ایشان در وزارت امور خارجه نبود عظیم ترین و مهم ترین پرونده تاریخ کشور ایران در مراجع بین الملی و جهانی در اختیار آقای جلیلی قرار نمیگرفت
  • ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    دوستان به هوش باشید تاریخدانان همگی دارای زبان شیرینی هستند ولی در عرصه عمل توانایی اجرای برنامه ندارند
  • ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    فقط جلیلی همش حرف مفته تنها کسی که تو این هشت نفر بدرد میخوره جلیلی است
  • حمید ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    محمدجان سلام ، زود جوگیر نشو و قضاوت نکن صبر کن بقیه هم حرفهایشان را بزنند بعد تصمیم بگیر.
  • راستی ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    منم موافقم، خیلی طرحهای جالبی داشتند و در حالیکه خیلی هم با تجربه و ولایی هستند.
  • سرباز ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    ولایتی برنامه های خوبی داره .منهم قبلا میخواستم به جلیلی رای بدم ولی بعد از شنیدن برنامه های ولایتی به ایشون رای خواهیم داد
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    برخلاف جلیلی که فوق العاده بد بود او طرح های قابل اجرا و عالی ای را مطرح نمود-تجربه داردوارتباط
  • SMAH1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    جالبه
  • اهوازي ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    برادر عزيز ! خوبه كمي هم از شعار گويي فاصله بگيريد ! اولا اون جاسوس در تشكيلات ايشون نبود بلكه در دولت آقاي خاتمي جاسوس شد. ثانيا آقاي احمدي نژاد هم با همين حرف هاي شعاري و بي اساس سياست خارجه ما رو به گند كشيد كه امروز بايد شاهد فشارش روي اقشار مستضعف و آسيب پذير باشيم ثالثا اگر سياست خارجه و مديريت ايشون غلط بود حضرت امام تاكيد نميكرد كه ايشون تا پايان جنگ بايد خودش وزير امور خارجه باشه رابعا بحث ايشون هم اين نبود كه بايد بريم نوكر اروپايي ها بشيم منظور ايشون اين بود كه همانطور كه حضرت آقا گفته بايد بصورت برابر و با رعايت احترام متقابل تعامل كنيم و از اين بن بست خارج بشيم بنظر بنده ولايتي اصلحه
  • محسن ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    همه دارن جليلي رو تخريب مي كنن!!! دارن از چي مي ترسن؟
  • اکبرسادات ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    همانطورکه دیدیم حرف وعمل آقای دکترولایتی یکی است وباسوابق ایشان درطول مدت حیات انقلاب اسلامی ایشان شامل این آیه الهی درسوره صف نمیشوند که یاایهالذین آمنولم تقولون مالاتفعلون یعنی که ای ایمان آورندگان چراآنراکه میگویید عمل نمیکنید
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    همه بجز عارف و روحانی و نماینده دولت یعنی جلیلی
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    الكي ميگي!!تو از همون اول هم نظرت روي جليلي نبود!!!!!!!!!!!!11
  • موسوی ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    اگه انصاف بدین آقای دکتر ولایتی ازهمشون سرتره شیفته کلام شیرینت شدم ازخدا آرزوی موفقیت شما را دارم همت کنید
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    آقای دکتر جلیلی اگر فقط و فقط یک برنامه داشته باشند و آن برنامه همان اصلاح ساختارهای دولت باشد بر تمام برنامه های دیگر کاندیداها می ارزد. با این کار چندین هدف به نتیجه خواهد رسید: ۱. شایسته سالاری ۲. مبارزه با فساد اداری از قبیل رشوه و اختلاس ۳. پاسخگویی در همه جوانب ۴. ثبات اقتصادی و سیاسی ۵. مبارزه با باند بازی ها ۶. اجرا شدن برنامه ها به صورت دقیق و منظم ۷. کم شدن هزینه های دولت ۸. عدالت اجتماعی در برخورد با دولت ۹. شفافیت هرچه بیشتر فعالیت های دولت ۱۰. .... در این مورد بسیار منافع دیگری نیز نهفته که می توانید خود نیز بسیاری از آنها را بر شمرید. کار دیگری که ایشان می خواهد انجام دهد که بازهم نتایج آن به کل کارهای دیگر کاندیداها می ارزد همان مجتمع کردن داده های اطلاعاتی اقتصادی است که باعث می شود بسیاری از مشکلات که در اثر سوء استفاده افراد از نبود اطلاعات اقتصادیشان ایجاد شده از بین برود و مثلا وقتی شخصی به بانک مراجعه می کند برای وام های غیر قانونی به دو دلیل اصلی ناکام بماند اول اینکه کارنامه اقتصادی او تا کنون برای بانک محرز خواهد بود و دوم اینکه اگر بانک بخواهد زد و بندی انجام داده و وامی بدهد چون در یک سیستم جامع این اتفاق ثبت خواهد شد به سرعت مچش رو شده و نمی تواند اقدامی بکند. در کل به نظرم برنامه های آقای جلیلی بسیار ریشه ای تر مسائل را حل خواهد کرد ان شاء الله تعالی......
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    بسم الله الرحمان الرحیم به نظرمن دکتربادانش وتجربه ای که دارند باکمک خداوند متعال وهم کاری وهم یاری مردم وازسر عزت می توانند کشوررا ازبن بست دربیاورند به امید آنروز
  • سید ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    آیا اساسا پرونده مذاکرات با صدام بر سر قطع نامه 598 با مذاکرات 5+1 ( با ابرقدرت های جهان و در راسشان آمریکا ) قابل مقایسه است ؟! آقای ولایتی شما که 16 سال وزیر امور خارجه بودید چرا ؟! آیا دعوت سفرا و روسای غربی و مثلا یک دیالوگ ساده برای یک مسلمان انقلابی ، انقدر افتخار آمیز است ؟!
  • بچه ریشو ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    دکتر جلیلی
  • بچه ریشو ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    ناشناس ولایتی باید با مقاومت که همون جلیلی هست باشه
  • سمیه ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    درود بر دکتر قالیباف مرد با اخلاق و فوق العاده باهوش و مدیری عمل گرا و میانه رو و با روحیه جهادی. رای من و تمامی خانواده ام و دوستانم دکتر قالیباف است
  • سجاد ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    عجله نکن جووووووون
  • ناشناس ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    سید جان معلومه سنی نداری بنده خدا اون مذاکرات در حالی انجام میشد که هر دقیقه یه جوون پرپر میشد و رو دست مردم تشیع میشد ، اون کجا و این کجا ، که فقط با یک کلام درست قابل حل شدنه خدایا ما ایرانی ها چرا اینجوری شدیم :(
  • ناشناس ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    فکر میکنم از اول انقلاب تا الان آقای دکتر تنها کاندیدی باشند که بجز دنیا دیده بودنشون ، حداقل بالای 10 سال تو کشوری که واقعا از لحاظ زندگی اجتماعی تراز اول دنیا هستن یعنی آمریکا زندگی کردن و میدونن که زندگی خوب و راحت و بدون استرس مردمی یعنی چی!!! منظورم مقایسه زندگی در ایران و یا آمریکا نیست ، خودتون اگر بدون حاشیه و ذهنیت خاص فکر کنید میبینید واقعا این آدم ها تصور بهتری نسبت به زندگی اجتماعی دارند. زندگی اجتماعی هم فقط آزادی نیست یا فقط تورم و اقتصاد نیست بلکه تمام ابعاد زندگی یک انسان هست
  • مهدی ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    دیشب آقای ولایتی گفتن تهدید خانم گاندی توسط ایشون باعث شد جنبش غیرمتعدها در زمان جنگ تو بغداد برگزار نشه و منتقل بشه جای دیگه در صورتیکه همه میدونن کار شهید دوران با کوبیدن هواپیماش به هتلی که قرار بود از روسا توش پذیرایی بشه؛ باعث شد بغداد ناامن بشه و جلسه بره جای دیگه.... ضمنا ایشون گفتن در دوره وزارت خارجه شون روابط ما با زعمای دنیا خوب بود و الان...- یاد حرف حسن روحانی در مورد کدخدا و... افتادم
  • محمد ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    ما که دیروز برنامه دکتر ولایتی در شبکه دو دیدیم به نظر من برنامه بهتری داشت تا جلیلی،از کسانی که نام برد واقعاً متخصص بودند ؛ فقط دکتر ولایتی.
  • محمد ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    ما که دیروز برنامه دکتر ولایتی در شبکه دو دیدیم به نظر من برنامه بهتری داشت تا جلیلی،از کسانی که نام برد واقعاً متخصص بودند ؛ فقط دکتر ولایتی.
  • ناشناس ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    فکر میکنم از اول انقلاب تا الان آقای دکتر تنها کاندیدی باشند که بجز دنیا دیده بودنشون ، حداقل بالای 10 سال تو کشوری که واقعا از لحاظ زندگی اجتماعی تراز اول دنیا هستن یعنی آمریکا زندگی کردن و میدونن که زندگی خوب و راحت و بدون استرس مردمی یعنی چی!!! منظورم مقایسه زندگی در ایران و یا آمریکا نیست ، خودتون اگر بدون حاشیه و ذهنیت خاص فکر کنید میبینید واقعا این آدم ها تصور بهتری نسبت به زندگی اجتماعی دارند. زندگی اجتماعی هم فقط آزادی نیست یا فقط تورم و اقتصاد نیست بلکه تمام ابعاد زندگی یک انسان هست
  • رضا ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    فقط دکتر قالیباف. اصلا در مورد اقتصاد غیر نفتی صحبت نکرد. طرح های ایشون بیشتر شبیه دلالی بود تا کار کارشتاسی. وجدانا خوب خاطره تعریف کردن
  • علی ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    کسی با دکتر جلیلی مشکل نداره ...متاسفانه اقایجلیلی برنامه واضح وشفاف نداره یعنی نمیگه چی می خواد بکنه بیکاری گرانی تورم تحریم اقتصادی ووو را چگونه می خواد حل کنه
  • علی ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    قرار نیست چون مسلمان و انقلابی هستیم با دنیا سیاست خروس جنگی را در پیش بگیریم
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    ائتلاف چی شد؟
  • سید ولایتمدار ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    کسی تخریب نمی کنه. نقد می کنن. آره می ترسیم. از اینکه شخصی بدون تجربه و برنامه بخواد کشور رو در دست بگیره می ترسیم. از اینکه اوضاع اقتصاد و اشتغال بدتر از این میشه می ترسیم. دیگه بسه!
  • مجتبی ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    دوستان جلیلی آدم محترمی است اما تقریبا چون عضو تیم احمدی نژاد بوده و هست نه نه نه.......... ولایتی بی حاشیه هست و دارای تجربه در سیاست خارجی...پس رای ما ولایتی.
  • ناشناس ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    مذاکرات هسته‌ای سخت‌تر از مسئله 598 نیست. با حفظ غنی‌سازی که جزو حقوق ماست میتوانیم رابطه را با دنیا گسترش داده و اولا نگذاریم تحریم ها افزایش یابد و ثانیا تحریم‌های اعمال شده را کاهش کنیم.!!!!!
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    آقای رحمانی اگر ائتلاف بهم بخوره چیز عجیبی نیست بالاخره آقای حداد و ولایتی سعیشون رو کردن برای اتحاد حالا اگه نتیجه چیزه دیگه ای شد مهم نیست به قول شماها مهم تکلیف است نه نتیجه! ضمنا شماها که ردصلاحیت شدید و به دروغ میگید ما کنار کشیدیم رد نشدیم قابل اعتمادید؟
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    داداش فعلا که طرفداران دکتر جلیلی عالم و آدم رو تخریب میکنن و به بهانه های مختلف رقبا رو شیطان اکبر میکنند! شماها به رقباتون از تکنوکرات تا سازگر و هزارتا عیب میچسبونید درحالی که نمیتونید اثبات بکنید فقط اتهام
  • فیروزه ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    اتفاقا جلیلی مرد بی حاشیه ایه.ولی اعضای جبهه بایداری و اصولگرایان و طرفداران ...دورشو گرفتن .وگرنه ایشون وقتی ثبت نام کرد به عنوان کاندیدای مستقل اومد و گرنه ایشون خیلی بی حاشیس
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    کسایی که طرفدار جلیلی هستن لطفا بگن تا حالا حرف حساب دکتر جلیلی چی بوده؟ حتی شماها هم نمیفهمید چی میگه!! بیچاره اشتون کلی زجر میکشه تا حرفاشو بفهمه!! البته آدم بسیار خوبیه اما براش زوده
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    ههههههه شوخی خوبی بود چه ربطی داره؟ هرکی تارخ دان است نباید رئیس جمهور شود؟ شما اینهمه منطق رو از کجا آوردی عزیزم؟
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    حالا اگر ولایتی این حرفا رو میزد همین خوده شما میگفتی که آقا اینا حرفه کو عمل باید مرد عمل بود بابا شما هم اصلا به تقوا هم اعتقاد دارید؟ متاسفم برای مشرق که تو صفحه ای که درباره ولایتیه نظرات هوادارای جلیلی رو منتشر میکنه
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    احسنت با آقا علی موافقم باشما متاسفانه بعضی تفکراتشون یه جورایی آدم رو یاده القاعده میندازه
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    رای ما مشارور و امین رهبری
  • مهدی ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    آقارضا از مرحله خیلی پرتی
  • یوسف ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    باسلام بعضی از دوستان وقتی درباره دکترولایتی صحبت میکنن دقت نمیکنن که ایشان مشاور و مورد اعتماد رهبری هستن خوبه این سوال رو بپرسید از خودتون که آیا رهبری عزیز برای مشورت از آدمای صالح استفاده میکنه یاغیر صالح؟ از آدم قابل اعتماد یا برعکس؟ جواب خیلی سادست پس تقوا رو در نقدها رعایت کنید لطفا البته همه ضعفهایی دارن ولی درکل ایشان یه سر و کله بالاتر هستن
  • مهدی ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    آقای ولایتی هم جز تیم رفسنجانی بوده ؟
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    خیلی دوست دارم بدانم موضع دکتر ولایتی در خصوص تسخیر سفارت انگلیس در تهران چیست
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    با محمد موافقم و امیدوارم مردم بفهمند.
  • ب ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    الف جان! آخه مشرق هوشش به این چیزا قد نمیده.
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    خیلی هم با کلاس و مودب.
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    منم با اهوازی موافقم. رحمانی جان! دوره تعصبات بیجا سپری شده. باید به سمت تفکر و تعقل برویم.
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    مشرق جان! هرچی پنبه برای جلیلی زده بودی رشته شد! :D
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    الف جان مشرق بین جلیلی و قالیباف گیر کرده البته اوایل طرف ولایتی بود اکما حالا تغیر موضع داده فکرکرده ما نمیفهمیم خر خودتی ما فهمیدیم
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    جلیلی آدم خوب و با تقوایی به نظر میرسه. اما انصافا در حد ریاست جمهوری نیست. چنانچه تقوا داشتن برای این کار لازم هست اما کافی نیست. بهتره به خاطر خدا کنار بکشه. این هایی هم که سنگش رو به سینه میزنن، به خاطر تقلید از احزاب و جناح هاست. هیچ فکری ندارند. انصافا
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    الکی نمیگه بلکه واقع بینه مثل ما احساسی نیست!! دکتر ولایتی
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    مشرق کثیف این نظر آخری رو منتشر کردی تا به نوعی برای جلیلی مظلوم نمایی کنی؟ خاک بر سرت! فعلا که شماها همه رقبای جلیلی رو میکوبید
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    خودت به هوش باش بی هوش
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    آقای مهدی دکتر ولایتی هرجا که بودن با نظر رهبری بودن اگه مشتری پایه مشرق بوده باشی و مصاحبه های مشرق رو با دکتر ولایتی از چندماه پیش میخوندی میدونستی چی میگم
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    معلومه همه صحبتها رو گوش ندادی!
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    بله ولی متاسفانه دست بردار نیستن سریع دورشو گرفتن
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    احسنت بر برادر اهوازی خیلی خوب جواب رحمانی را دادی. من کاملا با شما موافقم. اصلح دکتر ولایتی است
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    دكتر ولايتي كه مشاور بين الملل رهبري هستند چرا اين ايده هاي خود را خدمت ايشان ارائه نمي دهند؟! چرا تاكنون به عنوان مشاور ايشان عمل نكرده اند؟
  • مهران ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    آقا به نظر من ولايتي ميتونه حداقل روابط آشفته ايران رو در عرصه بين المللي سامان بده.از نظر اقتصادي هم هرچه باشه بهتره از رمال و فالگير و...
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    ایشون نماینده رهبری هستن چه ربطی به احمدی نژاد تا دیروز لنکرانی تخریب می شد وجلیلی رو هورا می گفتین حالا که از یه گفتمان اومدن نوبت جلیلی شده تخریب بشه؟
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    اگه دورشو گرفتن چون از یه گفتمانن
  • ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    لااقل لنکرانی و جلیلی گفتن ما رقابت درون گفتمانی نداریم و به قولشون عمل کردن اما ائتلاف همراه با کلی اختلاف!!!!!!!!!!!!!!!
  • مسیحا ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    به نظر من از همه بهتر رضائی هست ! هیچوقت نه درباره کسی اظهار نظر کرده و نه کسی رو تخریب کرده ، برنامه هاشم اگر چه ممکنه تعدادیش مثل همه کاندیداهای دیگه شعاری باشه ولی خیلیاش هم قابل اجراس !
  • ERA ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    مثکه امروز مشرق با ما در افتاده و جز کامنت هایی در تایید آقای ولایتی باشد مابقی کامنت ها سانسور میشود . متاسفم برای این سیاست
  • محمدی ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    چند روز در اعتکافمسجد جامع قم به آیت الله صدیقی گفتم بین کسی که دین دارد و کسی که تجربه دارد کدام یک را انتخاب کنید خلاصه دیانت یا تجربه آیت الله صدیقی فرمودند درست است تجربه مهم است اما اول دیانت
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    به نظر من اقای ولایتی خیلی منطقی تر صحبت کردند
  • ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    دیگه زمان ازمون وخطا نیست باید مملکت دست کسی باشه که از لحاظ اجرایی ازمون خودشو پس داده باشه ورزومه خوبی داشته باشه
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    دقیقا" درسته افرین
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    اقا سید چرا مغلطه میکنی چرا کارهایی که در گدشته به خوبی انجام شده رو برای به کرسی نشودن حرفت تخریب می کنی
  • سید محمد ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    فقط ولایتی چون واقعا ولایتیه
  • بچه ریشو ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    منم می خواستم به ولایتی و رضایی و عارف و.... رای بدم ولی با این صحبت های ولایتی رایم شد جلیلی . مرد مقاومت جلیلی
  • بچه ریشو ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    علی اقا مشکل دارند اگه نداشتن سر شون توی کار خودشون بود و ایراد های الکی پلکی نمی گرفتن و نقاط قوت دکتر جلیلی رو ضعف نشون نمی دادند . اره عزیز دلم
  • بچه ریشو ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    اسمت جالب بود " اکبر سادات"!!!!
  • بچه ریشو ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    خوبه پای منبر من نمی شینی و گرنه مرید من می شدی ها
  • بچه ریشو ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    خدا رو شکر دکتر جلیلی نشون داده مرده عمل هست و برعکس بعضی ها ....
  • بچه ریشو ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    منظورت کدوم دکتره ما شاالله همه دکترند
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    ولایتی لایق ریاست جمهوری ایران است و بس
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    ولایتی نامزد حزب موتلفه
  • بسیجی ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    علی آقا حضرت رسول هم در طی 23 سال پیامبری خود 80 جنگ داشته این را چه طور تفسیر میکنید؟؟؟؟ آقای مفسر وقتی 5+1 میگه منظور ما از دنیا اروپا است شما چی می فهمین یا اصلا نمی فهمین با این کاندیداتون
  • علی ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    0 0
    مشرق جان افسوس میخورم که چرا هیچ سایتی به صورت مجزا از آقای ولایتی حمایت نمی کنن انسانی شریف باشخصیت با اخلاق با تجربه با برنامه
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    0 0
    افراد راست سنتی که به دنبال گرفتن امتیاز ار دکتر جلیلی بودند چون به نتیجه نرسیده اند شروع به تخریب ایشان کرده اند. فقط کافی بود امروز روزنامه ها را مطالعه می کردید. آنان که دم از انصاف می زنند ببینند که هم اکنون جنگ اصلی در خانه اتفاق افتاده. تخریب خوب نیست بیایید به گفتمان کاندیدا ها رای بدهیم. ببینیم چه افرادی در کنار آنان هستند.
  • ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    0 0
    علکی می گه
  • مهدی ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    0 0
    واقعا خوب بود من انتخابم ولایتی است
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    0 0
    علی خیلی باحالی مرسی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس