کد خبر 216872
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶

وزیر دفاع استرالیا پس از دیدار با وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که بخشی از نیروهای استرالیایی پس از سال 2014 در افغانستان باقی می‌مانند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، «آواپرس» اعلام کرد «استفان اسمیت»، وزیر دفاع استرالیا پس از دیدار خود با «چاک هیگل» همتای آمریکایی خود از باقی ماندن تعدادی از نیروهای این در کشور در افغانستان خبر داد.

وی خاطر نشان کرد:  بخشی از کماندوهای استرالیایی و مشاوران فنی ارتش این کشور پس از عقب‌نشینی بخش اعظم نیروهای نظامی خارجی در افغانستان باقی خواهند ماند.

2 روز پیش سوئد نیز اعلام کرد که در افغانستان باقی می‌ماند؛ علاوه بر سوئد تا کنون آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه، کانادا، نروژ و دانمارک اعلام کرده‌اند که به حضور خود در افغانستان ادامه می‌دهند.

بیشتر نیروهای خارجی وعده داده بودند، تا پایان سال 2014 افغانستان را ترک کنند با این هدف که امنیت کشور در دست نیروهای افغانستانی قرار گیرد.

کشورهای اروپایی بر خلاف وعده خود مبنی بر خروج از افغانستان در رقابت با یکدیگر به هر قیمتی قصد ادامه حضور در افغانستان را دارند.

استرالیا که از سال 2001 از اعضای اصلی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در افغانستان است، در حال حاضر حدود 1650 نیرو در افغانستان دارد.

تعداد کل نیروهای نظامی خارجی (آیساف) در افغانستان 100 هزار نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس