به گزارش مشرق، اليکا عبدالرزاقي در گفتوگو با ايسنا، بيان کرد: محدوديتها و خط قرمزهاي شبکهي نمايش خانگي با تلويزيون فرق زيادي ندارد؛ حداقل ما اين مساله را پس از بازي در «قهوه تلخ» احساس کرديم.
وي افزود: شبکهي نمايش خانگي هم همان خط قرمزهاي تلويزيون را دارد، فقط کمي دست بازيگران زن در ايفاي نقش و نه در پوشش و حجاب، بازتر است.
اين بازيگر دربارهي فشار آنتن براي رساندن قسمتهاي يک سريال به پخش و تاثير آن بر ايفاي نقش بازيگران، گفت: من فکر ميکنم فشار آنتن بيشتر جنبهي مثبت دارد؛ فشار آنتن يک ويژگي به کارهاي مهران مديري داده و آن اين است که باعث ميشود مهران مديري در يک پلان بازيگرها را ميچيند و بداههگوييهايي نيز در آن اتفاق ميافتد که در نوع خود جذاب است.
وي ادامه داد: اما در پروژه عظيمي مانند «قهوه تلخ»، با توجه به پلانهايي که گرفته ميشود، چندان امکان آن وجود ندارد که کار روز پخش داشته باشد، در اين صورت کار خيلي سخت ميشد.
اين بازيگر در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه آيا در سريال «قهوه تلخ» بداههگويي هم داشته و تا چه اندازه مهران مديري به بازيگران اجازه بداههگويي داده است؟ بيان کرد: بداههگويي در «قهوه تلخ» خيلي کم اتفاق ميافتد، ولي وجود دارد؛ چرا که در حال کار بر روي اين سيستم هستيم که اگر ايدهي جالبي وجود داشته باشد، هيچ کس جلوي ديگري را نگيرد و کارگردان آنقدر دست بازيگران را باز گذاشته است که بتوانند خلاقيت به خرج بدهند.
اليکا عبدالرزاقي در پايان دربارهي همکاري با مهران مديري عنوان کرد: من اين همکاري را از سال 85 با سريال «باغ مظفر» شروع کردم که بعد ادامه پيدا کرد. در مجموعه 10 قسمتي «گنج مظفر» هم کار کردم که از تلويزيون پخش نشد، بعد از آن در پروژههاي «مرد هزار چهره» و «قهوه تلخ» نيز حضور داشتم.