کد خبر 215228
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴

عملیات اجرایی طرح ملی شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس با عنوان طرح ملی ساقی کوثر، صبح امروز (پنجشنبه) با حضور و فرمان محمود احمدی نژاد آغاز شد.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، عملیات اجرایی طرح ملی شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس با عنوان طرح ملی ساقی کوثر، صبح امروز (پنجشنبه) با حضور و فرمان دکتر محمود احمدی نژاد و ذکر «یا علی» و «یا مهدی» آغاز شد. این طرح با هدف تامین بخشی از نیاز آب صنعت، کشاورزی و شرب استانهای هرمزگان، کرمان و یزد در 30 کیلومتری غرب بندرعباس آغاز شده است.

طرح ملی شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس در فاز اول با تولید روزانه 150 هزار مترمکعب آب شیرین با استفاده از فن آوری اسمز معکوس به عنوان بزرگترین آب شیرین کن خاورمیانه احداث شده است.

با بهره برداری کامل این پروژه آب مورد نیاز شهرستان بندر خمیر و روستاهای غرب بندرعباس و قسمتی از شهرستان حاجی‌آباد و نیز صنایع غرب استان هرمزگان نیز فراهم خواهد شد.

تاسیسات آب گیری از دریای این طرح با ظرفیت 8/4 میلیون متر مکعب در روز در شش خط لوله دریایی به قطر 3 متر و طول 2 هزار و 700 متر احداث خواهد شد.

احمدی‌نژاد در فرمان آغاز عملیات اجرایی طرح ملی شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس این طرح را پروژه‌ای بزرگ، تاریخی و تحول آفرین در کشور خواند و با تشکر از دست اندرکاران و همه کسانی که با عشق به آبادانی ایران در این پروژه تلاش می کنند، گفت: ماه رجب ماه ولایت و بعثت پیامبر اسلام(ص) و اتصال به امام عصر(عج) و امید به حکومت جهانی امام عصر(عج) است و با نام «یا علی» و «یا مهدی» این پروژه را آغاز خواهیم کرد.

رییس جمهور اظهار امیدواری کرد که با همت تلاشگران، این پروژه به زودی به اتمام رسیده و در اختیار ملت ایران قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    0 0
    این طرح ماندگارترین وبهترین وباارزش ترین (هرچیز که درموردش حرف گفته شود کم است ) برای کشور است همه چیز را نباید به دید اقتصادی به آن نگاه کرد خدا کند برای کشاورزی باشد اما خدا خیرتان بدهد سعادتمند تان کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس