پرونده دوازدهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های ایران در شرایطی بسته شد که شاگردان امیر قلعه نویی با شکست در آخرین دیدار جام قهرمانی را بالای سربردند. ضمن اینکه آبی‌های تهران نتوانستند رکورد بالاترین امتیاز برای رسیدن به قهرمانی را به خود اختصاص دهند و همچنان با سپاهان مشترک ماندند.

به گزارش مشرق، هفته سی و چهارم و پایانی رقابت های لیگ برتر عصر امروز جمعه با برگزاری دیدار تیم های استقلال تهران و داماش گیلان به پایان رسید که طی آن شاگردان امیرقلعه نویی با قبول شکست برابر داماش گیلان جشن قهرمانی خود را در ورزشگاه آزادی برگزار کردند. در این دیدار شاگردان افشین ناظمی موفق شدند آبی پوشان را با نتیجه 2 بر یک شکست دهند. نتایج کامل و جدول نهایی لیگ برتر را در اینجا ببینید.


استقلالی ها که در حضور نزدیک به 90 هزار هوادار خود در ورزشگاه آزادی انگیزه زیادی برای رسیدن به پیروزی داشتند در نیمه اول دو بار دروازه مهمان شمالی خود را بازکردند که داور بازی تنها یکی از این گل ها را پذیرفت. در دقیقه 6 حنیف عمران زاده با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد اما داور این گل را به خاطر خطای مدافع استقلال روی دروازه داماش مردود اعلام کرد. با این حال در دقیقه 32 حسن اشجاری از روی یک ضربه ایستگاهی و به زیبایی دروازه حسن رودباریان را باز کرد تا استقلال نیمه اول را با این گل به پایان برساند.

در نیمه دوم اما روند استقلال کمی آرامتر شد و با اینکه بازیکنان این تیم برای رسیدن به گل حملات خوبی را روی دروازه حریف ایجاد کردند اما داماشی ها هم حملاتی را روی دروازه سیدمهدی رحمتی طراحی کردند و در دقیقه 67 موفق شدند بازی را به تساوی بکشانند. در این صحنه محمدرضا مهدوی با شوتی سرکش و محکم از پشت محوطه جریمه موفق شد دروازه استقلال را باز کند تا دقایق باقیمانده با جذابیت بیشتری پیگیری شود.

با این حال در شرایطی که امیر قلعه نویی شاگردانش را رو به جلو فرا می خواند این داماش بود که روی تعلل مدافعان استقلال به گل دوم رسید. در دقیقه 79 این دیدار حسین ابراهیمی روی پاس محمدرضا مهدوی در موقعیتی خوب از زاویه بسته دروازه رحمتی را باز کرد تا داماش در آستانه پیروزی قرار بگیرد. استقلالی‌ها در دقایق باقی مانده حملات زیادی را روی دروازه مهمان شمالی خود پی ریزی کردند اما نتوانستند از شکست فرار کنند.

ترکیب استقلال:

مهدی رحمتی، علی حمودی، حسن اشجاری،حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، جواد نکونام، آرش برهانی( از دقیقه 63 مجتبی جباری)، میثم بائو( از دقیقه 86 فرزاد حاتمی)، عباس محمدرضایی( از دقیقه 52 ایمان موسوی)، سیاوش اکبرپور،و فرهاد مجیدی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب داماش گیلان:

حسن‌رودباریان، علیرضا نظیف‌کار، هادی محمدی، هادی سهرابی، ابوذر رحیمی، حسن ابراهیمی، مصطفی حاجتی، ابوالفضل حاجی‌زاده( از دقیقه 54 محمد آبشک)، علیرضا جهانبخش، محمدرضا مهدوی و امین متوسل‌زاده( از دقیقه 58 بوباکبه)

سرمربی: افشین ناظمی

نتایج هشت مسابقه دیگر هفته پایانی لیگ برتر به شرح زیر است:

* تراکتورسازی 3- پرسپولیس یک
گل‌ها: سید مهدی سید صالحی(32)، مهدی کریمیان (54) و گیلسون (90) برای تراکتورسازی و رضا حقیقی (69) برای پرسپولیس

* ملوان انزلی صفر - ذوب آهن 1
گل: مهدی رجب زاده(14) برای ذوب آهن

* فجر سپاسی 2 - راه آهن 2
گل‌ها: مهدی نظری و هادی ایمانی(14) و (20) برای فجر سپاسی و پیروز قربانی (82) و میرهانی هاشمی(89)برای راه آهن

* سپاهان 2 - آلومینیوم هرمزگان2
گل‌ها:
محمدرضا خلعتبری(28 و 54) برای سپاهان و میلاد میداوودی(19) و امجد شکوه مقام(41) برای آلومینیوم

* صبای قم صفر - مس کرمان یک
گل: رضا عنایتی (74) برای مس کرمان

* نفت آبادان 2 - پیکان تهران صفر
گل: روح الله عرب (58 و 90) برای نفت

* نفت تهران صفر - فولاد خوزستان صفر

* گهر دورود صفر - سایپا 3
گل‌ها:
کاوه رضایی (52)، علی زینالی (64) برای سایپا


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    0 0
    اصلا خوشتون میاد تیتر تلخ بزنید. نه؟!
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    0 0
    به هیچ وجه تلخ نبود شما چشم ندارین قهرمانی استقلال ببینین.
  • ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    0 0
    مهم قهرمانی بود که چشم مشرق پرسپولیسی در بیاد
  • هوادار ودلسوز استقلال ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    0 0
    آقای قلعه نویی!! نمیدونم آخه ما هواداران به چه زبونی بگیم که آقای میثم بائو , فرزاد حاتمی و سیاوش اکبرپور را نمی خواهیم توی بازی آخر استقلال با داماش آقای بائو که کلا تعطیل بودن .. سایه بازیکن حریف که بهش میخوره شش تا ملغ میزنه ,فرزاد حاتمی هم همینطورآقای اکبرپور هم که فربونش برم فقط بلده خشن بازی کنه وتکل های بی مورد بزنه البته اگر آخر فصل حالش خوش باشه تا افشا گری نکنه !!! آقای فلعه نویی باور کنید که در طول فصل یک بازی خوبی از تیم استقلال شاهدنبودیم و علت این مسئله نیز بیشتر برمیگزده به همین چند تا بازیکن.. وبرخی مشکلات دیگر که اغلب هواداران محترم واقعیت ها رامیدونند... آقای قله نویی چرا سایر تیم های شهرستانی مثل فولاد , داماش , راه آهن و... که اونقدر بازیکنان مطرحی ندارن خیلی خوب بازی میکنن تا کی باید تماشاگران دلشون روخوش کنند که یک بازی خوب از استقلال ببینند؟ بابا آخه بازی فقط سانتر از جناحین نیست که با یک مصدومیت آقای خسرو حیدری تیم فلج بشه !!!! آقای قلعه نویی یک کمی طرز صحبتتان را با رسانه هاا درست کنید که هی با منت میگید که من ...من ..من بودم که استقلال را چند بار قهرمان کردم و... آقای قلعه نویی یادتان باشد که تیم محبوب استقلال شما را قلعه نویی کرد البته اگر قدر موقعیت و جایگاه خودتان را بدانید تا اینقدر حرف و حدیثهایی از جمله یار کشی و باندی و ما فیا بر شما نگذارند. در پایان آقای قلعه نویی با مصاحبه نکردن و برخی رفتارهاتون اینقدر بازار گرمی برای خود نکنید اینقدر نگید" ماموریت من در استقلال تمام شده , وهدفم رساندن تیم به جمع 8 تیم آسایی است و.. "دست شما برای همه رو شده !!!اگربازی ماقبل آخر با فولاد داور پنالتی نمی گرفت و بازی با داماش که باختید... الان قهرمان نبودید حیف شانس واقبال با شما بود حیف ...حیف سپاهان با این بازی خوبی که میکنه قهرمان نمیشه .. بنده بعنوان یکهوادار دلسوز استقلال از سایت محترم مشرق که درد دل هواداران را نمایش میده وبه گوش مسئولان باشگاه می رسانند تشکر میکنم.
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    خیلی هم شیرین بود برای لنگی ها تلخه سوزbe
  • علی ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    اون کسی که به اسم هوادار و دلسوز استقلال کامنت گذاشته؛ صد در صد پرسپولیسی هست؛ مهم قهرمانی است؛ شما بسوزید
  • سید ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    مشرق استقلالیه بابا نمیبینی پوسته سایت آبیه.فقط یه خورده (بابا پنجعلی)الکی میگه
  • SDN ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    اصلا هم تو استقلالی دلسوز نیستی هوادار تیم دیگه ای هستی که عقده روی دلت مونده که هر وقت قلعه نوعی مربی استقلال میشه استقلال اون فصل بهترین تیم لیگه و مدعی اصلی قهرمانی در حداقل دو جام داخلی کشور . امیرخان دوستت دارم و ازت میخام تو استقلال بمونی............ سرور هرچی لنگیه امیر قلعه نوعیه به امید قهرمانی تو آسیا
  • سولماز ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    قهرمانیمون مبارک. واسه رکورد زنی هم فرصت داریم. سالهاست که پرسپولیس به گرد پای ما هم نمیرسه. استقلال نه فقط سرور پرسپولیس که سرور آسیاست
  • ناشناس ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    مرگ بر استقلال
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    تو کی هستی که واسه مربی تعیین تکلیف میکنی؟به هیچ هواداری ربطی ندهره که مربی تیم چیکار میکنه.
  • اسما ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 0
    اقعا ازتون ممنونم دم همتون گرم. لنگی ها همه بسوزن. واقعا از تکتک بازیکنان ممنون.بخصوص از امیر خان.
  • ساناز ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    0 0
    سولماز خانم جدی گفتی که پرسپولیس به گرد پای ما هم نمیرسه!!!! لطفا یه ذره اطلاعات فوتبالیتو رو بیشتر کن کافیه تو گوگل کلمه پر افتخارترین تیم ادوار لیگ یا پر افتخار ترین تیم تاریخ فوتبال ایران - یا رکوردهای پرسپولیس یا.... رو جستجو کنی ، من دوست ندارم شما با این حرفها باعث بشی ما پرسپولیسیها فکر کنیم که اطلاعات فوتبالی هوادارهای تیم رقیبمون پایینه - یا اینکه میتونی اصلا کامنت نذاری ها؟
  • محمدرضا ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    0 0
    ساناز جون راست میگی رکورهای توایرانو گذاشتیم واسه شما پرسپولیسیا ماکه رفتیم واسه اسیا وجهان.اخ ببخشیدیادم رفت شما اصلاستاره ندارین.پس حالا حالاها بودویین شاید خداکرمی کردیه ستاره گرفتین.بای بای ساناز لنگی
  • سولماز ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    0 0
    استقلال پرافتخارترین تیم ایران تو آسیاست اینو گوگل هم میدونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس