منابع خبري رژيم صهيونيستي ساعاتي پيش در خبري که بسرعت از روي خروجي اين رسانه ها حذف شد از قتل "عليرضا عسگري" در زندان "عيالون" در سرزمين هاي اشغالي خبر دادند.

به گزارش گروه بين الملل مشرق،  روزنامه هاي صهيونيستي "يديعوت آحارونوت" و "هاآرتص"، ساعاتي پيش با انتشار خبري بر روي خروجي خود به نقل از يک منبع امنيتي نزديک به ايهود باراک، وزير جنگ اين رژيم، خبري را مبني بر خودکشي "عليرضا عسگري" معاون وزير دفاع اسبق جمهوري اسلامي ايران منتشر کردند اما از آنجا که موساد، مسؤول حفظ جان وي بوده، بررسي ها در خصوص شيوه و زمان انتشار اين خبر آن هم در شرايطي که صهيونيست ها تحت شديدترين فشارها به سر مي برند، نشان مي دهد موضوع به قتل عمد در زير شکنجه هاي شديد روحي و جسمي شباهت بيشتري دارد.
اين خبر بسرعت از روي خروجي اين دو روزنامه حذف شد اما خبرنگار مشرق موفق شد نسخه اي از خبر حذف شده اين دو روزنامه را ذخيره کند.
وبگاه انگليسي يديعوت آحارونوت که صبح امروز اين خبر را منتشر کرد بلافاصله صفحه خبر را حذف کرد اما نسخه منتشرشده روي وبگاه اين روزنامه در اختيار مشرق قرار دارد. به نوشته اين روزنامه، عسکري، هفته گذشته در سلول خود، اقدام به خودکشي کرده است.
عسگري، معاون وزير دفاع اسبق کشورمان که در آذر ماه سال 1385 وارد شهر استانبول ترکيه شد طي يک عمليات مشترک توسط سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) و سازمان جاسوسي آمريکا (سيا) ربوده و به پايگاه "اينجرليک" در ترکيه انتقال يافته بود.
سؤالي که اکنون مطرح است اين است که آيا قتل يک متهم به نفع رژيم صهيونيستي است و اگر چنين است آيا شهادت عسگري که صهيونيست ها از آن با عنوان "خودکشي" ياد کرده اند، نوعي "اعدام" بوده است و آيا نگهبانان زنداني که تحت تدابير شديد امنيتي 24 ساعته قرار دارد قادر به ممانعت از خودکشي زنداني نيستند؟
طبق گزارش اوليه روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونت، عليرضا عسگري در زندان انفرادي به سر مي برده و با هيچ يک از نگهبانان زندان و يا ساير مسؤولان هيچ گونه تماسي نداشته است اما آيا زنداني تحت اين شرايط سخت مي تواند به خواست خود کشته شود؟
اين در حالي است که براي رژيم صهيونيستي بسيار دشوار خواهد بود که چگونگي و نيز علت بازداشت يک مقام ارشد سابق ايراني در زندان هاي خود را توضيح دهد در حالي که پيشتر مدعي شده است عسگري، فراري است و در ايالت ويرجينيا در آمريکا به سر مي برد.
انتظار مي رود افشاي اين خبر، روابط تل آويو با ترکيه به عنوان کشوري که عسگري از آن ربوده شده را نيز پيچيده تر کند زيرا در نهايت، موساد به عنوان سازماني که عسگري را ربوده، مقصر اصلي اين حادثه است.
سؤال بعدي اينجاست که رژيم صهيونيستي با پيکر شهيد عسکري چه خواهد کرد و آيا آن را از ترس پاسخ سنگين ايران، مانند جزئيات ربايش وي از ترکيه پنهان نگه مي دارد؟
موساد پيشتر مدعي شده بود که عسگري را نربوده و وي در اسرائيل به سر نمي برد که با انتشار خبر قتل وي در زندان هاي اين رژيم، هر دو اين داستان پردازي ها کذب از آب در آمد.
نکته اي که نبايد در اين ميان فراموش کرد اين است که وقوع اين قتل، ميزان توانمندي سرويس هاي جاسوسي غرب را براي فريب و تشويق مسؤولان ايراني به فرار از کشور و جاسوسي به نفع دشمنان مخدوش مي کند زيرا نشان مي دهد عاقبت افرادي که با اين رژيم همکاري کنند چيزي جز حبس و مرگ نيست و علاوه بر اين، با توجه به اين رسوايي، ديگر سازمان هاي جاسوسي جهان نيز ديگر با موساد در زمينه هاي مشابه همکاري نخواهند کرد.
از سوي ديگر دادستاني تهران، صبح امروز اعلام کرد 'علي اکبر سيادت' جاسوس سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي را که دو سال پيش دستگير شده بود اعدام کرده که ناظران بر اين باورند که اين اقدام، توازن امنيتي را برقرار نخواهد کرد زيرا عسگري از مقامات ارشد دفاعي کشور بوده اما سيادت يک جاسوس خرده پا به شمار مي آمده است و لذا رژيم صهيونيستي از پاسخ اصلي ايران به اين اقدام، بشدت واهمه دارد و وحشت از چگونگي واکنش تهران به اين اقدام، از اکنون در بدنه اين رژيم محسوس است.
بنا بر گزارش هايي که صبح امروز انتشار يافت، سيادت حاضر شده بود در مقابل دريافت 60 هزار دلار، اطلاعات طبقه بندي شده کشور را به رژيم صهيونيستي منتقل کند.
وي در مهر ماه سال 1387، زماني که قصد داشت به همراه همسرش از کشور فرار کند دستگير و مشخص مي شود که وي از طريق تلفن اعتباري با سرويس اطلاعاتي اسرائيل تماس مستمر دارد.
نامبرده که با صدور قرار بازداشت موقت به زندان اعزام مي شود در تحقيقات بعدي اقرار مي کند با سفارت اسرائيل در ارتباط بوده و کم کم اطلاعاتي درباره يکي از واحدهاي نظامي را به دشمنان ارائه مي دهد و در بازجويي هاي بعدي، به ارائه اطلاعات به افسر اطلاعاتي رژيم صهيونيستي اقرار مي کند.
وي اعتراف کرده است که ملاقات هاي خود با عناصر سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي در کشورهاي ترکيه، تايلند و هلند و در اماکن عمومي مانند هتل ها انجام مي داده است.
سيادت اقرار نموده که در هر ملاقات، سه تا هفت هزار دلار حق الزحمه مي گرفته و اطلاعاتي درخصوص تعداد هواپيماهاي عملياتي ايران، پروازهاي عملياتي و آموزشي روزانه درهرپايگاه، سوانح هوايي و علت آن،سيستم هاي هواپيماهاي مختلف و موشک هاي سپاه را در اختيار سرويس اطلاعاتي اسرائيل گذاشته است.
ناظران آگاه معتقدند بايد منتظر بازتاب افشاي اين خبر ماند تا سطح واکنش جامعه جهاني و ميزان مطالبه و فشار نهادهاي بين المللي براي پاسخگويي اين رژيم در مقابل اين اقدام سنجيده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس