کد خبر 212784
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان تاکید کرد: فقط با انبوه‌سازی و افزایش ساخت و سازها قیمت‌ خانه سرشکن می‌شود.

به گزارش مشرق، ایرج رهبر در گفت‌وگو با ایسنا درباره متعادل‌سازی قیمت مسکن در نقاط مختلف شهر تهران اظهار کرد: 40 درصد از سهم قیمت مسکن را زمین شامل می‌شود که قیمت زمین در نقاط مختلف شهر متفاوت است.

به گفته وی هزینه ساخت مسکن و استفاده از مصالح در بیشتر نقاط یکسان است مگر اینکه در مراحل اسکلت‌بندی، نازک‌کاری و معماری داخلی واحد مسکونی بسته به سلیقه سازنده از مصالح با کیفیت‌تر استفاده شود.

رهبر با بیان اینکه قیمت زمین در مناطق مختلف تهران متفاوت است، تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود تا هر مالکی زمین خود را به هر قیمتی نفروشد.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان بهترین راه کنترل قیمت زمین در مناطق مختلف شهر را افزایش ساخت و سازها برای متعادل‌سازی قیمت عنوان کرد و گفت: هنگامی که ساخت و سازها افزایش یابد قیمت‌ها نیز به تناسب متعادل می‌شوند.

به گفته وی هنگامی که انبوه‌سازی و ساخت مسکن به تعداد زیاد صورت گیرد ‌هزینه‌ها کمتر و قیمت‌ها سرشکن می‌شوند.

رهبر در پاسخ به اینکه آیا تهران هنوز ظرفیت ساخت و ساز و انبوه‌سازی را دارد؟ گفت: شهر تهران با این جمعیت هنوز هم ظرفیت ساخت و ساز را دارد و نباید تنها به امید زمین‌های دولتی باشیم بلکه باید بخش خصوصی نیز وارد انبوه‌سازی شود تا شهرک‌سازی‌ها گسترش یابد.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان تاکید کرد: اگر شهرک‌سازی‌ها با قیمت‌های مناسب زمین و ساخت و ساز، ساخته شوند قیمت‌ها متعادل می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس