نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: رئیس‌ جمهور آینده باید از رجال سیاسی و مدیریتی باشد تا بتواند مسایل بین‌المللی و داخلی کشور را به درستی برطرف کند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، محمدرضا باهنر در مسجد محمد رسول‌الله (ص) قزوین با اشاره به اینکه ایران در سند چشم‌انداز 1404 باید کشور توسعه یافته، انقلابی، الهام‌بخش برای جهان اسلام، نخستین تولیدکننده علم و ثروت در منطقه و دارای روابط عادلانه و تعامل سازنده با همه کشورهای دنیا باشد، اظهار داشت: کشور در عرصه علمی رشد چشم‌گیری داشته، ولی متأسفانه در عرصه اقتصاد موفق نبوده است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در کشوری که کارهای بزرگ به دست افراد کوچک و کارهای کوچک توسط افراد بزرگ مدیریت شود هیچ وقت به خوشبختی واقعی نمی‌رسد بر این اساس باید هر کاری را به فردی که صلاحیت آن را دارد سپرد تا در اداره کشور موفق بود.

باهنر با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی موجب بروز 30 درصد مشکلات بیکاری، تورم و گرانی است، اضافه کرد: 70 درصد این مشکلات به دلیل عدم درست شیوه مدیریتی است که با به‌کارگیری راهکارهایی می‌توان این شیوه را اصلاح کرد تا این مشکلات کاهش یابد.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری عنوان کرد: تورم ساختاری در پنج سال گذشته به 20 درصد رسیده است که باید مسئولان اجرایی در دولت تلاش کنند نرخ این تورم را تک رقمی کنند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی کشورها به اندازه ساحل ایران منابع زمینی ندارند، ولی درآمد ملی آنان از این ساحل تأمین می‌شود، اذعان داشت: متأسفانه کشور ما با داشتن نفت، معدن، صنعت و مس هنوز نتوانسته به نقطه ایده‌آل درآمدزایی برسد.

وی با بیان اینکه حداقل انتظار یک شهروند از دولت داشتن شغل شرافتمندانه است، اظهار داشت: دولت باید فرصت‌های شغلی را در کشور ایجاد کرده تا آنان بتوانند با داشتن شغل حداقل نیازهای زندگی‌شان را تأمین کنند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات شوراها در مدیریت شهری مهم است، ابراز داشت: مردم باید با شناخت و آگاهی دقیق نسبت به توانایی‌های کاندیداها تلاش مضاعفی برای انتخاب افراد اصلح در این انتخابات داشته باشند تا افراد کارآمد وارد این شوراها شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه 60 درصد جامعه شهرنشین هستند، اذعان داشت: مردم باید در انتخابات شوراها افراد متدین، متخصص و مجرب را در انتخابات شوراها انتخاب کرده تا این افراد بتوانند بسیاری از مشکلات شهری را برطرف کنند.

امنیت و سلامت از اصلی‌ترین مطالبات ملت است

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت و سلامت از اصلی‌ترین مطالبات ملت است، بیان داشت: این دو مؤلفه از اصلی‌ترین سرمایه‌های هر فردی است که تا عدم وجود آن را احساس نکند قدر آن را نمی‌داند.

باهنر با اشاره به اینکه دشمنان اسلام از جمله آمریکا، طالبان و تروریست‌ها تلاش می‌کنند تا بتوانند چهره زشتی از اسلام به مردم معرفی کنند تا با جدا کردن  مسلمانان از دین تعداد آنان را در جهان کاهش دهند، اذعان داشت: آنان هرگز با همت و بیداری مسلمانان به این کار موفق نمی‌شوند.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه دشمنان اسلام از جمله آمریکا، طالبان و تروریست‌ها برای ایجاد ناامنی در کشور تلاش می‌کنند تا با ایجاد ناهنجاری و کارشکنی، گوشه‌ای از کشور را مانند عراق، سوریه و افغانستان ناامن کنند، اظهار داشت: در هیچ نقطه‌ای از ایران مشکل امنیتی وجود ندارد و همه جا امن و سبز است که تحقق این امر از بزرگترین سرمایه‌های کشور است.

محمد‌رضا باهنر در نشستی با اصحاب رسانه این استان که در دفتر حزب موتلفه قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنان خود کسانی را که می‌خواهند دانشگاه‌های کشور را از سیاست دور کنند، لعنت کرده‌اند و من به خاطر ندارم که ایشان برای هیچ شخص دیگری از واژه لعنت استفاده کنند.

باهنر با بیان اینکه هر کاری که دانشجو را از سیاست دور کند خلاف نظر مقام معظم رهبری است، افزود: با توجه به مواضع رهبری حضور دانشجو می‌تواند در کشور موثر باشد.

وی تغییر تاریخ امتحانات دانشگاه‌ها و همزمان کردن آن‌ها با فعالیت‌های انتخاباتی را کج‌سلیقگی خواند و ادامه داد: این موضوع را نمی‌پسندم؛ در عین حال که معتقدم دانشجویی که بخواهد فعالیت انتخاباتی داشته باشد، حتی در این شرایط هم از حرکت باز نمی‌ایستد.

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان خاطر نشان کرد: دانشگاه بهترین محل تعاملات فکری نامزدها با دانشجویان است و حضور نامزدها در دانشگاه‌ها می‌تواند بسیار اثر‌گذار باشد.

*افت 60 درصدی ارزش پول ملی

باهنر در بخش دیگری از این نشست با اشاره به مسائل اقتصادی کشور بیان کرد: در یک سال و نیم اخیر پول ملی ایران بیش از 60 درصد افت داشته است که 40 درصد آن به تحریم‌ها و 60 درصد نیز به سیاست‌های اقتصادی بر می‌گردد.

وی با یادآوری اینکه این سیاست‌ها در دولت هاشمی نیز وجود داشت، عنوان کرد: دولت‌ها نباید سیاست‌های پولی خود را در اختیار سیاست‌های مالی قرار دهند و یا مشکلات مالی خود را از طریق منابع موجود در بانک‌ها حل کنند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: در دولت دهم بر اثر کنترل نادرست نقدینگی، میزان آن در کشور به هفت برابر رسید و گردش پول افزایش یافت.

باهنر با اشاره به استقراض این دولت از بانک مرکزی برای پرداخت یارانه، ادامه داد: این کار همچنین موجب افزایش نقدینگی و تروم در کشور شد.

وی افزود: در حالی که مردم برای سرمایه گذاری پول خود در بانک‌ها و استفاده بانک از آن برای تجهیز سرمایه نیاز به مشوق دارند، دولت اصرار داشت بهره مالی این سپرده ها نباید از 13 درصد بیشتر باشد.

*دولت‌های ما مملکت را گران اداره می‌کنند

نامزد احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه مشکلات کشوری نیز بر افت ارزش پول ملی مؤثر هستند، گفت: دولت‌های ما مملکت را گران اداره می‌کنند؛ در صورتی که با اعلام سیاست‌هایی برای برطرف کردن این مشکل، نیازی به این میزان هزینه نیست.

باهنر در خصوص تأثیر تحریم‌ها بر افت ارزش پول ملی، خاطر نشان کرد: تحریم‌‌ها مانع از انتقال پول نفت و یا سایر اجناسی به کشور می شد که از طریق دور زدن تحریم ها تهیه می شدند.

وی اذعان کرد: با اعمال دیپلماسی فعال خارجی می‌توان برای به حداقل رساندن فشار تحریم‌ها راهکارهایی یافت.

*مردم به تحریم‌ها کاری ندارند

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان تصریح کرد: مردم به تحریم‌ها کاری ندارند و خواهان بهبود وضع اقتصادی هستند.

باهنر در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: باورمان این است که رسانه وظیفه تبیین مسائل به سمت و سویی را دارد که منافع ملی در آن است.

*رسانه‌ها می‌توانند حزبی عمل کنند

وی با اشاره به اینکه در کشور ما جای احزاب قدرتمند و فراگیر خالی است، بیان کرد: در شرایطی که تعداد احزاب شناسنامه‌دار در کشور بسیار کم است، رسانه‌ها می‌توانند با رعایت امانت و صداقت، به صورت حزبی عمل کنند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تمام رسانه‌های دارای گرایش حزبی و یا فاقد آن، باید حامی مردم و روشنگر مشکلات آنان باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس