کارگردان فیلم سینمایی «33 روز» ادامه داد: ساحت اول حضور روحانیون در مقابل دوربین است .باید دقت داشت تا سوژه ها و مضامینی که درباره روحانیت در فیلم ها طراحی می شود به شان آنها توجه شود زیرا باید شان روحانیون در مقابل دوربین توسط کارگردان رعایت شود.
وی با بیان اینکه روحانیت در جاهای مختلف جامعه اسلامی حضور دارند خاطرنشان کرد: آنها همواره نقش تصمیم گیرنده دارند بنابراین شانشان در بین مردم نیز باید رعایت شود و سینماگران در جهت تحکیم رابطه بین مردم و روحانیت نقشی اساسی دارند ضمن اینکه حضور آنها در جهت راهبری جامعه در فیلمنامه ها رعایت کنند.
شورجه در ادامه افزود: از ساحت دیگر سینمای ایران باید موضوعات دینی،معنوی،اخلاقی، سیاسی و اجتماعی مطرح شود و روحانیون در پشت صحنه سیاستگذاری کنند . فیلم ها می توانند با هر ساختاری ساخته شوند اما باید با دیدی مبتنی بر احکام دینی طراحی شود.
این کارگردان فیلم «حماسه مجنون» با بیان اینکه مبحث دیگر مربوط به احکام و فقه میشود، اظهار داشت: ما در پشت دوربین مشکلاتی داریم. اگر قرار است با موضوع و سوژه دینی فیلم بسازیم نباید در پشت دوربین مرتکب مشکلات اخلاقی شویم. مانند روابط زن و مرد که از زاویه دوربین نسبت به یکدیگر محرم نیستند و تنها قرار است روبروی یکدیگر ایفای نقش کنند.
وی خاطرنشان کرد:روحانیت باید در تدوین و تبیین احکام سینما وارد شوند تا مشخص شود خانم ها تا چه اندازه میتوانند در برخورد با آقایان آزادانه عمل کنند و تا چه اندازه ظواهر غیر شرعی مانند موها دیده شود یا در فیلم ها و سریال ها یک مادر پیر تا چه اندازه می تواند به پسرش نزدیک شود. باید احکام خاصی برای آن داشته باشیم تا با عدم شناخت و آگاهی مرتکب خطا نشویم.
این کارگردان درباره برگزاری جشنواره "روحانی در قاب سینما" نیز گفت: برگزاری این جشنواره و دیدن فیلم ها با موضوع روحانی یک وجه داستان است و وجه دیگر تعامل بین سینماگران و روحانیون و همایش هایی است که باید موضوعیت داشته باشد. از یاد نبریم که هنر به دین نیازمند است و دین است که می تواند تعامل و همدلی را بین روحانیون و سینماگران بوجود آورد. چنین جشنواره ای می تواند فرصت تعامل و مجالی برای نزدیک کردن تعارف و ایجاد فضای مشترک فکری و ذهنی باشد .