کد خبر 208659
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱

استاندار تهران گفت: بعد از ابلاغ حکم از سوی شورای نگهبان پرونده افرادی که برای انتخابات خرداد در ری ثبت‌نام کرده‌اند به تهران انتقال می‌یابد.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم ،مرتضی تمدن گفت: کسانی که در ری ثبت نام داشته‌اند به فهرست تهران اضافه می‌شوند تا 31 نفر عضو اصلی شهر تهران و 12 عضو علی البدل انتخاب شوند.

تمدن ادامه داد: تا زمانی که حکم نرسیده است به صورت جدا از کاندیداها ثبت نام می‌شود و در صورت ابلاغ کامل حکم این ثبت نام به صورت مشترک انجام می‌شود.

همچنین معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری با انتقاد شدید از عملکرد کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در تصویب خارج از عرف و ضوابط گفت: شمولیت عنوان شورای اسلامی شهر تهران بر ری و تجریش، الزاماً باید منجر به تغییر عنوان شهرداری تهران به شهرداری تهران، ری و تجریش شود.

امیرحسین باقرنژاد، گفت: انتصاب شهردار منطقه 20 با تایید فرمانداری شهرستان ری و انتصاب شهردار تجریش با تایید فرماندار شمیرانات و همچنین تشکیل کمیته انطباق مشترک با حضور سه فرمانداری تهران، ری و شمیرانات برای بررسی مصوبات شوراهای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش باید باشد.

وی اظهار کرد: البته در نوعی دیگر از تقسیم‌بندی جدید می‌توان، مصوبات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش که مربوط به منطقه 20 است را در کمیته انطباق فرمانداری شهرستان ری انجام داد.

باقرنژاد ادامه داد: همین امر نیز قابل تعمیم به شهرداری تجریش و نظارت کمیته انطباق فرمانداری شمیرانات بر مصوبات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش بر مصوباتی خواهد بود که مربوط به شهرداری تجریش می‌شود.

فرماندار شهرستان ری همچنین خاطرنشان کرد: البته فرمانداری شهرستان ری بر مصوباتی که در شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در خصوص آن بخش از حوزه مدیریت خدمات شهری حریم مناطق 15 و 19 که در حوزه سیاسی و تقسیمات کشوری فرمانداری شهرستان ری قرار دارد، نظارت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از تاریخ اجرای این قانون، هرگونه اقدام و عملکرد ناشی از مصوبات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش که مربوط به منطقه 20 و حریم مناطق 15 و19 است، بدون تایید کمیته انطباق فرمانداری شهرستان ری غیرقانونی است و با کسانی که خلاف قانون عمل کنند برخورد قانونی خواهد شد.

معاون استاندار تهران با تاکید بر این‌که حکم شهردار فعلی منطقه 20 نیز باید بازبینی شود، گفت: انتصاب شهردار منطقه 20 باید با نظر و تایید فرمانداری شهرستان ری و همچنین انتصاب شهردار تجریش باید با نظر فرمانداری شمیرانات تجدید شود.

شورای نگهبان در ساعات پایانی چهارشنبه (28 فروردین) و در سومین روز ثبت نام از کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا با قانون جدا بودن انتخابات ری و تهران در شورای اسلامی شهر تهران موافقت نکرد.

این حکم علی‌رغم ثبت نام بسیاری از کاندیداها در حوزه‌های ری و تهران انجام گرفت و قرار است برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس