هاشمی در نظام و انقلاب ما یک پدیده هستند که خدمات زیادی قبل و بعد از انقلاب داشته‌اند. ایشان در مبارزه با لیبرال‌ها و دوران دفاع مقدس خدماتی هم داشته‌اند و قاعدتا ما برخی نقدهای جدی هم به ایشان داریم.

به گزارش مشرق، محمدرضا باهنر نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که «اولین بار چه زمانی بعد از انتخابات 88 از واژه فتنه استفاده کردید؟»، گفت: فکر می‌کنم 6 روز بعد از انتخابات بود که همراه برخی دوستان به دیدار آقای موسوی رفتیم. بنده دراین دیدار به آقای موسوی گفتم شما 20 سال از فعالیت‌های سیاسی دور بوده‌‌اید و اکنون که 5-6 ماه فعالیت سیاسی داشتید 13 میلیون رای آوردید و بهتر است قدر این رای را بدانید.

وی افزود: به آقای موسوی گفتم در همه کشورهای دنیا اپوزیسیون داخلی وجود دارد و شما هم می‌توانید اپوزیسیون داخل کشور باشید؛ که ایشان گفتند من عضو حزب شما نخواهم شد اما اگر روزنامه ، سایت و یا حزب در چارچوب قانون اساسی داشته باشید از شما دفاع خواهم کرد اما متاسفانه آقای موسوی ترجیح داد اپوزیسیون خارج از نظام باشد.

- واژه باهنر و فتنه را سرچ کنید به من هم خبر بدید

باهنر تاکید کرد: بنده یادم نیست چه زمانی برای اولین بار از واژه فتنه استفاده کردم اما کسانیکه دنبال پاسخ این سوال هستند می‌توانند از طریق جستجوگر، واژه باهنر و فتنه را سرچ کنند و اگر اولین بار را کشف کردند به ما هم بگویند.

باهنر در پاسخ به این سوال که موسوی کروبی سران فتنه بوده‌اند یا مفتون فتنه، پاسخ داد: مسئله این نیست که بگوییم آقای موسوی و کروبی سران فتنه بوده‌‌اند یا مفتون فتنه. آقای عسگر اولادی این مسئله را مطرح کردند و قاعدتا خودشان می‌توانند از آن دفاع کنند و نیازی به  دفاع دیگران ندارند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه سران فتنه هزینه‌های زیادی برای نظام تحمیل کرده‌اند گفت: حماسه 9 دی به قائله پایان داد و فتنه‌انگیزی‌های برخی را تمام کرد.

واکنش به واژه «ساکتین فتنه»

خبرنگار از باهنر پرسید آیا واژه «ساکتین فتنه» را قبول دارد که وی در پاسخ گفت: برخی می‌گویند ساکتین فتنه و برخی دیگر ممکن است در مقابل بگویند کاسبان یا کاسبین فتنه؛ در برخورد با فتنه ما شاهد رفتارهای مختلف بودیم و می‌توانم ادعا کنم که بنده به همراه آقای لاریجانی و آقای ابوترابی که مجلس هشتم را طوری مدیریت ‌کردیم که در آن فتنه بزرگ حتی یک فتنه گر هم از مجلس بیرون نیامد؛ در آن زمان مجلس هشتم گروهی اصلاح‌طلب داشت اما ما صحنه را طوری مدیریت کردیم که همان اصلاح‌طلبان نیز به بیانیه‌های ضد فتنه تن داده و آنها را امضا کردند.

باهنر در ادامه با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری، انتخابات را نماد مردم‌سالاری دینی در کشور توصیف کرد و در پاسخ به سوالی درباره تخلف تبلیغات زودهنگام برخی نامزدها افزود: ما نمی‌توانیم به این موضوع نگاه صفر و صد داشته باشیم؛ البته اگر کسی به عنوان نامزد انتخابات میتینگ داشته باشد تخلف کرده اما اشکالی ندارد که افراد جلسات سیاسی داشته باشند و فضای کلی انتخابات را بررسی کنند.

احتمال پیوستن محسن رضایی به ائتلاف پنج‌گانه

خبرنگاری از باهنر درباره احتمال پیوستن محسن رضایی به ائتلاف پنج‌گانه پرسید که وی در پاسخ گفت: سیاست رفتاری ما این است که همه نامزدهای اصولگرا در صورت تمایل به ائتلاف اصولگرایان اضافه شوند. چرا که ما به دنبال مدیریت واحد اصولگرایان هستیم و همان طور که گفته‌ایم می‌خواهیم قبل از آغاز ثبت‌نام به نظر واحد برسیم.

وی درباره مکانیزم انتخاب نامزد نهایی ائتلاف پنج‌گانه نیز گفت: ما در این مکانیزم به نظرسنجی‌ها وزن بالایی می‌دهیم و البته پارامترهای دیگری همچون روند نظرسنجی‌ها را نیز در نظر می‌گیریم چون ممکن است برخی در روند نظرسنجی‌ها رشد منفی یا مثبت داشته باشند.

هیچ اشکالی ندارد که رئیس دستگاه اجرایی فعالیت سیاسی کند

خبرنگاری از باهنر درباره آنچه همایش انتخاباتی دولت در ورزشگاه آزادی خوانده می‌شود پرسید که وی در پاسخ گفت: هیچ اشکالی ندارد که رئیس دستگاه اجرایی فعالیت سیاسی کند و گرایش سیاسی داشته باشد چون این حق افراد است. اما اینکه گفته می‌شود آخر هفته قرار است همایش انتخاباتی با پول بیت‌المال و اموال حکومتی برگزار شود تخلف انتخاباتی است که  شورای نگهبان و دیگر دستگاه‌های نظارتی باید به آن رسیدگی کنند.

دولت نباید وارد مسائل تبلیغاتی برای کاندیدا شود

وی با بیان اینکه در صورت انتخاباتی بودن همایش ورزشگاه آزادی، این اقدام یک سو‌ءاستفاده بزرگ انتخاباتی از قدرت تلقی خواهد شد، خاطر نشان کرد: آقای رئیس‌جمهور در پایان سخنرانی حاکمیتی و بین‌المللی خود در روز 22 بهمن سه بار شعار زنده باد بهار سر دادند در حالیکه دولت به عنوان مجری انتخابات نباید وارد مسائل تبلیغاتی برای کاندیدا شود.

باهنر با بیان اینکه انتخابات آتی از سه قطب اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و رئیس‌جمهور و دوستانش تشکیل شده است گفت: به طور طبیعی هر قطب از انتخابات با دو قطب دیگر رقابت خواهد کرد.

باهنر در پاسخ به این سوال که آیا هیچ نامزدی را بهتر از خودش در انتخابات نمی‌داند، تصریح کرد: از نظر مبانی دینی نیز این درست است که اگر هر کس فرد دیگری را بهتر از خودش را برای مسئولیت می‌داند کنار بکشد. اما ممکن است بنده برخی نامزدها را در یک یا دو حوزه تخصصی بهتر از خود بدانم اما شرایط عمومی برای ریاست جمهوری را در خودم می‌بینم؛ برای ریاست جمهوری تنها سالم و صالح بودن مطرح نیست بلکه مقبولیت هم مطرح است.

در ائتلاف پنج‌گانه حتما به خودم رای می‌دهم

خبرنگاری از باهنر پرسید که در بین ائتلاف پنج‌گانه به چه کسی حاضر است رای بدهد، که این نامزد انتخابات آتی در پاسخ گفت: در بین اعضای ائتلاف اکثریت حتما به خودم رای می‌دهم.

از 30 سال پیش با موسوی مخالف بودم

باهنر در پاسخ به سوال خبرنگاری که می‌گفت شما قصد داشتید در کلیپ انتخاباتی میرحسین موسوی حضور داشته باشید، گفت: شما یا خواب دیده‌اید و یا اینکه قصد بنده را بدون اینکه سلاحی داشته باشم خوانده‌اید؛ بنده به آقای رضایی رای دادم و از 30 سال پیش به آقای موسوی مخالف بودم؛ در سال 84 بنا به دلایلی که نمی‌توانستم به آقای احمدی‌نژاد رای بدهم، به آقای رضایی رای دادم.

باهنر درباره تورم و گرانی‌های اخیر نیز توضیح داد، بحث گرانی‌‌ها و تورم دلایل زیادی دارد که به نظر بنده رشد بی‌رویه نقدینگی و سرعت گردش پول از جمله آن است. در طول هفت سال گذشته میزان نقدینگی ما هفت برابر افزایش پیدا کرده است و این امر موجب مشکلاتی برای کشور شده است.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی درباره قانون هدفمند کردن یارانه‌‌ها گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها باید در آینده دنبال و مراحل بعدی آن نیز اجرا شود؛ اینکه مجلس با اجرای فاز دوم مخالفت کرد این بود که دولت فاز اول را به درستی اجرا نکرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضع هسته‌ای‌اش گفت: ما در بحث هسته‌ای دو نکته مهم داریم. اول اینکه غنی سازی را جزو حقوق همه اعضای NPT می‌دانیم و  از حقوق خود صرفنظر نمی‌کنیم. و نکته دیگر اینکه ما از برنامه هسته‌ای خود استفاده غیرصلح‌آمیز نخواهیم کرد.

باهنر خطاب به اعضای 1+5 گفت: شاید آقایان به این فکر باشند که وقت‌کشی کنند تا انتخابات آتی نتیجه‌اش مشخص شود. اگر این خواب را در سر دارند بدانند که موضع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حقوق  ملت خود تغییر نخواهد کرد و قطعا ایران از حقوق هسته‌ای خود صرف نظر نخواهد کرد. لذا آقایان بدانند که این خواب تعبیرشدنی نیست.

باهنر در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با آمریکا گفت: طبق چشم‌انداز 20 ساله ایران باید تا سال 1400 باید با تمام دنیا غیر از رژیم نامشروع صهیونیستی ارتباط داشته باشد. ما آمریکا را مشروع می‌دانیم و در عین حال تاکید می‌کنیم که رابطه داشتن و یا رابطه نداشتن با آمریکا برای ما ارزش نیست. حفظ منافع ملی و اصول انقلاب اسلامی برای ما ارزش دارد.به تعبیر مقام معظم رهبری آمریکایی‌ها باید دست از دشمنی بردارند. لذا اگر آمریکایی‌ها دست از دشمنی بردارند ایران می‌تواند درباره مذاکره با آمریکا به جمع‌بندی برسد چرا که در آن موقع مذاکره هیچ اشکالی ندارد.

هاشمی و لاریجانی نمی‌آیند

خبرنگاری از باهنر درباره حضور هاشمی و لاریجانی در انتخابات پرسید که وی در پاسخ گفت: بنده خبر دارم که آقای هاشمی و لاریجانی نمی‌آیند. البته ممکن است که در آینده تحلیلشان تغییر کند اما اکنون آقای لاریجانی دلیلی برای کاندیداتوری نمی‌داند.

هاشمی در نظام و انقلاب ما یک پدیده است/ هاشمی در متن فتنه 88 نبود

وی افزود: آقای هاشمی رفسنجانی در نظام و انقلاب ما یک پدیده هستند که خدمات زیادی قبل و بعد از انقلاب داشته‌اند. ایشان در مبارزه با لیبرال‌ها و دوران دفاع مقدس خدماتی هم داشته‌اند و قاعدتا ما برخی نقدهای جدی هم به ایشان داریم.

وی افزود: بالاخره انتظار این بود که آقای هاشمی در جلوگیری از گسترش فتنه 88 اقدام کند و یا حداقل آنها را محکوم کند. اما ایشان چنین کاری نکردند. البته بنده نظر کسانی که می‌گویند آقای هاشمی در متن فتنه بود را قبول ندارم.

باهنر گفت: عده‌ای هشت سال نان رقابت با آقای هاشمی را خوردند و علاقمند هستند دوباره در این موج سوار شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره کاندیداتوری کامران باقری‌لنکرانی از طرف جبهه پایداری گفت: ما با دوستانمان در جبهه پایداری اختلافات داریم اما آنها را در جرگه اصولگرایی می‌دانیم. البته ما همانطور که گفتیم آماده ائتلاف هستیم و از آقای باقری لنکرانی نیز برای حضور در ائتلاف اکثریت دعوت می‌کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    0 0
    جناب باهنر اگر هاشمی مردود نیست چطور هرکی باهاش رقابت کنه رای میاره ؟
  • ناشناس ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    0 0
    منظورباهنر شاید این باشه که هاشمی درپشت پرده کارگردان صحنه بود
  • مسعود ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    0 0
    با سلام بر اقاي باهنر ..... آقاي هاشمي زنده و در سلامت كافي هستند ايشان خودشان بهتر ميدانند كه از فتنه هستند يا خير. ويا در دايه آرمان هاي انقلاب هستند يا خير و ايشان در دفاع از خودش تجربه كافي دارد.
  • ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    0 0
    سوالی که دارم اینه که آیا برای انتخابات ریاست جمهوری سوابق هم مهمه
  • ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    0 0
    درسته به قول خودت استاد لابي هستي اما ديگه.... اين همه ديدارهاي انتخاباتي كه لاريجاني داره برگزار ميكنه واسه شركت تو شوراي شهر تهرانه آقاي استاد
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    0 0
    گوش کردم چشم
  • بنده خدا ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    0 0
    آقای هاشمی میدان را برای ...گری دیگران فراهم می کند
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    0 0
    البته بنده نظر کسانی که می‌گویند آقای هاشمی در متن فتنه بود را قبول ندارم. پس لطف کن توضیح بده کجا بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس