کد خبر 20687
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۷

حميد رسايي مديرمسئول هفته نامه 9 دي در يادداشت اول اين نشريه نوشته است:

روز تجلي قدرت خدا، حرکتي ماندگار، نتيجه هوشياري، شناخت موقعيت، فهميدن نياز انقلاب، حضور در لحظه مناسب، قله فراموش نشدني، آخرين ضربه به دشمن، اتمام حجت با همه، قوي‌ترين ضربه و... همه اينها تعابيري هستند که امام خامنه‌اي پس از خلق حماسه 9 دي 88 در مناسبت‌هاي مختلف در خصوص اين روز بر زبان آورده‌اند و البته هم ايشان تأکيد کرده‌اند که اين روز را زنده نگه داريد؛ همين کافي بود که به همراه جمعي از ياران جوان و پرشور دهه سوم انقلاب براي هفته‌نامه‌اي که پس از دو سال و نيم انتظار! مجوز انتشارش از سوي هيأت نظارت بر مطبوعات صادر مي‌شد، نام 9 دي را انتخاب کنيم.
هفته‌نامه 9 دي نشريه‌اي است با رويکرد تحليلي – خبري. مخاطب اين نشريه، خواص عمومي جامعه است، همان‌ها که در ميانه فتنه‌ها بدون هيچ چشم‌داشتي براي دفاع از انقلاب همه هستي خود را به ميدان مي‌آورند، همان‌ها که به دليل عدم وابستگي به جريانات زر، زور و تزوير نه دوپهلو سخن مي‌گويند و نه سياستمدارانه سکوت مي‌کنند، بلکه شفاف و بي‌پرده بر آرمان‌هايشان پاي مي‌فشارند و براي رسيدن به قدرت معامله نمي‌کنند. بدون تعارف 9 دي قرار است با همان صراحت و بصيرتي به دست مخاطبانش برسد که مردم در اين روز از خود به يادگار گذاشتند.
هفته‌نامه 9 دي قرار است در کنار دوستاني که درد انقلاب دارند و ديگر فعالان اين عرصه، خط جديدي از جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي را در راستاي سياست‌ها و جهت‌گيري‌هاي سکّاندار انقلاب بگشايد و به همت اين دوستان و با کمک همه آنها که مي‌خواهند در اين جبهه جديد نقش داشته باشند، مانعي باشد در برابر فتنه‌گران قديم و فتنه‌هاي جديد. صريح مي‌گوييم که مي‌خواهيم ابهامات دشمن را پاسخ دهيم و انحرافات آنها را به رخ‌شان بکشانيم، پس تمام عناصر جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي، «9 دي» را از خود بدانند و از اين فرصت در جهت بصيرت‌افزايي و ارائه تحليل و استفاده از نقطه نظرات بهره ببرند هفته‌نامه دي مانند همه آنهايي که اين روز را در تاريخ ماندگار کردند، به هيچ يک از جريانات و حتي شخصيت‌هاي سياسي دلبستگي و وابستگي ندارد و تنها خود را سرباز آفتاب پرفروغ انقلاب مي‌داند. دوري و نزديکي ما به جريانات سياسي، احزاب، گروه‌ها و شخصيت‌هاي صاحب نام، به ميزان دوري و نزديکي آنها با اهداف، شعارها و آرمان‌هاي انقلاب تعريف خواهد شد. قطعاً اين عدم وابستگي براي ما هزينه‌هايي را به دنبال خواهد داشت اما چه باک که ما خود را براي پرداخت اين هزينه آماده کرده‌ايم.
هفته نامه 9 دي در مواجهه با دو قوه مجريه و قضائيه و همچنين نهاد مهم مجلس و ديگر مجموعه‌هاي کشور، سياست حمايت همراه با نقد دلسوزانه را در پيش خواهد گرفت و البته براساس منش و روش رهبري انقلاب، از آنجا که بار سنگين اداره کشور بر دوش دولت است، خود را موظف بر حمايت صريح و قاطعانه از اقدامات مثبت و انقلابي دولت مي‌داند و لازم به يادآوري نيست که در برابر اشتباهات يا انحرافات آن نيز سکوت نخواهد کرد؛ به ويژه که تيم نشريه 9 دي، همگي از جمله ياران و حاميان رئيس جمهور خدمتگذار و ارزشمند در انتخابات نهم و دهم رياست جمهوري بوده‌اند و به همين دليل نيز حمايت از اين دولت و به ويژه رئيس جمهور محترم را وظيفه و انتقاد از آن را از باب امر به معروف و نهي از منکر رسالت خود مي‌دانند.
هفته‌نامه 9 دي قرار بود پيش از اين با دو پيش شماره و بعد از اين نيز به صورت هفته‌نامه در کنار شما باشد، اين مهم اما به دليل محدوديت‌هايي که عمدتاً به دليل عدم وابستگي اين نشريه به کانال‌هاي مالي جريانات سياسي است، تحقق نيافت و انشاءالله شماره بعدي آن پس از دو هفته در اختيار شما قرار خواهد گرفت و البته اميدواريم با حمايت‌هاي شما بتوانيم از آن پس انتشار هفتگي آن را آغاز کنيم.
هرچند در اين شماره به تناسب همزماني انتشار آن با اولين سالروز خلق حماسه نهم دي، بسياري از مطالب صفحات آن به موضوع فتنه اختصاص يافته اما در ادامه مسير با اختصاص صفحات متنوع و به منظور بصيرت‌افزايي در جامعه، قطعاً به تمام ابعاد جبهه فرهنگي، فکري، سياسي و رسانه‌اي جريان انقلاب خواهيم پرداخت. ما براي استفاده از نقطه نظرات شما پنجره‌هايي گشوده‌ايم و از اولين شماره به انتظار تابش نظرات شما نشسته‌ايم، اميد آنکه شما هم منتظرمان باشيد. کوتاه سخن اين که تمام عناصر جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي 9 دي را از آنِ خود بدانند و از اين فرصت در جهت دفاع از انقلاب اسلامي بهره ببرند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس