کد خبر 20577
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۹

چيني ها که با راه اندازي موتور جستجوي بايدو موفق شده بودند جلوي توسعه فعاليت هاي گوگل را در اين کشور بگيرند و آن را به حاشيه برانند، اين بار سايت توييتر را شکست دادند.


به گزارش مشرق ، فارس به نقل از آي دي جي نوشت ، چين با راه اندازي يک سرويس ميکروبلاگينگ که از نظر امکانات کمبودي نسبت به سرويس توييتر ندارد، توانست کاربران داخلي در اين کشور را به سمت استفاده از اين سرويس سوق دهند.

سرويس ميکروبلاگينگ مذکور که توسط بايدو راه اندازي شده تنها سه ماه پس از راه اندازي يک ميليون مشترک جذب کرده و کسب و کار توييتر را در اين کشور کساد کرده است.

اين سايت که بايدو تاک نام گرفته به کاربران امکان مي دهد که مطالب مورد نظرشان را ارسال کنند. بايدوتاک از امکانات اجتماعي متنوعي هم برخوردار است.

اين سرويس کماکان در مرحله بتا يا آزمايشي است و به علت طراحي و امکانات خوب مورد استقبال چيني ها قرار گرفته است. قبلاً سرويس هاي مشابهي در چين راه اندازي شده بود، اما به علت کيفيت نه چندان خوب مورد توجه قرار نگرفته بود.

در مجموع 75 ميليون نفر در چين از سرويس هاي ميکروبلاگينگ استفاده مي کنند و موفق ترين سرويس در اين حوزه Sina نام دارد که 50 ميليون کاربر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس