مشرق؛ یکی از محوری ترین بخش های رسانه ملی پخش فیلم و برنامه های سرگرم کننده است که بخش قابل توجهی از ساعت های صدا و سیما را به خود اختصاص می دهد.
در این راستا پخش فیلم ها و سریال های رنگارنگ غربی و شرقی نیز یه دلیل داشتن کیفیت بالای ساخت و همچنین به صرفه بودن آن در نسبت با تولیدات داخلی مورد توجه مسئولان رسانه ملی قرار دارد. متأسفانه بسیاری از این دست فیلم های وارداتی با موازین انقلابی و مشی جمهوری اسلامی ایران در تضاد است اما در کمال ناباوری بار ها مشاهده شده است که بسیاری از این دست فیلم ها از شبکه های متعدد تلویزیونی پخش شده اند. اخیراً نیز رسانه ملی بدون توجه به خط و ربط های فکری جمهوری اسلامی ایران و سیاست های کلان برای افق سال 1404 فیلمی فمینیستی و ضد خانواده را از شبکه سه سیما پخش کرده است.
فیلم سینمایی زنان افسانه ای (Legendary Amazons) ساخت کشور چین از شبکه سه سیما پخش گردید.
زنان افسانه ای، به کارگردانی فرانکی چان، با روایتی تخیلی و غلو آمیز امپراطوری سلسه چانگ در کشور چین را به تصویر می کشد.
فرانکی چان
داستان فیلم در ارتباط با حمله یکی از کشورهای همسایه است، خاندان یانگ از سوی امپراطوری چانگ مسئول مقابله با هجمه دشمنان و حفاظت از مرز ها میشود، اما طی حملاتی از کشور همسایه، مردان خاندان یانگ کشته میشوند و تنها مرد باقی مانده از این خاندان ونگو آنگ است که از طرف امپراطوری چانگ مامور به مبارزه با مهاجمان و بیرون راندن آن ها از کشور می شود اما مادر بزرگ او با رفتنش به جنگ مخالف است که در نهایت با درایت تایجون بزرگ زن خاندان یانگ، وی مأمور به مبارزه با دشمنان می گردد اما دیگر زنان خاندان نیز او را رها نمی کنند و در جنگ او را همراهی می نمایند.
تایجون(رهبر زنان خاندان یانگ)
برخلاف ابتدای داستان فیلم که مربوط به ونگو آنگ و رهبری او در جنگ با دشمنان است حضور او در فیلم بسیار کمرنگ بوده و درواقع فیلم مربوط به زنان خاندان یانگ است که با دلاوری و شجاعت زنانه به جنگ با دشمنانشان می شتابند. در این میان تایجون با محور قرار گرفتن در فیلم و هدایت دیگر زنان تمدنی را از شر دشمنان نجات داده و قدرت رهبری زن چینی را به رخ جهانیان می کشد.
روند فیلم زنان افسانه ای در بستر فمینیسم رخ میدهد و غایت آن القای مستقیم کارامدی زنان، حتی در سخت ترین شرایط و فروکاست زن از حقیقت وجودی خود به یک رزم آور زبر دست در میدان جنگ است. حضور زنان جنگجو در میدان نبرد و غلبه آن ها بر دشمنانی که حتی مردان دلیر خاندان یانگ در مقابل آن ها شکست خوردند از مصادیق بارز فمینیسم می باشد که در فیلم زنان افسانه ای به زیبایی به تصویر در آمده است. زنانی که سخت ترین تمرین های نظامی را انجام میدهند و سربازان آن ها در میدان جنگ با موهای کوتاه و کاملاً مردانه بر دشمنان خود غلبه می کنند و از پیروزی خود بر دشمنان خوشحال هستند.
طبق اسناد تاریخی سلسله چانگ در 3600 سال قبل حکومت می کرده و البته از آن دوران مدارک چندانی وجود ندارد. کشور شبه سوسیالیستی چین که در مظان اتهامات گسترده ضد حقوق بشری از سوی تمدن غرب است با ساخت هوشمندانه فیلم زنان افسانه ای و ساخت ابر قهرمان از زنان خود با دیپلماسی عمومی به جنگ فضا سازی های گسترده رسانه های غربی شتافته و توانسته در راستای منافع ملی نظیر کنترل جمعیت و تشویق زنان برای روی آوردن به کار های مردانه و همچنین اقناع افکار عمومی درسطح جهانی در رد اتهامات ضد حقوق بشری تمدن غرب، فیلمی با استاندار روز دنیا را بسازد. از این حیث کشور چین زیرکانه، در راستای سیاست های کلان خود به چنین تصویر سازی از زنان خود دست زده است اما متأسفانه این رویکرد عالمانه و مدبرانه در میان مسئولین کلان فرهنگی کشور که وظیفه به مراتب مهمتری را برعهده دارند، نمایان نیست.
اساس فیلم زنان افسانه ای و همچنین پخش آن در پر بیننده ترین زمان تلویزیون با نگاهی خوشبینانه نشان از غفلت و جهل گردانندگان رسانه ملی و در نگاهی بدبینانه و شاید واقع بینانه نشان از خیانت مدیران است. حال آنکه در کمتر از هشت ماه قبل در تاریخ 5 مرداد رهبر معظم انقلاب اسلامی با انتقاد شدید از سیاست های کنترل جمعیت این گونه فرمودند:
متأسفانه این امر تا جایی ادامه پیدا کرد که ایشان بخشی از این قصور را مربوط به خود دانستند حال آنکه مقصران اصلی در این ارتباط روشن فکران و مسئولان فرهنگی می باشند که با غصب جایگاه های مهم فرهنگی و نداشتن دانش لازم بر خلاف جهت خواسته های انقلاب اسلامی ایران حرکت می کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت و هوشمندی، استراتژی بلند مدت جمهوری اسلامی ایران را تبیین کردند و با دادن هشدار های لازم در رابطه با کاهش جمعیت به طور مستقیم خود را مورد خطاب قرار دادند، حال مدیران رسانه ملی به جای توبه و اصلاح عملکرد خود بار دیگر خطای خود را تکرار میکنند و با پخش فیلمی فمینیستی و ضد خانواده به اغواگری دختران جامع اسلامی میپردازند.
بدون شک بخشی از مشکلات مربوط به کاهش جمعیت در ارتباط با فیلمها و سریال های پخش شده در طول سال های گذشته است. عناوین بسیاری که در آن ها خانواده از موضوعیت برخوردار نبود و بازیگران نقش اصلی فیلم به زندگی مجردانه میپرداختند.
از این جهت مدیران کلان فرهنگی کشور باید بدانند و پذیرند، فیلم و سریال در قالب سرگرمی به دنبال انتقال پیام است و نمیتوان بدون بازبینی دقیق و بررسی ابعاد یک فیلم، آن را در هر ساعت و روزی از سال برای مخاطب به پخش گذاشت و باید دانست خطراتی نظیر کاهش جمعیت در آینده ای نه چندان دور از بزرگترین مشکلات جامعه اسلامی خواهد شد و در آن روز مقصر این امر مدیران فرهنگی و رسانه ای کشور می باشند که با بی درایتی خود جامعه ای را به ورطه هولناک کشانده اند. به این جهت بر تمامی افسران جنگ نرم و فعالان این جبهه واجب است تا با روشن گری های سریع و وسیع مانع به وجود آمدن چنین خطاهایی بشوند.
در این راستا پخش فیلم ها و سریال های رنگارنگ غربی و شرقی نیز یه دلیل داشتن کیفیت بالای ساخت و همچنین به صرفه بودن آن در نسبت با تولیدات داخلی مورد توجه مسئولان رسانه ملی قرار دارد. متأسفانه بسیاری از این دست فیلم های وارداتی با موازین انقلابی و مشی جمهوری اسلامی ایران در تضاد است اما در کمال ناباوری بار ها مشاهده شده است که بسیاری از این دست فیلم ها از شبکه های متعدد تلویزیونی پخش شده اند. اخیراً نیز رسانه ملی بدون توجه به خط و ربط های فکری جمهوری اسلامی ایران و سیاست های کلان برای افق سال 1404 فیلمی فمینیستی و ضد خانواده را از شبکه سه سیما پخش کرده است.
فیلم سینمایی زنان افسانه ای (Legendary Amazons) ساخت کشور چین از شبکه سه سیما پخش گردید.
زنان افسانه ای، به کارگردانی فرانکی چان، با روایتی تخیلی و غلو آمیز امپراطوری سلسه چانگ در کشور چین را به تصویر می کشد.
فرانکی چان
تایجون(رهبر زنان خاندان یانگ)
روند فیلم زنان افسانه ای در بستر فمینیسم رخ میدهد و غایت آن القای مستقیم کارامدی زنان، حتی در سخت ترین شرایط و فروکاست زن از حقیقت وجودی خود به یک رزم آور زبر دست در میدان جنگ است. حضور زنان جنگجو در میدان نبرد و غلبه آن ها بر دشمنانی که حتی مردان دلیر خاندان یانگ در مقابل آن ها شکست خوردند از مصادیق بارز فمینیسم می باشد که در فیلم زنان افسانه ای به زیبایی به تصویر در آمده است. زنانی که سخت ترین تمرین های نظامی را انجام میدهند و سربازان آن ها در میدان جنگ با موهای کوتاه و کاملاً مردانه بر دشمنان خود غلبه می کنند و از پیروزی خود بر دشمنان خوشحال هستند.
طبق اسناد تاریخی سلسله چانگ در 3600 سال قبل حکومت می کرده و البته از آن دوران مدارک چندانی وجود ندارد. کشور شبه سوسیالیستی چین که در مظان اتهامات گسترده ضد حقوق بشری از سوی تمدن غرب است با ساخت هوشمندانه فیلم زنان افسانه ای و ساخت ابر قهرمان از زنان خود با دیپلماسی عمومی به جنگ فضا سازی های گسترده رسانه های غربی شتافته و توانسته در راستای منافع ملی نظیر کنترل جمعیت و تشویق زنان برای روی آوردن به کار های مردانه و همچنین اقناع افکار عمومی درسطح جهانی در رد اتهامات ضد حقوق بشری تمدن غرب، فیلمی با استاندار روز دنیا را بسازد. از این حیث کشور چین زیرکانه، در راستای سیاست های کلان خود به چنین تصویر سازی از زنان خود دست زده است اما متأسفانه این رویکرد عالمانه و مدبرانه در میان مسئولین کلان فرهنگی کشور که وظیفه به مراتب مهمتری را برعهده دارند، نمایان نیست.
اساس فیلم زنان افسانه ای و همچنین پخش آن در پر بیننده ترین زمان تلویزیون با نگاهی خوشبینانه نشان از غفلت و جهل گردانندگان رسانه ملی و در نگاهی بدبینانه و شاید واقع بینانه نشان از خیانت مدیران است. حال آنکه در کمتر از هشت ماه قبل در تاریخ 5 مرداد رهبر معظم انقلاب اسلامی با انتقاد شدید از سیاست های کنترل جمعیت این گونه فرمودند:
بررسی هاي علمی و کارشناسی نشان ميدهد كه اگر سیاست کنترل جمعیت ادامه پيدا كند، به تدريج دچار پيري و در نهايت كاهش جمعیت خواهیم شد، بنابراین مسئولان بايد با جديت در سیاست کنترل جمعیت تجديد نظر کنند و صاحبان رسانه و تريبون از جمله روحانیون در جهت فرهنگ سازي اين موضوع اقدام کنند.
متأسفانه این امر تا جایی ادامه پیدا کرد که ایشان بخشی از این قصور را مربوط به خود دانستند حال آنکه مقصران اصلی در این ارتباط روشن فکران و مسئولان فرهنگی می باشند که با غصب جایگاه های مهم فرهنگی و نداشتن دانش لازم بر خلاف جهت خواسته های انقلاب اسلامی ایران حرکت می کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت و هوشمندی، استراتژی بلند مدت جمهوری اسلامی ایران را تبیین کردند و با دادن هشدار های لازم در رابطه با کاهش جمعیت به طور مستقیم خود را مورد خطاب قرار دادند، حال مدیران رسانه ملی به جای توبه و اصلاح عملکرد خود بار دیگر خطای خود را تکرار میکنند و با پخش فیلمی فمینیستی و ضد خانواده به اغواگری دختران جامع اسلامی میپردازند.
بدون شک بخشی از مشکلات مربوط به کاهش جمعیت در ارتباط با فیلمها و سریال های پخش شده در طول سال های گذشته است. عناوین بسیاری که در آن ها خانواده از موضوعیت برخوردار نبود و بازیگران نقش اصلی فیلم به زندگی مجردانه میپرداختند.
از این جهت مدیران کلان فرهنگی کشور باید بدانند و پذیرند، فیلم و سریال در قالب سرگرمی به دنبال انتقال پیام است و نمیتوان بدون بازبینی دقیق و بررسی ابعاد یک فیلم، آن را در هر ساعت و روزی از سال برای مخاطب به پخش گذاشت و باید دانست خطراتی نظیر کاهش جمعیت در آینده ای نه چندان دور از بزرگترین مشکلات جامعه اسلامی خواهد شد و در آن روز مقصر این امر مدیران فرهنگی و رسانه ای کشور می باشند که با بی درایتی خود جامعه ای را به ورطه هولناک کشانده اند. به این جهت بر تمامی افسران جنگ نرم و فعالان این جبهه واجب است تا با روشن گری های سریع و وسیع مانع به وجود آمدن چنین خطاهایی بشوند.