به گزارش مشرق، مسعود دهنمکی در گفتوگو با فارس در خصوص فروش دو میلیاردی «رسوایی» در اکران نوروزی گفت: اینکه چرا مردم از فیلمی که مایههای عارفانه و ملودارم دارد آن هم در حضور فیلمهای طنز اینچنین استقبال میکنند را باید کارشناسان پاسخ بدهند اما «رسوایی»فیلمی است که توانست برخی از مخاطبینی که به سینما نمیرفتند را به سالن سینما بیاورد.
وی ادامه داد: کسانی که میخواهند واقع بینانه به این مساله نگاه کنند باید یک بررسی در مورد ترکیب جمعیتی مخاطبین «رسوایی» انجام دهند چرا که یک بخش مهمی از مخاطبین فیلم خانوادههای مذهبی هستند که در سالهای اخیر یا اصلا به سینما نرفته اند و یا کمتر پایشان به سالن سینما باز شده است اما «رسوایی» توانست پای مخاطبین خاموش را به سینما باز کند.
دهنمکی خاطرنشان کرد:البته اگر تعداد سالنهای فیلم در شهرستان همانند «اخراجیها» بود فیلم به مراتب بیش از دو میلیارد تومان فروش می کرد اما متاسفانه سالنهای ما در شهرستان نصف «اخراجیها» است اما با این وجود مخاطبین در تهران و شهرستان استقبال بسیار خوبی از «رسوایی« به عمل آوردند.
کارگردان «رسوایی» در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث میشود تا فیلمهایش پرفروش شود؟ گفت: در تمام این سالهایی که در سینما هستم این سوال همیشه در ذهن منتقدانم وجود داشته است اما باید بگویم هر وقت دلایل موفقیت جبهه و شلمچه را فهمیدند دلایل موفقیت فیلمهایم را هم میفهمند.
دهنمکی همچنین در خصوص ادامه روند حضورش در سینماپس از ساخت چهار فیلم میلیاردی به فارس گفت: من از سال 81 که با ساخت مستند «فقر و فحشا» کارم را آغاز کردم تا به امروز بیش از ده سال است که در سینما حضور دارم و دهه دوم کارم را با یک فیلم ملودرام شروع کردم که مورد توجه مخاطبین قرار گرفت و فکر می کنم در این مورد باید کاری که را که انجام میدادم، به سرانجام رساندهام.
وی افزود: مطمئنا در آینده هم کاری را انجام خواهم داد که براساس ضرورت باشد، البته واقعا دوست داشتم «رسوایی» با چنین حجمی از استقبال مواجه نشود چرا این استقبال کار من را برای آینده سخت تر خواهد کرد اما با این حال همچنان به سراغ موضوعاتی خواهم رفت که کسی به سمت آنها نرفته است.