دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه دنیای آینده مطلوب آمریکایی‌ها نیست، گفت: جهان اسلام این ظرفیت را دارد که یکی از قطب‌های بسیار مهم در جهان چند قطبی آینده باشد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، علی اکبر ولایتی صبح امروز در نشستی با جمعی از نخبگان و فعالان سیاسی خراسان رضوی که در محل حسینیه العلی مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به تاثیر شخصیت حضرت زهرا(س) بر تاریخ اسلام و فرهنگ اسلامی اعم از سنی و شیعه، اظهار کرد: باید توجه داشت که تاثیر شخصیت حضرت زهرا (س) بر اسلام به گونه‌ای بود که در مصر یک دوره نسبتا طولانی فاطمی‌ها که خود را منصوب به حضرت فاطمه زهرا(س) می‌دانستند، حکومت کردند.

وی افزود: این حکومت شیعی با گستره بسیار وسیع از شمال آفریقا تا شام و تا شمال عراق، نفوذی جدی در دیگر کشورهای اسلامی از جمله ایران داشت و جهان را به هفت اقلیم تقسیم کرده بود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) در حفط اسلام جدی‌ترین نقش را برعهده داشتند، خاطر نشان کرد: همین حمایت از ولایت و بر سر ولایت امیر المومنین(ع) جان خود را فدا کردن بود که اسلام را نگاه داشت؛ بنابراین امروز می بینیم که حضرت فاطمه(س) راهنمای ما در تبیین امور و حتی راهنمای ائمه اطهار (ع) بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اساس اسلام و حکومت اسلامی بر ولایت و تبعیت از ولایت گذاشته شده است، تصریح گفت: امام حسین(ع) تجلی خونین ولایت است، البته امام حسن(ع) و امام حسین(ع) تربیت شده مکتب علی(ع) و فاطمه(س) هستند و بنابراین اگر می بینیم که اسلام و دینی امروز باقی مانده به برکت وجود ائمه اطهار(ع) است. 

ولایتی با بیان اینکه در عصر غیبت ولایت بر عهده علمای اسلام است، اذعان داشت: امروز نقش راهبری جهان اسلام بلکه جهان معنویت و ادیان الهی بر عهده مسلمانان است؛ همچنین باید توجه کرد که قطب جهان اسلام هم ایران اسلامی بوده که در راس آن نیز ولی فقیه است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» گفت: بر اساس آنچه که رهبر انقلاب فرمودند حماسه سیاسی در مقدمه آمده و سپس حماسه اقتصادی آمده است بنابراین در عمل هم باید بدین صورت انجام شود؛ حماسه سیاسی در واقع برای حل مجموعه مسائل راهبردی است که باید کاری صورت گیرد.

وی افزود: برای پیشبرد اهداف سیاسی و اقتصادی نظام در داخل و خارج از کشور باید کار هایی حماسی انجام شود.

ولایتی متذکر شد: کار حماسی شمول آن عام‌تر و جامع‌تر بوده و هم در تدبیر و هم در کاربرد باید کاری حماسی انجام گیرد؛ انتخاباتی که در پیش خواهیم داشت باید پاسخگوی نیاز های امروز ایران باشد که با نیاز های دیروز آن متفاوت است.

وی ادامه داد: پیش روی دولت آینده مسائل سیاسی جدی‌تر، مهم‌تر، حساس‌تر و پیچیده‌تری با توجه به پیشرفت بیداری اسلامی در جهان وجود دارد که از عهده آن باید بر آید.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی یادآور شد: البته این مردم هستند که باید به این حماسه جنبه عمل بپوشانند و در گام اول با انتخاب دولتی مقتدر، مدبر، کارآمد و هوشمند و آشنا به مسائل زمان چه در داخل کشور و چه در صحنه بین المللی بتواند از عهده این مسائل حساس و مهم بر آید.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز دنیا در حال تغییر بوده چرا که از بعد از فروپاشی دنیای دو قطبی، دنیا دیگر آرامش نداشته است، اظهار کرد: در حال حاضر شاهدیم که همه تلاش می کنند در شکل گیری موازنه‌ها و معادلات بین المللی دنیای آینده جایی داشته که آنجا برای آنها تعیین کننده‌تر از قبل باشد و امتیازات بیشتری برای آنها کسب کند؛ بدون تردید قدرت آمریکا رو به افول است و چین نیز قطعا در آینده یکی از قدرت های بزرگ و صاحب نفوذ خواهد بود.

ولایتی با بیان اینکه روسیه تجدید حیات یافته، شرق آسیا، آسیای جنوبی و شبه قاره هند و همه تلاش می کنند که در این معادلات بین الملل جایی داشته باشند، افزود: در این میان یک مجموعه بسیار مهم به نام دنیای اسلام وجود دارد؛

به گفته ولایتی ادامه حرکت بیداری اسلامی که ادامه آن در سازندگی جهان اسلام بوده سخت تر از گذشته است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: در گذشته ارتعاش های امواج بیداری اسلامی حکومت های سابق را مانند قذافی و حسنی مبارک و شیخ بحرین را متزلزل کرده که برخی ساقط یا نیمه ساقط شدند؛ در عین حال مسئله بسیار مهم این است که آینده جهان اسلام بر اساس معیار های اسلامی ساخته شود بنابراین بدون تردید جهان اسلام در آینده یکی از قطب های جهان چند قطبی است.

وی با تاکید بر اینکه قطعا دنیای آینده، دنیای تک قطبی مطلوب آمریکایی‌ها نیست، تصریح کرد: جهان اسلام این ظرفیت را دارد که یکی از قطب‌های بسیار مهم در جهان چند قطبی آینده باشد؛ بدون تردید جز ایران این ظرفیت را کشور دیگری ندارد که رشته پیشبرد، هدایت و تدبیر همبستگی جهان اسلام را در دست گیرد و بنابراین امروز می‌بینیم که همه مسلمانان امیدشان به ایران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس