کد خبر 203191
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳

قتل دختر مورد علاقه با کارد، دستگیری 2 شیطان صفت در خودروی شیشه دودی، اعتراف نوعروس به قتل خواستگار سابق، راز کلاهبرداری های مرد هزار چهره، حکم مرگ برای یکی دیگر از متهمان خمینی شهر، قتل دوچرخه سوار کرجی، تائید حکم اعدام هفت شیطان شمال کشور، ناکامی سارقان مسلح در سرقت از بانک و اعدام عقرب سیاه در ملاءعام از مهمترین اخبار حوادث شهریور 91 بود.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، در نخستین حادثه این ماه پسر جوانی که دختر مورد علاقه اش را با ضربه های کارد به قتل رسانده بود دستگیر شد. رسیدگی به این پرونده 23 اسفند سال 90 همزمان با قتل دختر جوانی در تهرانپارس در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران پس از حضور در بیمارستان دریافتند دختر جوان قبل از مرگ اعلام کرده که قاتل او پسری به نام پیمان است. تحقیقات ماموران نشان داد، مقتول مدتی با پیمان دوست بوده و قرار بود با هم ازدواج کنند.کارآگاهان سپس راهی خانه پیمان شده اما او و خانواده اش با ترک خانه به محلی نامشخص رفته بودند. در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که متهم از تهران متورای شده و در شهرهای غرب کشور مخفی شده است . سرانجام با انجام تحقیقات دامنه دار پلیسی ، آخرین مخفیگاه متهم در غرب کشور مورد شناسایی قرار گرفت و متهم 27 مرداد دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال داده شد .متهم در تحقیقات اولیه ضمن اعتراف صریح به قتل ، در خصوص انگیزه خود در ارتکاب این جنایت تنها به نوشتن سه کلمه اکتفا کرد ؛ وی در پاسخ این سؤال به کارآگاهان گفت : وابستگی شدید عاطفی ! . پسر جنایتکار سپس در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد.

دستگیری 2 شیطان صفت در خودروی شیشه دودی

در این ماه ماموران دو مرد جوان را شناسایی کردند که با فریب دختران جوان، آنها را مورد آزار و اذیت قرار می دادند. سوم دی ماه سال 90 زن جوانی با مراجعه به کارآگاهان گفت: یکم دی ماه در مسیر رفتن به سمت مدرسه بودم که یک دستگاه خودرو ماکسیما سفید رنگ با دو سرنشین جوان در مقابل پای من توقف کرد. یکی از سرنشینان آن با طرح این موضوع که قصد آشنایی با مرا دارد، خواهش کرد تا شماره تلفن همراهش را دریافت کنم. پس از رد و بدل شدن شماره های تماس، در حدود ساعت 20 و 30 دقیقه همان روز این جوان که در اولین برخورد خود را سیاوش معرفی کرده بود، با معرفی خود به نام کامران، با من برای فردای آن روز قرار ملاقات گذاشت. ساعت 18 و 30 دقیقه فردای آن روز، در خیابان نیروی هوایی، کامران به همراه همان جوانی که روز گذشته راننده ماکسیما بود، با یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره ای با شیشه های دودی و یک نشان خارجی نایک بر روی شیشه عقب خودرو بر سر قرار حاضر شد. کامران، راننده پژو 405 را به نام امیر و به عنوان پسرعمه خود معرفی کرد. در زمان حرکت ماشین و در حالیکه کامران در صندلی عقب ماشین در کنار من نشسته بود، امیر به سمت تهرانپارس و از آنجا به سمت لشگرک تغییر مسیر داد. در حالی که می خواستم از راننده پژو درخواست کنم تا به سمت شهر باز گردد ، ناگهان کامران ضمن ضرب و شتم به سمت من حمله ور شد و قصد داشت تا با تهدید مرا مورد آزار و اذیت قرار دهد که در برابر او مقاومت کردم. ناگهان ماشین در حاشیه جاده که کاملا خاکی بود توقف کرد و امیر نیز به کمک کامران آمد و....با این شکایت ماموران تحقیقات را آغاز کرده و متوجه شدند متهمان به این شیوه دختر دیگری را هم مورد آزار و اذیت قرار داده اند. کارآگاهان با بررسی آلبوم مجرمان حرفه ای موفق به شناسایی هویت دو مرد متجاوز شده و آنها را در دو عملیات دستگیر کردند. متهمان در ابتدا منکر هرگونه جرمی شده اما در پس از روبرو شدن با شاکیان لب به اعتراف گشوده و به جرم خود اعتراف کردند.

اعتراف نوعروس به قتل خواستگار سابق

اعتراف نوعروس جوان به قتل خواستگارش یکی دیگر از اخبار حوادث این ماه بود.مریم وقتی از دست مزاحمت های خواستگار سابقش خسته شد و زندگی خود را در خطر می دید پسر جوان را 31 تیر به خانه شان در کیانشهر تهران دعوت کرد و او را با کمک شوهرش کشت. متهمان پس از این جنایت جسد مقتول را در حاشیه شهر به آتش کشیدند.ماموران همزمان با کشف خودروی رها شده مقتول و ناپدید شدن مرموز او ، تحقیقات برای یافتن سرنوشت مصطفی را آغاز کردند.در ادامه تحقیقات مریم و همسرش دستگیر شدند که در بازجویی ها زن جوان لب به اعتراف گشود .

راز کلاهبرداری های مرد هزار چهره

راز کلاهبرداری های مرد هزار چهره از دختران جوان با پیگیری پرونده سرقت کیف از راه آهن فاش شد. مرد تبهکار پس از سرقت کیف مسافری در راه آهن با او تماس گرفت و برای بازگرداندن مدارک 200 هزار تومان از مالباخته گرفت. ماموران پس از اطلاع از ماجرا تحقیقات را آغاز کرده و متوجه شدند مالباخته 200 هزار تومان را به حساب دو دختر جوان واریز کرده است. دو دختر جوان شناسایی و برای تحقیقات به اداره آگاهی راه آهن احضار شدند. آنها با اظهار بی اطلاعی از ماجرا مدعی شدند چندی قبل با پسر جوانی آشنا شده که او با سرقت کیف آنها متواری شده بود.با بررسیهای پلیسی هویت متهم به نام خسرو شناسایی شد و ماموران دریافتند او به اتهام سرقت خودرو در فردیس کرج دستگیر شده است. متهم پس از انتقال از زندان در بازجویی ها به سرقت کیف در راه آهن و فریب دو دختر جوان اعتراف کرد.

حکم مرگ برای یکی دیگر از متهمان خمینی شهر

در اواسط این ماه یکی دیگر از متجاوزان جنایت سیاه خمینی شهر به اعدام محکوم شد.با گذشت حدود یک سال از اعدام چهار نفر از مجرمان پرونده خمینی‌شهر، جلسه محاکمه دو متهم دیگر این پرونده در دادگاه کیفری استان اصفهان برگزار شد. پیش از این، پرونده 9نفر از متهمان پرونده در دادگاه رسیدگی شده و برای چهار نفر از آنها حکم اعدام صادر شده بود .دو متهم دیگر این پرونده که چند‌ماه بعد از 9 متهم نخست دستگیر شده بودند با تکمیل تحقیقات، پای میز محاکمه قرار گرفتند و قضات دادگاه کیفری بعد از شنیدن دفاعیات آنها، یکی از متهمان را به اتهام تجاوز به عنف به اعدام، حبس غیرقانونی مردان در باغ به سه سال حبس، آدم ربایی نسبت به زنان به 15سال حبس، سرقت مقرون به آزار نسبت به زنان به 10سال حبس و 74ضربه شلاق و به اتهام شرب خمر به 80ضربه شلاق محکوم کردند. برای متهم دیگر نیز بعد از محاکمه در دادگاه 28سال حبس و 154ضربه شلاق درنظر گرفته شدکه این حکم به متهمان ابلاغ شد . براساس این گزارش ماجرای پرونده جنجالی خمینی شهر اصفهان به خردادماه سال گذشته بر می‌گردد؛ وقتی تعدادی زن و مرد در یک مهمانی خانوادگی در باغی در این شهر مورد حمله مردان نقابدار قرار گرفتند. متهمان بعد از محبوس کردن مردان در اتاقک داخل باغ، زنان را به باغ‌های اطراف بردند و به زور مورد آزار و اذیت قرار دادند اما با سرعت عمل پلیس، 11نفر از آنها یکی بعد از دیگری دستگیر شدند.

قتل دوچرخه سوار کرجی

دراین ماه همچنین ضاربان دوچرخه سوار کرجی در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند. مهرداد امینی دوچرخه سوار کرجی در خیابان رستاخیز کرج مورد حمله چهار پسر شرور قرار گرفت که درجریان درگیر با آنها با سه ضربه کارد به شدت مجروح شد.این ورزشکار دوچرخه سوار سپس به بیمارستانی درکرج منتقل شد که تلاش پزشکان برای نجات جان او موثر واقع نشد و او به علت شدت جراحات جان سپرد.با مرگ مهرداد امینی تیمی از کاراگاهان تحقیقات در رابطه با کشف این جنایت را آغاز کردند. ماموران پس از بررسی ماجرا دریافتند مقتول با اعضای خانواده ای اختلاف داشت که با کشف این سرنخ ، چهار عضو این خانواده دستگیر شدند. پدر خانواده نیز در بازجویی ها به ارتکاب قتل اعتراف کرد.

تائید حکم اعدام هفت شیطان شمال کشور

یکی دیگر از اخبار این ماه تائید حکم اعدام هفت عضو شبکه شیطان بود که دختران جوان را در جنگلهای شمال کشور مورد آزار و اذیت قرار می دادند. رسیدگی به این پرونده از بهمن ماه سال 89 با شکایت دختر 18 ساله‌ای علیه 9 مرد جوان به اتهام آزار و اذیت و تهیه فیلم غیراخلاقی از وی در دستور کار ماموران اداره آگاهی گیلان قرار گرفت.تحقیق در این باره ادامه داشت تا این که چند روز بعد، دختر جوان زمانی که برای پیگیری پرونده اش به دادسرا رفته بود یکی از متهمان را آنجا دید و با داد و فریاد او را دستگیر کرد.متهم پس از انتقال به اداره آگاهی به آزار و اذیت دختر جوان با همدستی 9 تن از دوستانش اعتراف کرد که همدستان او نیز در عملیات های جداگانه ای شناسایی و دستگیر شدند.همزمان با افشای جنایت سیاه اعضای این گروه دختر 14 ساله ای با مراجعه به پلیس گفت: چندی قبل با یکی از متهمان دوست شدم. او به بهانه گردش مرا به جنگل های لاهیجان برد و در آنجا با همدستی دوستانش مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند.آنها از صحنه آزار و اذیتم فیلمیرداری کرده و تهدید کردند اگر موضوع را به کسی بگویم فیلم مرا در شهر پخش می کنند.در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت حدود 7 دختر دیگر با مراجعه به پلیس علیه اعضای این باند شکایت کردند.با تکمیل تحقیقات محاکمه متهمان در شعبه 12 دادگاه کیفری استان گیلان و به ریاست قاضی لسانی برگزار شد. متهمان در جلسه دادگاه به تشریح جنایات سیاه خود پرداختند. دختران جوان نیز وحشت زده از متهمان به طرح شکایت پرداختند. قضات دادگاه پس از بررسی پرونده، اظهارات متهمان و شکایت شاکیان، هفت عضو اصلی این باند را به اعدام، زندان و شلاق محکوم کردند. دو عضو دیگر این باند نیز به شلاق محکوم شدند. با اعتراض متهمان به حکم مجازاتشان پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم اعدام اعضای این باند را تائید کردند.

ناکامی سارقان مسلح در سرقت از بانک

سارقان مسلح که شهریور ماه اقدام به سرقت از بانکی در حوالی شهرستان بم کرده بودند در اقدام ضربتی پلیس دستگیر شدند. دزدان ساعت 12 و30 دقیقه وارد بانکی در حوالی بم شده و با تهدید کارمندان بانک از آنجا سرقت کردند. دزدان در حال فرار بودند که در محاصره ماموران گرفتار شدند. آنها ابتدا سعی کردند با تیراندازی به سوی ماموران به فرار خود ادامه دهند اما زمانیکه که حلقه محاصره را تنگتر دیدند با گروگانگرفتن راننده یک پراید به فرار ادامه دادند که در عملیات ضربتی ماموران دستگیر شدند.

عقرب سیاه اعدام شد

یکی از مهمترین خبرهای شهریور ماه اعدام مرد متجاوز معروف به عقرب سیاه در ملاءعام بود. متهم به نام صادق معروف به عقرب سیاه سال هفتم اردیبهشت سال 87 به اتهام ربودن 30 زن و آزار و اذیت آنها در بیابان های حسن آباد تهران دستگیر شد. عقرب سیاه بعد از اعلام شکایت از سوی تعدادی زن و دختر جوان تهرانی مبنی بر ربودن و آزار و اذیت آنها در سال 88 دستگیر شد.یکی از شاکیان پرونده در مورد جنایت عقرب سیاه گفت: وقتی پس از آزار و اذیتهای متهم به هوش آمدم دیدم روی تپه‌ای به صورت دراز کش رها شده‌ام و مرد شیطان صفت در حال زدن ضربه با سنگ به گیجگاهم است. از او پرسیدم چرا این کار را می‌کند و مدعی شد من صورت وی را دیده‌ام و باید بمیرم تا او شناسایی نشود. بعد از لحظاتی متوجه شدم که با یک پیچ‌گوشتی دارد بدنم مرا سوراخ می‌کند تمام بدنم غرق در خون شده بود.بسیاری از قربانیان این پرونده از ترس آبروریزی یا تهدید شکایت نکرده یا شکایت خود را با مراجعه به دادگاه پس گرفته‌اند. قربانیان گفته‌اند که وی در تماسهای تهدید آمیز خود گفته‌است که نام و آدرس مدرسه فرزندان شاکیان را نیز دارد.صادق مرادی در محاکمه اول به اعدام محکوم و در محاکمه دوم تبرئه شد. بس از تبرئه عقرب سیاه و واکنشهای بسیار به این حکم پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و این بار قضات دادگاه به ریاست قاضی محمدی کشکولی به پرونده رسیدگی کردند.وی در سومین محاکمه در بهمن 1390 به اعدام محکوم شد که قضات شعبه 14 دیوان عالی کشور حکم را تائید کردند.سرانجام با استیذان حکم از سوی رئیس قوه قضائیه و اعلام نظر قضات شعبه 79 دادگاه کیفری در مورد اعدام مرد متجاوز در ملاءعام حکم عقرب سیاه 21 شهریور در چهارراه نظام آباد اجرا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس