کد خبر 203171
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰

وزیر دادگستری مصر از احتمال آزادی رئیس جمهور مخلوع این کشور از زندان پس از پایان مدت حبس موقت وی در تاریخ 16 آوریل آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از پایگاه العهد نوشت: «احمد مکی» گفت که «حسنی مبارک» احتمالا 16 آوریل آینده پس از پایان مدت حبس موقت خود در صورت متهم نبودن در مسائل دیگر، آزاد خواهد شد.

وی در گفت‌وگویی در برنامه «90 دقیقه» در کانال «المحور» که مطبوعات مصر گوشه‌هایی از آن را منتشر کردند، اظهار داشت: طبیعی است که مبارک پس از پایان مدت حبس موقت خود در تاریخ 16 آوریل در صورت نداشتن اتهام دیگر آزاد شود.

وی افزود: گمان می‌کنم که وی در قضایای دیگری نیز متهم است.

وزیر دادگستری مصر همچنین درباره طرح قانون محاکمه رئیس جمهور سخن گفت و افزود که این طرح یکی از مواردی است که در قانون اساسی جدید ذکر شده است.

در همین رابطه «فرید الدیب» وکیل مبارک اوایل ماه جاری اعلام کرد که آزادی مبارک پس از پایان مدت حبس موقت وی که دو سال بود، ضروری است.

وی مسئول بودن مبارک در قتل انقلابیون در میدان التحریر در تاریخ 25 ژانویه را رد کرد.

الدیب تصریح کرد که هیچ ادله‌ای مبنی بر محکومیت مبارک در قضیه قتل تظاهرات‌کنندگان وجود ندارد.

دادگاه جنایی مصر ژوئیه 2012 مبارک و «حبیب العادلی» وزیر کشور وی را به دلیل دست داشتن در قتل انقلابیون به حبس ابد به مدت 25 سال  محکوم کرد اما دادگاه فرجام که بالاترین نهاد قضایی در مصر است در ژانویه گذشته حکمی مبنی بر محاکمه مجدد مبارک و العادلی و معاونان وی به اتهام تحریک برای قتل تظاهرات‌کنندگان صادر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس