کد خبر 202906
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰

نوروز است؛ سفر می روید. احتمال مسموم شدن در این سفرها بسیار زیاد است. بسیاری از مسمومیت ها در طول مسافرت، ناشی از خوردن و آشامیدن غذاها و آب های آلوده به میکروب است.

به گزارش ویژه نامه نوروزی مشرق، آرزو دهقانی کارشناس آموزش اورژانس کشور دراین باره گفت: مسافرانى که برای اولین بار به مکان های مختلف سفر می کنند نباید از آب یا غذای آن منطقه استفاده کنند زیرا بدن آنها پادتن هاى محافظتى را در خون ندارند، و مورد تهاجم این میکروب ها قرار گرفته و دچار مسمومیت می شوند.

به گفته او بهتر است از آب هایى که از سالم بودن و پاک بودن آن ها مطمئنن هستید، استفاده کنید: همچنین از یخ استفاده نکنند مگر اینکه مطمئن باشند با آب سالم درست شده است.

دهقانی همچنین گفت: در طول سفر، خوردن میوه ها و سبزیجات خام را کنارگذاشته مگر این که قابل پوست کندن باشند و کاهو و سایر سبزى هاى خام برگ دار مثل اسفناج را مصرف نکنند.

کارشناس آموزش اورژانس تصریح کرد: از خرید و مصرف غذا از غذاهایى که فروشندگان دوره گرد خودداری کنند همچنین ‌سعی کنند از ظروف یکبار مصرف که نیاز به شستشو ندارد، استفاده کرده و آب سالم برای آشامیدن به همراه خود داشته باشند.‌

وی به هموطنان توصیه کرد: دست ها را باید به طورمرتب با آب و صابون شستشو دهند، از مصرف سالاد و سبزیجات خام در رستوران ها خودداری کرده و از مصرف کباب و تخم مرغ نیم پز ( عسلی) خودداری کنند همچنین در سفر به مناطق روستایی،‌ لبنیات، ‌بستنی،‌ به خصوص شیر محلی خریداری نکنند و از لبنیات پاستوریزه استفاده کنند.

به گفته دهقانی، در صورت استفاده از غذاهای کنسرو شده ابتدا آن را به مدت 20 دقیقه جوشانده و سپس مصرف کنند و از خرید قوطی های کنسرو برآمده ،‌ فرورفتگی و یا دارای نشتی خودداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس