کد خبر 202419
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۸

شهرداری قم در ابتکاری جالب توجه اقدام به نصب المان‌های نوروزی و مذهبی در سطح معابر و خیابان‌های شهر کرده است.

به گزارش ویژه نامه نوروزی مشرق، بوی بهار همه جا پیچیده و صدای گام‌های نوروز شنیده می‌شود؛ فصل شکفتن نزدیک است و طبیعت در قالب برگ‌ها و گل‌های نورسیده خبر از رویشی جدید می‌دهد.

آدم‌ها هم در این میان بیکار نمی‌نشینند؛ خانه‌تکانی،‌ نظافت داخل و خارج منزل، تعویض و تعمیر وسایل قدیمی و از کار افتاده و خلاصه شست‌وشوی همه چیز‌هایی که در زندگی از آنها استفاده می‌کنند، جلوه‌ای از نو شدن به سبک طبیعت است.

خانه‌ها که تمیز شوند در و دیوار شهر هم تمیز شده، اما خیابان‌ها و معابر که مالک خصوصی ندارند هم باید از این پاکیزگی بهره‌ای ببرند و نشاطی بهارگونه را تجربه کنند؛ شهرداری‌های شهرهای مختلف در این ایام و بسیار پیشتر از آن با برنامه‌ریزی دقیق و به کار گرفتن همه توان سعی دارند، شهری زیبا و شاخص را پیش‌روی مهمانان و گردشگران نوروزی قرار دهند.

به گزارش فارس، شهرداری قم هم از مدت‌ها پیش با تشکیل ستاد استقبال از نوروز اقدام به این کار کرده و بسیاری از امور همچون ترمیم روکش آسفالت خیابان‌ها و معابر، بازگشایی معابر جدید، رنگ‌آمیزی جدول‌ها و دیوارها و کاشت گل‌ها و گیاهان را در بلوارها و بوستان‌ها انجام داده است و برخی از این اقدامات همچنان ادامه دارند.

در این بین طراحی و نصب المان‌های شهری متناسب با فضای معنوی و فرهنگی قم و نیز با توجه به تقارن نوروز امسال با ایام فاطمیه از جمله اقدامات شهرداری قم محسوب می‌شود؛ المان‌هایی که گویای فرهنگ ملی و مذهبی مردم قم هستند و زائران و مسافران نوروزی را با گوشه‌ای از این فرهنگ آشنا می‌سازند.

{$sepehr_album_2542}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دانشجوی تهرانی مقیم قم ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
    0 0
    قم!شهــــــــری که سطل آشغال در آن نایاب است! شهرداری قم به جای این کارهای نمایشی ، در سطح شهر سطل آشغال بگذارد.
  • مرتضی خاکپور ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
    0 0
    رزمندگان فراموش‌شدگان جنگ تاریخ ایران سه شنبه 29 اسفند 1391 اگر از موضوع فراموش شده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عبور کنیم نوبت به رزمندگان جنگ می‌رسد. آن‌هایی که هشت سال جنگیدند و امروز در غبار زمان و سختی‌های زندگی فراموش شده‌اند. هر چند گروه زیادی از رزمندگان جنگ از فیض شهادت و جانبازی بی‌نصیب ماندند ولی تاثیرات پس از جنگ هنوز در روح و جسم آنان باقی مانده است. سوال اینجاست آیا سازمان‌های مسوول اقدامی برای پایش سلامت رزمندگان کرده‌اند؟ آیا رزمندگان دوران دفاع مقدس تسهیلات دریافت می‌کنند؟ آیا خانواده آن‌ها از خدمات رزمنده‌ای سرپرست خانوار بهره‌مند هستند؟ که پاسخ‌ها مشخص است! چرا که لایحه حمایت از ایثارگران سال‌هاست در کش و قوس مجلس و مجمع تشخیص مصلحت خاک می‌خورد. جانبازان همچنان به دنبال اثبات جانبازی بهتر است برای یک بار هم شده گروهی متخصص و کار‌شناس و دلسوز دور هم بنشینند و محاسبه کنند برای بازماندگان از جنگ چه اقداماتی انجام شده، وضعیت ترویج فرهنگ ایثار چیست؟ چقدر هزینه شده و چه پول‌هایی به بهانه‌های واهی هدر رفته است. کدام راه را اشتباه رفتیم و در کدام برنامه موفق بودیم. و سوال آخر اینکه ما بعد از شهدا چه کردیم. منبع: خبرگزاری مهر شنبه 1 مهر 1391 14:56 http://mkhakpour9.persianblog.ir
  • ناشناس ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
    0 0
    کاش تصاویری از ا ِ ل ِ مان های نوروزی مشهد می گذاشتید تصویر کاراکترهای کلاه قرمزی وپسرخاله وپسرعمه زا وآقای همساده وفامیل دور و جیگر که جلوی هتل همای مشهد گذاشته شده یا سایرنمادهای نوروزی که درچنین ایامی درمشهد به کار می رود واقعا فوق العادست شهردارمشهد این چندسال گل کاشته است
  • علی ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
    0 0
    یادش بخیر پارسال عید جلوی همین بلوار که عکسش رو زدید یک پراید بهم زد وفرار کرد وهیچ وقت گیرنیفتاد... جاتون خالی دو ماه بیمارستان بودم.....
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
    0 0
    ای مشرق انحرافی بهــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــار؟؟؟؟؟؟؟؟
  • امیر ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
    0 0
    حرم امروز قیامت بود - شرمنده حضرت معصومه شدیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس