امام جمعه تبريز با اشاره به اين که پيام راهپيمايي 8 دي تبريز و 9 دي تهران حمايت از رهبري نظام بود، گفت: مردم در اين راهپيمايي بار ديگر ضمن تاکيد بر صحت انتخابات، دشمنان داخلي و خارجي نظام اسلامي را مايوس کردند.

آيت‌الله مجتهد شبستري در گفتگوي اختصاصي با مشرق افزود: در انتخابات 88 مقام معظم رهبري با توجه به شرايط داخلي و خارجي تأکيد فرمودند که مردم، هر چه گسترده‌تر شرکت کنند، و لذا عامل اصلي گسترده‌تر بودن حضور مردم، تأکيدات مقام معظم رهبري بود. مردم خودشان هم، آگاه و هوشيارند و خواستند به خاطر حساسيت مقطع، با حضور گسترده به جهان ثابت کنند که ما در صحنه هستيم و در مقدرات خودمان شريک مي‌شويم و لذا نسبت به سابق هم، بيشتر شرکت کردند و همانطور که ديديد 85 درصد مردم در انتخابات رياست جمهوري 22 خرداد سال 88 شرکت کردند. البته بعد از اينها، رقابت بين افکار مختلف هم، عامل ديگري براي شرکت چشمگير مردم بود.
وي خاطرنشان کرد: متأسفانه بعد از شرکت پرشکوه مردم، برخي رقابت‌هاي انتخاباتي را ادامه دادند و به اختلافات دامن زدند و مسيرهاي غيرقانوني را در پي گرفتند و متأسفانه فتنه‌اي پا گرفت که نزديک به 8 ماه، کشور را درگير خودش کرد.
امام جمعه تبريز ادامه داد: فتنه88 واقعاً فتنه عجيبي بود که اتفاق افتاد و شايد سابقه نداشته باشد در کشور ما که به بهانه تقلب در انتخابات، سناريوي فتنه را شروع کردند، مردم را به خيابان‌ها کشاندند و بعد ادامه پيدا کرد. در اين فتنه علاوه بر ملي‌گراها و منافقين داخلي که شرکت داشتند، عواملي از انگليس و رژيم صهيونيستي و آمريکا با دخالت خارجي‌ها، هدايت جريان را برعهده گرفتند. در داخل هم افرادي پول گرفته بودند تا با آنها همراه شوند. آنها به دنبال سقوط نظام بودند و مي‌گفتند اگر سقوط نظام هم محقق نشد، لااقل آن را تضعيف مي‌کنيم.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي خاطرنشان ساخت: خوشبختانه در آذربايجان شرقي به خاطر هوشياري مردم و به خاطر ولايت‌مداري بالاي آنها، اين مسأله تحقق پيدا نکرد. البته دشمن خيلي چشم دوخته بود به آذربايجان و اميدوار بود که تشنج در آذربايجان بيشتر از جاهاي ديگر باشد ولي خوشبختانه همان عواملي که گفتم باعث شد که هيچ اتفاق خاصي نيفتد.
وي به حوادث عاشوراي 88 اشاره کرد و گفت: اوج تشنج و قداست‌شکني و گستاخي در روز عاشورا بود و نهايت قداست‌شکني صورت گرفت و عواطف مردم عاشق اهل بيت(ع) را جريحه‌دار کرد. از طرفي به ما خبر رسيد که مردم قصد راهپيمايي در روز هشتم دي يا نهم دي را دارند. ما گفتيم استان آذربايجان که در ولايت‌مداري پيشتاز است در اين مورد هم بايد پيشتاز باشد. گفتند لازم است که من سخنراني کنم که من هم در آن اجتماع عظيم مردمي سخنراني کردم. از قراري که شنيديم، صدا و سيما هم قسمتي از سخنراني من را پخش کرد و اين در شهرستان‌هاي ديگر و راهپيمايي تهران هم اثر گذاشت. آنگونه که مي‌گفتند، حضور مردم تبريز از 22 بهمن هر سال هم بيشتر بود.
امام جمعه تبريز ادامه داد: پيام اين حماسه و راهپيمايي 8 دي در تبريز و 9 دي در تهران؛ اولاً اين بود که مردم از رهبرشان کاملاً حمايت مي‌کنند. و از دولت منتخب حمايت کردند که انتخابات صحيح بوده و همچنين شبهه تقلب در انتخابات بي‌اساس بوده است.
آيت‌الله مجتهد شبستري درباره فتنه‎گران گفت: البته اگر اينها به قدر يک جو عقل داشتند بايستي متنبه مي‌شدند، اظهار ندامت مي‌کردند و به آغوش ملت بازمي‌گشتند. ولي گاهي از اوقات، حب جاه يا عناد و لجاجت‌ورزي مانع متنبه شدن مي‌شود؛ بلکه گاهي ديده مي‌شود که بيانيه‌هايي صادر مي‌شود. البته خودشان مي‌بينند که منزوي شده‌اند و خودشان احساس مي‌کنند که طرفدارانشان را از دست داده‌اند و علاوه بر اينکه رويش نداشته، ريزش زيادي داشته است ولي بعضي از سران فتنه هنوز ظاهراً آنطور که شايد و بايد متنبه نشده‌اند و بايد مردم هوشيار باشند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس