کد خبر 200685
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۵

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا از کشف و اخطار هوایی به پرنده متجاوز در 22 بهمن خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء چهار ماموریت کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام پرنده‌های متجاوز را دنبال می کند.

  وی افزود: 3600 نقطه پدافندی در کل کشور وجود دارد که توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی رصد می‌شود.

  اسماعیلی ادامه داد: یکی از افتخارات سال 91 ما کشف و شناسایی و رهگیری یکی از تکنولوژیکی‌ترین هواپیماهای شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات به نام  u2 است. این هواپیما دارای رادارهای پهلونگر، مستقیم، فراطیفی و شنود الکترونیکی است که می‌تواند تا عمق کشور هدف را رصد کند.

  فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه این هواپیما متعلق به آمریکا بود گفت: ما قبلاً هم تجربه این کار را داشته‌ایم و در رزمایش ولایت 89 نیروی دریایی ارتش که در منطقه جاسک برگزار شد به 2 فروند از این هواپیماها قبل از نزدیکی به حریم هوایی اخطار داده شد و آنها منطقه را ترک کردند.

  وی ادامه داد: در حوالی ظهر 22 بهمن ماه سال 91 یک فروند هواپیمای شناسایی U2 که قابلیت رادارگریزی دارد در منطقه عمومی دریای عمان قبل از نزدیکی به مرزهای ایران اخطار هوایی ما را دریافت می‌کند.

  اسماعیلی تاکید کرد: در این هنگام هواپیما پاسخ می‌دهد و به اخطار ما تمکین می‌کند و بلافاصله از مرزهای ما دور می‌شود و ما شاهد دورشدن منطقه پروازی این نوع هواپیماها از مرزهای هوایی ایران هستیم.

  فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: این هواپیما بسیار پیشرفته است و هواپیمای U2 امروزی با مداومت پروازی بالا و تجهیزات پیشرفته و قابلیت استیلز با هواپیماهای قدیمی بسیار متفاوت است. ماموریت این نوع هواپیماها جمع‌آوری اطلاعات و اخبار از کشورهای هدف است.

  اسماعیلی همچنین اعلام کرد: این هواپیماها تا فاصله 30 تا 40 کیلومتری با سنتر مرکزی فرودگاه ارتباط دارند و بعد از آن از طریق ماهواره‌‌ها هدایت می‌شوند و باتوجه به ارتفای پروازی 40 هزار تا 70 هزار پایی آنها شنود این نوع هواپیماها بسیار دشوار است.

  وی ادامه داد: دریای عمان تا اقیانوس هند و جزیره دیه‌گوگارسیا که هواپیماهای آمریکایی در آن مستقرند و بخشی از خلیج‌فارس که ناوهای آمریکایی در آن حضور دارند محل هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین و با سرنشین است.

  اسماعیل افزود: این هواپیما از جنوب نقطه جیوانی به سمت شرق دریای عمان در حال حرکت بود و سامانه‌‌های راداری و شنود الکترونیک ما لحظه به لحظه آن را رصد می‌کردند تا اینکه این هواپیما به میانه دریای عمان و جنوب شرقی تنگه هرمز و یک‌مایلی مرز هوایی ما می‌رسد و قصد ورود به مرزهای ایران را دارد که توسط رادار خلیج‌فارس (بندرعباس) به آن اخطار داده می‌شود و هواپیما اعلام می‌کند که از هواپیماهای ائتلاف است و از مرزهای جمهوری اسلامی دور می‌شود.

  فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) تاکید کرد: احتمالا این هواپیما قصد تصویربرداری و جمع‌آوری اطلاعات از منطقه جنوبی کشورمان را داشته است.

  اسماعیلی گفت: در هر کجای فضای کشورما در صورتیکه هواپیمایی قصد ورود به مرزهای ما را داشته باشد و به اخطارهای ما توجه نکند هواپیمای متخاصم تلقی می‌شود و استفاده از هواپیماهای شکاری و جنگنده و سپس روشن کردن سامانه‌‌های پدافندی و موشکی صورت می‌گیرد که در خصوص این هواپیما نیز تمام اقدامات تاکتیکی به موازات انجام شده بود.

وی در پایان گفت: قرارگاه پدافند هوایی برای حفاظت از مراکز هسته‌ای، حساس و حیاتی از نوعی گسترش تاکتیکی و دفاعی و استقرار در دهلیزها و معابر احتمالی به صورت لایه‌های پنهان حفاظت می‌کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    0 0
    واقعا چرا ما در خبر رسانی اینقدر عجله بخرج می دهیم؟
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    0 0
    ایول! یو 2 کدومه؟!
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    0 0
    دمتون گرم. خدا قوت. دستان گرم شما را می فشاریم. چند تا سامانه بیارین لبنان. این بیچاره ها هر روز اسراییل میاد تو مرزشون هیچکاری نمیتونن بکنن جز شکایت به سازمان ملل!
  • مهدی ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    0 0
    برادر من! U-2 که پنهانکار نیست!!؟؟ چندان هم پیشرفته نیست! تکنولوژیش از موزه هوایی ایران هم عقب تره...!
  • دکتر امین ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    0 0
    راستی چرا ایران به حزب الله سامانه دفاع هوایی نمیده تا این لاشخور های اسرائیلی عین آب خوردن و با بی خیالی وارد لبنان نشن،ای بابا!!
  • ایمان ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    0 0
    درود خدا بر ارتشیان دلاور
  • سجاد ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    0 0
    ما قابلیت هامون اینقده بالاست که اصلا این دسته از اخبار در مقابل دستاورد هامون چیزی به حساب نمیاد
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    0 0
    برادر جان ! اف 16 هم بلاگ 15 داره بلاگ 60 هم داره هردو هم یک پرنده هستند اما زمین تا اسمان با هم تفاوت دارند ! ----------- بد نیست راجع به ارتقاهای اعمالی روی این پرنده کهنه کار امریکایی مطالعه کنید جالب هست بدونید حداقل برای چند دهه اینده هم برنامه دارند u2 را در سازمان رزم خودشون داشته باشند ====== برای این که بفهمید چطور میشه سطح مقطع راداری یک هواپیما را با تغیرات اندک کاهش داد رجوع کنید به سیر تحول هورنت به سوپر هورنت .... سامانه های جنگ الکترونیک وحشتناک و رنگ های جاذب رادار پیش کش !
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    0 0
    با همین حرفت معلوم شد چقدر می فهمی...! برادر من رادار گریزی که فقط به شکل خاص نیست...! الان رادار گریزی مبتنی بر جنگ الکترونیکیه...!
  • بچه های بالا ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    0 0
    سازمان ملل هم برخی مواقع خودش را می زند به کوچه علی چپ و انگار که شکایتی نشده و بعضی مواقع هم زحمت کشیده و به اسرائیل می گوید: قول بده که دیگه پسر خوبی باشی و از این کار ها نکنی وگرنه - وگرنه که ما تا عمو صام هست هیچ کار نمی توانیم بکنیم-
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    0 0
    بسه بابا فهمیدیم شما 2تا خیلی حالیتونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس