نام پینوکیو را بارها شنیده ایم و کارتونش را هم اکثرا دیده ایم. اما بیایید نگاهی عمیق تر به داستان پینوکیو داشته باشیم. آیا انسان می تواند انسانی دیگر را خلق کند؟ چرا رسانه های صهیونیستی حدود یک قرن است که «داستان» پینوکیو را زنده نگاه می دارند؟ نویسنده داستان پینوکیو چه مرام و مسلکی داشت؟ و ...

گروه گزارش ویژه مشرق؛  كارتون قديمي پينوكيو كه شركت فيلمسازي والت ديزني آن را در سال 1940 منتشر ساخت، هنوز مورد توجه كودكان و بزرگسالان اقصي نقاط جهان قرار مي‌گيرد. اما، داستان اين عروسك چوبي مبتنی بر یک تمثیل عمیق معنوی و برپايه آموزه‌هاي سری است كه به ندرت درباره آنها سخن به ميان مي‌آيد. در اين گزارش، ما به منشا و ريشه شكل‌گيري اين داستان انيميشني و نيز لایه‌‌هاي پنهان آن نگاه اجمالي خواهيم انداخت.




كارتون پينوكيو يكي از پيچيده‌ترين فيلم‌هايي است که برای کودکان ساخته شده است. آيا اين كارتون مي‌تواند داستان نمادین مبالغه‌آميزي از معنويت و جامعه مدرن باشد؟ آيا در اين فيلم نشانه‌هايي از عضویت در آیین‌های مرموز و اسرارآمیز وجود دارد؟

البته نيازي به گفتن نيست، اين فيلم در حال حاضر محصول پرکاربردی در فرهنگ عمومي جامعه امروز است. تا به حال چند نفر اين كارتون را نديده‌اند؟ از سوي ديگر، چند نفر از مفاهیم پنهان كارتون پينوكيو اطلاع دارند؟ در پشت پرده ماجراي اين عروسك خيمه شب بازي كه تلاش دارد تا تا پسر خوبی باشد، يك تمثیل عميق معنوي نهفته است كه ريشه در مكاتب سری علوم خفیه دارد.

از زاويه نگاه يك مبتدي، داستان كودكانه پينوكيو كه درباره "خوب بودن" است و نكات قابل تاملي درباره "دروغ نگفتن" دارد، در نهايت به اثري كلاسيك براي بزرگسالان در راستاي تلاش برای رسیدن به خردمندی و روشنگري معنوي تبديل مي‌شود. فضای بی‌رحم داستان پينوكيو تصوير هولناكي از دنياي مدرن ما را نمایش داده و شايد قصد دارد تا راه فرار از دام‌هاي اين دنياي مدرن را به ما نشان دهد. با توجه به سابقه حرفه‌اي نويسنده داستان و مراجعه به منابع کتب ادبی می‌توان به مفاهيم اسرارآمیز پنهان در كارتون پينوكيو پی برد.

خاستكاه شكل‌گيري داستان پينوكيو

 


كارلو لورنزيني
نویسنده داستان پینوکیو، از اعضای فعال فراماسونری بود


داستان پينوكيو اولين بار توسط فردي به نام "كارلو لورنزيني"(ملقب به كارلو كولودي) بين سالهاي 1881 و 1883 در ايتاليا به رشته تحرير در آمد. لورنزيني اين حرفه را از مقاله‌نويسي در روزنامه‌ها آغاز كرد و در اغلب موارد براي بيان ديدگاه‌هاي سياسي خود از روش طنزنويسي بهره مي‌جست. لورنزيني در سال 1875 وارد دنياي ادبيات كودكان شد و از اين طريق تلاش كرد تا عقايد سياسي خود را به مخاطب انتقال دهد. براي مثال؛ سري داستان‌هاي Giannettino كه عمدتاً به وحدت ايتاليا اشاره داشت.

لورنزيني در واقع بسیار علاقمند بود تا از یک كاراكتر دوست داشتني و مهربان و در عين حال متقلب با هدف بیان عقاید خود از طريق ادبيات تمثيلي بهره گرديد. وي در سال 1880 نگارش داستان Storia di un burattino  (داستان عروسك خيمه شب بازي) را آغاز كرد كه بعدها به ماجراهاي پينوكيو شهرت یافت. این داستان هر هفته در روزنامه Il Giornale dei Bambini  (روزنامه ايتاليايي ويژه كودكان) به چاپ مي‌رسيد.

ماجراهاي پينوكيو، يك قصه خيالي است كه ماجراهاي يك عروسك چوبي خودراي و لجباز را در مسیر تبدیل شدن به یک پسر واقعی شرح مي‌دهد. اين داستان در سال 1883 به چاپ رسيد.




آثار لورنزینی صرفاً سياسي نبودند. دست‌نوشته‌های او، بويژه ماجراهاي پينوكيو زواياي پنهان متافيزيكي و ماوراي طبيعي بسياري را در خود داشتند كه اغلب از ديد خوانندگان امروزي پنهان می‌مانند. يكي از حقايق مهم براي درك كامل لايه‌هاي عميق اثر لورنزيني اينست كه وي يكي از اعضاي فعال فراماسونري بود.

در مقاله‌اي با عنوان پينوكيو، برادر من، "جيوواني مالولتي"(Giovanni Malevolti) از فراماسونرهاي ايتاليا سابقه ماسوني كارلو لورنزيني را چنين توصيف مي‌كند:

"ورود كارلو به مكتب فراماسونري، با اینکه در هیچ سند رسمی ثبت نشده، اما از سوی همگان پذيرفته شده و قابل استناد است.

"آلدو مولا"(Aldo Mola)، يك فرد غيرماسوني كه معمولاً ‌از وي به عنوان تاریخ‌نگار رسمي مكتب فراماسونري ياد مي‌كنند، با اطمينان ورود لورنزيني به فرقه فراماسونري را تاييد كرده است.

به نظر مي‌رسد حوادثي در زندگي او رخ داده است كه اين نظريه را به سادگي تاييد مي‌كند: تاسیس روزنامه‌ای تحت عنوان Il Lampione (موسوم به فانوس دريايي) در سال 1848 كه لورنزيني در باب آن چنین اظهار داشت: "روشنی‌بخش کسانی است که در تاریکی سرگردان هستند." لورنزيني همچنين خود را شاگرد متعصب ماتزيني (از انقلابيون و فراماسونرهاي برجسته ايتاليا) معرفی می‌کرد."


لورنزيني داستان پينوكيو را با الگوبرداري از عقاید قديمي و کهن
 در متون سری و رمزگونه به رشته تحرير درآورد


نام كولودي را مي‌توان در سندي يافت كه مركز بزرگ فراماسونرهاي بريتانيا آن را به چاپ رسانده و در آن لیستی از فراماسونرهاي معروف گردآوری شده است.

مالولتي چنين ادامه مي‌دهد:
براي مطالعه داستان "ماجراهاي پينوكيو" دو روش وجود دارد. اولين روش همان است كه من آن را "غیرمذهبی و عوامانه " توصيف مي‌كنم زيرا كه خواننده، به احتمال زياد يك كودك است، درباره اتفاقات ناگواري كه براي اين عروسك چوبي رخ مي‌دهد، مطالبي را ياد مي‌گيرد. روش دوم، مطالعه اين داستان از نگاه ماسوني نويسنده آن است كه نمادگرايي درون آن، بدون هيچ‌گونه جايگزيني، مکمل روايت ساده و خطي حوادث است.

لورنزيني داستان پينوكيو را با الگوبرداري از عقاید قديمي و کهن در متون سری و رمزگونه به رشته تحرير درآورد: روايت ساده‌اي از يك داستان كه مورد توجه عامه قرار می‌گیرد و مفاهیم پنهان خود را تنها برای "کسانی که در جریان هستند" فاش می‌کند.

تحليل فيلم
تفاوت‌هاي بسياري بين كتاب كولودي و فيلم والت ديزني وجود دارد. د فیلم والت دیزنی، طرح داستان ساده‌تر شده و پينوكيو به شخصيتي ساده، خوش‌گذران و بی‌خیال تبديل شده است تا كاراكتري خودراي و ناسپاس در كتاب اصلي. با اين وجود، همه عناصر اصلي داستان در اين فيلم به عاريت گرفته شده حال آنكه پيام مخفي داستان هنوز دست نخورده باقي مانده است.


والت دیزنی در 1940 انیمیشن پینوکیو را ساخت
 تا یکی از مهم ترین آموزه های ماسونی برای کودکان
 به راحتی در دسترس آنها قرار گیرد


«خلق» شخصيت داستان


فيلم با پدر "ژپتو" (Geppetto)، يك چوب‌ تراش ايتاليايي‌، ‌آغاز مي‌شود كه در حال ساخت يك عروسك خيمه شب‌بازي از يك تكه چوب است. او این عروسک را به شکل یک انسان می‌سازد اما عروسك موجودی بی‌جان است.


ژپتو، همان نماد "خالق" (Demiurge)
 فلسفه افلاطون و عارفان مسيحي است.


ژپتو، از جهت ديگر، همان نماد "خالق"(Demiurge) فلسفه افلاطون و عارفان مسيحي است. واژه "خالق" به صورت تحت‌اللفظي در زبان يوناني "خالق، صنعت‌گر يا استادکار" ترجمه مي‌شود. در زبان فلسفه، خالق یا سازنده "خداي کوچکتر" جهان مادی است، خالقي كه موجودات ناقص را خلق مي‌كند كه در دام زرق و برق زندگي مادي گرفتار مي‌شوند. خانه ژپتو مملو از ساعت‌هايي است كه ساخته دست اوست و همانطور كه احتمالاً مي‌دانيد از اين ساعت‌ها براي سنجش زمان استفاده مي‌شود، يعني يكي از محدوديت‌هاي بزرگ اين سياره خاكي.


پدر ژپتو عروسك زيبايي را «خلق» كرده است

ژپتو عروسك زيبايي را خلق كرده است اما پس از آن متوجه مي‌شود كه به كمك "خداي بزرگتر" نياز دارد تا به پينوكيو روحي الهي اعطا نمايد كه براي تبديل شدن به يك "پسر واقعي" يا به بیان رمزی يك انسان روشن‌ضمير به آن نياز است. پس، او چه كار مي‌كند؟ وي "رو به ستاره‌اي در وسط آسمان زانو زده و دعا مي‌كند." ژپتو از خداي بزرگتر (بنيانگذار كبير فراماسون‌ها) مي‌خواهد تا روحي الهي در وجود پينوكيو بدمد.


ژپنو در محضر «تک چشم» زانو می زند
و برای عروسک چوبی خود حلول روح را درخواست می کند

 

آيا اين ستاره مي‌تواند همان ستاره صورت فلکی شعراي يماني یا ستاره درخشان فراماسونري باشد؟

"پري آبي رنگ" ، نماينده خداي بزرگ، سپس به زمين فرود مي‌آيد تا به پينوكيو فهم اين جهاني، یا به تعبیر عرفا "عقل" را اعطا نماید.

 
"پري آبي رنگ" ، نماينده خداي بزرگ، به زمين فرود مي‌آيد
 تا به پينوكيو فهم اين جهاني یا "عقل" را اعطا نماید.

پري نعمت زندگی و اختيار را به پينوكيو هديه داد. اگرچه او زنده است اما هنوز يك "پسر واقعي" نيست. مكاتب سری مي‌آموزند كه زندگي واقعي تنها پس از روشنگري آغاز مي‌شود. هر چيزي غیر از آن چیزی جز زوال تدريجي نيست.

زمانيكه پينوكيو مي پرسد:"آيا من يك پسربجه واقعي هستم؟" پري پاسخ مي‌دهد: "نه پينوكيو. تحقق آرزوي ژپتو كاملاً به تو بستگي دارد. شجاعت، راستگويي و تواضع خودت را ثابت كن، در اينصورت مطمئناً روزي يك پسر واقعي خواهي شد."

موضوع اتکاء به نفس قوياً از آموزه‌هاي عارفان مسيحي/فراماسونري الهام مي‌گيرد: رستگاري روح مسئله‌اي است كه از طريق خویشتنداری و خودشناسي معنا پيدا می‌كند. فراماسونرها این فرآيند را با ادبيات تمثيلي سنگ زبر و تکامل سنگ صیقل داده شده نمادسازي مي‌كنند.

"در تفكرات فراماسونري، سنگ زبر و ناهموار استعاره از اولویت یک فراماسون ناآگاه برای روشنگري است. يك سنگ صیقلی نيز نماد يك فراماسون است كه از طريق آموزه‌های فراماسونري در راستاي تحقق يك زندگي شرافتمندانه گام بر مي‌دارد و با پشتكار فراوان سعي مي‌كند به روشنگري دست يابد. درسي كه بايد آموخت اينست كه با استفاده از ابزارهاي آموزشي و فراگيري علم و دانش، انسان می‌تواند شخصيت معنوي و اخلاقي خود را بهبود بخشد. همانند انسان، هر سنگ زبر و  ناهموار در ابتدا موجودی ناقص است. انسان با آموزش، تربيت و عشق برادرانه می‌تواند سنگ وجودی خود را به گونه‌ای بسازد که مورد آزمون قرار گرفته و در حدود مرزهای خود شکل گرفته باشد."

به همان روشي كه فراماسونرها فرآيند روشنگري را با تبديل یک سنگ زبر و ناهموار به صاف نشان مي‌دهند، پينوكيو نيز سفر خود را با تكه ناهمواري از چوپ آغاز مي‌كند و به دنبال آنست تا سطوح خود را هموار ساخته و در نهايت به يك پسر واقعي تبديل شود. چنين اتفاقي باید حادث گردد تا او لايق روشنگري شود و او به يك فرآيند كيمياگري دروني نياز است. وي بايد زندگي كند، با وسوسه‌هاي خود مبارزه نمايد و با استفاده از وجدان خود، بايد راه صحيح را پيدا كند. اولين گام رفتن به مدرسه (نماد علم و دانش) است. پس از آن، وسوسه‌هاي زندگي بلافاصله مسير پينوكيو را تغيير مي‌دهند.

وسوسه شهرت و ثروت
روباه مكار(نماد افراد دروغگو) و گربه پينوكيو را در مسير رفتن به مدرسه فريب مي‌دهند تا "براي كسب موفقيت راه آسان را در پيش بگيرد": حرفه هنرپيشگي. عليرغم هشدارهاي وجدانش، عروسك چوبي از شخصيت‌هاي مرموز و ناشناس پيروي كرده و به "استرومبولي"(Stromboli)، يك عروسك‌گردان خشن و پرخاشگر فروخته مي‌شود.


روباه مكار(نماد افراد دروغگو) و گربه
 پينوكيو را در مسير رفتن به مدرسه فريب مي‌دهند




پينوكيو به يك عروسك‌گردان خشن و پرخاشگر فروخته مي‌شود

پينوكيو در حين نمايش با جنبه‌هاي مثبت "راه آسان" نيز آشنا مي‌شود: شهرت، ثروت.
اما پينوكيو خيلي زود متوجه مي‌شود كه اين موفقيت ظاهري هزينه هاي گزافي را به دنبال دارد: اينكه وي نمي‌تواند براي ديدن پدر ژپتو(همان خالق خود) به خانه بازگردد، پولي كه او بدست مي‌آورد صرفاً براي ثروتمند شدن استرومبولي، عروسك‌گردان نمايش‌ها، است و با گذشت زمان هرچه سن او بالاتر مي‌رود، بهتر مي‌فهمد چه سرنوشتي در انتظار اوست.




تصويري نسبتاً تاريك و وحشت‌انگيز از هنرپيشگي ظاهر می شود. وي در می یابد که اساساً چيزي بيش از يك عروسك خيمه شب بازي نبوده است. پس از درك ماهيت واقعي "راه آسان"، پينوكيو متوجه مي‌شود كه دچار افسردگي شده است. او به لطف عروسک‌گردان ظالم خود مانند حيواني در قفس نگهداري مي‌شود. در واقع او با فروش روح خود فريب خورده بود.


او به لطف عروسک‌گردان ظالم خود مانند حيواني در قفس نگهداري مي‌شود.
 در واقع او با فروش روح خود فريب خورده بود.


پس از آن پينوكيو دوباره به وجدان و ضمير آگاه خود بازمی‌گرددو تلاش مي‌كند تا از آنجا فرار كند. اما همه افراد با وجدان خوب در جهان هم نمي‌توانند او را نجات دهند و  نمي‌تواند اين قفل را باز كند. براي نجات او باز هم به دخالت نيروي الهي نياز است اما به شرط آنكه قبل از آن به پري (فرستاده الهي) و البته مهم‌تر از آن، به خودش حقيقت را بگويد.



 

وسوسه‌هاي لذت‌های دنيوي
پس از بازگشت به راه صواب، پينوكيو يكبار ديگر توسط روباه مكار فريب مي‌خورد تا به "جزيره خوشی" برود، مكاني بدون مدرسه(نماد علم و دانش) و قوانين(نماد اصول اخلاقي). كودكان مي‌توانند تحت نظر مرد كالسكه‌چي بخورند، بنوشند، سيگار بكشند، با هم گلاويز شده و با اراده خويش همه چيز را تخريب كنند.




جزيره خوشي استعاره از "زندگي دنيوي" است كه جهل و نادانی، تلاش براي بهره بردن از لذت‌های زودگذر و ارضاي پست‌ترین تمایلات نفسانی از ويژگي‌هاي آنست. مرد كالسكه‌چي با علم به اينكه اين راهي كامل براي به بردگي كشاندن افراد است، آنها را مدام تشويق مي‌كند. پسراني كه در اين سبك زندگي به شكل احمقانه‌اي افراط مي‌كنند، در نهايت به الاغ تبديل شده و براي كار در معدن از سوي مرد كالسكه‌چي مورد استثمار قرار مي‌گيرند. این نيز تصویر هولناک دیگري از توده مردم جاهل و نادان است.




پينوكيو نيز به تدريج به الاغ تبديل مي‌شود. به بیان رمزی، در واقع او به هویت مادي نزديك‌تر مي‌شود تا خود معنوي كه اين حيوان لجوج نماد و تجسم آن است.


پينوكيو نيز به تدريج به الاغ تبديل مي‌شود.
به بیان رمزی، در واقع او به هویت مادي نزديك‌تر مي‌شود تا خود معنوي
 كه اين حيوان لجوج نماد و تجسم آن است


اين بخش از داستان اشاره ادبي به اثر كلاسيك "اپوليوس"(Apuleius) نويسنده رومي تحت عنوان "مسخ‌شدگان" یا "الاغ طلايي" است كه در مكاتب سري همچون فراماسونري مورد مطالعه قرار مي‌گيرد.



 
مسخ‌شدگان ماجراي "لوسيوس"(Lucius) را تشريح مي‌نمايد كه به دليل حماقت خويش با عجايب جادوگري فريب خورد و به الاغ تغيير هويت داد. اين مسئله وي را به سفري طولاني و طاقت‌فرسا سوق داد كه در نهايت نيز توسط "ايزيس" (Isis) نجات يافت و به فرقه سري او پيوست. ماجراي اين مسخ‌شدگي به دليل خط کلی داستان، تمثيل معنوي و شکل ورود به اسرار شباهت‌هاي فراواني به ماجراي پينوكيو دارد. پينوكيو پس از آنكه به خود می‌آید، از قفس زندگي دنيوي و جزيره خوشي فرار مي‌كند.

آغاز مسیر روشنگری
پينوكيو براي ديدار دوباره پدر خويش به خانه باز مي‌گردد اما در خانه كسي نيست. وي مي‌فهمد كه ژپتو توسط نهنگي عظيم‌الجثه بلعيده شده است. پس از آن، عروسك چوبي خود را به آب مي‌اندازد و براي پيدا كردن خالق خويش وارد شكم نهنگ مي‌شود. اين آخرين مرحله ورود او به مسیر روشنگری است كه بايد از تاريكي و ظلمت زندگي جاهلانه خويش(كه نماد آن شكم نهنگ غول پيكر است) گريخته و نور معنوي را بدست آورد.



 
يكبار ديگر، كارلو كولودي به شدت تحت تاثير داستان قديمي سير و سلوك معنوي: كتاب يونس پيامبر قرار گرفت. جریان حضرت يونس و نهنگ در مكاتب سري مطالعه مي‌شوند.
 
 


يونس به فرمان خداوند از شكم نهنگ بيرون مي‌آيد

پينوكيو دشواري‌هاي مسیر ورود به روشنگری را پشت سر گذاشته و از تاريكي جهالت بيرون مي‌آيد. حال وي يك "پسر واقعي" است، انساني روشن‌ضمير كه زنجيرهاي زندگي مادي را پاره كرده و به خود والايش رسيده است. او يك نشان طلايي از پري دريافت مي‌دارد كه بيانگر موفقيت در طي كردن مسير كيمياگري تغيير هويت پينوكيو از فلزي سخت به طلا است. "هدف بزرگ" تحقق يافته است. پس چه كاري باقي مانده است؟ البته، یک جشن حسابی!

 
حال وي يك "پسر واقعي" است، انساني روشن‌ضمير
 كه زنجيرهاي زندگي مادي را پاره كرده و به خود والايش رسيده است.


نتيجه‌گيري
اگر از زوايه ديد کودکانه خود فاصله گرفته و سپس به داستان پینوکیو بنگریم، داستان پينوكيو به جاي يك سري ماجراهاي تصادفي، به يك ادبيات تمثيلي معنوي عمیق و نمادين تبديل مي‌شود. جزئيات اين فيلم كه ظاهراً بي‌معني و نامفهوم است ناگهان به حقيقتي اسرارآميز و مرموز تبديل شده يا حداقل جوامع بی‌رحم امروزی را نشان می‌دهند. كارلو كولودي، نويسنده داستان با الهام از داستان‌های قديمي فراطبيعي نظير مسخ‌شدگان و يونس و نهنگ تلاش کرد تا داستانی با موضوع ورود به مکتب را به سبك امروزي بنویسد که مهم‌ترين جنبه زندگي فراماسونري است.






داستانی با یک قرن قدمت


داستان پينوكيو نمونه‌اي از جنبه انسانی‌تر آموزه‌هاي سري است. این داستان بر پايه آموزه‌هاي فراماسونري استوار است و توجه عمیق به آن فاش مي‌سازد كه این آموزه‌ها پيشينه فلسفي افرادي است که كنترل رسانه‌هاي جمعي را در اختيار دارند.

هرچند وفاداري كارتون والت ديزني به مكتب فراماسونري همواره مورد اختلاف بوده است اما انتخاب اين داستان به عنوان دومين فيلم انيميشني كه در اين استوديو فيلمسازي ساخته شده است، مطالب بسياري براي بازگو كردن دارد.

بسياري از جزئيات نمادين كه به اين فيلم اضافه شده است بيانگر درك عميق مفاهیم سری كتاب كولودي است. با توجه به تیراژ بالای نسخه قابل پخش فيلم پينوكيو و موفقيت جهاني آن مي‌توان گفت كه همه جهان شاهد طي كردن مسير روشنگري بوده‌اند اما عده اندكي آن را به طور كامل درك كردند.

موضوع مهمی که در این داستان کمتر مورد توجه قرار گرفته، «خلق» یک انسان توسط انسان دیگر است؛ موضوعی که این روزها توسط جریانی مبهم و مرموز در ایران نیز تکرار می شود.
طرح این موضوعات در برهه زمان کنونی در ایران را نمی توان تصادفی یا از روی غفلت دانست و مشرق بزودی در ادامه گزارشات ویژه خود، این مساله را کاملا موشکافی و ریشه یابی خواهد کرد.




چرا رسانه های صهیونیستی حدود یک قرن است
 که «داستان» پینوکیو را زنده نگاه می دارند؟


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 138
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    با سلام و خسته نباشید؛ خوب است مدارک و منابع این مباحث هم نقل شود تا اطمینان خاطر علمی هم ضمیمه این مبحث زیبا و دقیق گردد.
  • علی ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    دلایل شما کافی نیست، والت دیزنی اول کار دست فراماسونها نبود، بعدا خریداری شد. مصادره آثار معنوی مسیحی مانند پینوکیو به نفع فراماسونری با نوشته شما ساده تر می شود. در پازل آنها بازی نکنید.
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    1 1
    آخر نفهمیدیم پینوکیو مرد بود یا زن !
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    دوباره متن گزارش رو بخون نویسنده داستان پینوکیو فراماسون بوده یعنی چی بعدا والت دیزنی بعدا خریداری شده؟ انیمیشن پینوکیو دومین انیمیشن تولیدی والت دیزنی بوده چرا یک شرکت تازه تاسیس باید داستانی مال 50 سال قبل از خودش را به عنوان کار اولیه اش ارائه کنه؟ یه مقدار تعقل کن
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    زاویه نگاه شما برایم خیلی جالبه
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    آقای عقل کل! واقعا پینوکیو اثار معنوی مسیحیت هستش؟؟ واقعا عقل هم خوب چیزیه
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    تو برو دنبال توپ بازی!
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    ظاهرا برخی مخاطبین ربط پینوکیو و سیر تاریخی خلق انسان توسط انسان و حرف های اخیر م.... را متوجه نشدند . دستتان درد نکند مشرق خدا قوت
  • محمد ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    1 0
    درباره فراماسونرها یه کم تحقیق کن تا ببینی کافی یا نه
  • فاضلی ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    1 0
    آفرین مشرق در شجاعت بی نظیری من که فهمیدم چه جریانی رو داری میزنی مرگ بر بهار انحرافی
  • ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    1 0
    یک تحقیقی درباره هرم اومانیسم "humanism pyramid" طبقه اخر ان که منطبق بر چشم جهان بین دجال هست به کامل شدن انسان "انسان کامل " و انسان خالق و انسانی که انسان خلق میکند اشاره دارد. تا این دجال را رسوا کنید.
  • محمودی ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    1 0
    من از خوانندگان قدیمی مشرق هستم جدا از انتقاداتی که از درج اخبار بعضا زرد و در مورد مسائل جنسی دارم که امیدورام روز به روز تو این سایت وزین کمرنگ تر بشه باید صادقانه بگم که گزارش های مشرق نیوز رو همیشه می خونم یه تیز هوشی خاصی توی گزارش های مشرق هست که تو سایت های دیگه من ندیدم شاید با بعضی مواضع سیاسی این سایت موافق نباشم ولی در کامنت ها سعی کردم از مشرق دفاع کنم چون واقعا مسائل بغرنج رو در این گزارش ها برای من و امثال من روشن می کنه مثلا من واقعا نمی دونستم قاتل کندی چه کسی بوده یا همین گزارش اخیر در مورد بهار در عرفان کابالا و ربط اون به جریان انحرافی، برام خیلی راه گشا بود داستان پینوکیو رو هم از این زاویه نگاه نکرده بودم بیشتر تو همون عوالم بچگی تحلیلش می کردم خلاصه اینکه به عنوان یه هموطن ایرانی به برو بچه های مشرق خسته نباشید میگم یا علی
  • كيان ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    1 0
    چه جالب. آقاي م.... هم چند روز پيش كه سر زده رفته بود به همايشي از هنرمندان اونجا اعلام كردن كه در" سالهاي اتي انسان انسان مي سازد و از اينانسان ها هنرمنداني چون شما بيرون مي ايد"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    1 0
    چند روز پیش به نقل از روزنامه ها م... گفته بود تا صد سال دیگه انسان میتونه انسان بسازه. واقعا اگه این حرف راست باشه باید چه کرد با این افکار م...؟
  • کامرانی ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    1 0
    مطلب بسیار جالبی بود به این جنبه قصه توجه نکرده بودم
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    1 0
    شعرای یمانی یا شباهنگ یا سیریوس اسم اون ستاره است که در دب اکبر یا خرس بزرگ قرار داره و درخشانترین ستاره آسمان هست (خط زیر هشتمین عکس)
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    1 0
    بواقع شما افسران جنگ نرم هستید. ان شاءالله تا آخر در خط ولایت بمانید.
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    1 1
    بحث نماد شناسی خیلی مهمه که متاسفانه مطلب چندانی ازش در منابع فارسی موجود نیست بعضی افراد هوچی و بی سواد مثل آقای را.... که عنوان پرطمطراق استاد رو به خودشون دادند فقط این مباحث عمیق رو لوث می کنن از مشرق تقاضا دارم راجع به نمادهای ماسونی مطالب بیشتری منتشر کنه
  • افشاگر ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 2
    اقا من اين دوستان مشرقي ميشناسم، اينا كار بچه هاي مشرق نيست، كاراشونو به بيرون سفارش ميدن خودشون علم اين چيزارو ندارن
  • یک خبرنگار مشرقی ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 1
    می دونم کجات می سوزه!!!
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 2
    نقد خوبیه ولی نیازی به ارتباط دادنش به فراماسونریا نیست. بلکه همان آموزه های مسیحی و تفکرات التقاطی بعضی ها البته پینوکیو داستان بسیار خوب و آموزنده ای دارد. و در نگاه کلی پخش این گونه داستان ها برای کودکان میتونه مفید باشه. اما در نگاه جزئی تر باید بررسی بشه و توسط والدین و مربی ها برای کودکان تبیین بشه
  • عمو غلام ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 2
    بر فرض که اینطور باشه تو رو سننه؟ عوض خوندن مطلب و علم آموزی یه عده فقط بلدن چرت و پرت بنویسن برو عمو جون خدا شفات بده
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 1
    نویسنده داستان پینوکیو فراماسونه یعنی چی ارتباط دادنش خوب نیست؟ ارتباط داره
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 1
    بخشی از درک اشخاص از اثر هنری به طرز فکر آنها مربوط می شود همانطور که حافظ در نگاه اکثریت عارف و رند است و در نگاه برخی آدمی که مست میشود و شعر می گوید خیلی بخوای سخت بگیری از اونور پشت بوم میفتی
  • صلاح ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 1
    نمی دانم این چه احوال است که همه فیلمهای کودکان را به صهیونیسم وغیره نسبت می دهند ما خود که مسلمانیم چه فیلمهایی توانسته ایم برای کودکان بسازیم که جهانی باشد وبتوانیم دیگران را به چالش بکشانیم واز حقانیت خود دفاع کنیم غیر از رخنه وایراد گرفتن به کارهای دیگران در زمینه اسطوره داستان رستم وسهراب را می توان بهترین انیمشن جهانی کرد ولی چه اقداماتی تا به حال انجام شده نویسنده محترم درد دل زیاد است ولی ....
  • مجتبایی ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 1
    بعله بخشی از درک اشخاص از اثر هنری به طرز فکر آنها مربوط می شود ولی این استدلال درست نیست که بگیم بعضیا میگن حافظ شراب خوار بوده و بعضیا می گن عارف بالله این درسته که هر کسی از ظن خود شد یار من ولی مسائل مختلف رو باید با حق و باطل سنجید حافظ یه شخصیت بیشتر نداشته که همون عارف بالله هستش نمیشه که دو شخصیتی باشه حالا اگر یه عده بحث دیگه راجع به حافظ بکنن به خودشون مربوطه و باید باهاشون بحث کرد ما که نباید نظر خودمون رو براساس ارا دیگران اتخاذ کنیم
  • گیلدا ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 1
    مشرق !اگه اون قسمت اول را که راجع به فراماسون بودن این اقاست {که البته ابت نشده و فقط 1 حدسه } کنار بذاری بقیه ش که چیز بدی نیست . مگه اعتقاد ما چیزی جز اینه که ادمها کامل نیستند و اگه اسیر تکامل معنوی را نگذرونند در واقع از رتبه جماد و نبات بیرون نمییان ؟؟ به نظر من نقطه اوج داستان دراینه که نشون میده دنبال امیال حیوانی رفتن نهایتش میشه حیوان شدن و دروغگویی عاقبتی جز شر نداره . من نمادها را توی فیلمها و ......... قبول دارم ولی ایندفعه بخاطر خصومتت با 1 نفر به جاده خاکی زدی .ممنون اگه تائیدکنی
  • محمودی ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 1
    آقای صلاح این حرف درسته که ما در تولید کارتون و انیمیشن ضعف داریم و از مفاخر ملی مون در این راستا استفاده نکردیم ولی از انصاف نباید گذشت زحمت مشرق و مخصوصا گزارش های ویژه اش رو باید ازش تشکر کرد بهرحال نقد کردن مسائل صهیونیستی و ماسونی لازمه و کمتر کسی به صورت عالمانه این نقد رو انجام میده همین آقای را... را ببین که به خودش لقب استاد داده و در واقع یه بی سواد محضه. مثلا داره نقد می کنه ولی بیشتر مباحث را داره لوث می کنه کم کاری دیگران را به پای مشرق ننویسید گرچه قبلا هم نوشتم که من هم از مشرق انتقاد دارم ولی در جای خودش تشکر هم می کنم این گزارش جای تشکر داره ممنون
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 1
    آزمایشگاه علوم طبیعی دانشگاه پنسیلوانیا و شایدهم برای شما آکسفورد ......!!!!!!!
  • فاضلی ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 1
    اشتباه نکن نمادشناسی کار راحتی نیست (گرچه یه عده خیال می کنن توش خیلی استادن) ظاهر نمادها چیز مثلا خوی رو نشون میده ودر باطن به یه امر نادرست یا شیطانی اشاره داره البته جا داره مشرق بیشتر رو نمادها کار کنه
  • منور ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 1
    بعضیا به جای تعقل در اصل بحث فقط دنبال این هستن که این حرف منبعش کجاست البته من ذکر منبع رو رد نمی کنم ولی منبع خواستن از کسی که در مقام تحلیل هستش یه نوع عمل ناشیانه و عوامانه است بهتر است یک مقدار از مغزمون استفاده کنیم که خاک نخوره البته ببخشید
  • مشتاقی ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 1
    متاسفانه جریان انحرافی و آقای خاص هنر فوق العاده ای در جریان مغالطات دارند. کاش مشرق یک ویژه نامه مفصل از مغالطات اینها منتشر می کرد
  • محمد ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 1
    چرا اطلاع دقیق ندارید کلا یه چیز رو زیر سوال می برید اگه به کتابهای عرفایی مثل آیت الله قاضی و علامه طهرانی مراجعه کنید می بینید که این حرف شدنیه البته با شرایط خیلی خاص ! چرا انقدر زود نسبت به همه چیز بخاطر گرایش سیاسی موضع میگیرید البته من هم از تکرار این حرفها بدون مقدمه و شرایط کافی خوشحال نمیشم ولی اینکه از بن حرف رو تکذیب می کنید و به جاهای نا مربوط ربط میدید گله دارم
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 1
    واقعا که این چه استدلالیه؟
  • ناشناس اصل ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 1
    انسان اگه تونست آب خوردن تولید بکنه کافیه!
  • جواد تهرانی ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 1
    شما بسیار بی جا اسامی مطهر ایت الله قاضی و علامه تهرانی رو در اینجا میبرید. هیچ یک از این دو بزرگواران هرگز و هرگز نگفتند انسان میتونه انسان خلق کنه. چیزی در رشد تکاملی انسان و ولایت سالک واصل و عبد صالح بر طبیعت گفته شده غیر از این ایده شرک آلوده. در همه موارد خلقت انسان فعل خداونده. این درست مثل اینه که شما تولد انسان از رحم مادر رو دلیل بر خلق شدن اون توسط مادر بگیرید. در حالی که خود مادر هم مجرای فعلیت اراده الهیه. احدی از علمای شیعه خلق انسان رو به انسان نسبت نمیدهند. بلکه همانطور که به اذن الله خیلی هاشون مرگ اختیاری داشتند و یا به میت باذن الله دستور قیام میدادند و میت بلند میشد، درباره خلقت هم فعل رو به تمامه به خدا نسبت میدهند. در جریان خلقت انسان در فرقه های کابالیستی مثل شخصیت پاراسلسوس حرف اینه که با کنار هم قرار داده مواد خاص (مواد جسمانی) انسان خلق میشه. نه اینکه با اراده و فعل خداوند این کار اتفاق می افته. خدا لعنت کنه کسانی رو که به عمد علمای پاک و موحد تاریخ تشیع رو در کنار کیمیاگرهای سوداگر و کفراندیش کابالیست یهودی قرار میدن
  • نيما ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 1
    اتفاقا هدفشون كودكان هست
  • مشتاقی ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 1
    چی شدنیه؟ سند و آدرس و نقل دقیق مطلب لطفا!!!
  • شاهوردی ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    1 1
    به نظرم به تعبیر قرآن مرضی در قلب هست که فرد به جای مراجعه به کلام نورانی اهل بیت سعی کند میراث علمای شیعه را تفسیر کابالیستی کند: امیر مؤمنان على علیه السلام در نهج البلاغه بیان عجیبى در این زمینه دارد: "اگر همه موجودات زنده جهان جمع شوند و دست به دست هم بدهند هرگز توانایى بر ایجاد پشه‏اى ندارند، بلكه عقول آنها در راه یافتن به اسرار آفرینش این حیوان متحیر مى‏ماند، و نیروى‏هاشان ناتوان و خسته مى‏شود و پایان مى‏گیرد، و سرانجام پس از تلاش، شكست‏خورده، اعتراف مى‏نمایند كه در برابر آفرینش پشه‏اى درمانده‏اند و به عجز خود اقرار مى‏نمایند و حتى به ناتوانیشان از نابود ساختن آن" (نهج البلاغه خطبه 186)
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 1
    چه ربطی داشت؟
  • وحید ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    مشرق جان بیزحمت ژان وال ژان و دو قلوهای افسانه ای رو هم بذار.
  • مشتاقی ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    چه ربطی دارد؟ انتقاد به غرب جای خودش انتقاد به کوتاهی های ما هم جدا یکی رفته بود خیابون یک طرفه به بغل دستیش می گفت نمی دونم امروز چرا همه دارند خلاف میان تازه هی بوق و چراغ هم می زنن ما خلاف جهت هالیود فکر می کنیم والا فیلمهای هالیود همه در راستای اهداف صهیونیسم است فیلم الرساله یا messenger که در ایران با عنوان محمد رسول الله صلی الله مشهور شد به ظرافت تمام بزرگترین تحریفهای تاریخ اسلام را انجام داد. یهودیان کلا حذف پیامبر صلی الله علیه و آله همه اش در حال جنگ و در گیری و... خیلی عجیب است دفاع خودیها ازدشمن نکند مصداق این آیه شویم که فیکم سماعون لهم یاور و مدافع ظالمان نباشیم
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    همین امروز منبع کتاب آیت الله قاضی و علامه طهرانی رو بگو آقا محمد اگه راست میگی؟ بگو همه بدونیم کجا اینی که شما ادعا میکنی نوشته شده. اهانت و دروغ بستن به علمای شیعه هم حدی داره
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    بالاخره حافظ یا عیاش بوده یا عارف یکیش درسته در عین حال که در برداشت ما هرکدام ممکن است اتفاق بیفته
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    به تعبیر حضرت علی علیه السلام باطل برای بقای خودش با حق در می آمیزد تا بتواند بماند بدیهیست این فیلم و داستان نکات خوبی داشته که در متن هم آمده
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    به فرض درست باشدمشکلش چیست؟ اصلا مطلب رو صاف از آمریکا گرفته باشن انظر الی ماقال و لاتنظر ای من قال!!!!!
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    مطلب تحلیلی و تولیدی که نیاز به سند و منبع ندارد شما کتابها و مقالات خود خارجیها را ببینید چقدر اسیر این شکلیات و قالبها شده اند و ما چقدر
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    صلاح و محمودی عزیز اتفاقا ما اصلا در تولید انیمیشن فاخر ضعف نداریم، نمونه اش فرمانروایان مقدس که داستان پیامبران بنی اسرائیل است و اتفاقا به شدت قابلیت جهانی شدن را دارد، مشکل ما در تبلیغات و رسانه است، متاسفانه صدای ما در این دنیا به گوش نمی رسد
  • علی ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    آقای محترم چرا به ایشان توهین می کنید هیچ کس هیچ کاری نکرد وقتی کسی زحمت کشید و تحقیق کرد و آنرا برای جوانان به زبان ساده و خودمانی بیان کرد آیا باید از او تقدیر شود یا بی احترامی؟ کی ما از مرده پرستی دست بر میداریم تا کسی زنده هست و حقیقت را میگوید هیچ کس قدرش را نمیداند ولی همینکه از دنیا رفت تازه ... لطفاً کمی فکر کنید فقط کمی فکر کنید خواهشاً
  • فدائی مشرق ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    مشرق یه دونه ای! مشرق دون دونه ای! مشرق شادونه ای!
  • Ali ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    ادبیات ایران زمین که هر شعر آن صدها سناریو می‌توان بسازد، ما ایرانیان چه ساختیم ؟ نه در مدرسه رمان نویسی و داستان نویسی تدریس میشود و نه مدرسه نقّاشی و انیمشین با سطح استاندارد داریم که به جنگ فرهنگی‌ از تمام دنیا پاسخ گوید باشد !!! کی‌ به کی‌ است !!!؟؟؟ آنهایی که باید این چیزها را از همان دوره انقلاب با مدرسی شیعه وار به سبک همان صاحبان علم در دوران امامان راه مینداختند ، ترجیح دادند که بد از غارت بیت‌المال، لندن نشین شوند !!! ننگ هنوز هم دیر نیست !
  • مشرق نیوز دات آی آر ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    میشناسی؟ خوش به حالت! مدرک داری؟ دقیقا کجای بیرون؟! چرا دیگران نمیرن از این چیزا از بیرون بخرن؟!!! اشکال نداره همینجوری خواستی یه چیزی بگی! بخشیدمت!
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    معذرت میخوام ولی تحلیلتون فوق العاده آبکی بود.
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    از قضا خیلی ربط داشت بشر مادی بسیار حقیر تر ازونه که بتونه چیزی رو خلق کنه بنده همان به که ز تقصیر خویش عذر بدرگاه خدای آورد ورنه سزاوار خداوندیش کس تواند که به جای آورد
  • علی ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    آقای محمودی شما از همین حرف شما معلومه که خودت نیاز به یک دکتر رفتن داری یعنی چی که بی سواد محضه؟ اصلاً حالیته که چی داری میگی؟ به نظر من همین مطالب هم که مشرق نوشته شاید به کمک همین استاد عزیز باشه چرا توهین میکنی؟ کسی که این همه تحقیق کرده نه به زبان فارسی بلکه کتاب های منبع رو که انگلیسی هستن رو هم حتی خونده باز به بیسوادی متهم میکنی؟ تا یه آدم از خدا بی خبر سی دی فرستاد تو بازار بر علیهش شما هم هرچی خواستی میگی؟ زود جوگیر میشی برات متاسفم
  • محسن دوست ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    جدی جدی یعنی انسان چه درجه ای رو باید داشته باشه که به این موضوع دست پیدا کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ولی خیلی به شرک نزدیکه خدایی
  • عمو یزدان ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    برادر یا خواهر گرامی شاید شما درست بگی و این دست گزارشات از بیرون باشه ولی چرا اون بیرونی هایی که این چیزهارو به مشرق میگن ،به دیگران نمیگن؟! عزیزم کار سایت تحلیلی خبری بسیار سنگینه و کسی که در این سایت کار کنه دیگه فرصت نداره بره این تحقیق هارو انجام بده! پس یا از دوستانش در بیرونی که شما میگی کمک میگیره یا از بیرون چند نفر رو استخدام میکنه که براش از این چیزهای مفید بنویسند و تحلیل کنند و.... در کل اگه دوستانشون باشن که خود مشرق حساب میشه ،اگر هم برای گزارشاتشون از مشرق پول بگیرن باز هم مال مشرق حساب میشه! شما یه لحظه با خودت فکر کن که چرا دیگران از این گزارشات از بیرون سفارش نمیدن؟! بعد میفهمی که مشرقیون زحمت میکشند!
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    مدرک از این بالاتر؟!؟؟!؟؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    آب خوردن خوبه! اگه تونست یدونه الکترون تنها درست کنه درسته!
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    دوقلو های افسانه ای که چینی مینی بود!
  • داش عماد ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    1 0
    در جواب مدعیان خلقت انسان: اى مردم مثلى زده شده است گوش به آن فرا دهيد: كسانى را كه غير از خدا می‏خوانيد هرگز نمی‏توانند مگسى بيافرينند، هر چند براى اين كار دست به دست هم دهند و هر گاه مگس چيزى از آنها بربايد نمی‏توانند آن را باز پس گيرند، هم اين طلب كنندگان ناتوانند و هم آن مطلوبان (هم اين عابدان و هم آن معبودان). آیه 73 سوره مبارکه حج
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    م.... نیز مثل ماسونها فکر میکند
  • محمودی ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    جواب به علی آقا: برادر عزیز توهین نکن و منطقی جواب بده اگر از خوانندگان مشرق باشی حتما کامنت های من را هم باید دیده باشی من از ابتدای مشرق طرفدار گزارش ها و مطالب تحلیلی ان هستم البته انتقاد هم از مشرق دارم وقتی م یبینم یه عده هوچی زحمات مشرق رو نادیده می گیرن و فقط فحش میدن منم وظیفه خودم می دونم که دفاع کنم و اما در مورد آقای به اصطلاح «استاد» را... (البته مشرق اخر اسمها رو حذف می کنه و بعضیا شاید ندونن من چه کسی رو میگم) خلاصه منظورم اون آقایی هستش که خیلی ادای صهیونیسم شناسی و نماد شناسی داره و تو تمام دانشگاههای کشور سخنرانی های عوامانه می کنه علی آقای عزیز که برای اون آقا یقه تو جر میدی من مشکل شخصی باهاش ندارم من هم سی دی های سخنرانیشو دیدم پر از مطالب غلط و درسته مطالب تخصصی و غیرتخصصی رو خلط می کنه و تحویل دانشجویان بی اطلاع میده اصلا ایشون نمونه ایرانی الکس جونز هستش (Alex Jones) الکس جونز هم یک هوچی آمریکایی که با یهودیها سرو سری داره و اونا بهش میگن چی بگو و چی نگو خلاصه، بحث در این زمینه زیاده و در حوصله یه کامنت نمی گنجه خوبه که مشرق یه گزارش ویژه در مورد الکس جونز و نمونه ای ایرانی و غیر ایرانیش بره
  • ناشناس ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    به این مدعیان خلقت بگید اگه خیلی توانمند هستین و میتونین انسان خلق کنین یه فکری برای مشکلات مردم کنین ، مدیریت جهان و خلقت انسان پیشکش. البته این قبیل تفکرات چیز جدیدی نیست قبلا هم بهایی ها از این حرفا میزدن.
  • شناس ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    هر خوبیی(اخلاق-سیر تکاملی انسان و...) که غیر از راه دین معرفی شود یا نسخه تقلبی دین است یا فکر پلید دیگری پشت آن میباشد.
  • عمو غلام ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    عمو یزدان! غبطه می خورم به مرامت این نامردای هوچی فقط بلدن به مشرق فحش بدن همهشون هم از دم بی سوادن و لیاقت نداشتن حتی یه دور مطلب رو کامل بخونن خلاصه منم مثل تو دغدغه حقیقت دارم و از کازهای خوب مشرق دفاع می کنم دمت گرم عمو یزدان!!!!
  • احسان ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    نمیدونم چرا این روزا همه گیر دادن به م.....؟؟؟ مگه م..... کیه آخه؟ یه آدم معمولیه که چندتا رسانه ی بی در و پیکر بزرگش کردن!!! اگه این سایتای اینترنتی هم مثل صدا و سیما به م..... اهمیت ندن، دیگه اونم انقدر خودشو گنده فرض نمیکنه!!! شما بهش گیر میدین، اونم فکر میکنه واسه خودش کسی شده!!!
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    را... یک ادم بی سواد، هوچی و بسیار مغروره و ناخودآگاه خط تبلیغاتی صهیونیستی رو دنبال می کنه نمونه اش بمب گذاری در المپیک لندن بود که با آب و تاب خبر از وقوعش میداد و بعدا گفت طرحشون لو رفته!!! و اجرا نمیشه واقعا این آقای استادنما مخاطب رو چی فرض کرده؟؟؟؟
  • علی ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    هر کسی ممکنه اشتباه کنه شما مباحث الان ایشان رو هم ببینید بعد قضاوت کنید ملاک حال افراد است
  • ناشناس اصل ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    محمدجان! شب عیده یه حا دیگه این بساطتو پهن کن! رابطه انسان و خدا رابطه خالق و مخلوق بوده و هست و خواهد بود اشاره دوست عزیزی که با استناد به آیه قرآن عدم وحود توانایی خلقت مگس در انسان را توضیح دادند قابل توحه شما .....
  • علی ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    آقای محمودی من برای ایشان یقه پاره نکردم من هم در اولین برخوردی که با ایشان داشتم مثل شما فکر کردم یعنی اولین سخنرانی ایشان را که دیدم با خودم فکر کردم که میخاد از آب گل آلود ماهی بگیره ولی با پیگری سخنرانی های بعدی ایشان نظرم عوض شد ایشان مثل بقیه انسان ها حتماً بعضی وقت ها اشتباه می کند صهیونیسم بلده چطوره هر کسی که تو این مباحث وارد میشه رو خراب کنه باید بیشتر حواسش رو جمع میکرد هر حرفی را نباید میزد اینها رو من هم قبول دارم ولی در کل ایشان زحمت کشیده و نباید اینطوری ایشان را براحتی به بی سوادی و عناوین نامناسب دیگر متهم کرد الان ایشان بنظرم پخته تر شده و متوجه اشتباهات قبلی شده و انشاء الله با دقت بیشتری صحبت کند
  • ناشناس اصل ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    واقعا که! سایت خبریه عزیز! با کجا اشتباه گرفتی؟!
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    اولا داستان پینو کیو اصلی دقیقا با آنچه والت دیسنی ساخته مطابقت ندارد.ثانیا ژپتو تنها نماد خالق است و پینوکیو مخلوق. عروسکی که سخن می گوید و غذا می خورد و همه حالات انسانی را دارد اما ظاهرش ظاهر انسان است اما باطن او همان چوب خشک است ( نه همین لباس زیبا است نشان آدمیت) . او خالق خود را پدر خطاب می کند ( اعتقاد مسیحی) اما به هیچ یک از دستورات وی توجهی ندارد. عقل پینو کیو جوجه اردکی است که هرگز رشد نمی کند و تنها زیر کلاهش مخفی می شود. پینوکیو هیچ گاه به جوجه توجهی ندارد. پری مهربان به پینوکیو آموزش می دهد و سعی می کند او را هدایت کند اما پینوکیو هربار نصایح او را فراموش کرده و دچار دردسر می شود( نقش تعلیمات انبیا) . آخر الامر پینوکیو به طور کلی مهار خود را در پارک بازی به دست نفس می دهد و غرق در غفلت می شود. مسخ می شود و از همان ظاهر انسانی هم سقوط می کند. بعد از آن بازیچه ای می شود در دست افراد شیطان صفت که او را به بیهودگی می گرداند ( صاحب سیرک) . سرانجام پینوکیو بیدار می شود و سعی می کند راه نجاتی برای خود بیابد . می گریزد ( یقظه) اما به دریا می افتد و غرق می شد و وارد دنیایی تنگ و تاریک می شود . نهنک در اینجا گر چه تلمیح از ماجرای حضرت یونس است اما معنایش قبر است و زندگی در برزخ. اما تازه در آنجا است که مجددا ژپتو را ملاقات می کند . دیدار با خالق.( چیزی که در قرآن خدا می گوید یا ایها الانسان انک کادح الی ربک کدحا فملاقیه) . پس از آن زندگی مجدد است. پینوکیو به از شکم نهنگ نجات می یابد و زنده می شود اما اینبار نه به صورت عروسک بلکه به صورت آدم واقعی. من متحیرم که چنین رمانی که مشحون از عمیقترین مفاهیم دینی است و اشتاراکات فراوان با عقاید اسلامی هم دارد باید به خاطر مثلا وجود یک ستاره در یک کارتون انگ ماسونی بخورد.. تنها تفاوت اصلی که پینوکیو با اعتقادات مسلمانان دارد اصرار داستان بر این این اعتقاد مسیحی است که انسانها ذاتا انسان واقعی نیستند و همه گناهکارند و تنها در آخرت به صورت انسان واقعی در می آیند. اما ما معتقدیم هر انسانی بر فطرت و معصوم متولد می شود. اینکه نویسنده احتمالا از آثار ادبی پیش از مسیحیت الهام گرفته باشد که مضمون دینی خود را بیان کند آیا امر غریبی است؟ آیا گمان نمی کنید اگر براستی یک فراماسونر می خواست چنین کتابی بنویسد باید نشان می داد که پینوکیو درست در اوج غفلت و فرو رفتن در هواهای نفسانی تبدیل به انسان شود؟ آیا اومانیسم با معنای سکولارش چیزی غیر از این بوده است؟ بی انصافی تا کجا؟ نکته بی ربطی دیگر این است که چون مشایی سخن از آفرینش انسان توسط انسان گفته است نویسنده سعی کرده به زور داستان پینوکیو را ماسونی بنامد و بعد هم نتیجه بگیرد که هر گردی گردو است و لزوما هر کس سخن از خلقت به دست انسان بگوید ماسون است!! آری. هیچ هیچ چیز جز خدا در وجود موثر نیست. اصلا هیچ امری بدون اذن خدا رخ نمی دهد. روزگاری مردم معتقد بودند خدا به انسان بال نداده است بنابراین پرواز انسان دخالت درکار خدا است. روزگاری هم معتقد بودند که شبیه سازی انسان دخالت در کار خدا است چون گمان می کردند فقط خدا است که می تواند در خلقت دخل و تصرف کند.. حالا هم شما باور نمی نید انسان بزودی مشابه خودش را هم می سازد چون گمانتان این این است که اینکار به اذن خدا نیست!! یعنی اراده انسان را چیزی مجزا و در عرض اراده خدا تعریف می کنید. تعجبی ندارد که به چنین نتایجی برسید. برای همین بود که مردمی که آفرینش پرنده را از گل دیدند گمان به الوهیت عیسی علیه السلام بردند. آری انسان خلق می کند به اذن خدا و روح از جوهره جسم پدید می آید باز هم به اذن خدا. این قضیه در مکتب ملاصدرا کاملا حل شده است. بروید بگویید که ابن عربی رییس فراماسونرها بوده که می گفته العبد رب و الرب عبد.
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    با حال بود.
  • میثم ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    همون که از بیرون داره واسه مشرق می نویسه هم به نوعی مشرقیه دیگه. خب که چی؟ مگه مشرق گفت من علامه ام؟
  • ناشناس اصل ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    عذرخواهی میکنم نگارش جمله اشتباهه ، مخلوق و خالق درسته
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    عزیز باید توجه داشت اگر عیسی باشی می توانی از گل مجسمه پرنده ای درست کنی سپس با دمیدن در ان پرنده ای واقعی شود و به پرواز در اید در واقع همان دمی که خود حضرت مسیح علیه السلام به وسیله ان به وجود امد پس در اینکه ایا انسان می تواند این کار را بکند باید گفت بله البته به شرطها و شروطها اول اینکه صاحب مقام قدسیه باشد مقامی که متصل به مقام جبرائیل و یا مافوق ان باشد دوم اینکه همه این کارها مافوق طبیعی به اذن الله باشد و در واقع انسان در این مقام هیچ کاره است و همه این افعال از اوست کما اینکه می خوانیم لا حول و لا قوه الا به الله العلی العظیم و یا اینکه در اخرهای سوره واقعه می خوانیم شما فقط دانه را می کارید و تنها مائیم که ان را زراعت می کنیم و اینکه شما تنها نطفه را در رحم می ریزید و تنها مائیم که خالق هستیم و خلق می کنیم ( باید بگویم با توجه به مبانی توحید در واقع ما هیچ هستیم و هر چه هست اوست و در واقع همه وجود ذات است و جلوه های ذات و وجود انسان اعظم این جلوه های ذات خداوندی است که از پایین ترین جلوات تا بالاترین ان جلوات را در بر گرفته و در اخر منتهی به ذات خداوندی می شود فتبارک الله احسن الخالقین
  • مرتضوی ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    فکر میکنم تو کتاب روح مجرد درباره این موضوع توش صحبت شده ولی باورش خیلی ایمان محکم میخواد بعدم دوستانی که اعتقادی به عرفان ندارن چرا نظر میدن ؟؟؟؟؟
  • جواب دوم به علی آقا ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    علی آقای عزیز من هم قبول دارم که صهیونیست ها چهره مخالفینشون رو خراب می کنن ولی اشکالی که من از آقای را... می گیرم هنوز سر جاشه مثلا چه لزومی به طرح مباحث پیچیده شیطان پرستی در جامعه ایران هستش؟ اینکه اگر برخی آهنگ های غربی رو برعکس پخش کنید، توش توهین به خدا و مسیح در میاد به چه کار یه دانشجویی می خوره که هنوز الفبای حتی صهیونیسم رو نمی دونه؟؟؟ این مباحث - بر فرض صحت - کاملا تخصصی هستش و حتی تو اروپا و امریکا هم چندان لزومی به طرحش نیست بهرحال ایشون باید یاد بگیره که هر سخن جایی و هر نکته مکانی داره یکی از بزرگان می گفت طرح مباحثی که اولویت برای جامعه ما نداره به ترویج اون مبحث منجر میشه تا نقد اون اشکال دیگه ایشون استفاده افراطی از مطالب سایت های مشکوک آمریکایی شما بدون حب و بغض به سایت الکس جونز (که کاملا یه ادم مشکوکه) برو و ببین چقدر از مباحث آقای را... از اون سایت گرفته شده (Antiwar.com) یه متفکر اصیل باید خودش هم حرفی برای گفتن داشته باشه نه اینکه حرف های امثال الکس جونز رو که یهودی ها حمایت پشت پرده می کنن به صورت طوطی وار برای دانشجو جماعت تکرار کنه بهرحال من با ایشون دشمنی شخصی ندارم و خیلی دوست دارم ایشون راه و روش خودشو اصلاح کنه و ضربات کاری و محکمی رو به صهیونیسم و یهود بزنه به شما هم توصیه می کنم از شخص پرستی پرهیز کنی و خودت هم در وادی تحقیق و پژوهش قدم بگذاری ممنون بابت این بحث جامع
  • شاهوردی ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    چه قدر خوب است انسان همه چیز را جمال ببیند! در تفسیر و تأویل آثار هنری انسجامگرایی اولین پیش شرط است. هیچ تأویلی نباید با کلیت اثر و یا حتی با بخشهای جزئی و البته اصلی آن در تعارض باشد. اگر بخواهیم پری را بازنمایی انبیاء الهی بدانیم این پری نباید از جانب خدا (پدر ژپتو) آمده باشد؟ در قصه اصلی و در انیمیشن اولیه پینوکیو پری منشأ مجهول دارد. اگر قرار است پینوکیو را یک داستان دینی اصیل بدانیم آیا باطن و اصل دین که همان "هدایت از جانب خدا" است نباید در داستان مشهود باشد؟ چرا رابطه میان پری و پروردگار در کار نیست؟ پرا پری فرستاده "او" نیست؟ ژپتو را نیز نمیتوانیم بازنمایی خداوند بدانیم. بارها و بارها پری است که به ژپتو کمک میکند. ژپتو با درخواستی به درگاه ستاره یا آسمان به پینوکیو میرسد پس چگونه میتوانیم او را در داستان بازنمایی خداوند بدانیم؟ ژپتو رنجور ضعیف و تنهاست و برای رهایی از تنهایی پینوکیو را خلق میکند. ژپتو در شکم ماهی اسیر شده است. او "گرفتار" است. پس چگونه میتوان نعوذ بالله با شباهت دادن داستان به قصه حضرت یونس آن را داستانی اصیل و دینی نامید و ژپتو را نماد خداوند گرفت؟ پدر نامیده شدن ژپتو از سوی پینوکیو به عقاید مسیحییان ارتباط دارد ولی نه آنگونه که شما میگویید. او را پدر مینامند تا بگویند آنچه پدر و خالق میدانید قرار نیست موجودی ماورائی و عجیب و غریب باشد. خود انسان میتواند روزی پدر و پروردگار خویش گردد. ماسونها هیچ وقت خودشان نمیگویند به دامن شیطان و نفس بیایید تا هدایت شوید. چرا انتظار دارید اگر انیمیشنی ماسونی است این حرفها در آن باشد؟ از شما که لفظ قلم سخن میگویید تعجب میکنم که نمیدانید باطل همیشه و همیشه خود را در قالب حق ارائه میدهد. دیگر اینکه "اینکه نویسنده احتمالا از آثار ادبی پیش از مسیحیت الهام گرفته باشد که مضمون دینی خود را بیان کند" امر غریبی نیست ولی اینکه نویسنده از مضامین پاگانیستی پیشامسیحی برای تبلیغ مسحیت استفاده کند امری بسیار غریب است. کمی تأمل کنید. برادر عزیز پدید آمدن روح از جوهره جسم لبس بعد از لبس است. میان شبیه سازی و خلقت تفاوتی بسیار وجود دارد. شما هر چه میخواهید میتوانید شبیه سازی کنید. کلونینگ ایجاد شرایط خاص حیاتی برای سلولهایی است که در هستی موجودند. کلونینگ با جسم در تعامل است و اساساً داعیه روح سازی ندارد. ولی خلق انسان به معنای خلق یک نفس است. نفسی عاقل و مدرک که ویژگی حیات دارد و مجرد است. مسآله خلق انسان مسأله خلق روح است نه خلق جسم. آنها هم که مدعی تولید انسان هستند مدعی تولید و خلق روح آن هستند. برای همین هم هست که زمینه های هوش مصنوعی و شبیه سازی (کلونینگ) به هم نزدیک شده است. خلق جسمی که حیات دارد از ریشه سلولهای موجود یک چیز است و خلق "نفس مدبر"ی که ویژگیهای مورد نظر شما را دارد چیز دیگری است. برخی گفته اند ما مهندس خواهیم ساخت یا هنرمند خواهیم ساخت. آیا منظور از این سخن ساختن جسمی است که نفس میکشد؟ آیا جسم هنرمند یا مهندس است که او را هنرمند یا مهندس نموده است؟ نفس عاقله و نفس ناطقه و نفس مدبر اساسا از دل کلونینگ در نمی آید، از جای دیگر در می آید. فرموده اید که عیسی مسیح را بخاطر زنده کردن پرنده خدا دانستند. نکته دقیقا همین است. آنجا مسیح خود میگفت که کار کار من نیست و کار خداست و اصلا کار غیرخدا نمیتواند باشد. ولی حالا میگویند کار خودمان است و اساسا کار خداوند نیست. اگر عیسی مسیح نمیگفت کار کار خداست و میگفت کار خودم است آیا مردم مجاز نبودند او را خداوند بدانند؟ بی شک مجاز بودند. خود شما هم دارید میگوید انسان مشابه خودش را خواهد ساخت. بماند این جمله خیلی مبهم است. "مشابه" یعنی چه بماند. ولی یادآوری این نکته ضروری است که خلق انسان از جنس پرواز و شبیه سازی نیست. وقتی سخن از خلق به میان است شما که ملاصدرا خوانده اید باید بهتر بدانید که رابطه رابطه علی معلولی است. نسبت شما با صورت ذهنی تان شاید تنها نسبت خالقیت انسان و یک شیء دیگر باشد. نفس مدبر غیر (مورد فرضی که شما یا آقای م... میخواهید خلق کنید) نمیتواند معلول نفس مدبر شما باشد. چون مرتبه وجودی هم عرض دارید. علت بالضروره همیشه مرتبه وجودی بالاتر از معلول خود دارد. خلاصه اینکه آنچه شما فکر میکنید ممکن است و مشابه شبیه سازی است با آنچه در عرصه فکری و فرهنگی و فرقه ای ادعا میشود دو چیزند نه یک چیز.
  • علی ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    م... ...!!! مگه دستم بهت نرسه
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    عزیز من! همه کارهای دنیا معجزه است. منتهی ما به برخی از آنها عدات داریم و به برخی نداریم. به آنها که عادت داریم اسم کارهای عدی و بشری می دهیم و به آن که عدت نداریم اسم الهی. در واقع خدا را مترداف ضعفهای خود تعریف می کنیم. تیرانداختن به نظر ما معجزه و کار غریبی نیست و نمی گوییم پیغمبر به اذن خدا تیر انداخت. اما خود خدا می گوید " و مارمیت اذ رمیت و لکن الله رمی". ظاهرا تصور شما از دمیدن روح چیزی شبیه دمیدن در بادکنک است و خیال می کنید جبرییل یا خدا مثلا باید فوت کنند تا روح در آن ایجاد شود!! اما اصلا اینطور جسم و روح دو چیز متقاوت نیستند. جسم و روح یکی هستند و هر چه جسم متکامل شود روح هم با او متکامل می شود. جنین از مرحله جمادی و نبادی و حیوانی به شکل و شمایل انسانی می رسد و ما می گوییم روح انسانی در او دمیده شد حال آنکه روح با جسم ساخته شد. اگر انسانی بتواند همین فرآیند را مثلا در آزمایشگاهی تکرار کند و موجود زنده ای پدید بیاید روح هم به همراه جسم پدید می آید. اینها جزیی از اسباب آفرینش هستند همانها که ما به آن کارهای عادی می گوییم. اما در واقع همین تولید مثل انسان و یا کاشت دانه هم معجزه است. اما اشتباه است که گمان کنیم آنجا که کشاورز دانه را می کارد اراده اش غیر از اراده خدا است. متاسفانه ما جون خدا را انسان جداگانه و با اراده جداگانه فرض می منیم گاهی تصور می کنیم که باید دنیا را میان اراده خود و اراده او تقسیم کنیم. شرکی بزرگتر از این وجود ندارد. مطمئن باشید خود وجود قوانین زیست شناختی کار خدا است و اگر انسان با تکرار آن همان فرآیند را تکرار کند هیچ کاری خلاف اراده خدا انجام نشده است. مثال عیسی علیه السلام هم از باب توضیح اراده انسان و اراده خدا بود نه جزییات خلقت. اینکاری که حضرت عیسی کرد را اتفاقا مشابهش برخی مرتاضان هم می کنند. می بینید سنگی را به دست می گیرند و گلابی می کنند. این سحر نیست. اگر روح انسان قوی شود هم دخل و تصرف در طبیعت می یابد. اما همین کار به روشهای فیزیکی هم ممکن است فقط با راههای طولانی تر و با اسباب و علل مادی و عادی. روزگاری شیخ بهایی چکشی را بازار اصفهان بر می داشت و با گفتن چند کلمه آن را به طلای ناب تبدیل می کرد. الان هم می شود با فرآیندهای هسته ای مواد را به طلا تبدیل کرد اما همه می دانیم که صرفه ای ندارد. ذکر این نکته هم ضروری است که وقتی برخی پیروان ادیان به طور سنتی وقت خود به مرز کشی بین خدا و انسان می گذرانند باید هم انتظار داشت که رشد سکولاریسم در دنیا به این شدت نگران کننده و بی سابقه در آید. انسانها می بینند که همان اراده آنها مسلط بر.ج.د است اما با آن تعریفی از خدا صورت گرفته است دیگر خدایی را نمی بینند. دنیا تشنه عرفان است اما ما از او داریم دریغ می کنیم.
  • عمو یزدان ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    عمو غلام غلامم! از حق باید دفاع کرد چه به ضرر باشه چه به نفع! مشرقیون دارن زحمت میکشن! نباید بی منت کرد!
  • هومن ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    اگه فراماسونری اینه پس چیز بسیار خوب و لطیفیه.
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    مشرق دلم برای این قرمز نوشتنات تنگ شده بود.
  • مهدی ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    جناب م.... فرمودند که انسان تا صد سال اینده انسان رباتیک می تواند خلق کند نه انسانی که در ان روح دمیده شده باشد جدا برای شما مشرقی ها متاسفم
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    کاملا درسته اگر هم عقل و فهم چیز خوبیه شما کاملا ازش بی بهره ای
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    ان شا الله با اقای مهندس منحرف محشور بشی (در صورت عدم توبه)
  • بهنام ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    با سلام دست کلیه دست اندر کاران درد نکنه با روشنگریهاشون . من نیز با نظر ناشناس موافقم اطلاعات موجود در اینترنت خیلی ناقص و خیلی پخش وپلا در مورد نماد ها نوشته شده که نه تنها کامل نیست بلکه بعضی ها ش هم غلط اندازند . در صورت امکان مقاله کاملی در مورد نمادها منتشرکنید . ممنون
  • پاسخ به دوست عزیز ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    پاسخ به دوست عزیزی که با این عبارت حرفشون شروع شده: "عزیز من! همه کارهای دنیا معجزه است. منتهی ما به برخی از آنها عدات داریم و به برخی نداریم. به آنها که عادت داریم اسم کارهای عدی و بشری می دهیم و به آن که عدت نداریم اسم الهی. در واقع خدا را مترداف ضعفهای خود تعریف می کنیم." آقا نظرتون چیه برای اینکه سکولاریزم رو برداریم و همه جا رنگ و بوی خدا رو بگیره بگیم هیچ مرزی بین خدا و غیر خدا نیست؟ اصلا همه چیز خداست! مرد حسابی یه کم به چیزی که میگی فکر کن! معلومه که باید مقام خدا رو تسبیح و تنزیه کرد. با این عقایدی که داری پیشنهاد میکنم ادعای پیامبری بکنی. بالاخر اراده شما هم اراده خداست دیگه. کلام شما هم کلام خداست دیگه. هرچی بگی خدا گفته! برو خداییش این روزها طرفدار هم زیاد هست برای پیامبران دروغی! "جسم و روح یکی هستند و هر چه جسم متکامل شود روح هم با او متکامل می شود" این عقاید باطله رو از کجات در آوردی؟ استادت م... بوده؟ غیر از تو کی گفته جسم و روح یکیه؟ اصلا تو به روح اعتقاد داری!!!؟ مرد حسابی مجرد و مادی کی یکی شدن که این دومین بارش باشه؟ کی گفته با تکامل جسم روح هم متکامل میشه؟ مگر شما پیر میشی روحت هم فرتوت میشه و از بین میره؟ چرا با این همه ادعای سوات! مهمل میگی؟ شما برو ایمانتو از همون چکش شیخ بهایی و گلابی مرتاضهای هندی بگیر. بحث عقلانی و منطقی رو بذار کنار
  • حسن ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    کاش با مدیریت محترم سایت مشرق اشنایی پیدا کنیم با بقیه سایت ها بسیار بسیار متفاوت است
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    پسر شجاع مشرق خرس مهربون فاضلی
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    خیر. جناب شاهوردی. یک حقیقتی اینجا هست و آن روح روایتگر داستان است. فرض کنید قرار می شد ژپتو خودش پری را خلق کند! آیا دیگر می شد او را همان نجار ساده برای بچه معرفی کرد؟ دقت کنید که اینجا بحث تکثیل است و تمثیل هیچ گاه دقیقا مطابق با واقع نیست. بسیاری از اشعار مولوی با این دیدگاه اساسا باید ماسونی تلقی شوند. اما واقعیت این است که همه این ها مثال است. البته ناگفته نماند که رابطه بین پری و ژئتو در اصل داستان هست و به این صورت بیان می شود که ژپتو از پری می خواهد به پینوکیو کمک کند و از او تشکر کند اما قالب یک نجار بیش از این جای کار داستانی ندارد. اینکه می گویید ژپتو ضعیف و تنها است هم برداشت غلطی از داستان است. اگر ژپتو ئینوکیو را خلق نمی کرد که خالق نمی شد. در واقع اگر خدا چیزی خلق نمی کرد که خدا نبود. اما اینکه دلیل این خلق چیست در بطن اعتقاد مسیحی همان تنهایی خداوند بوده است که می گوید یکی و خدا و بود و هیچ نبود. اینکه می گویید ژپتو اسیر است. اما چرا ؟ به نظر شما این ملاقات با خالق در قبر باید چگونه نشان داده شود؟ او اصلا در داستان گرفتار نیست و نیازی هم نبود که دنبال پینوکیو برود و به شکم نهنگ وارد شود. اما از شدت علاقه ای که به مخلوقش دارد نمی خواهد او را رها کند. اگر پینوکیو می دانست تا حد ژپتو او را دوست دارد و مشتاق او است هیچ گاه او را رها نمی کرد. اما داستان محدودید خودش را دارد و باید سیر منطقی آن ملاقات خالق و مخلوق در قبر را به تصویر بکشد. البته در این داستان ژپتو موجودی ماوررایی است. او یک انسان واقعی است اما چپینوگیو چوب است. تنها صورتش شبیه صورت انسان واقعی است ( که خدا می گوید انسان را به صورت خود آفریدم) اما از جنس خدایی نیست. در بازگشت و رستاخیز است که جنس خدایی می یابد. بنابراین ایراد شما اصلا وارد نیست. انیمشن ها و فیلمهای ماسونی بسیار زیاد هستند و اتفاقا خیلی راحت مطالب خود را در قالب نفی رابطه خالق و مخلوق ئسیگیری می کنند. فیلمهای ماسونی بدون استثنا اصرزار دارند همه چیز را برای میل و هوس انسان نشان دهند و از همه مهمتر اینکه در تمام آنها مساله خیر و شیر انکار می شود و جای خودت را به اصالت قدرت می دهد. هیچ گاه امکان ندارند ماسونها خیر مطلق را جایی به تصویر بکشند. همیشه خیر و شر در داستانها یشان امری نسبی است چیزی که در پینوکیو ابدا نمی بینیم اما بر عکس در فیلم جک و ساقه لوبیا : داستان واقعی می بینیم. که خودش جای بحث دیگری دارد. در مورد کلونینگ هم گفته اید که ادعای روح سازی ندارد. کاملا درست گفته اید. چون اساسا کسانی مجری این طرح ها هستند که خود وجود روح را هم قبول ندارند. اما آیا نتیجه آن از نظر مسلمانها بدون روح است؟ جایی مثلا گوسفندی با کبد و قلب انسان متولد می شد آیا روح حیوانی دارد یا انسانی؟ اصلا بحث لبس نیست. بحث حرکت جوهر است. روح محصول و عین جسم است نه چیزی از یک عالم جداگانه. از کجا با این اطمینان می گویید نفس ناطقه از داخل کلونینگ در نمی آید؟ این جزیی از روند قوانین طبیعی الهی است البته محصول آن هم اراده الهی است. البته که دارای همه مشخصات انسانی است البته اگر این فرآیند به طور کامل انجام شود. ما نشسته ایم وقت خود را با گفتن این کارها خلاف اراده خدا است یا نه تلف می کنیم در حالی دیگرانی واقعا دارند اینکار را به ر انجام می رسانند و فردایی نه چندان دور آن را به عنوان نمادی از انکار خدا - خدایی که مجزا از انسان تعریف می کنید- به کار خواهند برد. باید هم به سرعت دنیا به سوی نفی خدا و سکولاریسم پیش برود. گر چه عده ای دوست ندارند این واقعیت را ببینند. اراده خدا و اراده انسان دو چیز مجزا و رقیب یا همکار نیستند. اگر واقعا چنین ادعایی داشته باشد به شرک گفتن افتاده اید. وقتی اسان بتواند فرآیندهای رحم را واقعا بمانند آن بسازد محصول آن هم یک انسان است. هیچ تغییری هم در نظام علت و معلول ایجاد نشده است. شما می گویید عیسی چه گفت اما خدا خودش می شود : اذ تخلق من الطين كهيـه الطير باذني فتنفخ فيها فتكون طيرا باذني. ئس عمل به اسم عیسی است. اما به اذن خدا. در پاسخ نظری بعدی هم نوشتم گویا شما گمان می کنید دمیدن روح چیزی شبیه دمیدن در بادکنک است! مثال عیسی هم برای نشان دادن رابطه خلقت و اذن الهی بود نه بیان جزییات آفرینش. کاری که حضرت عیسی کرد به طور مشابه تمام افراد با نیروی روحی قوی انجام می دهند حتی اگر معتقد به خدا نباشند. مرتاض سنگی را برمی دارد و تبدیل به گلابی می کند. این هم باذن خداست. اصلبا کاری بجز اذن خدا در عالم وجود ندارد. و مارمیت اذرمیت لکن الله رمی برخی از کارها را ما باید علل و اسبابی که برایمان عادی است انجام می دهیم و خیال می کنیم اراده ما است اما برخی را در آن ضعف داریم و به اسم خدا می گذاریم. روزی عیسی بیماران را شفا می داد و ما گمان می کردیم باید اسمش را معجزه بگذاریم چون در توان ما نبود. ضمنا هر چیزی در عرصه وجود است روح دارد. از یک تکه سنگ تا رایانه ای که الان بر آن می نویسم تا گیاه و تا من و شما. اگر غیر از این بود همه عالم در تسبح گفتن خدا نبودند. بلکه سنگها در خشیت خدا هستند: ثم قست قلوبكم من بعد ذلك فهي كالحجارة أو أشد قسوة وإن من الحجارة لما يتفجر منه الأنهار وإن منها لما يشقق فيخرج منه الماء وإن منها لما يهبط من خشية الله وما الله بغافل عما تعملون. حالا آیا آفرینش مثلا یک هواپیما یا چرخ یا رایانه یا ربات یا همان شبیه سازی محصولاتشان بدون روح بوده است؟ اینکه انکار قرآن است. آقای عزیز! بیایید یکبار هم که شده بدون پیش فرض های سیاسی در مورد قرآن تدبر کنید. بخدا خیلی مهجور مانده و ما ترجیح داده ایم کلیشه های خود را به اسن دین معرفی کنیم نه آنچه خدا می گوید.
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    اتفاقا بله. چرا که نه. سکولاریزم تنها محصول کم کاری و عدم فعالیت ما در شناندن عرفان به مردم دنیا بوده است. بلکه با این تعریفهای کلیشه ای که از خدا داریم باید هم مردم فکر کنند خدایی وجود ندارد. چون می بینند تنها اراده آنها است که جاری است و خیال می کنند این اراده غیر از اراده خداوند است. اما عقایدی که می گویید باطل هستند با عرض معذرت مطالبی از عرفان و فلسفه صدرایی هستند . اگر نمی فهمید نیازی نیست انکارش کنید. روح و چسم نسبشان نسبت فوت و بادکنک نیست.
  • ساسان ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    میشه پلنگ صورتی رو هم تحلیل کنید
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    تی تاب میدونی چیه؟!
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    شما درغگو هستید.نظر من را درج نکردید ولی زدین غیر قابل انتشار0!
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    عزیزم این پوسته فراماسونریه! یعنی چیزیه برای جذب امثال منو و تو! یه چیزی تو مایه های همون دستکش مخمل و دست چدنیه! بری توش یهو عوض میشه!
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    طرفداران م... و منحرفین چشم به روی حقیقت بسته اند!
  • عمو یزدان ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    سلام سوال برام پیش اومد: مشرق تو یکی از بخشهای قبلی گفتی که انسان به درجه خدایی میرسه در کابالا و .... ممکنه که انسان شدن پینوکیو هم یه گریزی زده باشه به خدا شدن یا یه چیزی تو این مایه ها؟
  • فدائی مشرق ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    چاله میدون
  • مشرق نیوز دات آی آر ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    خب مینوشیدیش عوض اینکه میخوندیش!
  • مجید68 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    راست میگه!اولین چیزی که به ذهن من میرسه صحبتهای اقای م...از رامسر بود!!مشرق جون دمت گرم!!!!!!!!!!1
  • Ali ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    من تحلیلی نکردم، ولی‌ نظر خودم را دادم زندگی کردم در ایران تا اواسط جنگ بعد پاریس و آمریکا زندگی‌ کردم و تا به حال به بیش از ۳۰ کشور مه‌م مأموریت رفته‌ام الان فهمیدم که انقلاب شیعه ایرانی‌ چیست ! کّل بشریت چیزی به نام عاشورا و کربلا ندارد ! چون اصل این همه داد و فریادها، پول است و حق و باطل چون امام حسین چیزی را گفته که ۱۱۰۰ سال بعد کسی‌ نگفته : اگر دین نداری ، وجدان داشته باش ولی‌ هیچ سیستمی‌ به علم به اندازه شیعه سرعت نبخشید نه لندن نشینها دلائلش را هم در قانون نپروری خودمان استوا کار نکردن !! و عدم بهره واری و راندمان فرانسه به ایران پسگردنی میزند، پژو ۴۰۵، ۳۰ سال پیش را با قیمت نجومی به ایرانیان میاندازد ! امام حسین گفت : عزت مؤمن در بی‌نیازی او از دیگران است، اگر مدرسه شیعه راه بیفتد از ماشین رولزرویس و پورشه بهتر میسازیم با صورت برق به کوری چشم خود کوتاه بینان حالا این تحلیل آبکی‌ یا ‌نمکی، اگر کمی‌ برای درس خواندن به زحمت افتاده بودید، از اینطور ادبیات استفاده نمی‌‌کردی.
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    ای ول عمو یزدان با اینکه عوامانه می نویسی ولی باهوش هستی دقیقا منظور مشرق همینه حال می کنم با این سایت همچین با پنبه سر می بره که حرف نداره
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    سعی کن اطلاعات بیشتری راجع به این زاویه نگاه کسب کنی. اونوقت جالبتر هم میشه
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    برو پینوکیو 3000 رو ببین! جدیده!
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    حرف حق و ناحق رو قاطی نکن. اون بنده خدا این مساله رو برای همه باز کرد. یعنی چی لوث کرد؟ وقتی یه مطلبی به قول شما چیزی ازش توی منابع فارسی نیست خوب یکی باید بیاد وظیفه پشت گوش انداخته شده قبلی ها رو انجام بده یا نه؟ اونوقت به این کار میگن لوث کردن مطلب؟
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    تفکرات التقاطی بعضی ها؟ میشه بیشتر توضیح بدی؟
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    محمودی جون یه جا نظر بدی کافیه نیازی نیست 10 جا یه مطلب رو بنویسی. صلاح جون پاسخ شما هم اینکه چون ما خواب بودیم و کاری نکردیم همه فیلمهای کودکان تولید صهیونیستها هست و گرنه چند تا غیر صهیونیستی هم توش پیدا می شد. راست میگی داستان رستم و سهراب میشه به انیمیشن تاپ تبذیل بشه اما هنوز هم خوابیم.
  • عمو یزدان ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    پس درست فهمیدم! بی خودی که مشرق نیوز رو دوست نداریم بابا! به خدا اگه یه روز نیام مشرق ، شب راحت نمیتونم بخوابم! انگار یه چیزیم کمه!
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    گزارش بسیار عالی بود مثل اکثر گزارشهای دیگه شما. سپاس
  • پاسخ به ناشناس ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    بله خیلی ممنون بنده بیکار نیستم هر جا لازم ببینم از حق دفاع کنم وارد میشم
  • حامد ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    م.... گفت انسان می تواند انسان های دیگری خلق کند و به زودی با آن انسان ها انس خواهیم گرفت و با آنها دوست خواهیم شد.
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    0 0
    پاسخ به آقای عزیز 2 آقای فیلسوف عارف دانشمند همه چیز دان عزیز، به نظر شما حضرت علی که میفرمایند: هو مع کل شیئ لابمارنه و غیر کل شی لابمزایله حرف کلیشه ای زدند؟ اراده خدا حتما باید فیزیکی باشه که بشه باورش کرد؟ نظر مقابل "عینیت جسم و روح" نظریه "فوت و بادکنک" نیست. البته بهتره مودب باشیم و تمثیلی که قرآن با تعبیر نفخ روح استفاده کرده رو تمسخر نکنیم. مقابل نظریه عینیت جسم و روح و تساوق اونها، نظریه"ظاهریت جسم و باطنیت روح"ه. دو مرتبه از یک حقیقت. یک حقیقت در حال تکامل. که البته در یک مرتبه روح دیگه نیازی به جسم نداره. شما که ماشاالله مالک ملاصدرا هستید حتما میدونید که روح فقط برای فعلش نیازمند آلت جسمانیه. اونم تا یه مرتبه ای و بعد از اون مرتبه به جسم هیچ نیازی نداره. وقتی مفارقت جسم و روح اتفاق می افته یعنی جسم و روح یکی نیستند. یک حقیقت کشدار و ذو مراتب در مراحل رشدش یک از مراتبش (جسم) رو ترک میکنه. شما از همونهایی هستید که بخاطر اینکه مردم به متافیزیک ایمان بیارن دوست دارید بهشون بقوبولونید که متافیزیک هم فیزیکیه. انگار اگر چیزی دیده نشد و فیزیک نبود قابل قبول نیست.
  • اچ اچ هلمز ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    0 0
    1-روباه و گربه نره و فرشته مهربون:نماد نفس اماره و نفس لوامه 2-شهر ارزوها که پینوکیو تبدیل به الاغ میشود یعنی شیطان دنیا را نیک جلوه میدهد ولی احمقها خر شده و حرف شیطان را گوش میدهند 3-تبدیل شدن ÷ینوکیو به آدمیزاد یعنی تبدیل شدن به انسان کامل قبلا درباره جومونگ جایی نوشته بود: صهیونیست در ساخت فیلم دست داشته و گوگل هم حمایت کرده و اسم گوگوریو نماد گوگل است به پاس خدماتش.... اینگونه تفسیرها اگر با ارایه مدارک و شواهد باشد بهتر است.....
  • ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    0 0
    را.... كه به دانشگاه ييل ميگه: ياله خودش نميدونه كه واسه كي داره كار ميكنه عروسك هم نيست ،خروسك خيمه شب بازي ماسونهاست
  • مصطفی قاسمی ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    0 0
    درست است که در تحلیل متون ادبی می بایستی به موقعیت مکانی و زمانی و خواستگاه فکری نویسنده توجه کرد ولی این همه آنچه در تجزیه و تحلیل می بایستی مورد توجه قرار گیرد نیست. ماندن در نویسنده و خالق اثر باعث گمراهی در کشف گفتمان پسا ذهنی خالق اثر می شود.سخن مبارک امام علی (ع) که می فرمایید مهم نیست چه کسی می گوید ،ببین چه می گوید.سخنی بارز در این مورد است. به نظر می رسد مشرق خیلی داره میره به سمت که "اگر خالق اثر با ماست اثرش پیام منفی نداره و اگر برماست صد در صد پیامش منفی است."
  • ناشششششششش ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    0 0
    بعضیا به جای تعقل در اصل بحث فقط دنبال این هستن که این حرف منبعش کجاست البته من ذکر منبع رو رد نمی کنم ولی منبع خواستن از کسی که در مقام تحلیل هستش یه نوع عمل ناشیانه و عوامانه است بهتر است یک مقدار از مغزمون استفاده کنیم که خاک نخوره البته ببخشید
  • علی جواب سوم به آقای محمودی ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    0 0
    آقای محمودی شما که میگی چرا استاد را... درباره شیطان پرستی صحبت کرده و نیازی نبوده!!!! یه سری تو خیابون ها بزن و ببین کسانی که استاد را... رو نمیشناسن دارن از نمادهای شیطان پرستی استفاده میکنن بنابراین نیاز به طرح این مباحث هست و باید جوانان این واقعیت ها رو بدونند ثانیاً هر چیزی که تو اروپا و امریکا چندان لزومی به طرحش نیست دلیل بر این نمیشه که ما نباید اون رو مطرح کنیم یا نکنیم مگر الگوی ما در طرح مباحث باید اروپا و آمریکا باشد از شما که اینقدر اهل تحقیق و پژوهش هستی این حرف بعیده ایشان وارد مباحث جدیدی شدند و بخاط همین هم فحش خوردند هر کسی کار متفاوتی رو شروع کنه باید خودش رو برای شنیدن فحش و تهمت آماده کنه بنابر فرموده شما : """ مثلا چه لزومی به طرح مباحث پیچیده شیطان پرستی در جامعه ایران هستش؟؟؟؟"""" اگر حرف شما اینه ، پس چه لزومی داره که مشرق جان درباره داستان یک کارتون اینقدر فلسفه بافی کنه و وقت مردم رو درگیر این مباحث کنه؟ بنظر من اشکالات شما خیلی آبکی هست
  • محمودی ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    0 0
    پاسخ به علی 3 برادر عزیز دوباره که رگ گردنت رو کلفت کردی همین که این قدر دچار شخص پرستی شدی و فکر می کنی هرچی را... گفته عین حکمته معلوم میشه ادم عوامی هستی برادر من من کی گفتم تحقیق در مورد شیطان پرستی و ماسونها لازم نیست من خودم اگر خدا قبول کنه بیش از 12 سال است که تو این زمینه ها کار میکنم کار های تحلیلی مشرق از این دست رو هم خیلی قبول دارم ولی هر مبحث تخصصی لایه های مختلفی داره که برخی از اون برای ادمای عوامی مثل شما لزومی به طرح نداره شما به جای مغلطه در آوردن یه مقدار تعقل کن شخص پرستی درد بدیه امیدوارم خوب بشی کامنت قبلی من رو هم بدون عصبانیت بشین بخون یه سری هم به سایت الکس جونز بزن
  • رسول ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    0 0
    آقای. ناشناس با پرچم دانمارک یا نمیدانم کجا.حرفتان متین اما کمی ببیشتر مطلعه کنی میبینی روح قبل از جسم آفریده شده.مابقی حرفهایت خوب است.و اینکه اراده خداوند را با اراده انسان یکی نگیر جان برادر.خداوند تا اراده میفرماید باش پس میشود.ولی چه بگویم که خیال میکنی اندیشمندی؟؟
  • حسین ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    0 0
    به خدا سایت بی کار تر از این مشرق ندیدم یه مشت الاف حالا عمرا اینو تایید کنی :(
  • سرباز سرداز ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    0 0
    من زیاد وقت نمیکنم توی سایتها بچرخم ولی توی خبرنامه مشرق عضو هستم و گزارش های تحلیلی که برام میفرسته رو با علاقه مطالعه می کنم و بعضیهاش رو هم توی وبلاگم منتشر می کنم. به هر حال خوب بود. انشاءالله خدا بهتون قوت بده.
  • aliakbar ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۹
    0 0
    salam اونا می خوان ذهن ایرانیا ها را رو اصلا ذهن مردم جهان رو به بسوی خودشون بکشن که اونا مثلا می گن ادم هم می تواند ادم خلق کند ادم نمی تواند شلوارش را بکشد بالا حالا می خواهد بگه که ادم می تونه ادم خلق کنه لعنت خدا ومن بر فراماسونری و شیطان برستان مرگ بر اسراییل مرگ بر امریکا
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
    0 0
    هی به خر بگو تی تاب! اگه فهمید!
  • نور عدالت ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
    0 0
    یا پینیکیو بخیر
  • yaser ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
    0 0
    این انسان اول بره سرعت نور رو رد کنه( کاری که 1000 سال پیش ائمه خودمون میکردن) بعد بیاد یه پشه خلق کنه
  • اي بابا ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
    0 0
    ستاره اي كه ژپتو از او طلب زندگي براي پينوكيو كرد چشم جهان بين نيست بلكه ستاره صبح morning star است كه در عقيده ماسونها محل زندگي شيطان است همچنين فرشته آبي منظور جن (blue ray)است. كلمات morning star و blue ray را در صنف هاي مختلف زياد شنيده ايم.
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۲
    0 0
    با نظر آقای رضا موافقم و تعجب می کنم از کسانیکه که میگوینن مطلب تحلیلی نیاز به ارائه منبه ندارد ! گو اینکه دوستان با کار علمی و پژوهشی آشنا نیستند. نویسنده مقاله که جذاب هم نوشته شده به هر حال ادعایی را مطرح کرده اند که برای تک تک آنها باید سخنانشان را مستند به منبع کنند. قسمت عمده یک تحلیل مبتنی بر ماده است و در اینجا چند ماده مطرح شده که تحلیل ها بر اساس آنها بنا شده بنابراین باید منبع این مواد ارائه شود.
  • حسن حمید ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
    0 0
    با فدایی مشرق موافقم
  • رضا ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    0 0
    اینایی که منفی دادن یعنی باخدا هم مخالفن
  • محمود ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    0 0
    ضمنا در کارتونهای صهیونیستی تصاویری پنهان وجود دارد که انسان به راحتی ندیده ولی ضمیر ناخودآگاه او می بیند.
  • شهرزاد ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    1 0
    بسم الله عزیزان فیلم یا کارتون را از این زاویه باید بررسی کرد که روی مخاطبش چه اثری داره نه اینکه اینقدر فکر کرد و از توش مطالب ظریفی در آورد که آدم بالغ باید صد بار کارتون یا فیلم رو ببینه تا شاید بتونه بفهمه چه برسه به بچه ها ی کوچیک! مهمترین و اصلی ترین نکته ی پینوکیو اینه که تو ذهن بچه ها یک ایمیج و تصویری از حضرت یونس میده که شما هر کاری کنی نمیتونی اینو از ذهن بچه تا آدم بزرگ بیرون کنی.یک سیر از زندگی یک پیامبر دادند و بچه هروقت دیگه که داستان حضرت یونس ع را بشنوه یاد پینوکیو می افته .مثل بقیه انیمیشن هاشون که حضرت نوح رو نعوذ بالله با یوگی به تصویر کشیدند و حضرت موسی ع با پاندای کنگ فو کار و....اثر این کارتون ها اینه نه چیزی که شما فرمودی.همینطور در باره ی ملائکه و غیب و... .اینا دارن 7 متعلق ایمان رو میزنند با ایجاد ایمیج image در بچه و بعدش بزرگتر ها.(ایمان به خدا انبیا کتاب الهی غیب ملائک آیات و نشانه های الهی و معاد).به همین راحتی.باید منتظر باشیم پس فردا در باره ی پیامبر ما و امام حسین و امام زمان کارتون هایی بسازند و غیر مستقیم تصویر غلط بدن به ذهن بچه های معصوم.تورو به خدا حواستون به بچه ها باشه که چه کارتون هایی میبینند براشون توضیح بدید
  • ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    نمنه؟
  • سمیه ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    0 0
    از زاویه جدیدی نگاه کردی میدونستم که در این داستان به موضوعات تربیتی اشاره شده اما راجع فراماسونری در این داستان چیزی نمیدونستم .
  • محمد ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    0 0
    آره، مگه نمی بینی روزی چقدر تولید میشه
  • ناصر ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    0 0
    سلام, اطلاعات شما واقعا درسته قبول دارم ولی یک مسئله هست که من نفهمیدم اینکه بیرون کشیدن این اطلاعات برای یک انسان بالغ با کلی اطلاعات سخته چطور کودکی که این فیلم رو نگاه میکنه روش تاثیر میزاره خود حتما میگی ضمیر نا خود آگاه ولی چطور حالا یک قسمتش خود میتونم بگم مثلا بخش فرار از مدرسه و آزادی خواهی (بصورت بی بند و بار) این تاثیر داره و کل ماجرا فرق میکنه حالا وقتی سازنده پینوکیو دعا میکنه طرف اسمان هست و تقریبا در همه ادیان وقتی دعا میکنن طرف آسمان میبینن و این دلیل نمیشه که حتما باید او ستاره دید و یا خر شدن پینوکیو گول خوردن پینوکیو توسط روباه هم که میشه گفتم درس عبری میشه برای اون کودک که به هر کسی اعتماد نکنه و راه ها رو سنجیده بره و حتی کل داستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس