معتبرترين پايگاههاي اينترنتي آمريکا بدون اطلاع کاربران و بدون کسب اجازه از آنان ، از اطلاعات شخصي و تاريخچه جستجوهاي اينترنتي کاربران براي اهداف سودجويانه خود، استفاده مي‌کنند.

به گزارش مشرق، واحد مرکزي خبر به نقل از پايگاه اينترنتي نشريه وال استريت ژورنال خبر داد: تحقيقات اخير و گسترده خبرنگاران اين نشريه نشان داد، بزرگترين پايگاههاي اينترنتي امريکا تا يکصد نرم افزارِ ردياب را روي رايانه هاي شخصي کساني که از اين پايگاهها ديدن کنند بارگذاري مي کنند تا اطلاعات شخصي و نحوه جستجوهاي اينترنتي اين کاربران را، رديابي کنند.
هدف اين پايگاهها تشکيل بانکِ داده ها در رابطه با فعاليت هاي آن لاين هر يک از کاربران اينترنتي است تا متعاقباً اين اطلاعات جمع‌آوري شده را به شرکت هاي تبليغاتي و ساير پايگاههاي که خواهان آن باشند، بفروشند.
اين نشريه افزود، از آنجايي که اين نوع تجارت، طي چند سال اخير پاگرفته، هنوز قوانين متقن براي تنظيم آن و تميز دادن طرز رفتار قانوني يا غيرقانوني پايگاهها در رابطه با کاربران اينترنتي و استفاده از تاريخچه جستجوهاي اينترنتي آنان در بيشتر کشورها وضع نشده است.
از همين رو، تا حد زيادي، دست پايگاههاي اينترنتي در اين زمينه باز است.
از سوي ديگر، کاربران اينترنتي خودشان مي توانند رايانه هاي خود را با نرم افزارهايي مجهز کنند تا به وسيله آن، جلوي نسخه برداري بدون اجازه از جستجوهاي اينترنتي شان را توسط پايگاههاي ياد شده، تا حد زيادي بگيرند.
سناي امريکا در صدد است قوانيني در رابطه با سوء استفاده از اطلاعات خصوصي افراد در اينترنت بدون کسب مجوز از کاربران، وضع کند.
در همين زمينه اخبار و اطلاعات فراواني از همکاري سايت‌هاي پرمخاطب امريکايي با سازمان‌هاي 16گانه جاسوسي امريکا منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس