کد خبر 198021
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱

معاون صنایع دفاع ترکیه اعلام کرد، همزمان با امضای قرادادی میان شرکت توسعه و عمران صنایع هوا فضای ترکیه و صنایع دفاع این کشور، تولید انبوه هواپیماهای بومی بدون سرنشین موسوم به "آنکا" آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، "مراد بایر"، معاون صنایع ترکیه اعلام کرد، برخی از ویژگیهای این هواپیما نیز توسعه یافته است.

وی در ادامه گفت، هواپیمای بدون سرنشین آنکا در حقیقت یک برنامه توسعه‌ای ملی است و بررسی‌ها و آزمایش‌های تایید شده از این هواپیما ماه گذشته پایان یافته است. این آزمایشها شامل یک پرواز آزمایشی 18 ساعته، نمایش مقاومت کامل، 200 کیلومتر عملیات تحت وزش باد و پرواز و فرود در شب بودند.

معاون صنایع دفاع ترکیه گفت، مرحله بعدی، تولید انبوه 10 فروند آنکا برای نیروهای هوایی ترکیه است که مذاکرات درخصوص قرارداد این مساله در حال انجام است.



وی افزود: این هواپیماها نسبت به مدل‌های قدیمی طراحی و ویژگی‌های پیشرفته‌تری دارند. این هواپیماهای بدون سرنشین با برنامه‌هایی برای توسعه بیشتر ویژگی‌ها، در حال حاضر یکی از هواپیماهای بدون سرنشین موفق محسوب می‌شوند.

صنایع دفاع ترکیه همچنین در حال کار بر روی تفنگی است که انتظار می‌رود تا جزئیات آن پس از تکمیل آزمایشهای لازم به عموم ابلاغ شود.

مراد بایر در ادامه گفت: این تفنگ برای ترکیه بسیار ویژه خواهد بود.

ترکیه هم‌چنین مذاکراتی را برای فروش پهپاد‌های آنکا و همچنین سیستم‌های موشکی CIRIT، هلیکوپترهای "آتال" و تانکهای "آلتای" به کشورهای حوزه خلیج فارس آغاز کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
    0 4
    عرب های خلیج یکبار دیگر خر بودنشون رو با خرید تسلیحات نظایم از ترکیه ثابت میکنند
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
    0 1
    منظورت حتما "خلیج فارسه"
  • محمد مهدی ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
    0 1
    منظورتون از خلیج کجاست دقیقا ،خلیج مکزیک ،خلیج خوک ها..... ؛بگو مام بدونیم کدوم خلیج رو میگی.
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 2
    ترکیه به مدد اسرائیل ( البیت سیستم) پهپاد به مدد شرکت های کره جنوبی تانک ( التای ) به مدد ایتالیایی ها هلیکوپتر و ...میسازه خوب ما که بخیل نیستیم ! بگذار بسازند ...اما نیم نگاهی هم به همسایه شرقی خودش بندازه که در تحریم مطلق چه شاهکارهایی را خلق میکنه شاید اقای اردوغان کمی باد گردنشون خالی بشه ! چند ماهی صبر کنید تا سری جدید پهپادهای وطنی را ببینید :D

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس