کد خبر 19632
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۸

کتاب تکنولوژي تبليغ با روش فعال يادگيري به قلم محمود خيري در پنج هزار نسخه به همت ستاد عالي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد منتشر شد.<BR>

به گزارش مشرق به نقل از شبستان، کتاب تکنولوژي تبليغ با روش فعال يادگيري به نويسندگي مؤلف محمود خيري و به همت ستاد عالي کانو‌‌ن‌هاي مساجد کشور در پنج هزار نسخه منتشر شد.

 

اين کتاب براي اولين بار بر اساس مهم‌ترين نياز بشر به آموزش و به ويژه آموزش به شيوه‌هاي نو تدوين و منتشر شده است.

 

بنابراين گزارش، بي‌شک آموزش مهم‌ترين نياز بشر در همه اعصار و قرون بوده و در عصر کنوني که شاهد پيشرفت‌هاي فراوان در علوم مختلف و جديد هستيم، موضوع شيوه انتقال مطلب و تکنيک‌هاي آموزشي اهميتي خاص پيدا کرده تا بتوان با صرف کمترين هزينه و وقت انواع علوم و آموزش‌ها را به ديگران انتقال داد.

 

رشد فزاينده تکنولوژي باعث ايجاد تغيير و تحول شده است و اين يکي از خصوصيات زندگي عصر اين دوران است که سرعت ابداعات و تغييرات به گونه‌اي است که تغييرات چند سال عصر کنوني معادل چندين قرن پيشين است.

 

همچنين امروزه روش‌هاي آموزشي گذشته مثل آموزش سينه به سينه، سخنراني و گوش دادن و ... بدون استفاده از روش‌هاي جديد کارآيي خود را تا حد زيادي از دست داده و لازم است بازنگري اساسي در اين روش‌ها داشت؛ بکارگيري دانش تکنولوژي آموزشي و استفاده از ابزار و وسايل کمک آموزشي مثل کاردستي‌ها مي‌تواند براي آينده فعاليت طلاب و مبلغان راه‌گشا باشد.

 

کتاب حاضر با عنوان تکنولوژي تبليغ کوششي در اين زمينه است. در اين کتاب سعي شده است احکام و معارف ديني با قالب‌هاي جديد و جذاب به کار گرفته شود و از تکنيک‌هاي گوناگون به کار گرفته شده نمونه‌هاي عملي و اجرا شده، آورده شود البته موارد اين کتاب فقط به عنوان نمونه آمده و ابتکار بيشتر بر عهده مبلغان و مربيان است. مخاطبان بيشتر اين برنامه‌ها کودکان و نوجوانان هستند هرچند نمونه‌هايي هم براي بزرگسالان در اين کتاب مطرح شده است.

 

براي پيش‌دبستاني‌ها فعاليت‌هايي به عنوان دست تميز، انگشت و کفش نمونه به صورت نقاشي و کاردستي تهيه شده است تا دانش آموز پيش‌دبستاني با ديدن تصاوير به مفاهيم پي ببرد و اين مطالب با آيات قرآني و زندگي ائمه (ع) و امام خميني (ره) تکميل و مزين شده است، بتواند بهتر و آسانتر با تصوير و استفاده از مفاهيم مطالب را ياد بگيرد.

 

اين گزارش مي‌افزايد: دوره آموزش براي دانش‌آموزان ابتدايي، ساخت کشتي به عنوان نمونه با بيان اين نکته که ان الحسين مصباح الهدي و سفينة النجاة براستي که امام حسين (ع) چراغ هدايت و کشتي نجات است و به اين طريق آشنايي با بخشي از عقايد اسلامي و امامت نيز آشنا مي شوند.

 

اتوبوس، قوي‌ترين مردم، دايره آموزش مداد صدف و مرواريد، ابر و خورشيد، آب، مسواک، ورود ممنوع، آکواريوم، خانه، برگ درخت و عنکبوت، سنگ مزار، گل و گل، چشم و اسکلت از جمله عناويني است که در اين کتاب براي دانش آموزان ابتدايي مفهوم سازي شده و به صورت کاربردي تبيين شده است.

 

همچنين براي دانش‌آموزان راهنمايي ماکت‌سازي، سايه، کعبه، افلاک نما، چاه و تابلوي آموزشي تاريخ اسلام است که براي دانش آموزان از طريق نماد سازي مطالبي ارايه شده است.

 

فعاليت‌هايي همچون استخر، دکور کار، صندلي ممنوعه، آسمان در شب، موزه تاريخ طبيعي، مطالعه دسته‌جمعي، نمايشگاه آثار کلاس‌هاي آموزشي و تفسير کوتاه و مسابقه با استفاده از آيات قرآن و تفسير و بيان ويژگي‌هاي مختصري از آيات قرآن از ديگر مطالب کتاب تکنولوژي تبليغ است.

 

کتاب تکنولوژي تبليغ با روش‌هاي فعال يادگيري در 175 صفحه و به ضميمه سؤالات مسابقه قرآني و تصاوير کاردستي به همت ستاد عالي کانون‌هاي مساجد کشور منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس