کد خبر 19510
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۱

يکي از قديمي ترين تعزيه‌ خوانان ايران گفت: اهالي تعزيه در شرايط خوبي قرار ندارند و متاسفانه توجه لازم به وضعيت اين هنر اصيل نمي شود.<BR>

به گزارش مشرق به نقل از ايرنا، 'علاء ‌الدين قاسمي' که ازنخسيتن روز محرم امسال به همراه گروه تعزيه عظيم موسوي در فرهنگسراي نياوران به اجراي برنامه پرداخته است، درحاشيه اين مراسم با تاکيد بر لزوم توجه به اينکه هنر سنتي و آئيني اصيل ايراني خواستار توجه بيشتر به وضعيت جاري تعزيه در کشورشد و گفت: تعزيه جايگاه ويژه اي در فرهنگ ايراني و اسلامي داشته و در تکيه‌ هاي معروف تهران اين مراسم با شکوه خاصي برگزار مي‌ شد اما حالا چنين فضايي وجود ندارد و اهالي اين رشته هنري با مشکلات زيادي مواجه هستند.
اين تعزيه خوان با بيان اينکه نگرانم که بعداز نسل فعلي تعزيه‌ خوان‌ ها جاي ما به خوبي پر نشود، افزود: بايد توجه ويژه ‌اي صورت گيرد،نبايد بگذاريم سفره تعزيه جمع و اين هنر اصيل و آئيني کمرنگ شود.
قاسمي افزود: ما در اين سال ‌ها برنامه ‌هاي زيادي در کشورهاي ديگر به ويژه در قاره‌هاي اروپا و آمريکا برگزار کرديم که ازسوي ايراني‌ ها مورد استقبال قرار گرفت. هزاران نفر با اشتياق برنامه ‌هاي تعزيه را در اين کشورها تماشا مي‌ کردند و حتي درخواست داشتند اين برنامه به صورت منظم و هر ساله در اين کشورها انجام شود.
تعزيه خوان سريال شب دهم اظهار داشت: خوب است که چنين فرصت‌ هايي براي نمايش تعزيه ايجاد ‌شود اما ما به حمايت بيشتري براي گسترش تعزيه نياز داريم.
وي خاطر نشان کرد: هفت سال از تشکيل انجمن تعزيه ايران مي‌گذرد اما هنوز نتوانسته‌ ايم سوگواره تعزيه را در سطح کشور برگزار کنيم.
اين گزارش به نقل از روابط عمومي انجمن موسيقي ايران حاکي است که اين پيشکسون تعزيه خواني در ايران، تاکيد کرد: اميدواريم با حمايت ‌هاي مسئولان و نهادهاي فرهنگي – هنري، بخشي از مشکلات تعزيه حل شود و اين هنر سنتي و آئيني ايراني مورد توجه بيشتري قرار گيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس