کد خبر 194949
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴

ترانه علیدوستی در تازه ترین گفت و گویش حرف های جالبی زده است که در ادامه بخش هایی از این گفت و گو را می خوانید.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از افکار، ترانه علیدوستی در تازه ترین گفت و گویش حرف های جالبی زده است که در ادامه بخش هایی از این گفت و گو را می خوانید.

- ما اینجا سینمای لاغری داریم. اگر بخواهم بشمرم که امیدم برای انجام کار فرهنگی به چه کسانی است شاید به تعداد انگشتان دو دست هم نباشد. امیدوارم جوانان در این ماراتن وحشتناک بتوانند موفق شوند و از راه برسند. خیلی عجیب است. من سال دیگر ۳۰ ساله می شوم و هنوز نقش دخترهای ۱۸-۱۷ ساله را به من پیشنهاد می کنند.

سینما بعد ازما دیگر زیاد ورودی نداشته است. چه حسنی دارد اگر بگذاریم و برویم؟ چه لطفی دارد فضای فرهنگی کشورت را بگذاری بخشکد و بپوسد؟ برای من اصلا لذتبخش نیست.

علیدوستی: من در تلویزیون بازی نمی کنم


حتی اگر تا ۱۰ سال دیگر هم کیفیت فیلم های ما بالاتر نرود، دوست دارم بمانم و کمک کنم که کیفیت فیلم ها بهتر شود در عین حال به نوشتن و ترجمه همه خیلی علاقه دارم. رویکردم به آنها هم همین است. چه خوب است اگر بتوانم کتاب ترجمه کنم.

- من عاشق بچه ها، حقوق کودک و ... همه اینها هستم. واقعا اگر کسی بتواند از نظر تبلیغاتی و پروپاگاندا کمک کند همین ما بازیگران هستیم. به عنوان یک فیگور و ژست! ایرادی هم ندارد. اولا برای من اتفاق نیفتاده است و از طرفی لزومی نمی بینم که با تبلیغ کردن برای خودم کاری را انجام بدهم. نمی گویم چرا دیگران این کار را انجام می دهند اما بیراهه روی هم در آن هست. شاید تاثیر بگذارد ولی لزومی ندارد آنقدر نفع ببریم و آفرین بشنویم. خیلی امیدوار بودم که بشود به شکل دیگری این کار را انجام داد. فکر کنم بیشتر به روحیه خود آدم برمی گردد. کار خیر برای یکسری نیازمند به طور واضح و در ملأ عام من را اذیت می کند.

- من در تلویزیون بازی نمی کنم. ۱۲ سال هم هست که بازی نمی کنم چون معتقدم یک خیانت فرهنگی است. قبلا هم گفته ام. انتخاب کرده ام. حتی سریال های سطح بالاتر ما نهایتا دستخوش یک جهت گیری بی موردی در پخش می شوند. من کسانی را که در تلویزیون کار می کنند قضاوت نمی کنم ولی مردم حق دارند قضاوت کنند. ما در این جایگاه قرار داریم که قضاوت شویم.

- من صبح ها لپ تاپم را باز می کنم، دانه دانه اسم فیلم هایم را جست و جو می کنم تا ببینم کدامشان توهین آمیز است، چه کسی ناراحت شده یا چه موضوع بدی در آن کشف شده است. یک مقدار هم وضعیت خنده آور است. شاید این روزها که در آنها هستیم کار کردن سخت باشد. مثلا آدم دوست دارد جشنواره برود، فیلمش را معرفی کند، کارنامه اش را مرور کند و بعد هی نمی شود فکر کنم شاید اگر چند سال دیگر یک مقدار با فاصله زمانی به این مسائل و دعواها نگاه کنیم. به شکل دیگری آن را ببینیم. شاید همین دعواها زمینه ساز تفاهم های خیلی بزرگتری شود که در آینده نتیجه می گیرد. من واقعا امیدوارم. مثل ضرب المثل جنگ اول به از صلح آخر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    2 0
    میلیونها نفر از مردم شریف و فهیم ایران، همین صدا و سیمای مورد غضب شما را میبینند، پس به بهانه وکالت مردم نجیب ایران، لازم نیست با دست رد کنید و با پا پیش بکشید ! در ضمن اگر شهرت پدر فوتبالیستتان نبود شما برای بازیگر معمولی شدن( همینی که الان هستید) چقدر اقبال داشتید؟؟؟
  • حسین ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    2 0
    فقط و فقط با این حرفها می خواهند ژست روشن فکری و حرفه ای بودن بگیرن!!!
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    1 0
    خدا عقلش بده
  • محمدعلي ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    2 0
    خاک بر سر صدا و سيمايي که بخاد امثال تو رو به تصوير بکشه.
  • HRSB ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    1 0
    تو خوبی.
  • سامان ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    1 0
    تلویزیون معطل شما مانده بود فقط که از مقام استادی دانشگاهی و مترجمی پائین بیایید و لطف کرده در سیما رخ نمائید که متاسفانه میسر نشد. یکی دیگر هم بود. روزگاری فکر کرد سینمای ایران برایش خفه و تنگ است! و هالیوود چون پری کوچک غمگینی! برایش صبح تا شب اشک می ریزد و رها کرد و رفت و البته امیدواریم موفق هم بشود در آینده ولی سینمای ما معطل خانم بازیگر نماند. شما هم سعی کنید " خیانت فرهنگی " را در همه جوانب! نکنید اعم از سینمای دولتی که پول بیت المال است و سهم من یکی بر شما که حرام! (لطفا در اولین فرصت تقسیم بر هشتاد میلیون کرده مبلغ قراردادهایتان را و در صندوق صدقات واریز نمائید حق السهم بنده را. من هم پول بلیط هایی که احیانا چهره مشعشع شما را در نظر! رخ نمایانده به حساب هنر نابتان(!) حلال خواهم کرد).! مرسی
  • احسان ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    2 0
    ازین آدمای مغرور تو کشور زیادن , حالا گیرم چندتا فیلم بازی کردی یه عده هم برات هورا کشیدن این دلیل میشه که زود به خودت حق قضاوت بدی؟ برو همون فیلماتو بازی کن در مورد تلویزیونم نمیخواد اظهار نظر کنی چون تلویزیون برا مردمه وشما حسابتونو از مردم جدا کردین .
  • سید مهدی ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    2 0
    ایشون بازیگر معمولی نیست هر چند نقش پدرش در شهرت او تاثیرگذار بوده است ولی نباید بی انصافی کرد ایشان یکی از بهترینهای سینمای ایران هستند. گزیده کار و به نسبت سایر هم دوره ای هایشان نجیب تر و بسیار کم حاشیه تر
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    1 0
    مردم کیلو کرده ..این فمنیسم ها عشقشون متفاوت بودنه!.....
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    0 0
    روشنفکری که معنی حرفه ای بودن رو نمی ده!..معنی متفاوت بودن رو میده
  • مردم ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    1 1
    من پیشنهاد میدم که ایشون فقط همون توی فیلم بازی کردن ما رو عذاب بده و به بازیگریش ادامه بده و نیازی نیست که ادای فیلسوف ها رو در بیاره من نمیدونم چرا این بازیگرها به بازیگریشون نمی پردازن و ادای این فیلسوف ها رو در می آرن بابا شما بازیگرید با+زی+گر 3 بخشه همین میشه دیگه هر کی به خودش جرات میده که توی هر چیزی اظهار نظر کنه دیگه دغدغه فرهنگی هم پیدا می کنن!! واقعا این دیگه نوبرشه توی سیاست نظر میده توی اقتصاد نظر میده توی فرهنگ هم نظر میده ... بعد به احمدی نژاد گیر میدن بابا یک بازیگرش توی همه رشته ها صاحب نظره بعد می خواهید دکتر این مملکته صاحب نظر نباشه
  • سعید ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    0 1
    جمع کن بابا-با این سینما و تلویزیونمون خودمونه کردیم مضحکه دنیا-مثلا خوبتون گلشیفته بو که دیدید چی شد
  • هادي ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
    1 1
    اصلا معلوم شد مشكلش كيه يا چيه؟ بذار دوباره بخونم!!!
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
    2 0
    نخون من هم متوجه نشدم در حالیکه سطح آیکیوم بالای 100 هستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس