کد خبر 194630
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲

این مدال جدید برای اعطاء به نظامیان آمریکا در زمینه جنگ‌های سایبری طراحی شده است و به احتمال زیاد طراحان استاکس نت علیه ایران این مدال را دریافت خواهند کرد.

به گزارش مشرق،پنتاگون، مدال جدیدی را برای اعطاء به نیروهای فعال خود در زمینه جنگ‌های سایبری طراحی کرده است.

این نیروها با استفاده از کنسول‌های رایانه‌ای و در پشت صفحه‌های نمایشگر در جنگ شرکت داشته و می‌توانند از طریق هواپیماهای بدون سرنشین و یا حملات سایبری مستقیم و بدون حضور فیزیکی در میدان جنگ ماموریت‌‌های نظامی خود را انجام داده و دشمن را زمین‌گیر یا به هلاکت رسانند. اکنون با طراحی این نشان از کمک چنین نیروهایی تقدیر خواهد شد. در چند دهه اخیر، این اولین باری است که پنتاگون از مدالی جدید رونمایی می‌کند.

لئون پنتا، وزیر دفاع آمریکا ضمن رونمایی از این نشان، اظهار داشت: این مدال به نیروهایی اعطاء می‌شود که بدون حضور فیزیکی در عملیات جنگی آمریکا، از راه دور نقش تعیین‌ کننده‌ای در صحنه نبرد ایفاء کرده‌اند.

وی افزود: من مستقیماً دیده‌ام که چگونه ابزار جدید از جمله طرح‌ هدایت هواپیماها از راه دور و سیستم‌های سایبری شیوه‌های جنگ را دستخوش تغییر کرده است. این موارد به نیروهای ما امکان می‌دهد، حتی از راه دور نیز بتوانند با دشمن درگیر شده و روند جنگ را تغییر دهند.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت: آنها، به ویژه با محو دشمن از صحنه درگیری به موفقیت عملیات جنگی کمک می‌کنند؛ البته بی‌آنکه در میدان نبرد حضور فیزیکی داشته باشند.

این نشان‌های افتخار با نوارهای آبی، قرمز و سفید، به خاطر کسب دستاوردهای فوق‌العاده در جنگ‌های پس از حادثه یازدهم سپتامبر سال 2001، به نیروها اعطاء خواهد شد. البته برخلاف مدال‌های دیگر نظامی، نیروها این نشان را به خاطر به خطر انداختن جان خود دریافت نمی‌کنند.



این عکس که از سوی وزارت دفاع آمریکا منتشر شده، نشان‌گر مدال جنگی ممتاز جدیدی است که پنتاگون آن را برای نیروهایی در نظر گرفته که نقش تعیین کننده‌ای در عملیات‌‌های جنگیِ از راه دور داشته‌اند. این نشان به دلیل کسب دستاوردهای فوق‌العاده در عملیات‌های نظامی به افراد اعطاء خواهد شد.

بنا به اظهارات مسئولان، این نشان‌های جدید، اولین نمونه‌ مدال‌هایی است که پس از نشان ستاره‌های برنزی در سال 1944، طراحی و رونمایی می‌شود.

مقامات وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرده‌اند که با توجه به تغییر و تحول جنگ‌ها در قرن بیست و یکم، گرچه این نشان‌های افتخار در مقایسه با نشان‌ ستاره‌های برنزی از رتبه‌ای بالاتر برخوردار است؛ ولی نسبت به ستاره‌های نقره‌ای در رده پایین‌تری قرار خواهد داشت.

ستاره‌های برنزی در رده چهارم افتخارات و نشان‌های لیاقت خدمات ارزشمند در صحنه نبرد قرار دارد؛ ستاره‌های نقره‌ای نیز در رده سوم افتخارات شجاعت جنگی جای می‌گیرد. با این‌حال، نشان‌های متعدد دیگری نیز از جمله "مدال خدمات ممتاز دفاعی"[1] – وجود دارند که در رتبه‌های بالاتری جای می‌گیرند، ولی دریافت آنها مستلزم حضور در میدان‌های جنگ نیست.

واکنش در فضای سایبری، متمایز، اغلب دشوار و نیازمند اقدام سریع نیروها است. در حالی که برخی به کمک نیروها در فضای سایبری و هواپیما‌های بدون سرنشین اذعان دارند و اعطای این نشان‌ها را اقدام به جا و مناسبی می‌دانند، برخی دیگر آن را "وصله‌هایی ناجور"[2] خوانده‌ و عقیده دارند که با این اقدام، به زودی نوجوانانی که در بازی‌های رایانه‌‌ای به طور مجازی زخمی شده‌اند نیز "مدال‌های ارغوانی"[3] دریافت خواهند کرد.

هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ‌های دهه اخیر، به سلاح موثری برای جمع‌آوری اطلاعات و انجام حملات هوایی در سرتاسر جهان تبدیل شده است. [ایالات متحده] از این ابزار، علاوه بر پاکستان، یمن و شمال آفریقا، به طور گسترده‌ای در صحنه‌های نبرد در عراق و افغانستان نیز استفاده می‌کند.

همزمان، حملات سایبری نیز به طور روزافزونی امنیت ملی [ایالات متحده] را در معرض تهدید قرار داده است؛ به طوری که لئون پنتا و برخی دیگر هشدار داده‌اند که پرل هاربر بعدی احتمالاً در فضای سایبری رخ خواهد داد.

پنتاگون هیچ گاه از عملیات‌ تهاجمی و یا اقدامات خود در زمینه نبرد سایبری علناً سخنی به میان نیاورده است. با توجه به محرمانه بودن این موضوع، مشخص نیست که اعطای چنین جوایزی در آینده تا چه حد علنی خواهد شد. برای مثال، دولت فدرال، در پی فاش شدن طراحی بدافزار استاکس‌نت از سوی ایالات متحده و اسرائیل – که رایانه‌ها را در تاسیسات اصلی غنی‌سازی اورانیوم ایران مورد حمله قرار داد – تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه آغاز کرد.

طبق ضوابط پنتاگون، این مدال‌ها برای تقدیر از اقدامات نیروها که منجر به موفقیت در عملیات جنگی شده، صرف نظر از اقدام شجاعانه آنها، اعطاء می‌شود و دارای ارزشی بالاتر از نشان‌های ستاره برنزی است.

بنا به اعلام پنتاگون، دستاوردهای خارق‌العاده به شرایطی استثنایی اطلاق شده که در آن فردی به طور مشخص [به واسطه انجام اقدامی خارق‌العاده‌] از هم‌رسته‌های خود و یا دیگر افراد حاضر در آن شرایط متمایز می‌شود. این موضوع در مورد اقدامات عملی و در عین حال بکارگیری تسلیحات از راه دور نیز صادق است و می‌تواند به طور اخص اقدامات نیروها در فضا و یا در حوزه سایبری را نیز در برگیرد.

این مدال‌ها، آویزه‌ای برنجی به طول دو اینچ است که تصویر عقابی در مرکز آن حک شده و حلقه‌‌ای از برگ بو آن را در برگرفته است.




[1] Defense Distinguished Service Medal.

[2] Geek Cross.

[3] Purple Hearts.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • محمد ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    0 0
    احتمالا الان دیگه میخوان مذاکره کنند!! جالبه،میخوان چماق بدست پشت میز بشینن و با ما بگن و بخندن!!عجب صلحی بشه،عادلانه!
  • حسن ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    0 0
    وقتی به فرمانده ناو جنگی وینسنس برای زدن یک هواپیمای بی دفاع مسافربری مدال می دهند، از این یانکی های ششلول بند سرخپوست کش توقع دارید که به متخصصین رایانه ای خود که قطعا از آن ژنرال فرمانده و رئیس جمهور وقت آمریکا یعنی ریگان هوشمندانه تر آدم می کشند مدال ندهند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس