کد خبر 19342
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۷

کتاب صوتي «قصه کربلا» که در 10 فصل منتشر شده، از 10 نگاه مختلف به اين واقعه بزرگ پرداخته و هر بار گوشه‌اي از اين معنا را جست‌وجو کرده است.

 به گزارش مشرقث به نقل از فارس، کتاب صوتي «قصه‌ کربلا» توسط «مؤسسه فرهنگي عماد» با نظارت هنري شرکت «افق صنعت برش نهايي» توليد شده است. اين محصول که بر اساس کتاب 10 جلدي به همين نام نوشته «مهدي قزلي» توليد شده است؛ در دو قالب بسته 12 لوحي (با کيفيت اصلي) با قيمت 8000 تومان و بسته تک لوحي فشرده (MP3) با قيمت 1500 تومان همزمان با ايام محرم امسال در گسترده کشوري توزيع شده است.
تفاوت اين مجموعه با ديگر کتاب‌هاي صوتي در آن است که روش روايت از حالت يک کتاب ساده شنيداري به مجموعه‌اي داستاني، با جلوه‌هاي صوتي تغيير کرده است؛ بنابراين مخاطب آن نه تنها از شنيدن خسته نمي‌شود بلکه خود را در تکاپويي زنده در ميانه داستان حس مي‌کند و در جاي‌جاي واقعه با راويان همراه و همدل مي‌شود.
گروه ده نفره گويندگان شامل سيدعلي امامي، محي‌الدين تقي‌پور، ياسر دعاگو، مهران شجاع، مريم عسکري، معصومه کريمي، صديقه کلهر، سيدمحمود لاجوردي، ياسر لاري لواساني ـ که شنونده در هر فصل با سه نفر از آنان همراه است ـ همواره بر آن بوده‌اند که مطابق با متن داستان، روايت تاريخي و حس دروني را در هم آميزند و واقعه را فراتر از يک کتاب به تصوير بکشند هر چند که قدرت قلم نيز در همه جا دستيابي به اين مهم را بيشتر ميسر کرده است.
از سوي ديگر سهولت استفاده از اين کتاب صوتي در اتومبيل، تلفن همراه يا حتي دستگاه‌هاي پخش خانگي و عدم نياز به شرايط مطالعه و يا شرايط خاص ديگري جهت استفاده از امکان شنيدن آن حتي در زمان انجام دادن کار و رعايت همه نکات فني از جمله بهره‌گيري از افکت‌هاي آوايي، از اين مجموعه اثري منحصر به فرد در روايت تاريخ عاشورا ساخته است.
به گزارش فارس، کتاب صوتي «قصه کربلا» که در 10 فصل با عناوين «امام»، «علمدار»، «پيام‌بر دوباره»، «صبر»، «کوفه»،‌ «ياران»، «دشمنان»، «اسارت»، «انتقام» و «عاشقي» منتشر شده، از 10 نگاه مختلف به اين واقعه بزرگ پرداخته و هر بار گوشه‌اي از اين معنا را جست‌وجو کرده است.
اين گزارش مي‌افزايد: بسته 12 تايي اين کتاب در نمايشگاه عطر سيب و سفارش سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران جهت اهدا به هيئات تهران آماده شده است.
علاقه‌مندان براي کسب اطلاعات تکميلي در مورد اين کتاب مي‌توانند به پايگاه www.ghesekarbala.com مراجعه کرده يا با شماره تلفن 85570 (سامانه ملي اورژانس کتاب) تماس بگيرند.
همچنين دو دموي صوتي اين مجموعه از طريق سايت مذکور قابل دريافت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس