کد خبر 192936
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷

روزنامه بیلد آلمان از برنامه عربستان برای خرید قایق‌های گشتی نظامی از آلمان خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، دولت عریستان قرار است قراردادی تسلیحاتی به ارزش یک و نیم میلیارد یورو با آلمان منعقد کند.

به گزاری این روزنامه این قرارداد برای خرید قایق‌های گشتی از آلمان است.

قیمت هریک از این قایق‌ها که برای حفاظت‌های مرزی قابل استفاده است بالغ بین 10 تا 25 میلیون یوروست و قرار است طی دو سال بعد از انقعاد قرارداد به عربستان سعودی تحویل داده شود.

برنامه آلمان برای فروش سلاح به عربستان درحالی صورت می‌گیرد که این کشور پیشتر نیز اقدام به تحویل تانک به عربستان کرده بود.

علاوه بر این برنامه تجارت نظامی آلمان و عربستان بار دیگر با انتقاد احزاب مخالف و به ویژه حزب سوسیال دموکرات همراه شده است.

توماست اوپرمن، رییس فراکسیون سوسیال دموکرات‌ها در پارلمان در این خصوص گفت: مشخصا دولت آلمان قصد دارد عربستان را به طور کامل با سلاح‌های جدید مجهز کند و اعتنایی به اعتراضاتی که ما قبلا در خصوص انتقال سلاح به عربستان داشته‌ایم، نمی‌کند.

ارزش کشتی‌های نظامی گشت ساحلی که آلمان قرار است به عربستان بدهد بالغ بر ۵/ ۱ میلیارد یورو اعلام شده است.

شرکت کشتی‌سازی "لورسن" آلمان قرار است این کشتی‌های نظامی گشت ساحلی را به عربستان سعودی بفروشد.

بر اساس این گزارش، نشست شورای امنیت فدرال آلمان با شرکت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و هفت وزیر کابینه این کشور، موافقت اولیه خود را با فروش این کشتی‌ها به عربستان اعلام کرده است.

شرکت کشتی‌سازی لورسن که مرکزش در شهر برمن آلمان است، از سال ۱۸۷۵ به ساخت کشتی مشغول است. این شرکت در ساخت کشتی‌های تفریحی و نظامی تخصص دارد.

کشتی‌های نظامی گشت ساحلی کشتی‌هایی هستند که سرعت بالایی دارند و درجه مسلح بودن‌شان پایین است.

لورسن شرکتی خانوادگی است و اکنون تحت مدیریت نسل چهارم این خانواده فعالیت می‌کند. مدیریت این شرکت که در آن بیش از ۱۴۰۰ نفر کار می‌کنند، در حفظ اسرار مشتریان خود تأکید دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس