کد خبر 192101
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۳

مصر خواستار پایان فوری بحران سوریه است/برقراری صلح مستلزم حل عادلانه مسئله فلسطین است

به گزارش مشرق به نقل از فارس، «محمد مرسی» رئیس‌جمهور مصر طی سخنانی در نشست امروز سازمان کنفرانس اسلامی گفت: کانون تنش و بحران همچنان در جهان اسلام از سوریه تا فلسطین و دیگر نقاط آن وجود دارد. سازمان کنفرانس اسلامی باید تلاش خود را برای غلبه و فائق آمدن بر این مشکلات و چالش ها به کار گیرد.

وی که سخنانش به طور مستقیم از شبکه های مختلف عربی بخش می شد، افزود: ما علاقمند به گسترش همکاری بین مصر با کشورهای همسایه هستیم و باید با فتنه مذهبی و طائفه‌ای در جهان اسلام مقابله کرد.

مرسی تاکید کرد: در زمینه سیاسی با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه هستیم که مسئله فلسطین، مسئله اساسی و پایه و اساس تحقق ثبات در منطقه است.

وی افزود: مصر خود را ملزم به حمایت از ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن می‌داند تا به آمال و اهداف مورد نظر خود دست یابد. تا زمانی که فلسطینی‌ها به حقوق خود دست نیابند، برقراری صلح و تشکیل فلسطین امکانپذیر نیست.

وی درباره سوریه نیز گفت: مصر علاقمند به پایان دادن فوری بحران سوریه است. تمامی گروه‌های سیاسی باید برای حل بحران این کشور مشارکت داشته باشند . ما گفت‌وگوهایی را با طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی در قبال بحران سوریه آغاز کرده ایم.

رئیس‌جمهور مصر در ادامه به مسئله مالی اشاره کرد و گفت: از وحدت اراضی و حاکمیت کشور مالی حمایت می کنیم. باید ریشه های بحران سیاسی در مالی را معالجه کرد.

مرسی درباره مسئله میانمار نیز گفت: نمی توان در قبلا اوضاع میانمار سکوت کرد و باید از مسلمانان روهینگا حمایت کرد. باید به حقوق مسلمانان میانمار احترام گذاشت و آن را تضمین کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس