کد خبر 191197
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲

چند همسری، چند همسری یک زن، چند مهری(Polyamory) و انوع همباشی ها بیشتر در بین جوانان رواج دارد و از آن ها با عناوین "خانواده های مدرن" و "انقلاب جنسی جدید" نیز یاد می شود.

 مشرق-  چند همسری، چند همسری یک زن، چند مهری(Polyamory) و ...: این نوع همباشی ها که هنوز به شکل قانونی در نیامده اند(گرچه تعقیب قانونی نیز در پی ندارند) بیشتر در بین جوانان رواج دارد و از آن ها با عناوین "خانواده های مدرن" و "انقلاب جنسی جدید" نیز یاد می شود. چه بسا بحران اقتصادی غرب بر افزایش تعداد این خانواده ها اثرگذار باشد چرا که از لحاظ اقتصادی زندگی چند زوج در یک خانه به صرفه تر است.





     
نقشه روابط غیر تک همسری (Non-monogamy map)
 

در کتاب "سکس در امریکا"(Sex in America: A Definitive Survey) که مبتنی بر مطالعه زندگی همجنس بازانی که 1 تا 37 سال سابقه زندگی مشترک دارند، چنین آمده است که:

*100 درصد زوج ها در 5 سال اول زندگی خیانت را تجربه کرده اند.

*زوج هائی بیشتر از 10 سال را با یکدیگر گذرانده اند که خیانت را به عنوان واقعیتی دردناک در رابطه شان قبول نموده و پذیرفته اند.

*بیشتر از 85 درصد زوج ها مهمترین مشکل خود را "روابط خارج از رابطه شان" گزارش داده اند.


 
جالب اینجاست درحالی که در کشورهای اسلامی، فمینیست‌ها شدیداً بر طبل تضاد چندهمسری با حقوق زنان می-کوبند در غرب چندهمسری یک مرد جزئی از حقوق بشر است.
          


ازدواج مرد 42 ساله امریکایی با دو خواهر دو قلو و خاله شان  و از این ازدواج 24 بچه دارد

خانواده ها و همباشی های جدید چند والدی(Poly Parenting) را برای کودکان در پی دارد:
در چنین جامعه ای دو دسته از خانواده ها به شکل طبیعی بچه دار نمی شوند، دگرباشان جنسی و خانواده های انسان و ربات، در نتیجه فرزندخواندگی و لقاح مصنوعی (و شاید کلونینگ انسانی هم) رشد فزاینده پیدا خواهد کرد.

          
     
در این میان تنها مانعی که می‌توانست انسان را از پرده دری های نوینش باز دارد، دین بود، که کلیسای مسیحیت از یک طرف بر طبل مخالفت با ازدواج همجنس گراها در کلیسا می‌کوبد و از طرف دیگر آن ها را افرادی مستحق احترام، عدالت و مراقبت معنوی معرفی میکند. مشخص است که نتیجه این سیاست یک بام و دوهوا ازدواج همجنس گرا های برخی کشورها در کلیسا میشود.
 
    
     
همچنین بزرگ شدن کودکان معصوم و نسل های آینده جوامع غربی در خانواده هایی که والدین آن ها همجنس اند و یا خانواده هایی با چند والد ضربه ای جبران ناپذیر بر انسانیت و قرار دادن مسیر زندگی انسان آزاد غربی بر لبه پرتگاه خطرناکی است. کودکانی که یا پدر ندارند و یا مادر و یا چند پدر و مادر دارند(در پی تصویب قانونی در یکی از ایالت های امریکا فرزندان زوج های همجنس گرا اگر از والد دیگری متولد شده باشند، می توانند سه والد داشته باشند)، این کودکان هویت انسانی خود را از دست خواهند داد و همچنین در ادراک هویت جنسی خود با مشکلات فراوان مواجه شده و با درصد بالایی به انحراف کشیده خواهند شد. کودکانی که نه امید نجات جامعه غربی و نه حتی زنده نگهداشتن آئین مسیحیت نیز از آن ها نمیرود.



هم اکنون نزدیک 600 هزار خانواده همجنس گرا در امریکا زندگی میکنند و بیش از 40 درصد امریکایی ها موافق و یا به شدت موافق حق ازدواج  همجنس بازان هستند. نسلی که خانواده و روابط تک همسری را ندیده اند خود نیز نمیتوانند روابط سالم و طبیعی با همجنسان و جنس مخالف خود را تجربه کنند و برای آن ها خانواده های دوجنسه و یا چند والده غیر طبیعی نیست. در جامعه ای که این کودکان آن را خواهند ساخت دیگر تظاهرات همجنس بازان برای گرفتن حق ازدواج برپا نمیشود بلکه تظاهرات چندمهری ها و یا زنان خواهان چند همسر خبر روز است.

شاید هم "لیبرالیسم" تصمیم بگیرد خود را از گیر و بند قوانین ازدواج که هر روز نیازمند تبصره جدیدی برای رسمی کردن قسمی از روابط نوظهور انسان غربی و حقوقش در چارچوب این روابط جدید است، رها کرده و تمام روابط را آزاد رسمی اعلام کند.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مهدی ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    4 16
    احیانا هدف این مقاله جا انداختن کلمات همجنس گرا و دگرباشان جنسی بجای واژه ی درست همجنس بازان نبود؟؟! مثلا از الان دیگه بگیم کفترگرا بجای کفترباز, دخترگرا بجای دخترباز و قس علی هذا....
  • حسین ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 12
    آقا مهدی درست میگه چند سالی‌ هست که واژه همجنسگرا دیده می‌شه و استارت اون هم شبکه آلوده‌ای مثل BBC زد و هدفشون مشخصه هر کلمه و واژه‌ای بار منفی‌ یا مثبت خودشو داره و کلمه هم جنس گرا برای از بین بردن قبح همجنس بازی و در رسانه‌‌هایی‌ که طرفدار اون هستند کاربرد داره
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 4
    این کلمه مامان فرانسوی بود خبر نداشتیم،حالا اگه عربی میگفتیم میگفتن وطن فروش عربی صحبت نکن:د ولی کسی صداشم در نمیاد
  • فامیل دور ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 7
    از عکس یکی مونده به آخری حالم به هم خورد
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 6
    اه حالم بهمخورد خدا مرگشون بده این کثافتارو حیوونم اینقدر کثیف نیست.
  • ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 2
    نه عزیزم کجای کاری! این قوم ابن الوقت هر جا مصلحتشون باشه وطنپرستن و هر جا اقتظا کنه بی وطن بی وطن! ما که اینجا زندگی میکنیم مردمش موقع خدا حافظی بیشتر به هم میگن Good by یا به اختصار by. معادل همون خدا حافظ یا بسلامت خودمون. ولی یه عده هم میگن See you later. معادلش تو فارسی میشه به امید دیدار! البته بعد از به امید دیدار گفتن همون کلمه by رو هم روباره استفاده میکنن. ولی تو این فوکول خوشگلای ابرو برداشته ما مد شده وقتی از هم جدا میشن میگن: بعدا یا میگن: فعلا!!! فکر میکنن کلاس داره اصلا هم استثنائا اینجا مهم نیست که این کلمات عربی هستن چ.ن بشدت بهشونکلاس میده! ولی اگه بهشون بگی سلام میگن سلام بده عربیه بگو درود! تازه این بد بختهای فلک زده فست فود دارن زهر مار دارن... هیچ کدوم از این کلمات خارجی هممایه ننکشون نیست!
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 3
    معنای دقیق و رسای کلمات فوق لواط است متاسفانه با تزیین و هنر آریش وجهه ظاهری و بار معنایی کوبنده و منفور آن از بین می رود. از زنا به آزار و ازیت و از لواط به همجنس بازی ... انگار چیزی شبیه کفتر بازی ... خاله بازی!
  • مهدی ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 0
    مامان همون کلمه مام فارسیه که به خاطر احترام و شان مقام مادری جمع بسته شده.
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 4
    یاد حرف دختر خاندان ه افتادم. همون فائزه خانوم ساندویچ خور! که میگفت چرا زنان مثل مردان, نباید 4 تا همسر نداشته باشن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اوج انحطاط اخلاقی در خانواده ه رو نشون میده. حالا مونده تا صدای گندهاشون تو سفر های خارجی در بیاد!!!!!!!!!
  • سینا ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 0
    اگه این جا بررسی و نقد نشه این کلمات شما خدای ناکرده باید در یک سایت مستهجن و بدون نقد و با تشویق با این کلمات آشنا میشدی پس این قدر بدبینانه به موضوع نگاه نکن
  • ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 0
    کار از قبح داره میگذره باید فکری کرد نمیشه که سرتو بذاری زیر برف بگی ان شاءالله که گربه نیست! کل جامعه بشری از این مسائل در رنجه مانباید بذاریم این موضوع گریبانگیر جامعه ما هم بشه پس چه بهتر که در یک سایت منتقد این مطالب این موضوع مطرح بشه شما بالاخره میخواستی با این کلمات آشنا بشی یا نه؟ چه بهتر که از سایت مناسبی به این آشناییت رسیدی
  • سینا ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 0
    کار داره به شهر سدوم میرسه اونا فکر کنم از همه لیبرال تر بوده اند.
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 1
    آخه ای غربی ها چه مرگشونه؟
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 0
    لطفا به این نکات توجه کنید تا در آخر با هم نتیجه گیری کنیم: ****بخشی از گزارش بی بی سی در مورد تلاش دولت برای کاهش روسپی گری: "آلمان و فرانسه به راهکارهای جدید و متفاوتی برای مهار یا ساماندهی روسپی‌گری روی آورده‌اند. در این دو کشور بحث تجربه سوئد نیز کم و بیش مطرح است. قانون سوئد بر این مبنا استوار است که هیچ زنی داوطلبانه و از روی میل به تن‌فروشی رو نمی‌آورد و در یک جامعه مبتنی بر خصائل انسانی نباید با تن‌فروشی به عنوان امری متعارف کنار آمد ." این مورد را با نظر روشن فکران جهان سوم در مورد حق زن بر اعضای خویش مقایسه کنید. همچنین توجه کنید به گزارش زیر: ****بخشی از گزارش بی بی سی در مورد اخذ مالیات 75% از ثروتمندان: "اتحادیه باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال فرانسه در اعتراض به اخذ مالیات بالا از بازیکنان توسط دولت، در هفته آخر ماه نوامبر دست به اعتصاب خواهد زد. دولت فرانسه برای افرادی که بیش از یک میلیون یورو در سال درآمد دارند مالیاتی ۷۵ درصدی در نظر گرفته است." این مساله رو با اختلاف دستمزد یک کارگر و یک فوتبالیست در کشور ما مقایسه کنید همچنین این مساله رو با عقیده روشنفکران ما مبنی بر اقتصاد آزاد و حق داشتن سرمایه نامتناهی در کنار نهایت فقر همچنین این مساله رو با عقیده حاجی بازاری های ما مقایسه کنید ****اسلام چه می گوید؟ - اگر ثروتمندان زکات اموال خویش را پرداخت میکردند فقیری در دنیا باقی نمی ماند. - ندیدم کاخی مگر باعث به وجود آمدن کوخهایی شده باشد. دوست عزیز اینها فقط سوغات برای کشور ما هستند و خود آنها ذره ای اعتقاد به این مسایل ندارند.
  • آدمیزاد ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 0
    مامان/ ماما/مام، از ریشه هندو اروپایی است که چون زبان فارسی هم با آن پیوسته است برای همین این واژه از قدیم در زبان ملی ما بوده است (رجوع کنید به کتابهای ادبی کهن فارسی همچون شاهنامه و اشعار ناصر خسرو ) سعدی نیز بارها واژه "مامک" (مام کوچک) را بکار برده همچون که "بابک" که برابر با "بابای" کوچک است.
  • سپیدار ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 1
    ببخشید آقا مهدی اشتباهی منفی دادم
  • محسن ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    این که اونا مثلا از کلمه همجنسگرا و ... استفاده کنن مهم نیست مهم اینه که مشرق راه اونا رو ادامه میده ...
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    شیطان تمام تلاشش رو گذاشته برای نابودی نوع بشر نگران غرب نباشیم بلکه از وضعیت جامعه ی خودمون و آمارهای وحشتناک طلاق نگران باشیم که نشان دهنده ی سست شدن اعتقاداتمونه...
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    بهتردعا کنی خدا هدایتشون کنه
  • سما ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 2
    خط و نشان من صلیب! صبرکن زایل باطل ببین قوم لوطان را نیست فرجام جز لوطانِ قوم ...
  • س ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 1
    مواظب باشیم ما هم به بهانه حقوق زنان به این دام نیفتیم.فعلا که در طلاق داریم رکورد شکنی می کنیم.رشد طلاق اولین عامل این نوع بی بند و باری هاست.
  • مهدی90085 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 4
    اگر الان اونجا این مشکلات هست ما هم بی تقصیر نیستیم ما هم نتوانستیم اسلام را صادر کنیم
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    ها؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 2
    حالت تهووووع بهم دست داد... آيا انسان سالم ويا حيوان سالمي بااين كثافت كاريهاي اين غربيها موافقه!!!
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 0
    حرف بي خودنزن. كي چنين چيزي گفته ان؟ چرا تهمت مي زني؟
  • نصیر ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
    0 1
    بلوغ جنسی در نوجوانی و دوره اوج جنسی در جوانی که تمام بشه جز شرم و عذاب وجدان پیری زود رس و.. چیزی نمی ماند..وقطعا انسان های پاکی که در دنیا خدا رو به خود ترجیب دادن با انسان های ناپاک دامن آلوده نزد او قطعا یکسان نیستن که اگر کافر و مومن فاسد و طاهر هوس ران و چشم پاک شیطان و فرشته نزد خدا یکی بودن بهشت ابدی و جهنم ابدی بی معنی بود...و این همه شهدا و امامان و اولیا و مصعومین دنیا رو بر خود جهنم نمی کردن به خاطر بنده خدا بودن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس