به گزارش مشرق، فارس به نقل از ایندیانانیوزپیپر نوشت: ماجرای این شکایت از آنجا آغاز شد که گردانندگان فیس بوک بدون کسب اجازه از کاربران بر مبنای لایکهای آنها از اسامیشان در برخی تبلیغات تجاری منتشر شده در این سایت استفاده کردهاند.
تنظیم کنندگان این شکایت ایمیلهای زیادی را برای اطلاع رسانی به دیگر کاربران فیس بوک در مورد این سوء استفاده ارسال کردهاند و از آنها خواستهاند تا اگر بدون اجازه از نام آنها در تبلیغات فیس بوک استفاده شده برای تنظیم شکایت اقدام کنند.
به همین علت پیشبینی میشود میزان غرامت احتمالی که فیس بوک به کاربران خود بپردازد از رقم 20 میلیون دلار فعلی فراتر برود.
فیس بوک سابقه بدی در زمینه استفاده بدون اجازه از اطلاعات شخصی کاربران و اعضای خود دارد و تاکنون بارها این اطلاعات را بدون اجازه در اختیار شرکتهای ثالث و همین طور موسسات تبلیغاتی گذاشته است؛ مدیران این شبکه اجتماعی هنوز در مورد این شکایت جدید موضع گیری نکرده اند.