کد خبر 189643
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶

در بین 53 هزار وصیت‌نامه شهیدای انقلاب اسلامی، بیش از 20 هزار شهید در وصایای خود به «وحدت» تأکید دارند.

به گزارش ویژه نامه مشرق به نقل از فارس، «وحدت» و کلید واژه‌های آن همچون «انسجام، همبستگی، اتحاد، تفرقه، فتنه و نفاق» در بیش از 20 هزار وصیت‌نامه از جمع 53 هزار وصیت‌نامه شهید انقلاب اسلامی اشاره شده است.

تعدادی از این وصایا را در ادامه می‌خوانیم:

شهید محمد اکبری‌نژاد (تولد 1347 و شهادت 1365 تهران)

دعا برای طول عمر امام یادتان نرود، این امام بود که ملت را از خواب بیدار کرد و مردم را به وحدت یاری داد.

شهید محمد باقری (تولد 1339 و شهادت 1361 تهران)

شما ملت تا امام را نشناسید به پیروزی کامل نخواهید رسید و شرف و حیثیت شما، وحدت و پیروزی‌تان در گرو اطاعت از رهبری ولایت فقیه است.

شهید جلیل فیروزآبادی (تولد 1348 و شهادت 1365 میبد)

در نماز جمعه شرکت کنید، مساجد را پر کنید، وحدت داشته باشید، به آیه «واعتصموا بحبل‌الله جمیعاً و لاتفرقوا» عمل کنید.

شهید پرویز زندی (تولد 1343 و شهادت 1363 بروجرد)

وصیتم به امت شهیدپرور این است تقوای خود را بیشتر کنید، از غیبت و تهمت نسبت به یکدیگر بپرهیزید؛ این را بدانید که نقشه جدید کفار و منافقین این است که بین نیروهای حزب‌اللهی تفرقه ایجاد کنند و به قول معروف از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

شما به سخنان گوهربار ولایت فقیه یعنی امام امت گ.ش دهید و عمل کنید و وحدت داشته باشید تا ان‌شاءالله دشمنان اسلام در این نقشه شوم مثل گذشته شکست بخورند.

شهید غلامرضا سعادتی (تولد 1350 و شهادت 1367 تهران)

اگر فیض شهادت نصیبم گشت، آنان که پیرو خط امام خمینی نیستند و به ولایت اعتقاد ندارند، بر من نگِریند و بر جنازه من حاضر نشوند، اما باشد که دماء شهدا آنان را نیز متحول سازد و به وحدت الهی نزدیکشان کند.

شهید اسماعیل شادباش (تولد 1345 و شهادت 1365 دهدشت)

دشمنان هر لحظه سعی دارندکه ضربه خود را بزنند، ولی آنها کور خوانده‌اند؛ ان‌شاءالله با وحدت و هوشیاری مردم، ولایت ‌فقیه که خط آنها همان خط انبیا است، دشمنان را نابود می‌سازیم و انقلاب اسلامی را به همه کشورهای جهان صادر خواهیم کرد.

شهید احمد صالح‌زاده علیایی (تولد 1347 و شهادت 1363 تهران)

تا جان در بدن دارید، دعا برای امام را فراموش نکنید، از روحانیت پشتیبانی کنید که شکست روحانیت شکست اسلام است، وحدت کلمه را حفظ کنید و سنگرهای بسیج، مدرسه و نماز را خالی نکنید.

شهید فلامرز جوانمردی (تولد 1342 و شهادت 1365 شیراز)

از شما خانواده عزیز عاجزانه تقاضا دارم و خواهش می‌کنم برای حفظ وحدت و ایثار و ایمان روز افزونتان، هفته‌ای یک شب، آن هم شب جمعه در منزل پدری جمع شوید، حدود یک ساعت چند آیه از قرآن مجید تلاوت کنید و شما مانند من نباشید که قرآن را زمان خداحافظی می دیدم و بعضی وقت‌ها که در جبهه بودم، تلاوت می‌کردم.

و هزاران سخن از وحدت که آرمان حقیقت‌جویان بوده...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس